abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113276198
Ik ben net terug van een wereldreis en ik sliep er in kamers van 16. Het viel me op hoe veel kerels in het buitenland een vriendin hebben en op reis gewoon seks hebben met een ander. En vele anderen, want de zelfde kerels hadden een paar dagen na het vreemdgaan gewoon opnieuw seks met een nieuwe flirt. Ik had ook wel eens een flirt maar bij bedrog voel ik me schuldig, en ik vraag me af waar dat gevoel vandaan komt. Het zijn immers maar vakantieliefjes waar je niks serieus mee hebt. En andere kerels bedriegen aan de lopende band zonder enig schuldgevoel. Seks in een groepskamer zonder enige schaamte.

Iemand een idee waar mijn gevoel vandaan komt?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:28:40 #2
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_113276242
Dat soort mannen :r
We zullen zien, zei de blinde.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:28:54 #3
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_113276249
Beachmasters zeker? Daar komt sowieso alleen maar tuig op af.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_113276261
Waar dat gevoel van schaamte vandaan komt? Gezond verstand waarschijnlijk :)
pi_113276282
wie weet wat zij af hebben gesproken met hun vriendin? misschien was het wel geen vreemd gaan

maar goed verder snap ik je topic sowieso niet want dat schuldgevoel lijkt me het normaalste gevoel van de wereld
je houdt van iemand, hebt afspraken met die persoon en die wil je niet schenden
daar komt het vandaan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113276342
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:28 schreef Doodloper het volgende:
Dat kun je wel zeggen maar de ultieme verleidingsmeester bouwde een reputatie op voor al dat seks hebben. In mijn kamer heeft hij met 6 verschillende vrouwen seks gehad in 1 maand, en dat terwijl hij een vriendin heeft in Nederland. We sliepen in een gemengde kamer en de vrouwen konden het horen. Je zou denken dat ze er op afknappen maar hij kon krijgen wie hij maar wilde, ze kickten op zijn reputatie. Ergens vind ik het knap dat hij het kan, maar ergens vind ik het ook triest om vast te stellen dat vrouwen dat aantrekkelijk vinden. Ik zou het zelf namelijk nooit kunnen door schuldgevoel
pi_113276454
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:30 schreef rhubarbje het volgende:
wie weet wat zij af hebben gesproken met hun vriendin? misschien was het wel geen vreemd gaan

maar goed verder snap ik je topic sowieso niet want dat schuldgevoel lijkt me het normaalste gevoel van de wereld
je houdt van iemand, hebt afspraken met die persoon en die wil je niet schenden
daar komt het vandaan

Zelfs met iemand die ik net heb leren kennen heb ik dat gevoel. Soort gewetensprobleem
pi_113276517
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:32 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen maar de ultieme verleidingsmeester bouwde een reputatie op voor al dat seks hebben. In mijn kamer heeft hij met 6 verschillende vrouwen seks gehad in 1 maand, en dat terwijl hij een vriendin heeft in Nederland. We sliepen in een gemengde kamer en de vrouwen konden het horen. Je zou denken dat ze er op afknappen maar hij kon krijgen wie hij maar wilde, ze kickten op zijn reputatie. Ergens vind ik het knap dat hij het kan, maar ergens vind ik het ook triest om vast te stellen dat vrouwen dat aantrekkelijk vinden. Ik zou het zelf namelijk nooit kunnen door schuldgevoel
En toen kwam hij thuis en kwam hij er achter dat zijn vriendin zich hetzelfde heeft gedaan, maar dan is opeens zij de hoer :')

Leuk hoor dat soort sletjes, die moet je inderdaad gewoon gebruiken. Maar dat flik je gewoon niet als je thuis een relatie hebt.
pi_113276779
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:36 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Zelfs met iemand die ik net heb leren kennen heb ik dat gevoel. Soort gewetensprobleem
nee hoor :?
het is heel normaal dat als je een belofte doet aan wie dan ook dat je je daar aan houdt en afspraken na komt

wat wil je van dit topic? dat we allemaal zeggen dat je een top gozer bent? (pun intended)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113277023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee hoor :?
het is heel normaal dat als je een belofte doet aan wie dan ook dat je je daar aan houdt en afspraken na komt

wat wil je van dit topic? dat we allemaal zeggen dat je een top gozer bent? (pun intended)
Ik wil weten of mijn gevoel daarbij normaal is of niet, of andere mannen het kennen of niet. Ik ben met mijn beste vrienden naar de stripclub geweest om eens te kijken hoe het was. De vrouwen waren mooi maar ik zou er niet mee naar bed kunnen omdat ik er emotioneel niks mee had. Mijn vrienden vonden dat erg vreemd en zien het helemaal anders. Ze staan emotioneel los van hun partner. Ik vind mezelf daarom niet beter dan hen, het is eerder iets dat me parten speelt.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:58:22 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113277068
Schuldgevoel is voor vrouwen en zwakkelingen, winnaars hebben daar geen last van.
pi_113277374
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:58 schreef Nobu het volgende:
Schuldgevoel is voor vrouwen en zwakkelingen, winnaars psychopaten hebben daar geen last van.
Fixed. :*
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:15:54 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113277499
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Psychopaten zijn niet voor niets vaak maatschappelijk succesvol natuurlijk.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:16:53 #14
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_113277527
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:32 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ja het zal best dat 6 van de 12 vrouwen daar op kicken, en dat moeten ze dan ook vooral zelf willen, maar ze stijgen niet op mijn respectladder.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_113277894
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Psychopaten zijn niet voor niets vaak maatschappelijk succesvol natuurlijk.
Geen idee, er zitten er ook genoeg van vast.
pi_113278275
Tsja, wat verwacht je als je mannen/vrouwen loslaat op een wereldreis, maandenlang verstoten van hun seksuele partner. Als ik een vriendin zou hebben die zelfstandig een dergelijke wereldreis wil maken voor zes maanden of meer scheiden onze wegen. De mens is simpelweg promiscue van aard.

Dit neemt niet weg dat ik trouwens ook (serieel) monogaam ben. Ik zou zoiets (vreemdgaan) ook kunnen flikken wanneer ik op reis ben, al zou ik er toch een bijzonder hardnekkig schuldgevoel aan over houden. Beste lijkt me zoals al gezegd om überhaupt geen relatie te hebben wanneer je zulke reizen maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2012 16:41:44 ]
pi_113278379
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:40 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, wat verwacht je als je mannen/vrouwen loslaat op een wereldreis, maandenlang verstoten van hun seksuele partner. Als ik een vriendin zou hebben die zelfstandig een dergelijke wereldreis wil maken voor zes maanden of meer scheiden onze wegen. De mens is simpelweg promiscue van aard.

Dit neemt niet weg dat ik trouwens ook (serieel) monogaam ben. Ik zou zoiets (vreemdgaan) ook kunnen flikken wanneer ik op reis ben, al zou ik er toch een bijzonder hardnekkig schuldgevoel aan over houden. Beste lijkt me zoals al gezegd om überhaupt geen relatie te hebben wanneer je zulke reizen maakt.
Denk jij dat vreemdgaan natuurlijk gedrag is?
Afgeleerd door opvoeding, of misschien niet. Of misschien is het wel onnatuurlijk gedrag, aangeleerd door ouders die hetzelfde doen. Bij mij is het er met de paplepel ingegoten dat het niet kan
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:49:33 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113278533
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen idee, er zitten er ook genoeg van vast.
Een enkeling, de meeste psychopaten lopen gewoon vrij rond.

quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:44 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Bij mij is het er met de paplepel ingegoten dat het niet kan
Dit lees ik vaker ja, maar de eerste persoon die daadwerkelijk van zijn ouders op jonge leeftijd te horen kreeg dat hij/zij niet vreemd mocht gaan moet ik nog tegenkomen.
pi_113278674
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:49 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een enkeling, de meeste psychopaten lopen gewoon vrij rond.
Bron?
pi_113278905
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:44 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Denk jij dat vreemdgaan natuurlijk gedrag is?
Afgeleerd door opvoeding, of misschien niet. Of misschien is het wel onnatuurlijk gedrag, aangeleerd door ouders die hetzelfde doen. Bij mij is het er met de paplepel ingegoten dat het niet kan
Natuurlijk is vreemdgaan 'natuurlijk gedrag' (al is het maar de vraag wat je daar precies onder verstaat). Iets als seksualiteit laat zich moeilijk beteugelen door sociale normen. Overigens denk ik wel dat mensen met een lagere zelfbeheersing (door bijvoorbeeld een psychische stoornis) eerder vreemdgaan. Maar daarentegen denk ik ook weer dat monogamie (één seksuele partner tegelijkertijd) 'natuurlijk gedrag' is doordat het bepaalde evolutionaire voordelen bood.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:09:39 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_113279076
Vrouwen vallen op foute mannen, ze willen allemaal de alpha male hebben :Y

Vrouwen willen ook hebben wat een andere vrouw wilt op 1 of andere manier.

Of misschien had ie gewoon een grote piemel.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:10:15 #22
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113279103
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:02 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Natuurlijk is vreemdgaan 'natuurlijk gedrag' (al is het maar de vraag wat je daar precies onder verstaat). Iets als seksualiteit laat zich moeilijk beteugelen door sociale normen. Overigens denk ik wel dat mensen met een lagere zelfbeheersing (door bijvoorbeeld een psychische stoornis) eerder vreemdgaan. Maar daarentegen denk ik ook weer dat monogamie (één seksuele partner tegelijkertijd) 'natuurlijk gedrag' is doordat het bepaalde evolutionaire voordelen bood.
Ja dat was om je land te beschermen en binnen de familie te houden. Kortom, monogamie verdedigde het welzijn van je nageslacht in de familie. True story
pi_113279283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:09 schreef Mishu het volgende:

True story. Veel dingen die ik heb aangeleerd zijn beta.
In principe geeft vreemdgaan aan dat je geen bevestiging nodig hebt van je partner en daarom is het aantrekkelijk. Niet zoals de bevestiging zoekende monogame huisvader die elke avond thuis het eten maakt en op het vrouwtje wacht, wetend dat hij nooit zou vreemdgaan wat er ook gebeurt. Een standvastige relatie ja, maar spannend is het ook niet.
Ik vraag me af of je een alfa man kunt worden als je het niet van nature bent
pi_113279379
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bron?
1 tot 3% van de bevolking is naar alle waarschijnlijkheid psychopaat. 0,1% van de bevolking is gedetineerd. Rond de 20% van de gedetineerden is psychopaat en dat betekent dat bijna alle psychopaten vrij rondlopen.
pi_113279625
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:19 schreef Kola het volgende:

[..]

1 tot 3% van de bevolking is naar alle waarschijnlijkheid psychopaat. 0,1% van de bevolking is gedetineerd. Rond de 20% van de gedetineerden is psychopaat en dat betekent dat bijna alle psychopaten vrij rondlopen.
bron?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:05:15 #26
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113280475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:27 schreef Topgozer1 het volgende:
Ik had ook wel eens een flirt maar bij bedrog voel ik me schuldig,
Bedrog van wat? Een maand geleden opende je een topic dat je nog nooit een relatie hebt gehad, en met je babyface geen enkele vrouw kon regelen?
Gourmetten of steengrillen?
pi_113281218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

bron?
Zoek 1- waarschijnlijke percentage psychopaten
Zoek 2- percentage gedetineerden
Zoek 3- percentage gedetineerde psychopaten
Zo moeilijk is het niet. En ja het zijn schattingen, maar dat is met alles zo. Wil je het werk niet doen, heb je blijkbaar niet genoeg interesse en boeit het ook niet. :W
pi_113281618
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:30 schreef Kola het volgende:

[..]

Zoek 1- waarschijnlijke percentage psychopaten
Zoek 2- percentage gedetineerden
Zoek 3- percentage gedetineerde psychopaten
Zo moeilijk is het niet. En ja het zijn schattingen, maar dat is met alles zo. Wil je het werk niet doen, heb je blijkbaar niet genoeg interesse en boeit het ook niet. :W
jij komt met cijfers niet ik :') en dan moet je ze ook kunnen onderbouwen
anders kan ik het ook
74% van alle fokkers is zolderkamerautist
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113281821
quote:

Dat vrouwen zogenaamd op "foute mannen" vallen wordt meestal geroepen door mannen die zelf niet aan een vrouw kunnen komen. Natuurlijk zijn er een aantal onzekere sletjes die er op geilen om misbruikt te worden. Maar over het algemeen wil een vrouw gewoon een betrouwbare kerel die goed voor haar is :)
pi_113281876
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:49 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Dat vrouwen zogenaamd op "foute mannen" vallen wordt meestal geroepen door mannen die zelf niet aan een vrouw kunnen komen. Natuurlijk zijn er een aantal onzekere sletjes die er op geilen om misbruikt te worden. Maar over het algemeen wil een vrouw gewoon een betrouwbare kerel die goed voor haar is :)
dit!!

maar goed als hij een naam krijgt als in: fucking awesome in bed dan zou het misschien dat kunnen zijn? dat iedereen het gewoon eens wil proberen?
maar dat zou ik dan nog niet testen in een groepsslaapkamer dus ik gok dat het gewoon domme geile sletjes waren eigenlijk anders laat je je niet uitwonen in een groepsslaapkamer
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113282060
quote:
Voor zover je het mannen kunt noemen..
pi_113282378
ik weet er alles van kom ook net uit spanje terug, wij waren met gogo wat een top tijd gehad daar dammmmmmmmm (L)
pi_113284103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jij komt met cijfers niet ik :') en dan moet je ze ook kunnen onderbouwen
anders kan ik het ook
74% van alle fokkers is zolderkamerautist
Als je zelf eens iets opgezocht had zou je op dezelfde cijfers komen dus ik snap je probleem niet.
Ik ga jouw luiheid niet stimuleren.
pi_113289006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:05 schreef Silenus het volgende:

[..]

Bedrog van wat? Een maand geleden opende je een topic dat je nog nooit een relatie hebt gehad, en met je babyface geen enkele vrouw kon regelen?
Bedrog van een simpele flirt op vakantie.
Ik veronderstelde dat ik geen succes had omdat ik er wat jong uit zag. Nu weet ik dat het aan attitude ligt. In een maand op vakantie kun je daar veel aan veranderen
pi_113289289
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:47 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Bedrog van een simpele flirt op vakantie.
Ik veronderstelde dat ik geen succes had omdat ik er wat jong uit zag. Nu weet ik dat het aan attitude ligt. In een maand op vakantie kun je daar veel aan veranderen
maar wie bedrieg je dan?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113290008
what happens in lloret stays in lloret
pi_113290147
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar wie bedrieg je dan?
Ik bedrieg niemand. Ik stel gewoon vast dat anderen het constant doen. Even seks hebben met een vakantieliefje, dan reist ze verder en neuken ze 1 dag later een ander in een publieke kamer. Allemaal terwijl de vriendin thuis wacht. Ik beoordeel hen daarvoor niet. Het is gewoon iets dat ik niet zou kunnen.
Een van die kerels waar ik bevriend mee ben zei dat zijn vriendin wist dat hij een player was, maar dat ze daar op kickte. Het houdt de spanning erin. Misschien is vreemdgaan wel een voorwaarde om de spanning in een relatie te houden al klinkt dat fout
pi_113290535
je weet toch ook helemaal niet wat de afspraken zijn in die relatie
misschien hebben ze wel afgesproken dat het oke is om met andere te seksen als ze op reis zijn omdat het een lange tijd is en zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113290866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:16 schreef rhubarbje het volgende:
je weet toch ook helemaal niet wat de afspraken zijn in die relatie
misschien hebben ze wel afgesproken dat het oke is om met andere te seksen als ze op reis zijn omdat het een lange tijd is en zo
Ik vind het knap dat sommige mensen dat kunnen, maar ik twijfel er aan of mensen echt zo'n afspraken maken. Veel vrienden van me (goeie kerels overigens) geven hun vriendin het idee dat er een soort verbondenheid is maar tegen mij zeggen ze dat het alleen om de seks gaat. Tot nu toe faal ik erin om seks los te zien van gevoelens voor iemand. Hopelijk verandert dat als ik de komende jaren doorbreng met jongeren op vakantie
pi_113290963
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:22 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat sommige mensen dat kunnen, maar ik twijfel er aan of mensen echt zo'n afspraken maken. Veel vrienden van me (goeie kerels overigens) geven hun vriendin het idee dat er een soort verbondenheid is maar tegen mij zeggen ze dat het alleen om de seks gaat. Tot nu toe faal ik erin om seks los te zien van gevoelens voor iemand. Hopelijk verandert dat als ik de komende jaren doorbreng met jongeren op vakantie
nou laat me je dan nu vertellen: relaties met dat soort afspraken bestaan
nu niet meer zo snel oordelen en andere gewoon hun leven laten leiden en niet zo jaloers doen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 24 juni 2012 @ 01:04:49 #41
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113298765
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:49 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Haha, nee. Vrouwen denken om een of andere reden vaak dat zij de uitzondering zijn.
pi_113304138
quote:

