abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 10:12:54 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113353579
111121_50937_Forum-banner-Next-Best-Band.jpg

Plug It In 124: Orange Maplewood

Orange Maplewood ontstond na het uiteenvallen van een andere band; zanger/gitarist Jordy Sanger en drummer Duncan Daalmeijer waren nog niet op elkaar uitgekeken en besloten om samen door te gaan. Na wat formatiewisselingen heeft Orange Maplewood met bassist Gerben Bielderman nu zijn definitieve aanvalsplan. Vooralsnog werkt deze opstelling beter dan dat andere Oranje.

Geïnspireerd door de helden van de 60’s en 70’s gecombineerd met het geluid van Nirvana, Queens Of The Stone Age en Radiohead uit de jaren ’90 beukt Orange Maplewood er op los. Deze jongens laten zich met hun straightforward rock met grunge en stoner invloeden zeker niet van hun liefste kant zien.

De jongens van Orange Maplewood zijn momenteel druk bezig met het maken van hun debuutalbum, Mekka is de titelsong van de onlangs uitgebrachte EP. Voor de clip van deze single wilde een goede vriend van de band zichzelf wel uitlenen om zichzelf met en camera op zijn gezicht vol te gieten in de plaatselijke kroeg. Toen de band hem de volgende morgen uit z’n bed sleurden om de rest van de shots op te nemen was hij vrij brak en wazig, precies wat ze nodig hadden.

Hoe is orange maplewood ontstaan?
Jordy Sanger (Zanger/Gitarist) en Duncan Daalmeijer (Drummer) Besloten na het uiteenvallen van hun eerste band samen verder te gaan en daar is uiteindelijk Orange Maplewood uit voort gekomen. Na veel formatie wisselingen zijn wij samen met Gerben Bielderman (Bassist) Orange Maplewood zoals het nu is en hopelijk nog heel lang zal blijven.

Wat weet nog niemand over jullie?
Oeh, lastige! Nou dat we eigenlijk met 4 man zijn. Zonder Matthijs Corijn onze geluidsman zouden we nooit zo’n mooie collosale sound kunnen neerzetten op het podium.

Hoe zijn jullie op de bandnaam gekomen?
Het gerucht gaat dat Jordy hem in een van zijn dromen tegenkwam.

Hoe is jullie muziek het beste te omschrijven?
De perfecte soundtrack voor een keihard woestijnritje in een oude Camaro, achtervolgd door een stel boze oliesjeiks.

Vertel eens over één van jullie hoogtepunten?
Ons optreden in de Melkweg/Sugarfactory als support van Radio Moscow 26 April jongstleden. De vibe was goed de zaal was afgeladen vol en wij hebben ons backstage en in Amsterdam uiterst vermaakt met de Amerikaanse jongens van Radio Moscow.

Wie zijn jullie inspiratiebronnen?
Inspiratiebronnen, dat gaat van The Beatles naar Nirvana via Radiohead naar Queens of the Stone Age.

Wat is jullie favoriete gespreksonderwerp?
Muziek, vrouwen en welke domme dronken acties we hebben uitgehaald.

Hoe schrijven jullie nummers?
Jordy komt altijd met een idée een riff of iets wat al is uitgewerkt, Gerben en Duncan vullen dit in en zo komen onze nummers tot stand.

Welk nummer van een andere artiest hadden jullie willen schrijven?
Anerysmn van Nirvana.

Wat zouden jullie doen als je geen muzikant was geweest?
Hahah ik denk allemaal hele saaie dingen, Jordy zou in een Labarotorium werken, Gerben iets in de Elektrotechniek en Duncan als kok.

Wat zouden jullie als band graag willen bereiken?
Debuutalbum uitbrengen, club en festival tour en dan langzaam europa in. Kroegen, clubs het maakt ons allemaal niet uit, wij staan overal voor open.

Met welke artiest/band zouden jullie nog wel eens samen willen werken en wat voor
nummer zou dat worden?

Lastige! Met J. Mascis en Dave Grohl misschien? Geen idée wat voor een soort nummer dat zou worden, maar ik gok op keiharde Grunge.

Welke andere Next Best Band band zouden jullie graag nog even uit willen lichten en waarom?
Birth Of Joy! We kennen deze gasten nog van hun tijd op de Herman Brood Academie en we komen ze ook regelmatig tegen met optredens en op festivals. Super toffe gasten en super lekkere muziek.

Kunnen jullie nog wat leuke videofacts vertellen over de clip?
De clip is opgenomen met 1 GoPro HD2 camera.
De acteur in de clip is een hele goeie vriend van de band die zich graag in de lokale stamkroeg liet vollopen met een camera op zijn gezicht. We zijn tot half 2 in de nacht bezig geweest met die shots en de volgende ochtend om half 8 hebben we hem uit zijn bed getrokken om de rest van de shots op te nemen. Hij was lichtelijk brak en wazig, precies wat we nodig hadden.

120622_27682_nbb_wk_26_OrangeMaplewood..jpg

Beluister en bekijk hier meer audio-tracks en video’s van Orange Maplewood. Next Best Band schotelt je vandaag dé beste bands van morgen voor. Dat doen ze op nextbestband, festivals, radio en tv.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 25 juni 2012 @ 10:45:47 #2
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113354475
hmm muziek klinkt best tof, maar de zang vind ik nog niet zo overtuigend of zo...
Robert Moog died for our synths
pi_113354655
Muzikaal niet al te origineel en de vocalen zijn inderdaad niet echt overtuigend.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_113355364
geweldig nummer maar ligt het aan mij of hoor ik zo ongelooflijk veel distortion :r het lijkt allemaal zo luid gemixt/gemasterd, of het is mijn koptelefoon maar (gebruik nu effe een andere)
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 13:17:15 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113359805
Ja de zang vergt wat werk, de muziek vind ik nog best te pruimen... groeiruimte genoeg :D
pi_113360829
Ik ben totaal geen kenner, maar ik vind het goeie muziek, toffe clip ook.
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 13:49:22 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113361306
Er zijn zeker mindere nbb bandjes geweest :D
pi_113368707
wat een hippies
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 16:06:02 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113368730
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:05 schreef richard. het volgende:
wat een hippies
O+ Hippies O+
pi_113410184
Zeker niet slecht! Bandje om te volgen.
Assassin stabs you in your back.
pi_113410231
quote:
2s.gif Op maandag 25 juni 2012 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn zeker mindere nbb bandjes geweest :D
Dat wel ja, toch doet dit mij ook weinig helaas..
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_113425001
Zang een 5
Muziek een 7, maar klinkt niet echt origineel of onderscheidend
Uitspraak engels een 3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')