abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2012 @ 10:55:44 #126
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_114523878
Inzending gesloten. Als niemand anders het inmiddels gedaan heeft, zal ik vanavond alles even op een rijtje zetten. Nu eerst tijd voor andere dingen.
Life is what you make it.
pi_114533230
Mijn inzending, hij is alleen van 26 juni zie ik net, dan maar in een spoiler! :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fingerspitzgefühl
pi_114540711
Aschkael:

T42:

El_Matador:

Cockwhale:

BrandX:
120719_118131_Urbanboy.jpg

Alledaagsewaanzin:

MrMonkeyman:

Ssytse:

Rebubbled:

-Techno-:

Leshy:

--H-I-M--:

Schanulleke:

Let the games begin! :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_114542261
Jeetje wat vind ik dit moeilijk. Vooral omdat ik merk dat ik bijzonder weinig heb met het thema Urban. :')

MrMonkeyman: 12 Lekker grungey. Het perspectief doet me denken aan de vele avonden foute rockbandjes kijken in de stad en daarna kotsen van de gratis dropshotjes die je eigenlijk niet wilde, maar ja, gratis drank. Zoiets. Jammer dat je het scheve niet iets hebt gecorrigeerd.

Schanulleke: 11 Cool gedaan, fijne kleuren. Alleen zou ik het opgelichte deel van de arm ook zwart hebben gemaakt.

BrandX: 10 Ik begrijp helemaal wat je bedoeld over die tramlijn. Hij voegt steeds meer toe en geeft net dat beetje extra.

Leshy: 9 Ik vind die paar verschillende kleuren een extra toevoeging op iets wat anders maar bruin zou zijn geweest. Ik fiets elke dag onder deze brug door, maar hij zou zo door kunnen voor een gebouw als je niet goed kijkt. Leuk gedaan.

Aschkael: 8 Lekker scherp. Echter nul komma nul originaliteit. Ik weet dat ik weinig recht van spreken heb op dat vlak gezien mijn foto. :P Maar het glinstert en de ekster in mij is daar blij mee.

Cockwhale: 7 Had heel cool kunnen zijn, maar ik vind hem overbewerkt, waardoor hij voor mij heel filmsettig aanvoelt. Alsof alle rauwheid eruit gepolijst is. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het origineel.

Ssytse: 6 Hij is anders dan alle andere foto’s. Als de verschillende tinten grijs wat meer hadden verschilt zou hij flitsender zijn geweest. En ik vind de compositie niet heel fijn.

T42: 5 Leuk dat je een locatie hebt weten te vinden. Ik vind het echter storend dat de molen niet scherp is, maar het kozijn. De molen is toch wel echt het onderwerp van de foto, een kozijn is nu eenmaal niet erg interessant, hoe vervallen hij ook is. Kon je niet in de molen?

-Techno-:4 Ik zie wat je wilde doen, echter maakt het grijs de foto erg flets en het voegt ook niet veel toe. Je had beter alles wel in kleur kunnen laten, maar dat fletser maken en de graffiti intenser. Dan had hij er evengoed uitgesprongen, zonder dat je foto saai wordt.

El_Matador: 3 Leuk moment met al die gele auto’s. Het zou echter fijner zijn geweest als je naar beneden was gelopen. Ik heb niet zoveel met uit-het-raam-foto’s en er zijn veel storende elementen, zoals de scheefheid van alle andere gebouwen, de tramlijnen, etc. Daarbij vind ik de lijnen niet lekker, ze worden allemaal door iets afgekapt en leiden niet naar een onderwerp.

Alledaagsewaanzin: 2 Dit is heel erg voor de hand liggend. Tevens vind ik de vertekening van je lens niet fijn.

--H-I-M--: 1 Dit is verre van het beeld dat ik heb bij Urban. Je tweede foto was dat mijns inziens veel meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rebubbled op 23-07-2012 10:07:51 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 07:59:54 #130
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_114556895
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef Rebubbled het volgende:
Jeetje wat vind ik dit moeilijk. Vooral omdat ik merk dat ik bijzonder weinig heb met het thema Urban. :')

MrMonkeyman: 12 Lekker grungey. Het perspectief doet me denken aan de vele avonden foute rockbandjes kijken in de stad en daarna kotsen van de gratis dropshotjes die je eigenlijk niet wilde, maar ja, gratis drank. Zoiets. Jammer dat je het scheve niet iets hebt gecorrigeerd.

