Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mij splitste alles zich op en ging een kant heen, daardoor verbroken de banden zich, en men zegt niet voor niets, uit het oog is uit het hart.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Ben je daar zelf niet gewoon verantwoordelijk voor? Ik zie de mensen waar ik op mijn basisschool mee omging nog dagelijks.
telefoon? agenda? afspreken?quote:Op zondag 24 juni 2012 22:08 schreef zetalore het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mij splitste alles zich op en ging een kant heen, daardoor verbroken de banden zich, en men zegt niet voor niets, uit het oog is uit het hart.
Geen idee, in een relatief kleine stad wonen waardoor je elkaar na de basisschool, ondanks verschillende middelbare scholen alsnog wel zag, en daarna zijn we bijna allemaal gaan studeren in dezelfde stad en zo in dezelfde vriendengroep gebleven.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:08 schreef zetalore het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mij splitste alles zich op en ging een kant heen, daardoor verbroken de banden zich, en men zegt niet voor niets, uit het oog is uit het hart.
Dus je eigen schuld.... Ik trof mijn oude klasgenoten (de belangrijkste) nog 3 keer per week bij sporten.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:08 schreef zetalore het volgende:
[..]
zelfs danquote:Op zondag 24 juni 2012 22:13 schreef zetalore het volgende:
" verantwoordelijk " , misschien is het te assumptief om te bedenken dat 'alleen de persoon in kwestie' verantwoordelijk is, de situatie waarin men zich bevindt is ook definerend of men elkaar kan ontmoeten of niet. Bijv, wij werken in hetzelfde bedrijf = meer kans om elkaar te ontmoeten, ten opzichte dat de andere persoon in bijv Singapore werkt, en de ander in Rotterdam.
Dit onderscheid probeer ik juist te maken, ik zie mezelf eigenlijk als slachtoffer van het systeem, maar de vraag is of het terecht is, ik bedoel wat geeft een school het recht om deze diepe emotionele banden te verbreken?quote:Op zondag 24 juni 2012 22:09 schreef Ayca het volgende:
Ipv je slachtoffer voelen zou je ook gewoon zelf je vriendschappen kunnen onderhouden.
school verbreekt toch niks? school zegt nergens je mag pietje niet meer zienquote:Op zondag 24 juni 2012 22:27 schreef zetalore het volgende:
[..]
Dit onderscheid probeer ik juist te maken, ik zie mezelf eigenlijk als slachtoffer van het systeem, maar de vraag is of het terecht is, ik bedoel wat geeft een school het recht om deze diepe emotionele banden te verbreken?
nergens zegt het systeem ik zorg voor jou vriendschappen/liefde/gezin etcquote:Ik denk dat ik indertijd altijd heb gevoeld/gedacht of geleefd dat het de verantwoordelijkheid was van het systeem(overheid was om voor ons te zorgen) om deze banden te onderhouden. Ik bedoel dit is toch de (illusie) die de overheid ons wijs maakt. He, we zorgen voor jullie pensioen ,onderwijs.
geen idee want zo ver ik weet ben jij de enige met dit bizarre ideequote:Het idee dat de overheid jouw leven gaat verzorgen, waar komt deze illusie toch vandaan?
hoezo? de werkelijkheid is toch gewoon wat de overheid ons nu bied? recht op gezondheidszorg/inkomen etcquote:Waarom zeggen ze niet gewoon, je bent op jezelf aangewezen en je zoekt het maar uit. Survive on your own, om het maar zo te zeggen. Dat zou veel meer overeen komen met de werkelijkheid.
ja het is jouw schuldquote:Ik geef eerlijk toe dat ik helaas als eigenschap heb dat ik te goedgelovig ben. Met als gevolg een Klap in mijn bek van de realiteit ,dankjewel ..fuck.
Daarom, is het dan ook echt mijn schuld?
Hmm vind je gedachtegang wat apart... misschien ligt het aan jouw specifieke omgeving maar dat heb ik nooit zo ervaren.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:27 schreef zetalore het volgende:
[..]
Dit onderscheid probeer ik juist te maken, ik zie mezelf eigenlijk als slachtoffer van het systeem, maar de vraag is of het terecht is, ik bedoel wat geeft een school het recht om deze diepe emotionele banden te verbreken?
Ik denk dat ik indertijd altijd heb gevoeld/gedacht of geleefd dat het de verantwoordelijkheid was van het systeem(overheid was om voor ons te zorgen) om deze banden te onderhouden. Ik bedoel dit is toch de (illusie) die de overheid ons wijs maakt. He, we zorgen voor jullie pensioen ,onderwijs.
Het idee dat de overheid jouw leven gaat verzorgen, waar komt deze illusie toch vandaan?
Waarom zeggen ze niet gewoon, je bent op jezelf aangewezen en je zoekt het maar uit. Survive on your own, om het maar zo te zeggen. Dat zou veel meer overeen komen met de werkelijkheid.
Ik geef eerlijk toe dat ik helaas als eigenschap heb dat ik te goedgelovig ben. Met als gevolg een Klap in mijn bek van de realiteit ,dankjewel ..fuck.
Daarom, is het dan ook echt mijn schuld?
Waarom geef je je omgeving de schuld van die waanbeelden? Denken je ouders dan ook zo?quote:Op zondag 24 juni 2012 22:44 schreef zetalore het volgende:
Ik ga heel hard nadenken over wat jij hebt gezegd rhubarbje (mooie avatar trouwens)
Ik denk dat jij een veel realistischere kijk op het leven hebt meegekregen dan ik.
Ik ben veel meer met het idee opgegroeid dat we in een zorgstaat leefden, en dat we verzorgd worden. En ook nog met (helaas religieuze ideeen) opgegroeid dat God wel voor je zou zorgen.
Daarom geef ik ook de schuld aan de school en overheid dat ze me met dit onterechte idee hebben opgezadeld.
Ja inderdaad wat jij zegt is correct en realistisch, maar waarschijnlijk heb jij geen religie of althans geen waan ideeen meegekregen vanuit je omgeving of van de school, ik ben benieuwd hoe jij wel dit realisme hebt verkregen.
Je moet elkaar ook niet elke dag zien.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:08 schreef zetalore het volgende:
[..]
Echte vrienden, jwt... De onbreekbare band tussen een zooitje 12 jarigen.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus je eigen schuld.... Ik trof mijn oude klasgenoten (de belangrijkste) nog 3 keer per week bij sporten.
Daarnaast, als het echte vrienden zijn, tref je ze daarna ook nog wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |