Nieuwe uitloop dan maar?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het diameterverschil is niet groot, ik ben er vrij zeker van dat ik geen (standaard) pijp kan vinden met exact die binnendiameter als de buitendiameter van de uitloop...
Dan lijm je dat viltje toch in je bocht?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
Vergeten erbij te vertellen: dat was voorheen zo, en toen was de herrie er ook (klinkt blijkbaar door).
We dempen het nu doordat ik de bocht er af heb gehaald en op het punt van het pannendak waar de druppels vallen, een stukje vilt te hebben liggen.
Dat werkt, en zodoende weet ik ook waar de herrie vandaan komt.
Lijkt me een doeltreffende oplossing, maar is geen gezicht want je ziet dat wel aan de buitenkant zitten...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:06 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het enige wat je hoeft te doen is 4x een 45 graden bocht halen. Je maakt als het ware een verzetje in de HWA leiding met deze bochten en je probleem is opgelost.
quote:Overigens zou ik adviseren om eerst maar eens te proberen een bochtje aan het einde van de regenpijp te plaatsen. zoals in de 2de reactie weergeven wordt. Dit is de goedkoopste oplossing en waarschijnlijk een van de doeltreffende.
quote:
Hmm, is wel een idee.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:14 schreef sugar4 het volgende:
Kan je niet een sponsje of iets dergelijks aan het eind in de regenpijp proppen. Of zou dat te weinig water doorlaten
Dat zit binnen de kortste keren verstopt met vuil van het dakoppervlak.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:16 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hmm, is wel een idee.
Met een flinke dot siliconen een viltje in de bocht zetten.
Interessant! Bij ons kloinkt het ook in de kelder (daar gaat de standleding over in de verzamelleiding) als we boven de toilet doortrekken. Vanaf welke afstand is dat toegepast?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:06 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Binnen flats wordt een zogenaamde val onderbreker gebruikt. Dit voorkomt dat als iemand een grote boodschap gaat doen dat de riolering beneden kapot gaat door het vallen van de boodschap.
Daar zit een bladrooster.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:23 schreef blomke het volgende:
Dat zit binnen de kortste keren verstopt met vuil van het dakoppervlak.
En dan?quote:Beetje wetenschapper meet de situatie op, en komt met de diameters van de uitloop (in-&uitwendig), afstanden, etc.
Minder vezels etenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:23 schreef blomke het volgende:
Interessant! Bij ons kloinkt het ook in de kelder (daar gaat de standleding over in de verzamelleiding) als we boven de toilet doortrekken.
Hoe weet je nou dat er geen passende mof bestaat?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als er geen mof bestaat die gewoon over dat stuk past, kom je nog nergens.
We zijn groenvoereters.quote:
OK, nuance: die kan ik tot nu toe niet vinden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:03 schreef blomke het volgende:
Hoe weet je nou dat er geen passende mof bestaat?
De uitloop moet ook in de pijp vallen, en niet net zo groot of groter zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik heb niks tegen retro maar de HWA schuin hangen vind ik meer prehistorisch![]()
Bestaat er niet iets als een inzetstuk waardoor je het water naar de wand toe dwingt?
Het diameterverschil is niet groot, ik ben er vrij zeker van dat ik geen (standaard) pijp kan vinden met exact die binnendiameter als de buitendiameter van de uitloop...
Snap ik, maar volgens mij is het verschil hier toch wel erg groot.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:01 schreef klipper het volgende:
De uitloop moet ook in de pijp vallen, en niet net zo groot of groter zijn.
Kijk, now are we getting somewhere.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |