Volgens de Phonehouse was de regenjas juist de boosdoener: hierdoor zou het lichaam slechter kunnen ademen waardoor condensvorming op zou kunnen treden?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:06 schreef karr-1 het volgende:
Vochtschade is volgens mij het meest gebruikte excuus van de winkelier. Een telefoon in je binnenzak, met een jas en een regenjas er over heen lijkt mij voldoende afscherming. Als een telefoon daar al niet tegen kan....
Neem eens contact op met het hoofdkantoor van de Phonehouse ipv de winkel? Of inderdaad de rechtsbijstand.
Ik heb geprobeerd te onderbouwen waarom ik het daar niet mee eens ben: al zou er vochtschade zijn ontstaan, dan wel bij normaal gebruik. Bedankt voor jouw reactie, maar zou je deze ook kunnen onderbouwen? Alleen dan heb ik er namenlijk iets aan.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
Als er daadwerkelijk sprake is van vochtschade valt dat inderdaad niet onder garantie.
Je onderbouwing raakt kant noch wal. De telefoon is kapot gegaan door waterschade, een telefoon kan niet tegen water, dat lijkt me nogal logisch. Dat defect kan je dus niet wijten aan de telefoon. En nee, het is niet normaal gebruik om een telefoon contact te laten maken met water.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:10 schreef iketelaar het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd te onderbouwen waarom ik het daar niet mee eens ben. Zou je jouw stelling ook kunnen onderbouwen?
Ok, maar naar mijn mening er is nogal een verschil tussen: je iphone in de toiletpot laten vallen, of je iphone in de binnenzak van je jas hebben zitten als het regent. Vind jij dan dat bij het laatste voorbeeld inderdaad sprake is van oneigenlijk/ buitensporig gebruik of een gebruikersfout?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je onderbouwing raakt kant noch wal. De telefoon is kapot gegaan door waterschade, een telefoon kan niet tegen water, dat lijkt me nogal logisch. Dat defect kan je dus niet wijten aan de telefoon. En nee, het is niet normaal gebruik om een telefoon contact te laten maken met water.
Ja, jij laat die telefoon in contact komen met water. Dat apparaat is niet gebouwd op water, had jij een waterdichte telefoon gekocht die hierdoor defect ging had je een punt gehad.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:16 schreef iketelaar het volgende:
[..]
Ok, maar naar mijn mening er is nogal een verschil tussen: je iphone in de toiletpot laten vallen, of je iphone in de binnenzak van je jas hebben zitten als het regent. Vind jij dan bij het laatste voorbeeld inderdaad sprake is van oneigenlijk/ buitensporig gebruik of een gebruikersfout?
Hier zal inderdaad de discussie om gaan. Ik vind dat je een mobiele telefoon in de binnenzak van je jas moet kunnen houden als het regent. Zie ook dit artikel.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, jij laat die telefoon in contact komen met water. Dat apparaat is niet gebouwd op water, had jij een waterdichte telefoon gekocht die hierdoor defect ging had je een punt gehad.
Je kunt het wel vinden, maar blijkbaar kan het dus niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:23 schreef iketelaar het volgende:
[..]
Hier zal inderdaad de discussie om gaan. Ik vind dat je een mobiele telefoon in de binnenzak van je jas moet kunnen houden als het regent. Zie ook dit artikel.
Dennis101 vindt dit blijkbaar niet. Ik ben erg benieuwd wat anderen er van vinden.
Wat is dat nou weer voor rare opmerking, natuurlijk kan je een telefoon in een binnenzak bewaren. Je kunt een telefoon alleen niet in aanraking laten komen met water, iets wat jij dus wel gedaan hebt.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:23 schreef iketelaar het volgende:
[..]
Hier zal inderdaad de discussie om gaan. Ik vind dat je een mobiele telefoon in de binnenzak van je jas moet kunnen houden als het regent. Zie ook dit artikel.
Dennis101 vindt dit blijkbaar niet. Ik ben erg benieuwd wat anderen er van vinden.
Ligt er ook aan of de fabrikant claimt dat de telefoon tegen spatwater kan.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:23 schreef iketelaar het volgende:
[..]
Ik ben me van geen kwaad bewust. Mijn stelling was ook niet dat je een mobiele telefoon in je binnenzak kunt bewaren. Mijn stelling is dat je van een mobiele telefoon moet kunnen verwachten dat je deze ook in de binnenzak van je jas kunt bewaren als het regent.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare opmerking, natuurlijk kan je een telefoon in een binnenzak bewaren. Je kunt een telefoon alleen niet in aanraking laten komen met water, iets wat jij dus wel gedaan hebt.
De telefoon is niet bestand tegen water, dus op non-conformiteit kan je het niet gooien.
Niet als hij daar nat wordt.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:29 schreef iketelaar het volgende:
[..]
Ik ben me van geen kwaad bewust. Mijn stelling was ook niet dat je een mobiele telefoon in je binnenzak kunt bewaren. Mijn stelling is dat je van een mobiele telefoon moet kunnen verwachten dat je deze ook in de binnenzak van je jas kunt bewaren als het regent.
De telefoon heb ik niet bij de fabrikant gekocht maar bij de Phonehouse. Maakt het dan uit wat de fabrikant wel of niet claimt? Ik dacht dat ik dan alleen met de verkoper te maken had?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ligt er ook aan of de fabrikant claimt dat de telefoon tegen spatwater kan.
Waarom denk jij dat? Hangt dat niet volledig af van de jas? Als jij een dun zomerjasje aantrekt moet je niet raat opkijken dat het water doordringt tot in je telefoon. Als jij een waterdichte jas hebt gekocht en er water doorheen komt zou ik gaan klagen bij de leverancier van die jas, die heeft je immers een product verkocht die niet aan de verwachten voldoet.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:29 schreef iketelaar het volgende:
[..]
Ik ben me van geen kwaad bewust. Mijn stelling was ook niet dat je een mobiele telefoon in je binnenzak kunt bewaren. Mijn stelling is dat je van een mobiele telefoon moet kunnen verwachten dat je deze ook in de binnenzak van je jas kunt bewaren als het regent.
Je hebt natuurlijk met 2 dingen te maken:quote:Op zondag 24 juni 2012 20:30 schreef iketelaar het volgende:
[..]
De telefoon heb ik niet bij de fabrikant gekocht maar bij de Phonehouse. Maakt het dan uit wat de fabrikant wel of niet claimt? Ik dacht dat ik dan alleen met de verkoper te maken had?
De fabrikant geeft bepaalde specs mee aan een telefoon, de winkel is je aanspreekpunt als een telefoon daar niet aan voldoet. Echter zal zowel de fabrikant als de winkelier nooit hebben beweert dat je telefoon waterdicht is of tegen water kan.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:30 schreef iketelaar het volgende:
[..]
De telefoon heb ik niet bij de fabrikant gekocht maar bij de Phonehouse. Maakt het dan uit wat de fabrikant wel of niet claimt? Ik dacht dat ik dan alleen met de verkoper te maken had?
Buiten, in de regen lijkt me onder een "vochtige locatie" te vallen.quote:Niet gebruiken in de buurt van water en vochtige locaties.
Stel de iPhone niet bloot aan water of regen en vermijd locaties waar het risico
bestaat dat er vocht in het apparaat komt, zoals in de buurt van wastafels en toiletten.
Zorg dat u geen etenswaren of vloeistof op de iPhone morst. Als de iPhone met vocht in
aanraking is geweest, koppelt u alle kabels los en schakelt u de iPhone uit voordat
u het apparaat reinigt. Schakel de iPhone pas weer in als het apparaat helemaal
droog is. Gebruik nooit een externe warmtebron, zoals een magnetron of föhn,
om de iPhone te drogen. Schade aan de iPhone die is ontstaan door contact met
vloeistoffen, valt niet onder de garantie.
De juiste temperaturen voor de iPhone De iPhone dient te worden gebruikt in
een omgeving waar de temperatuur tussen de 0 en 35 ºC ligt en bewaard in een
omgeving waar de temperatuur tussen de -20 en 45 ºC ligt. Als de temperatuur
lager of hoger is dan aanbevolen, is de gebruiksduur van de batterij mogelijk
tijdelijk korter of werkt de iPhone mogelijk tijdelijk niet naar behoren. Als u uw
iPhone in een geparkeerde auto of in direct zonlicht laat liggen, bestaat het
risico dat de aanbevolen omgevingstemperatuur wordt overschreden. Probeer
een extreme verandering in de temperatuur of luchtvochtigheid te voorkomen
tijdens het gebruik van de iPhone; hierdoor kan namelijk condensvorming op of
in de iPhone ontstaan.
Wanneer u de iPhone gebruikt of de batterij oplaadt, wordt de iPhone warm.
Dit is normaal. De behuizing van de iPhone fungeert als een koelvlak waarlangs
warmte die in de iPhone is ontstaan, wordt afgevoerd naar buiten.
Tenzij het een (spat)waterdichte mobiel is.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De fabrikant geeft bepaalde specs mee aan een telefoon, de winkel is je aanspreekpunt als een telefoon daar niet aan voldoet. Echter zal zowel de fabrikant als de winkelier nooit hebben beweert dat een telefoon waterdicht is of tegen water kan.
Dat.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:40 schreef LasTeR het volgende:
Volgens mij ligt het eerder aan je jas dan de telefoon of The Phonehouse.
Heb het veranderd naar 'je' telefoon, ipv 'een'.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tenzij het een (spat)waterdichte mobiel is.
Bij een Motorola Defy, Sony Ericsson Active of Samsung Galaxy Xcover mag je verwachten dat hij (spat)waterdicht is en dus ook in een regenbui blijft werken.
Als er zoveel water onder je jas zit dat het zelfs in een iPhone 4S komt, heb je de telefoon niet op de juiste wijze beschermd.
Onder buiten in de regen versta ik 'je mobiele telefoon op de tuintafel laten liggen'. In een beschermhoes in de binnenzak van je jas onder een regenjas vind ik heel wat anders.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
Uit de handleiding:
[..]
Buiten, in de regen lijkt me onder een "vochtige locatie" te vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |