abonnement Unibet Coolblue
pi_114854513
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Sarota is denk ik aan het werk bij de plantsoenendienst?
Sarota speelt verbazend goed in de voorbereiding, Oar heeft amper kansen gehad tot nu toe (mede door blessures) en Zullo vind ik een prima stand-in voor Bulthuis.
Dus nog niet afschrijven die 3 :P
pi_114934988
quote:
"Een nieuw seizoen, een nieuw begin"

FC Utrecht heeft het afgelopen seizoen afgerond en staat alweer met één been in het nieuwe seizoen. Een goed moment om, voordat de cijfers officieel in het najaar bekend worden, de stand van zaken te delen met de fans en supporters. Vandaar dat algemeen directeur Wilco van Schaik deze week, voorafgaand aan het nieuwe seizoen, opening van zaken geeft.

Zo staat er deze week een interview in Voetbal International waarin Van Schaik een duidelijk en helder beeld schetst van de club. “Geen verrassingen meer bij FC Utrecht. Wij weten waar we staan en vooral waar we met de club naar toe willen. Dat pad is nu uitgezet, zodat iedereen binnen de club weet waar hij of zij voor werkt en wat de koers is voor de komende jaren. Op het veld staat een goede selectie die voor de plekken zes tot en met twaalf kan spelen en op kantoor staan alle neuzen de goede kant op”, benadrukt de algemeen directeur. Hieronder volgt een korte impressie van het interview.

Met schone lei starten
“De officiële cijfers moeten we nog opmaken, maar we hebben al een goede kijk in de cijfers van het afgelopen jaar. Het afgelopen seizoen zal uitkomen op zo’n tien miljoen operationeel verlies. Met aftrek van de transferinkomsten van Michel Vorm, Dries Mertens en Kevin Strootman komen we uit op iets meer dan vier miljoen verlies in de boeken. Dit resultaat is een verbetering van bijna vijf miljoen ten opzichte van het afgelopen jaar. Absoluut een positief punt. Dat we de transferinkomsten hadden, betekende een goede eerste stap in de herstructurering die we zijn begonnen. We hebben in het afgelopen boekjaar ook alle kosten die verband houden met de herstructurering meegenomen. Alleen op deze manier konden we met een schone lei dit nieuwe seizoen in. Een nieuw seizoen, een nieuw begin.”

Komende drie jaar
“We hebben de uitgangspunten bepaald voor de komende drie jaar. In dit seizoen willen we het verlies al met de helft terugdringen. Dit moeten we bereiken zonder transferinkomsten. Een transfer zorgt ervoor dat het proces van gezond maken sneller gaat verlopen. Elke Nederlandse club moet eens in de zoveel jaar een transfer maken, wij als FC Utrecht dus ook. De komende jaren moeten we heel goed en met beleid met ons geld omgaan. Dit wordt een proces van passen en meten. Maar alles is in kaart gebracht voor de komende drie jaar. We weten wat ons te doen staat en nu kan het alleen maar beter worden.”

Uitdaging
“De bezuinigingen zijn een grote uitdaging om gezond te worden en dat is het doel om voor te gaan. Als we er met z'n allen achter gaan staan, gaat het ons lukken. Iedereen binnen de club is op de hoogte van de situatie en weet voor welke uitdaging we staan. Die openheid delen we al maanden met alle medewerkers, maar ook met de supporters, de business relaties en andere FC Utrecht-aanhangers. Vandaar dat de cijfers van het afgelopen jaar ook voor niemand een verrassing zullen zijn. De directie en de Raad van Commissarissen hebben dit zien aankomen."

"Natuurlijk zijn we er niet trots op. Maar we wisten dat dit het financiële resultaat zou zijn. Nu is het zaak dat af te sluiten en in het nieuwe seizoen echte stappen te maken. De blik is gericht op de nieuwe toekomst. Nu moeten wij bewijzen dat we als organisatie die stappen kunnen maken. Iedereen is zich hiervan bewust. We moeten er weer naar toe dat medewerkers en fans van FC Utrecht op alle terreinen, dus ook financieel, trots kunnen zijn op hun club. Dat gun ik iedereen en daar wordt ook passie aan gewerkt.”

Ambities behouden
“We kijken niet alleen naar het financiële belang, maar ook naar het sportieve belang. We blijven een club met ambitie, dat hebben we al eerder gezegd. Ook dat blijft in de komende drie jaar overeind staan. We werken aan sportieve verbetering en ontwikkeling. Want we hebben nog steeds onze ambities op lange termijn richting de subtop. Alleen hebben we deze realistischer opgesteld. Dus vandaar geen eis voor Europees voetbal dit jaar. Ook geen eis voor het behalen van de play-offs. Wat niet wil zeggen dat we die niet kunnen of willen halen. Maar ook hieraan werken we stap voor stap aan herstel. We hebben op de drempel van Europa gestaan, daar moeten we op de lange termijn weer uitkomen. Echter dan met een goede organisatie en een goede financiële basis. Zoals ik al eerder zei: het verlies terugdringen betekent niet alleen besparen en bezuinigen. Daar hoort ook gericht investeren bij, zoals we nu Mark Diemers van SC Cambuur hebben aangetrokken. Niet alleen op het veld, maar ook in onze organisatie investeren we. Daarom kan de club ook door groeien in deze tijden."

Uitgestippelde koers
“Ik merk in gesprekken met onze fans dat ze begrijpen waar we mee bezig zijn. Het vertrouwen komt langzaam terug. Alleen al de afgelopen week hebben we vijfhonderd aanvragen voor seizoenkaarten gekregen. Vijfhonderd in één week! Dat zegt genoeg over de populariteit van FC Utrecht. Je merkt dat de wedstrijd tegen Feyenoord begint te leven, het seizoen klopt op de deur. Er is geen reden tot paniek; verre van zelfs! We hebben de situatie juist in de hand en voeren onze uitgestippelde koers doelgericht uit. Met geduld de hulp van onze achterban gaat dit zeker lukken. Vandaar dat ik zo uitkijk naar het nieuwe seizoen, waarin we samen gesteund door elkaar de strijd aangaan in de Eredivisie.”
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_114943780
Ik hoop dat het nu eens echt waar is, dit is in de laatste 15 jaar al meerdere malen gezegd dat er nu orde op zaken zou komen.

En het geklets dat elk club eens in de zoveel tijd een transfer nodig heeft, we hebben bakken geld verdiend de laatste jaren aan transfers. Een jaar of 2 zonder noemenswaardige tranfers weg van ons zou wel eens fijn zijn.

In ieder geval is het qua salaris op de goede weg met het weggaan van Schut, Demouge, Nesu en Mertens.
pi_114986849
quote:
JAN WUYTENS (UTRECHT) KAN NAAR GENK

© www.voetbalbelgie.be
Racing Genk wil zich achteraan nog steeds versterken. David Rozehnal is niet haalbaar en dus speuren de Limburgers nu in Nederland naar een extra verdedigende kracht. Nu meldt de Nederlandse pers dat ook onze landgenoot Jan Wuytens van Utrecht in beeld is bij Genk.

Gisteren kon u op Voetbalbelgie nog lezen dat Genk onderhandelde met NEC-speler Bram Nuytinck. Die onderhandelingen zouden nog steeds aan de gang zijn. Maar ondertussen houdt Genk ook Jan Wuytens in het oog.

Wuytens is een 27-jarige centrale verdediger afkomstig uit Hechtel-Eksel. De verdediger speelde eerder al voor PSV (jeugd) en Heracles Almelo. Klein detail: mocht Wuytens naar België trekken dan spelen de drie Wuytens in de Belgische Jupiler Pro League. Jan is namelijk de neef van Dries en Stijn die uitkomen voor Beerschot AC.
Ik weet niet wat Nuytinck moet kosten en wat zijn ambities zijn. Kan me voorstellen dat hij op dit moment liever voor de Nederlandse (sub)top kiest dan de Belgische. Wuytens heeft weleens aangegeven terug te willen naar Belgie, naar de streek waar hij vandaan komt (Limburg) en heeft daarbij Racing Genk specifiek genoemd als droomclub. Optelsommetje?
pi_114987695
Wuytens weg uit de verdediging zou echt vervelend zijn. De kans dat Asare vertrekt is ook nog steeds aanwezig.
pi_114987752
Voor dat soort spelers worden iig echt wel vervangers gehaald.

Dus laten we hopen dat De Kruijff en Lee hun zaken goed op orde hebben.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_114988177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:11 schreef PBateman1978 het volgende:
Voor dat soort spelers worden iig echt wel vervangers gehaald.

Dus laten we hopen dat De Kruijff en Lee hun zaken goed op orde hebben.
Hoor Wilco juist overal en altijd zeggen dat er juist geen vervangers komen, dus ben benieuwd wat jouw bron is?
pi_114988254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:22 schreef wortel1981 het volgende:

[..]

Hoor Wilco juist overal en altijd zeggen dat er juist geen vervangers komen, dus ben benieuwd wat jouw bron is?
Wilco in de nieuwe VI. :P

Er is (beperkt) ruimte om te investeren.

Daarbij, wie denk je dat Ruiter en Diemers heeft betaald ? Ook Van Seumeren speelt op de achtergrond echt nog wel mee.

Men gaat eerst kijken of een vertrek intern kan worden opgelost (stel dat Duplan vertrekt, dan zou je dat op kunnen vangen met Schepers, die zich heeft gemanifesteerd in de voorbereiding), lukt dat niet, dan wordt er voor een vertrekkende basis-speler echt wel een vervanger gehaald, 100%.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_114989236
Ik hoop het, PBateman. Paar weken geleden zei Edwin de Kruyff nog in de VI dat élk vertrek in principe opgevangen gaat worden door de huidige selectie.
Van Schaik zegt deze week idd in de VI dat er beperkt ruimte is om te investeren, maar ik denk dat je het dan meer moet zoeken in Jupiler League-talenten van (een paar) ton dan 'grote namen. Ik verwacht niet dat er, bij een vertrek van Wuytens, een speler gehaald gaat/kan worden die ervaring heeft, er direct staat en die van een gelijkwaardig niveau is.
Het blijft een positivo hoor, die Van Schaik. Want hij noemt in hetzelfde interview spelers als Van der Maarel, de Aussies en Kali van uitstekend eredivisie-niveau en klaar voor een basisplaats.
pi_114989357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:51 schreef Stampie22 het volgende:
Ik hoop het, PBateman. Paar weken geleden zei Edwin de Kruyff nog in de VI dat élk vertrek in principe opgevangen gaat worden door de huidige selectie.
Van Schaik zegt deze week idd in de VI dat er beperkt ruimte is om te investeren, maar ik denk dat je het dan meer moet zoeken in Jupiler League-talenten van (een paar) ton dan 'grote namen. Ik verwacht niet dat er, bij een vertrek van Wuytens, een speler gehaald gaat/kan worden die ervaring heeft, er direct staat en die van een gelijkwaardig niveau is.
Het blijft een positivo hoor, die Van Schaik. Want hij noemt in hetzelfde interview spelers als Van der Maarel, de Aussies en Kali van uitstekend eredivisie-niveau en klaar voor een basisplaats.
Wouters was afgelopen weekend bij KV Kortrijk - Anderlecht, naar verluidt om Zukanovic te bekijken, een centrale verdediger. Dat doet ie vast niet als er niemand gehaald wordt bij een vertrek van Wuytens. ;)

Volgens mij zei ie dat ze dichtbij een basisplaats zijn, en van wat ik zo om me heen hoor doet een Sarota het bv. heel goed in de voorbereiding.

Kan me iig echt niet voorstellen dat men bepalende spelers laat vertrekken en er dan niemand meer bij komt, dat wordt echt niet gepikt, niet door het publiek maar ook niet door Wouters & co.

En ook een Van Seumeren laat de club echt niet afglijden naar niveau 0, tenminste, dat kan ik me echt niet voorstellen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_114989741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wouters was afgelopen weekend bij KV Kortrijk - Anderlecht, naar verluidt om Zukanovic te bekijken, een centrale verdediger. Dat doet ie vast niet als er niemand gehaald wordt bij een vertrek van Wuytens. ;)

Volgens mij zei ie dat ze dichtbij een basisplaats zijn, en van wat ik zo om me heen hoor doet een Sarota het bv. heel goed in de voorbereiding.

Kan me iig echt niet voorstellen dat men bepalende spelers laat vertrekken en er dan niemand meer bij komt, dat wordt echt niet gepikt, niet door het publiek maar ook niet door Wouters & co.

En ook een Van Seumeren laat de club echt niet afglijden naar niveau 0, tenminste, dat kan ik me echt niet voorstellen.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, mocht Wuytens vertrekken. Een groot deel van de transferopbrengsten gaat naar het fonds van Frans, als ik het goed heb. En Frans heeft op zijn beurt aangegeven niets meer te willen investeren. Dure aankopen kunnen ook niet uitgelegd worden aan de buitenwereld, dan lijkt het me nog een betere optie om het zelf op te vangen. Daar wordt het publiek al maanden op voorbereid, Van Schaik/FCU staan bijv opvallend vaak in VI te verkondigen dat het financieel echt heel slecht gaat, er een uiterst talentvolle groep staat en wat de doelstellingen zijn.

Die verhalen over Zukanovic lees ik ook, maar hij lijkt me onhaalbaar. Los van de transferprijs moet hij, als ik me niet vergis, als speler van buiten de EU meer dan een halve ton per jaar gaan verdienen.
pi_114990527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:05 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, mocht Wuytens vertrekken. Een groot deel van de transferopbrengsten gaat naar het fonds van Frans, als ik het goed heb. En Frans heeft op zijn beurt aangegeven niets meer te willen investeren. Dure aankopen kunnen ook niet uitgelegd worden aan de buitenwereld, dan lijkt het me nog een betere optie om het zelf op te vangen. Daar wordt het publiek al maanden op voorbereid, Van Schaik/FCU staan bijv opvallend vaak in VI te verkondigen dat het financieel echt heel slecht gaat, er een uiterst talentvolle groep staat en wat de doelstellingen zijn.