Een alpha man is niet per definitie fout. Onzekere en labiele vrouwen vallen op foute mannen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:07 schreef thomas22 het volgende:
what happens in lloret stays in lloret
Is het echt zo erg daar?

quote:
Het viel me op hoe veel kerels in het buitenland een vriendin hebben en op reis gewoon seks hebben met een ander. En vele anderen, want de zelfde kerels hadden een paar dagen na het vreemdgaan gewoon opnieuw seks met een nieuwe flirt.
Misschien hadden ze daar wel afspraken over. Of het zijn gewoon klootzakken. En overigens vind ik het niet eens zo vreemd dat zodra je op een wereldreis bent, je op den duur behoefte hebt aan seks. Maar ik snap niet waarom bepaalde mannen het stiekem moeten doen. Zeg gewoon waar het op staat. :)
pi_113317339
Nergens voor nodig :{w
pi_113320540
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je niet op specifieke situaties doelt zoals vreemdgaan. Personen kunnen vreemdgaan en vervolgens geen schuldgevoel hebben om verschillende redenen. Daarom ben je nog niet meteen een psychopaat.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:18:21 #45
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_113366329
Het gaat er niet om dat een sex avontuurtje niets uit maakt voor jouw gevoelens voor de dame thuis.
Het gaat om respect en vertrouwen.

Zij vertrouwt dat je niets geks gaat doen, en jij respecteert haar genoeg om haar vertrouwen niet te beschadigen.

Iemand die met meerdere meiden vreemd gaat heeft geen respect voor zijn vriendin thuis, zo'n relatie zal nooit lang kunnen doorgaan en is hooguit een vastigheid om steeds op terug te vallen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 25 juni 2012 @ 15:21:49 #46
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_113366487
quote:
Ik ben net terug van een wereldreis en ik sliep er in kamers van 16. Het viel me op hoe veel kerels in het buitenland een vriendin hebben en op reis gewoon seks hebben met een ander. En vele anderen, want de zelfde kerels hadden een paar dagen na het vreemdgaan gewoon opnieuw seks met een nieuwe flirt. Ik had ook wel eens een flirt maar bij bedrog voel ik me schuldig, en ik vraag me af waar dat gevoel vandaan komt. Het zijn immers maar vakantieliefjes waar je niks serieus mee hebt. En andere kerels bedriegen aan de lopende band zonder enig schuldgevoel. Seks in een groepskamer zonder enige schaamte.

Iemand een idee waar mijn gevoel vandaan komt?
Simpel, je beschadigt het vertrouwen dat je vriendin in je gesteld heeft. Zelf heb ik niets tegen "buitenechtelijke" seks zolang dat maar in overeenstemming met je partner gebeurd (en dan bedoel ik dus je vriendin, niet je bedpartner van dat moment :P).
  maandag 25 juni 2012 @ 16:08:41 #47
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_113368880
quote:
Dat soort mannen mensen :r
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')