abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113293923
Mijn werkomgeving verandert met regelmaat, waardoor ik continue in een andere team beland met nieuwe collega's.

Eens in de zoveel tijd gebeurd er continue hetzelfde, vrouwen van 50+ besluiten alvorens ik mijn mond heb opengetrokken dat ze me niet mogen. Dit zijn altijd dezelfde type vrouwen, naast leeftijd en geslacht is de manier waarop ze laten merken dat ik ze niet aansta erg vals. Ze gedragen zich continue erg bot tegen me, maken me ronduit belachelijk, roddelen en delen nare steken uit die (vooral in mijn stagetijd) gevolgen hebben voor mijn carrière. Ik kan geen woord tegen ze zeggen zonder een enorme snauw terug te krijgen. Ook is het wel eens voorgevallen dat ze mijn spullen (tas, zaken in mijn postvak, verslagen) verstoppen of naar buiten gooien of stuk maken, alles wat ik rapporteer verwijderen en vervolgens bij de manager klagen dat ik nooit iets rapporteer, andere mensen tegen me opzetten, zaken die je niet meer verwacht van mensen die al 40 jaar niet meer op de middelbare school zitten. Dit gedrag maakt me verdrietig en het is erg vermoeiend. Ik heb deze problemen nog nooit gehad met mannen, of vrouwen van een andere leeftijdscategorie. Sterker nog, ik word met regelmaat oprecht geprezen als een gewaardeerd collega die erg prettig in de omgang is en uitstekend haar werk doet.

Meestal is dit geëscaleerd, omdat een situatie als dit zo als een verrassing kwam, aangezien ik er voor mijn gevoel geen aanleiding voor had gegeven, dat ik niet wist wat ik er mee moest doen, en er van uit ging dat deze mensen wel zouden bij draaien als ze me beter kende, wat niet was.
De collega's gingen steeds verder in hun gedrag doordat ik er niks van zei, waardoor het uiteindelijk onhoudbaar werd en ik ben vertrokken.

De laatste 2 keer dat dit voorkwam, heb ik dit gedrag uiteindelijk bespreekbaar gemaakt in een volwassen en beleefd gesprek (vanuit de ik-persoon, geen verwijten) met de mevrouw in kwestie. Deze gesprekken liepen.... apart. De een was zich zogenaamd van geen kwaad bewust, de ander reageerde nogal agressief en maakte me voor alles en nog wat uit, maar beiden beloofden uiteindelijk toch beterschap. De eerste ging vrolijk met haar gepest verder, de tweede ook en heeft er nog een schepje bovenop gedaan door naar de leidinggevende te gaan met het verhaal dat ik geld had gestolen uit de kas.

Ik ben er al jaren over aan het denken, heb met allerhande mensen gesproken, familie, vrienden, managers, psycholoog, over hoe ik overkom, maar ik heb nog steeds niet kunnen uitvinden wat het nou is waarom ik deze mevrouwen zo irriteer. Volgens al deze mensen schijn ik geen vervelend persoon te zijn, juist het tegenovergestelde.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:

- Heeft iemand, wellicht door eigen ervaringen, een idee waarom deze vrouwen zo doen? Waarom juist vrouwen van 50+?

- Ik heb nu een nieuwe werkplek, en meteen is het weer raak. :{ Weer een vrouw die na de eerste oogopslag al besloten heeft dat ik het verdien om minderwaardig behandeld te worden. Pfff ik heb hier echt geen zin in, ik wil gewoon lekker mijn werk doen. Ik wil het deze keer graag nu meteen aanpakken, het voor zijn, maar hoe doe ik dat? Bij voorgaande pogingen leek het of deze vrouwen erg moeilijk op andere gedachten te brengen waren, en ik vraag me af of het überhaupt kan.

Overigens ben ik midden 20, speelt dit al 7 jaar, en heb ik er als puber tijdens baantjes zonder diploma geen last van gehad.
Ik hoop dat men mijn verhaal serieus kan nemen, bedankt voor het lezen :)
pi_113294021
- note -

[ Bericht 96% gewijzigd door Crutch op 24-06-2012 12:27:52 ]
pi_113294176
Maar AppelCake je kent me niet eens :'( :'( :'(
pi_113294218
- opzouten -

[ Bericht 98% gewijzigd door Crutch op 24-06-2012 12:29:49 ]
pi_113294289
Ben je lekker slank en heb je dikke tetten ? Hun haat kan namelijk voortkomen uit jaloezie en afgunst.
pi_113294327
Ik denk:
Vrouw van 50 denkt: ''OEF LEKKER STRAK LICHAAM'' - kut hoer -
''Ik zal der wel even laten zien wie er hier de baas is hubba hubba''

Ik weet niet wat voorn werk je doet... Maar het klinkt niet erg volwassen hoe het daar aan toe gaat...
Rustig aan.
pi_113294409
Wat een mutsen. ;(

Het cliché antwoord is ongetwijfeld jaloezie omdat zij al over de helft van hun leven zijn en jij nog helemaal niet. Heb je zelf niet een baas/manager waarmee je hierover kunt praten?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_113294417
Waarschijnlijk zien ze je als concurrentie, ze kunnen niet uitstaan dat jij als midden-20jarige dezelfde positie hebt als zij.. die na 50 jaar nog geen kont zijn opgeschoten.
Vaak denken oudere vrouwen ook dat ze automatisch beter zijn in hun vak omdat ze meer levenservaring hebben en vinden ze dat ze automatisch een trede hoger dan jij staan en dat willen ze zo houden.
Ik heb ook een vrouwelijke 50+ collega waar ik ook regelmatig mee moet samenwerken, daarbij komt dat ik ook nogeens de ''dochter van de baas'' ben dus ik ben toch al de pispaal :P
Het enige wat je kan doen is gewoon blijven lachen en lang genoeg wachten tot ze vanzelf op hun smoel gaan.
pi_113294418
Misschien vinden ze je kleren associaal? (niet dat ik je ken ofzo, maar het zou kunnen)
pi_113294439
Ah dat principe ken ik, dat zijn van die vrouwen met seks gebrek die bij hun man niets te zeggen hebben of al gescheiden zijn omdat de man liever een jongere stoeipoes had inplaats van dat verzuurde stuk vreten.

En wie krijgt dan het verzuurde stuk vreten tegen zich, juist, jij, niets van aantrekken, ik kwam ook vaak op een forum, heb daar een ban gekregen want daar zat het vol met dat soort verzuurde dingen, want o wee als je ze eens op hun eigen kansloze bestaan wijst, pffff
pi_113294467
Ik heb dat met dikke wijfen. Maar daar heb ik dan ook zelf een gruwlijke hekel aan.
pi_113294481
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:10 schreef Zord het volgende:
verhaal
Ik zag je username. Daarna zag ik ook nog eens je schermafbeelding. En dat riep herinneringen op, dus bedacht ik me: in dit topic móet ik gewoon gepost hebben :P

Voor het overige: ik herken het probleem niet. Maar ik ben dan ook geen vrouw van midden twintig. Wellicht maakt dat het cruciale verschil.
pi_113294521
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:20 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb dat met dikke wijfen. Maar daar heb ik dan ook zelf een gruwlijke hekel aan.
Ik heb dat met ''mooiboys'', die hebben al meteen wat tegen me. ;(
pi_113294541

[ Bericht 100% gewijzigd door LittleLady op 23-06-2012 23:21:55 ]
pi_113294612
Maar wat TS volgens mij gewoon wilt is een beetje liefde en een knuffel....

Dus bij deze:
* kingtoppie geeft knuffel en liefde.
Rustig aan.
pi_113294647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:22 schreef kingtoppie het volgende:
Maar wat TS volgens mij gewoon wilt is een beetje liefde en een knuffel....

Dus bij deze:
* kingtoppie geeft knuffel en liefde.
Zo versier je dus een fokster.
pi_113294657
Zeker van die 50+'ers met een kort pittig kapsel, een rokerige stem, en een eenvoudig kantoorbaantje.
pi_113294839
Ik herken dit, van mijn dochter die dit meemaakte in de zorg. Ik kan alleen maar zeggen dat ze heel vies en laag gemeen zijn. Daar kan je maar 1 ding aan doen en dat is overheersen, en dat ga je met praten niet redden.......nooit.
Dus moet er geweld aan te pas komen helaas, tref ze alleen en sla ze het licht uit de ogen.
pi_113294892
Ik heb dat ook.
Chagrijnige post-menopauzale takkewijven. :')
pi_113294913
Heb je grote tieten?
Ik zwaai naar dieren.
pi_113294975
Ergens in een stil hoekje bezweren dat je er niet voor terugdeinst haar neer te steken.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113295254
Wauw dat zoveel mensen dit ook hebben :{ Ik hoor dat om me heen nou nooit. Dat maakt me al stukken beter voelen.

Maar ik heb zelf ook wel eens gedacht aan jaloezie, maar ik kan dat gewoon niet geloven :{
Het kan toch niet écht zo zijn dat zo'n flink aantal vrouwen daar in dermate last van heeft, en zich daarnaast ook nog eens zich niet kunnen inhouden en zich zo verlagen :{ Dat is toch best wel erg... en wil dat zeggen dat... ik ook zo word al ik 50 ben :'( :')

Maar oké, aardig blijven dus. Normaal aardig, of met een schepje er boven op? En zouden geveinsde complimentjes helpen bij dergelijke vrouwen? Kontenlikkersprincipe?
pi_113295332
Negeer ze gewoon als ze negatief doen en praat alleen zakelijk met ze?
Waarom, zou je met ze willen praten, ze zijn het niet waard als dat van 1 kant komt.
Rustig aan.
pi_113295407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:38 schreef Zord het volgende:
Wauw dat zoveel mensen dit ook hebben :{ Ik hoor dat om me heen nou nooit. Dat maakt me al stukken beter voelen.

Maar ik heb zelf ook wel eens gedacht aan jaloezie, maar ik kan dat gewoon niet geloven :{
Het kan toch niet écht zo zijn dat zo'n flink aantal vrouwen daar in dermate last van heeft, en zich daarnaast ook nog eens zich niet kunnen inhouden en zich zo verlagen :{ Dat is toch best wel erg... en wil dat zeggen dat... ik ook zo word al ik 50 ben :'( :')

Maar oké, aardig blijven dus. Normaal aardig, of met een schepje er boven op? En zouden geveinsde complimentjes helpen bij dergelijke vrouwen? Kontenlikkersprincipe?
Mijn ervaring is dat slijmen niet helpt. :(
pi_113295409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:38 schreef Zord het volgende:

Nee juist niet kontenlikken natuurlijk, daar leven ze op. :P Zij moeten jouw kontje likken juist. Show them who's the boss.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')