Die verhalen over Zukanovic lees ik ook, maar hij lijkt me onhaalbaar. Los van de transferprijs moet hij, als ik me niet vergis, als speler van buiten de EU meer dan een halve ton per jaar gaan verdienen.
Precies, Van Seumeren heeft aangegeven zelf niet meer te gaan investeren, maar dan heeft ie het niet over zijn spelersfonds neem ik aan, als daar een bedrag in terugvloeit (van een verkoop) wordt dat echt wel weer in een nieuwe speler gestopt, ben ik van overtuigd.

Lijkt idd onhaalbaar, maar er zijn gekkere dingen gebeurd. ;)

Ach ja, we kunnen maar 1 ding doen tot 1 september, afwachten en hopen op 't beste.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:59:57 #163
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_115005290
Bizar dat er al jaren zo geprutst is. 30 mio down the drain en een heel matig elftal. Wie heeft Foeke Booy zon groot contract gegeven? Bij vi radio hadden ze het over 8 ton, wat zijn afkoopsom zou zijn.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_115029265
Als we Wuytens kwijtraken dan zie ik het echt somber in. We hebben gewoon een doorgewinterde verdediger nodig.
Leuk zo'n speler van Kortrijk, maar waarom geen transfervrije Kruiswijk? Spreekt tenminste de taal (Kortrijk is Wallonië).
pi_115037982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:11 schreef Wopper1 het volgende:
Als we Wuytens kwijtraken dan zie ik het echt somber in. We hebben gewoon een doorgewinterde verdediger nodig.
Leuk zo'n speler van Kortrijk, maar waarom geen transfervrije Kruiswijk? Spreekt tenminste de taal (Kortrijk is Wallonië).
Kruiswijk heeft na Groningen overal gefaald, en wil als transfervrije speler natuurlijk een dik salaris en tekengeld.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:37:15 #166
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_115050057
De drie Australiers moeten gewoon pleiten, heeft handenvol geld gekost en ze hebben niks bijgedragen. Opzouten met die lui.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_115050721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:37 schreef Lesnar het volgende:
De drie Australiers moeten gewoon pleiten, heeft handenvol geld gekost en ze hebben niks bijgedragen. Opzouten met die lui.
3,33 ton per speler toch ?
En allen een EU-paspoort, valt dus reuze mee volgens mij met die kosten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_115076987
Ben het wel eens dat ze al een tijd meehobbelen en nog steeds weinig hebben laten zien. Maar met name Oar is nog steeds erg jong. Werd vorig seizoen gepresenteerd als de opvolger van Mertens maar heeft dat nog niet kunnen waarmaken. In hem zie ik wel nog steeds potentie, hoop dat dat er dit seizoen uit gaat komen. Met de andere twee Aussies heb ik niets maar er hoeft er maar eentje een redelijk seizoen te hebben en je verkoopt 'm voor een mooi bedragje aan een Championship-club.
pi_115088391
Ik heb juist meer met Zullo, vind ik wel een aardige speler die zowel linksachter als linkshalf uit de voeten kan. In staat om een balletje voor te krijgen. Verdedigend niet altijd even sterk, maar probeert het wel. Jammer dat ie eigenlijk een jaar heeft weggegooid met een voetblessure.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:24:29 #170
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_115233016
Ik had de nieuwe shirts al gezien. Maar dat ze ZO zouden zitten met de kraag over het FCU logo...



lijkt me gevalletje van : dat was niet de bedoeling...
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:25:56 #171
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_115233072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:24 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ik had de nieuwe shirts al gezien. Maar dat ze ZO zouden zitten met de kraag over het FCU logo...

[ afbeelding ]

lijkt me gevalletje van : dat was niet de bedoeling...
_O-
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:29:03 #172
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_115233180
Ben ook benieuwd naar het "podium" onderaan de Bunnikside.
Heeft iemand daar al wat meer info over of foto's?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:29:23 #173
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_115233194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:29 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ben ook benieuwd naar het "podium" onderaan de Bunnikside.
Heeft iemand daar al wat meer info over of foto's?
Podium?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:57:10 #174
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_115234246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:29 schreef Paul het volgende:

[..]

Podium?
Ja. Maar mijn idee zou er een podium komen voor de supporters .
De onderste 2-4 rijen zouden worden op ge-offert achter het doel.

Weet niet meer waar ik dit precies vandaan heb...
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_115234362
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')