Schanulleke: 11 Cool gedaan, fijne kleuren. Alleen zou ik het opgelichte deel van de arm ook zwart hebben gemaakt.

BrandX: 10 Ik begrijp helemaal wat je bedoeld over die tramlijn. Hij voegt steeds meer toe en geeft net dat beetje extra.

Leshy: 9 Ik vind die paar verschillende kleuren een extra toevoeging op iets wat anders maar bruin zou zijn geweest. Ik fiets elke dag onder deze brug door, maar hij zou zo door kunnen voor een gebouw als je niet goed kijkt. Leuk gedaan.

Aschkael: 8 Lekker scherp. Echter nul komma nul originaliteit. Ik weet dat ik weinig recht van spreken heb op dat vlak gezien mijn foto. :P Maar het glinstert en de ekster in mij is daar blij mee.

Cockwhale: 7 Had heel cool kunnen zijn, maar ik vind hem overbewerkt, waardoor hij voor mij heel filmsettig aanvoelt. Alsof alle rauwheid eruit gepolijst is. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het origineel.

Ssytse: 6 Hij is anders dan alle andere foto’s. Als de verschillende tinten grijs wat meer hadden verschilt zou hij flitsender zijn geweest. En ik vind de compositie niet heel fijn.

T42: 5 Leuk dat je een locatie hebt weten te vinden. Ik vind het echter storend dat de molen niet scherp is, maar het kozijn. De molen is toch wel echt het onderwerp van de foto, een kozijn is nu eenmaal niet erg interessant, hoe vervallen hij ook is. Kon je niet in de molen?

-Techno-:4 Ik zie wat je wilde doen, echter maakt het grijs de foto erg flets en het voegt ook niet veel toe. Je had beter alles wel in kleur kunnen laten, maar dat fletser maken en de graffiti intenser. Dan had hij er evengoed uitgesprongen, zonder dat je foto saai wordt.

El_Matador: 3 Leuk moment met al die gele auto’s. Het zou echter fijner zijn geweest als je naar beneden was gelopen. Ik heb niet zoveel met uit-het-raam-foto’s en er zijn veel storende elementen, zoals de scheefheid van alle andere gebouwen, de tramlijnen, etc. Daarbij vind ik de lijnen niet lekker, ze worden allemaal door iets afgekapt en leiden niet naar een onderwerp.
Alledaagsewaanzin: 2 Dit is heel erg voor de hand liggend. Tevens vind ik de vertekening van je lens niet fijn.

--H-I-M--: 1 Dit is verre van het beeld dat ik heb bij Urban. Je tweede foto was dat mijns inziens veel meer.
Je vergeet de twee punten, je gaat van 3 naar 1 ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 08:08:18 #131
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_114556941
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 07:59 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Je vergeet de twee punten, je gaat van 3 naar 1 ;)
Doet ie niet :P
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  maandag 23 juli 2012 @ 08:37:48 #132
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_114557162
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:08 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Doet ie niet :P
Ze is inderdaad alleen vergeten om de naam bold te maken.
  maandag 23 juli 2012 @ 09:19:57 #133
328321 alledaagsewaanzin
pi_114557662
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ohja, nu zie ik het.
thanks
pi_114558351
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Gefixt! :P Waar blijven de andere stemmen?
  maandag 23 juli 2012 @ 10:10:11 #135
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_114558374
Cockwhale: 12 punten - Precies het soort foto dat ik eigenlijk had willen maken voor deze opdracht, maar het lukte me niet om het te regelen. Jou wel, dat is duidelijk. Mooie plaat.
MrMonkeyman: 11 punten - Met je neus in de boter, wat een toplocatie voor dit thema.
Leshy: 10 punten - Ook een mooie locatie. Ik ken de plek wel en hij ademt een mooie sfeer, maar daarmee heb je er nog geen goede foto van. Je hebt heel goed de diepte op deze plek weten vast te leggen.
Ssytse: 9 punten - Hoogbouw hoort bij de hedendaagse stedelijke cultuur, dat heb je goed gezien. Door je camera schuin te houden en te kiezen voor een zwart-wit bewerking heb je de sterke punten van je onderwerp krachtiger gemaakt. Knap!
Rebubbled: 8 punten Goed gebruik van de middelen die voorhanden zijn in de stedelijke omgeving. Netjes erop gelet dat je zelf buiten beeld bleef, dat ziet er anders zo suf uit.
T42: 7 punten Mooi verval. Bizar dat zo'n molen op de achtergrond niet beter bewaard blijft.
Aschkael: 6 punten Ieder groter station heeft het, zo'n fietsentransferium. Geeft altijd aanleiding voor mooie plaatjes.
Alledaagsewaanzin: 5 punten Als voormalig inwoner van Amsterdam kan ik dit plaatje natuurlijk wel waarderen, al zou er denk ik meer mogelijk zijn, als je dan toch daar rondhupst met je camera. Of doe gek en ga naar het Vondelpark, urban-culture smeltkroes bij uitstek. Aardig, maar ik zie vooral gemiste kansen dus.
BrandX: 4 punten - Het is inderdaad een modern beeld, maar het echt stedelijke hangt volledig op dat tramlijntje, terwijl dat me juist stoort. Als dat niet over zijn gezicht had gelopen, dan was het al beter geweest.
Techno-: 3 punten Mooie tag/ piece, hoe die dingen ook heten, maar er ik mis de fotografische spanning in dit beeld. De kazige bewerking ondervangt dat niet.
El_Matador: 2 punten Stedelijk, dat zeker, maar ook weinig spannend. Er moeten met die gele taxi's toch betere plaatjes te maken zijn.
--H-I-M--: 1 punt Je idee ontgaat me. Dit is voor mij alles behalve urban. Los daarvan vind ik het een onscherp plaatje waar weinig contrast in zit.
  maandag 23 juli 2012 @ 10:10:24 #136
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_114558380
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:08 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Gefixt! :P Waar blijven de andere stemmen?
De mijne zijn binnen :)
  maandag 23 juli 2012 @ 20:28:45 #137
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_114577077
En mijn meningen :)

Cockwhale: 12 - Helemaal waar ik bij het thema 'Urban' aan denk. Vervallen omgeving met veel steen, staal en glas. De foto ziet er erg "gritty" uit, maar heeft nog steeds een mooie lichtinval. Waar ik met name erg blij mee ben is dat je net niet te ver bent gegaan met de HDR-look. Douze points!

MrMonkeyman: 11 - Doet nauwelijks onder voor de foto van Cockwhale. Een smerig toilet, vol met graffiti en stickers; zelfs het handdoek-papier is verkreukeld. Wat met name erg sterk is, is de belichting van de foto. Ontzettend strak en helder met veel detail, geen blown highlights of verloren schaduwdetail en bijna geen vertekening ondanks het brede gezichtsveld. Waarschijnlijk de best genomen foto.

Ssytse: 10 - Strakke lijnen, perfecte diagonaal. Een hele andere interpretatie van 'Urban' door juist die schone, moderene en strakke look. Zwart-wit helpt deze foto heel erg, en er zit zelfs in het gebouw voldoende variatie om niet saai te worden. Ook keurig netjes het histogram binnen de perken gehouden, met toch wisseling tussen licht en schaduw.

T42: 9 - Ook één van de mooiste foto's in de set, alleen vind ik het thema niet zo goed naar voren komen. Het ziet er meer uit als een vervallen schuur naast een vervallen molen in de buurt van een boerderij dan echt een stedelijke foto. Die iets vale film-look en de fijne kleuren maken de foto wel heel sterk en die barst in het raam voorkomt dat die kant van de foto saai wordt.

Schanulleke: 8 - Een goede foto, maar hij doet het niet helemaal voor mij. Het was mooier geweest als ook je arm nog een volledig silhouet was geweest, en je arm ook niet grotendeels voor de smiley had gezeten. Ik had denk ik niet gekozen voor een vierkante krop, en was meer naast de smiley gaan staan met je arm aan de linkerkant. De 'bloedneus' van de smiley helpt voor mij ook niet heel erg en leidt een beetje af van wat een vrolijke variatie had kunnen zijn.

Rebubbled: 7 - Een leuk idee. Geeft een wat andere variatie op wat anders een doorsnee Amsterdamse straat was geweest. Je hebt jezelf inderdaad netjes buiten beeld weten te houden, en het verkeersbord geeft net dat beetje extra kleur aan de foto die het nodig heeft. Goed gespot!

Aschkael: 6 - Vergis ik me nu, of is de linkerbovenhoek naar zwart-wit omgezet? Ik heb het idee dat ik nog wat slordige zwemen van kleur rond de bloemen zie, waar je met je brush overheen bent geweest. Op zich geen onaardige keuze, en ook een leuke interpretatie van 'urban', maar de uitwerking had iets beter gekund. Sowieso had het van mij ook wel iets duisterder gemogen, met wat meer wrakken en roest in plaats van glimmend staal en bloemetjes.

--H-I-M--: 5 - Een absoluut prachtige foto. De vierkante crop werkt helemaal, en de vale filmlook en het feit dat bijvoorbeeld het hek net niet helemaal haarscherp zijn, passen perfect bij het onderwerp. Alleen... dit past voor mij helemaal niet bij het thema urban. De andere foto die je in dit topic had geplaatst, had ook ik veel beter bij het thema vinden passen.

El_Matador: 4 - De vele gele auto's en de gebouwen benadrukken wel het thema stedelijk, maar het ziet er nog steeds uit alsof je gewoon even snel een foto vanaf het balkon hebt genomen. Als je een beter punt had kunnen vinden en de foto strak had kunnen krijgen met rechte lijnen, was hij interessanter geweest.

BrandX: 3 - Hij doet het gewoon niet voor mij. Die jongen ziet er inderdaad zonder twijfel urban uit, maar hij loopt niet op de meest spannende stedelijke locatie. De bovenleiding leidt af en loopt inderdaad ook nog eens precies over zijn gezicht heen. Had je deze jongen kunnen fotograferen vanaf straathoogte en misschien op een net wat leukere locatie (heb je niet altijd voor het zeggen, natuurlijk), dan was het een stuk beter geweest. De verzadiging heeft ook het groen een beetje té gemaakt.

-Techno-: 2 - Huu, selective coloring. Heb ik een broertje dood aan. Er zijn maar heel weinig foto's waarin dat effect mooi is, negen van de tien keer is het dat niet. De graffiti op de garages is zeker wel urban, maar je ziet op de foto dat het gewoon boxen in een willekeurige vinex-woonwijk zijn (de daken), wat het niet echt spannend maakt. Als je de foto recht op de boxen had gemaakt en de foto een beetje die donkere, vieze look had kunnen geven, was hij veel krachtiger geweest, zeker in combinatie met al dat onkruid.

Alledaagsewaanzin: 1 - Ja, het is een foto in de stad. Maar er is niet echt iets aan de foto dat hem 'urban' maakt. Het zou zo een vakantiekiekje van een toerist kunnen zijn. Bovendien is het jammer dat je een hele rij van die toeristen doormidden hebt gesneden aan de onderkant, en dat het monument zo pontificaal in het midden staat (alhoewel je zo wel de Industrieele Groote Club en het Paleis er op hebt kunnen krijgen). Er zijn absoluut wel spannendere locaties te vinden in Amsterdam, en zelfs direct naast de Dam - de steegjes tussen het Rokin en de Kalverstraat en de bouwput van de N/Z-lijn op het Rokin om twee snelle voorbeelden te bedenken.

Edit: Oh jezus, ik ben wel los gegaan. Overal woorden!
pi_114582565
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:28 schreef Leshy het volgende:
-knip-

Edit: Oh jezus, ik ben wel los gegaan. Overal woorden!
Hahaha! Muur van tekst. Dat gevoel had ik ook een beetje na mijn post. :P Ik vind het wel altijd heel fijn om ieders mening te lezen. Leer je een hoop van. Ook leuk om te zien dat iedereen anders naar foto's kijkt.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:29:28 #139
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_114582893
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hahaha! Muur van tekst. Dat gevoel had ik ook een beetje na mijn post. :P Ik vind het wel altijd heel fijn om ieders mening te lezen. Leer je een hoop van. Ook leuk om te zien dat iedereen anders naar foto's kijkt.
Absoluut, daar ben ik het helemaal mee eens. Daarbij heb ik ook gemerkt, dat ik het voorheen me erg veel aan kon trekken als iemand een van mijn pareltjes de grond in boorde (voor mijn gevoel dan), maar dat ik er uiteindelijk altijd sterker van ben geworden als fotograaf. Dus zeker voor mij geldt, als ik misschien wat zurig overkom in sommig commentaar, dan bedoel ik dat altijd vriendelijk en opbouwend.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:03:13 #140
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_114584913
MrMonkeyman: 12 Doet me denken aan gave avonden. De trashy look heeft echt zijn charme en die heb je mooi op de foto gekregen. Deze foto deed mij het meest in dit topic vandaar nr 1 voor mij. De details in de foto kijken heerlijk weg.

Cockwhale: 11 Ja dit is typisch zo'n foto waarvan ik denk: dit is urban! Mooie lokatie, goed belicht en netjes bewerkt.

Leshy: 10 Foto is genomen op een mooie lokatie, belichting is goed en de kleuren kijken lekker weg. Ook bij deze foto krijg ik het typische urban gevoel. Alleen vind ik het jammer dat het niet meteen duidelijk waar of wat deze lokatie is. Maar verder vind ik de foto top!

Schanulleke: 9 Mooie foto en leuk idee! Echter was het beter geweest als zijn hand ook helemaal donker was. Maar verder vind ik de kleuren om te smullen.

Rebubbled: 8 Ik vind het een origineel idee. Goed uitgevoerd, van een redelijk oninteressante plek weet je toch nog een boeiende foto te maken.

Aschkael: 7 Wederom een origineel idee echter is de bewerking niet zo mooi imho. Het lijkt er sterk op dat je de foto zwart/wit hebt gemaakt om vervolgens wat kleur in te brushen. Daar heb ik zelf ook voor gekozen maar op jouw foto zie ik fietsen met 2 kleuren frame (links onder) enja dat vind ik dus jammer. Verder vind ik de (scherpe) weerspiegeling in de fietsbel geslaagd te noemen.

Ssytse: 6 Een mooie zwart/wit foto. Mooie lijnen in de foto. Ik weet niet hoeveel je hier aan bewerkt hebt maar het ziet er netjes uit! Echter is het wel een foto waar ik zelf niet zo lang naar blijf staren.

El_Matador: 5Al die gele auto's bij elkaar zijn inderdaad tof om op foto vast te leggen maar ik heb sterk het idee dat je deze foto veels te gehaast hebt gemaakt. Al weet ik ook wel dat een goed standpunt soms moeilijk te vinden is (vooral in situaties met bewegende dingen)

T42: 4 De compositie van de foto vind ik erg geslaagd maar het is zo jammer dat je niet de molen scherp hebt maar wel het stopcontact.

Alledaagsewaanzin: 3 Ik vind het eigenlijk geen urban foto ook al is het in de stad. Compositie vind ik ook niet helemaal toppie. Misschien was de foto beter geweest vanuit een ander standpunt.

BrandX: 2 Ik vind de leiding eerlijk gezegd storend. Het is duidelijk een urban jongere maar op de bovenleiding na is het thema Urban niet echt te zien imho.

--H-I-M--: 1 Best leuke en mooie foto maar past totaal niet in het thema Urban.

Vind het maar lastig om te oordelen over anderen dat terwijl ik zelf echt een groentje ben qua fotografie en bewerking. Ben dan ook echt jaloers op een aantal foto's hier.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:09:59 #141
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_114585375
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef Rebubbled het volgende:
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:10 schreef Schanulleke het volgende:
Techno-: 3 punten Mooie tag/ piece, hoe die dingen ook heten, maar er ik mis de fotografische spanning in dit beeld. De kazige bewerking ondervangt dat niet.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:28 schreef Leshy het volgende:
-Techno-: 2 - Huu, selective coloring. Heb ik een broertje dood aan. Er zijn maar heel weinig foto's waarin dat effect mooi is, negen van de tien keer is het dat niet. De graffiti op de garages is zeker wel urban, maar je ziet op de foto dat het gewoon boxen in een willekeurige vinex-woonwijk zijn (de daken), wat het niet echt spannend maakt. Als je de foto recht op de boxen had gemaakt en de foto een beetje die donkere, vieze look had kunnen geven, was hij veel krachtiger geweest, zeker in combinatie met al dat onkruid.
Bedankt voor de feedback! Ik merk al dat ik nog veel te leren heb :P Maar al om al vind ik het wel een leuke hobby. Heb me camera ook pas een week en heb binnenkort een workshop (geen idee wat ik ervan moet verwachten)
@ Leshy: De foto is genomen in alles behalve een willekeurige vinex-woonwijk (Doel België). Maar ik snap wel waarom je dat denkt. Ik ga me voorlopig dan ook concentreren op standpunten/compositie want daar ben ik het minst tevreden mee.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_114598497
Zit op mobiel dus geen uitgebreide uitleg.

12 pt. Schanulleke - echt urban, mooie lichtval

11 pt. Sytse - mooie vormen & lijnen

10 pt. Monkeyman - urban gevoel

9 pt. HIM - mooie compositie & kleuren

8 pt. Leshy - sfeervol

7 pt. T42 - mooie oude look

6 pt. Rebubbled - glans effecten

5 pt. Aschkael

4 pt. Allesiswaanzin

3 pt. Brandx

2 pt. Techno

1 pt. El matador
pi_114604850
12 pt. Schanulleke
Goed verschil tussen licht en donker - wat licht moet zijn is licht en de donkere gestalte met alleen de hand met de spuitbus belicht wekt de suggestie dat de graffiti op dat moment wordt geplaatst. Goed toegepaste driehoekscompositie. Jammer dat ie rechts tegen de rand aan wel erg donker wegloopt.

11 pt. Cockwhale
Lekkere HDR die, mede door de compositie, fijn wegkijkt. Hoewel de ruis wel bijdraagt aan de sfeer van de plaat is het hier en daar wel wat storend en gaat het bij de wanden ten koste van detail - ik had graag de bakstenen kunnen tellen. Het kleine streepje licht dat op de trap valt werkt sfeerversterkend en brengt een fijne afwisseling in de voornamelijk donkere ruimte.

10 pt. Leshy
Staal en steen is zeker urban. HDR is ook zeker goed toegepast en je houdt je histogram vrijwel overal keurig binnen de perken. Echter vind ik de compositie met de leegte aan de linkerkant niet zo geweldig, mede met de dubbele bouten in de steunbalken die heel storend aanwezig zijn in dat gedeelte.

9 pt. MrMonkeyman
Op deze manier versierde toiletten kom je op het platteland niet tegen en zelfs de Friese steden zijn schijnbaar niet urban genoeg voor dergelijke creatieve uitingen op de toiletten in het uitgaansleven. Het thema voldoe je dus helemaal aan. Maar hoewel er genoeg te zien is - die muren zitten echt, echt vol - en je zelfs een groothoek gebruikt vind ik het beeld toch wat saai. Misschien had een extremer groothoekeffect of fisheye de lokatie meer recht aangedaan. Daarbij valt de foto om naar rechts. De sfeer is wel goed vastgelegd met het groothoekeffect, de verkreukelde handdoek en de 3 zichtbare wanden geven goed het gevoel van een kleine ruimte weer.

8 pt. Rebubbled
Leuk idee om door middel van de achterkant van de spiegel je beeldhoek te vergroten. Netjes zelf buiten beeld gebleven en de scherpte ligt heel goed op de reflectie, in plaats van bijvoorbeeld de spiegel zelf. Compositie is ook goed, je kan nog om de spiegel heenkijken en de scherpte valt mooi op ⅓. Ik had echter het onderwerp 'winkelstraat' nog wat duidelijker teruggezien.

7 pt. T42
Het verval goed weten vast te leggen, niets in de foto is nog in goede staat. De barst in het raam maakt het beeld aan de rechterkant interessanter. Echter vind ik het storend dat de molen niet scherp is, maar juist het stopcontact. Maar de molen scherp en het kozijn juist niet maakt het beeld volgens mij niet (veel) sterker. Helaas mis ik het thema wel wat - molens associeer ik met polders.

6 pt. -Techno-
Selective colouring ben ik over het algemeen geen groot fan van omdat het vaak verkeerd toegepast wordt - zo ook hier. Het onkruid dat voor de graffiti staat valt nu erg storend over het onderwerp heen. De selective colouring echter wel heel netjes uitgewerkt, geen brushsporen of iets dergelijks. Het onderwerp urban komt wel naar voren, maar niet origineel - graffiti in selective colouring zijn 13-in-een-dozijn-foto's en de omgeving werkt niet erg versterkend wat betreft het thema.

5 pt. Alledaagsewaanzin
Goed onderwerp voor het thema en de groothoek versterkt de sfeer. Echter niet sterk uitgewerkt - de mensen worden half afgesneden terwijl je boven nog veel ruimte hebt. Dit had je kunnen oplossen door je standpunt te verlagen: camera op de grond en iets omhoog richten. Hierdoor krijg je een interessantere kijkhoek en kreeg je waarschijnlijk alles dat belangrijk is in deze foto in beeld. De ruimte links van het monument vind ik storend leeg en ik heb het idee dat er meer naar rechts buiten beeld meer gebeurt.

4 pt. Aschkael
Een stedelijke fietsenstalling, dat is duidelijk. Helaas is de selective colouring slecht uitgevoerd en is de achtergrond zo druk dat ik niet weet waar ik moet kijken waardoor mijn blik steeds teruggaat naar de fietsbel linksonder of het rood/witte lint onder in het midden.

3 pt. Brandx
Dit werkt voor mij helemaal niet. De omgeving, op de tramlijn na, wekt niet de indruk dat de foto in een stedelijke omgeving gemaakt is en juist die tramlijn vind ik erg storend aanwezig doordat die door het gezicht van de jongen loopt in zowel hemzelf als zijn schaduw. De compositie waardoor hij het beeld inloopt vind ik goed gekozen.

2 pt. El_Matador
Urban sfeer met de gebouwen, de gele auto's en het sportveld. Maar daar houdt het voor mij helaas op. Ik vind het beeld met de stilstaande auto's niet spannend of dynamisch en de scheve horizon erg storend. Dezelfde foto 's avonds met een lange sluitertijd waardoor je lichtstrepen van de auto's krijgt zou het al dynamischer en spannender maken, maar dan vind ik de lokatie nog verre van geschikt.

1 pt. --H-I-M--
Goede compositie. Leuk onderwerp en het paadje, de boom links en de blauwe wolkenlucht verhogen de sfeer. Helaas heeft het in mijn ogen helemaal niets met urban te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssytse op 24-07-2012 14:57:45 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:19:21 #144
328321 alledaagsewaanzin
pi_114605665
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:51 schreef Ssytse het volgende:
5 pt. Alledaagsewaanzin
Goed onderwerp voor het thema en de groothoek versterkt de sfeer. Echter niet sterk uitgewerkt - de mensen worden half afgesneden terwijl je boven nog veel ruimte hebt. Dit had je kunnen oplossen door je standpunt te verlagen: camera op de grond en iets omhoog richten. Hierdoor krijg je een interessantere kijkhoek en kreeg je waarschijnlijk alles dat belangrijk is in deze foto in beeld. De ruimte links van het monument vind ik storend leeg en ik heb het idee dat er meer naar rechts buiten beeld meer gebeurt.
Oke, bedankt voor de feedback.
Ga het binnenkort ff toepassen :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:43:50 #145
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_114635850
Nog zeven mensen die moeten stemmen.
Ik hoop dat niemand het vergeet door vakantie oid.
pi_114648480
Kunnen we niet een uiterste stemdatum instellen? Iemand moet ook een thema verzinnen en je wil ook gewoon de uitslag hebben.
pi_114648618
Stuur de mensen die nog moeten stemmen even een PM waarin je ze verwijst naar dit topic? :)
pi_114663082
En iedereen die niet stemt, geeft automatisch 12 punten aan iedereen (behalve zichtzelf).
Dit zodat je geen vervalsing krijgt door (expres) niet te stemmen...
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  Boks-Chick donderdag 26 juli 2012 @ 21:47:21 #149
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_114696102
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:43 schreef Schanulleke het volgende:
Nog zeven mensen die moeten stemmen.
Ik hoop dat niemand het vergeet door vakantie oid.
Thanks voor je DM :o
ik ga er nu even goed voor zitten :Y
lolwut
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:47:24 #150
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_114696106
Dat lijken mij allebei uitstekende toevoegingen, als je mee wilt doen mag er ook best wat van je verwacht worden.

Alle niet-stemmers heb ik een bericht gestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')