Dat.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:40 schreef zarGon het volgende:
Je evacueert mensen, niet concerten. Een evacuatie kan voorkomen bij een concert.
hmm... ok.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:40 schreef zarGon het volgende:
Je evacueert mensen, niet concerten. Een evacuatie kan voorkomen bij een concert.
Wonen er Chinezen in China?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:44 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
hmm... ok.
Maar ik hoor ook vaak bijv. 'een gebouw wordt geevacueerd' of moet dat ontruimd zijn?
Kan een concert ontruimd worden?
Alleen als het gebouw opgepakt wordt en op een veilige plaats weer wordt neergezet.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:44 schreef Zaiks93 het volgende:
hmm... ok.
Maar ik hoor ook vaak bijv. 'een gebouw wordt geevacueerd'
Het is gewoon fout.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:49 schreef rareziekte het volgende:
Dat heet een stijlfiguur van de taal en om precies te zijn is dat een metonymia.
Misschien in jouw wereld ja. Stijlfiguren en beeldspraak komt nou eenmaal voor in de (spreek)taal.quote:
Metonymia is een synoniem van metonymie. Maar waarom voer ik deze discussie ook met jou, jij bent er enkel op uit om je gelijk te halen.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is gewoon fout.
Trouwens, het heet metonymie, niet metonymia.
Nee, het is immers geen fysieke plaats.quote:
Ben je de pot of de ketel?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:53 schreef rareziekte het volgende:
Metonymia is een synoniem van metonymie. Maar waarom voer ik deze discussie ook met jou, jij bent er enkel op uit om je gelijk te halen.
ah, kijk, dat wilde ik even zeker wetenquote:Op zondag 24 juni 2012 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, het is immers geen fysieke plaats.
Een concertgebouw kan wel ontruimd worden.
Dit is echt onzin. Ooit een concertgebouw gezien?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, het is immers geen fysieke plaats.
Een concertgebouw kan wel ontruimd worden.
Het is niet logisch. Waarom zou een concert niet ontruimt kunnen worden?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:54 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
ah, kijk, dat wilde ik even zeker weten
Ben niet super goed in de Nederlandse taal op dit gebied, maar het is logisch natuurlijk.
Ja, vrijwel dagelijks kom ik erlangs op weg naar m'n werk.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:55 schreef rareziekte het volgende:
Dit is echt onzin. Ooit een concertgebouw gezien?
Nou, ik kom er nu achter dat een concert ook buiten gegeven kan worden. Dan is het toch geen concertgebouw?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:55 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Het is niet logisch. Waarom zou een concert niet ontruimt kunnen worden?
Oh.Come.On.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:55 schreef rareziekte het volgende:
Het is niet logisch. Waarom zou een concert niet ontruimt kunnen worden?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Concertgebouw_(Amsterdam)quote:Op zondag 24 juni 2012 19:55 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Ooit een concertgebouw gezien?
Dan wordt het stadion of het plein of het weiland of ... ontruimd.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:57 schreef Zaiks93 het volgende:
Nou, ik kom er nu achter dat een concert ook buiten gegeven kan worden. Dan is het toch geen concertgebouw?
Omdat je een concert wél kan ontruimen. Stel dat er een serieuze tip komt van een geplande aanslag met bommen, denk je dan dat ze gewoon een concert laten opblazen?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, vrijwel dagelijks kom ik erlangs op weg naar m'n werk.
Vertel eens, oh machtige know-it-all... waarom is dit onzin?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |