abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113273309
Hallo.
Ik zal het verhaal even in het kort beschrijven.

Mijn vriend is 22jaar. Opgegroeid bij zijn moeder, ouders zijn sinds zijn 3e uit elkaar.
Hij heeft tot zijn 14e regelmatig contact gehad met zijn vader maar dit is verwaterd.
Hij is enigst kind van zijn moeder maar heeft bij zijn vader wel nog zussen en een broertje (waar de vader met alle geen contact heeft.)
Verder is zijn oma elke dag bij hem thuis om middag te eten en avondeten te eten.

Bankpasje:
Hij heeft sinds kort pas zijn eigen bankpasje, Hij heeft een exrvriendin gehad die als ze nieuwe kleren wilde wist als hij geld had dat hij dat betaalde. (maar ik ben niet zijn ex!!!!). Om zijn bankpas te krijgen heeft hij eerst een grote discussie met haar over moeten voeren want zij vond dat hij zijn eigen bankpasje niet hoefde. Want hij kon volgens haar niet met geld om gaan en telkens als we dus weggingen alleen of met vrienden moest hij altijd naar huis om geld te halen. Waardoor vrienden op een gegeven moment hem geld gingen lenen omdat ze dit erg vonden.

Spaargeld:
Ze heeft spaargeld voor hem gespaard maar nu spaart hij daar al ongeveer 3/4 jaar zelf voor. Laatst had hij helemaal geen geld meer omdat hij geen werk heeft en druk opzoek is naar werk. Belde hij haar netjes om te zeggen dat hij 200 euro eraf haalde om zijn rekeningen te kunnen betalen zodat hij niet in de problemen kwam. Zei ze gewoon keihard dat ze hem niet vertrouwd en dat dat niet de afspraak was.(terwijl dit ook grotendeels zijn eigen geld is waar hij zelf hard voor gewerkt heeft)

Samenwonen:
Hij had mij gevraagd of ik bij hem wilde komen wonen als hij op zichzelf ging wonen en door ervaring met mijn ex had ik gezegd dat ik alleen samen wilde wonen als we er ook beide voor tekenden. Dit vond zij niet goed want hij moest eerst maar eens alleen leren dat het niet zo makkelijk is als hij denkt. En als het uit zou gaan zou ik hem alles afnemen (heb mijn ex ook ALLES laten houden en niks gepakt dat niet van mij was) net zoals dat bij haar was gebeurd (alleen zij had zelf ervoor gekozen toen ze uit elkaar ging met zijn vader alleen zijn kinderkamer mee te nemen)

Auto kopen:
Op een gegeven moment wilde zijn moeder haar auto verkopen. Omdat mij dit een leuk autotje leek had ik aangegeven dat ik hem wel wilde kopen. Ik was met de auto naar mijn huis gegaan om mijn schoonbroer (die in een autogarage werkt) eens onder de motorkap te laten kijken.
Maar omdat we bij die auto het knopje daarvan niet vonden belde mijn vriend zijn moeder op om te vragen waar deze zat. Omdat er een aantal dingetjes niet in orde waren heeft mijn moeder zijn moeder gebeld om te vragen of er wat van de prijs af kon. Verder niks aan de hand
Totdat mijn vriend opeens een whatsapp van zijn moeder kreeg dat dit een kwestie van vertrouwen was en dat ze het niet normaal vond dat hij dit toeliet dat mijn schoonbroer onder de auto keek. Waardoor mijn vriend haar opbelde en ze hem heeft zitten uitschelden aan de telefoon. Waardoor mijn moeder gezegd had dat ik de auto niet mocht kopen omdat ze het niet juist vond dat hij daarvoor uitgescholden werd.

Situatie thuis:
Sindsdien elke keer als hij thuis is krijgt hij wel over iets op zijn kop. Waarom hij is weggebleven (terwijl dit dus om haar gedrag is) Waarom hij dit doet, waarom hij dat doet. Altijd zegt ze de slechte dingen en nooit verteld ze hem eens wat hij goed doet. Hij wil terug naar school gaan, omdat we gepraat hebben over de toekomst... Zegt ze dat dit mijn beslissing is... Terwijl hij dit zelf wilt. En dat dit allemaal mijn schuld is...
Waardoor hij dus heel vaak bij mij blijft slapen en weigert naar huis te gaan (wat ik, mijn moeder, of iemand anders ook zegt!)

Schuldig voelen:
Ze zorgt er ook altijd voor dat hij zich schuldig voelt. Bijvoorbeeld door dingen op facebook te zetten of tegen hem te zeggen. Hier enkele voorbeelden:

- Facebook bericht 1:
We waren een half jaar samen, mijn vriend had op facebook gezet dat we een half jaar samen waren en hierom dus gingen uiteten, haar reactie was: Wij zijn al 22 jaar samen wanneer neem je mij mee uit eten?

- Facebook bericht 2:
Omdat haar vader alcoholist was is ze absoluut tegen drinken, ze drinkt nooit (dit herhaalt ze heeeeel vaak!!) en moet niets van alcohol weten. Laatst had hij ruzie met haar gehad en was hij naar mij gekomen... Paar minuten later stond dit op facebook:
nou nou, ik ga me een keer lekker bezuipen!!!!!

- bericht 3
Haar zus is overleden aan kanker paar jaar geleden, en dan zegt ze tegen hem: Ik wou dat ik gestorven was in plaats van mijn zus

- Facebook bericht 4:
Gisteren is hij naar huis gegaan omdat ik zei dat hij toch thuis moest gaan slapen omdat het anders misschien erger was. Dus hij ging rond een uur of 7... Waardoor hij ook nog tijd had om bij zijn vrienden even een leuk avondje te hebben. Vandaag stond dit op facebook:
Dacht gisteren een avondje te hebben met mijn zoon. moest hij naar een half uurtje al weer weg .jammer

Wie o wie kan mij hierbij helpen om mij advies te geven. Ik wil mijn vriend niet verlaten want ik houd van hem, maar ik kan hier niet jaren mee leven... Wat zou hij kunnen doen?

Groetjes M.
<3Mitchel
pi_113273372
Zijn moeder dumpen en weer contact zoeken met zijn pa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:47:16 #3
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273375
even een vraagje; hij is dus 24 en krijgt nu een bankpasje?
pi_113273430
22. En hij heeft sinds een maand eindelijk zijn eigen bankpasje. Voorheen had zij dit in haar portemonnee.

Zijn vader is ook een lastige situatie. Zijn zussen en hij zien hun vader niet meer, belt nooit en trekt zich absoluut niks van zijn kinderen aan. Wat zijn moeder teveel doet, doet zijn vader te weinig...
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:49:49 #5
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273447
Ik heb alles gelezen maar TS je moet echt wat duidelijker schrijven, ik snap er nog niet zoveel van.
Of misschien is het verhaal wel raar[niet beledigend hoor]
pi_113273477
Zeg tegen je vriend dat hij volwassen moet worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:51:17 #7
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273483
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:49 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
22. En hij heeft sinds een maand eindelijk zijn eigen bankpasje. Voorheen had zij dit in haar portemonnee.

Zijn vader is ook een lastige situatie. Zijn zussen en hij zien hun vader niet meer, belt nooit en trekt zich absoluut niks van zijn kinderen aan. Wat zijn moeder teveel doet, doet zijn vader te weinig...
WAT!!!! waar bemoeit die moeder zich mee? ik ga der vanuit dat met hem alles geestelijk en fysiek in orde is
Maar ik zou al het contact met zijn moeder verbreken en dat ook met hem afspreken
pi_113273487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:45 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hallo.
Ik zal het verhaal even in het kort beschrijven.

Mijn vriend is 22jaar. Opgegroeid bij zijn moeder, ouders zijn sinds zijn 3e uit elkaar.
Hij heeft tot zijn 14e regelmatig contact gehad met zijn vader maar dit is verwaterd.
Hij is enigst kind van zijn moeder maar heeft bij zijn vader wel nog zussen en een broertje (waar de vader met alle geen contact heeft.)
Verder is zijn oma elke dag bij hem thuis om middag te eten en avondeten te eten.

Bankpasje:
Hij heeft sinds kort pas zijn eigen bankpasje, Hij heeft een exrvriendin gehad die als ze nieuwe kleren wilde wist als hij geld had dat hij dat betaalde. (maar ik ben niet zijn ex!!!!). Om zijn bankpas te krijgen heeft hij eerst een grote discussie met haar over moeten voeren want zij vond dat hij zijn eigen bankpasje niet hoefde. Want hij kon volgens haar niet met geld om gaan en telkens als we dus weggingen alleen of met vrienden moest hij altijd naar huis om geld te halen. Waardoor vrienden op een gegeven moment hem geld gingen lenen omdat ze dit erg vonden.

Spaargeld:
Ze heeft spaargeld voor hem gespaard maar nu spaart hij daar al ongeveer 3/4 jaar zelf voor. Laatst had hij helemaal geen geld meer omdat hij geen werk heeft en druk opzoek is naar werk. Belde hij haar netjes om te zeggen dat hij 200 euro eraf haalde om zijn rekeningen te kunnen betalen zodat hij niet in de problemen kwam. Zei ze gewoon keihard dat ze hem niet vertrouwd en dat dat niet de afspraak was.(terwijl dit ook grotendeels zijn eigen geld is waar hij zelf hard voor gewerkt heeft)

Samenwonen:
Hij had mij gevraagd of ik bij hem wilde komen wonen als hij op zichzelf ging wonen en door ervaring met mijn ex had ik gezegd dat ik alleen samen wilde wonen als we er ook beide voor tekenden. Dit vond zij niet goed want hij moest eerst maar eens alleen leren dat het niet zo makkelijk is als hij denkt. En als het uit zou gaan zou ik hem alles afnemen (heb mijn ex ook ALLES laten houden en niks gepakt dat niet van mij was) net zoals dat bij haar was gebeurd (alleen zij had zelf ervoor gekozen toen ze uit elkaar ging met zijn vader alleen zijn kinderkamer mee te nemen)

Auto kopen:
Op een gegeven moment wilde zijn moeder haar auto verkopen. Omdat mij dit een leuk autotje leek had ik aangegeven dat ik hem wel wilde kopen. Ik was met de auto naar mijn huis gegaan om mijn schoonbroer (die in een autogarage werkt) eens onder de motorkap te laten kijken.
Maar omdat we bij die auto het knopje daarvan niet vonden belde mijn vriend zijn moeder op om te vragen waar deze zat. Omdat er een aantal dingetjes niet in orde waren heeft mijn moeder zijn moeder gebeld om te vragen of er wat van de prijs af kon. Verder niks aan de hand
Totdat mijn vriend opeens een whatsapp van zijn moeder kreeg dat dit een kwestie van vertrouwen was en dat ze het niet normaal vond dat hij dit toeliet dat mijn schoonbroer onder de auto keek. Waardoor mijn vriend haar opbelde en ze hem heeft zitten uitschelden aan de telefoon. Waardoor mijn moeder gezegd had dat ik de auto niet mocht kopen omdat ze het niet juist vond dat hij daarvoor uitgescholden werd.

Situatie thuis:
Sindsdien elke keer als hij thuis is krijgt hij wel over iets op zijn kop. Waarom hij is weggebleven (terwijl dit dus om haar gedrag is) Waarom hij dit doet, waarom hij dat doet. Altijd zegt ze de slechte dingen en nooit verteld ze hem eens wat hij goed doet. Hij wil terug naar school gaan, omdat we gepraat hebben over de toekomst... Zegt ze dat dit mijn beslissing is... Terwijl hij dit zelf wilt. En dat dit allemaal mijn schuld is...
Waardoor hij dus heel vaak bij mij blijft slapen en weigert naar huis te gaan (wat ik, mijn moeder, of iemand anders ook zegt!)

Schuldig voelen:
Ze zorgt er ook altijd voor dat hij zich schuldig voelt. Bijvoorbeeld door dingen op facebook te zetten of tegen hem te zeggen. Hier enkele voorbeelden:

- Facebook bericht 1:
We waren een half jaar samen, mijn vriend had op facebook gezet dat we een half jaar samen waren en hierom dus gingen uiteten, haar reactie was: Wij zijn al 22 jaar samen wanneer neem je mij mee uit eten?

- Facebook bericht 2:
Omdat haar vader alcoholist was is ze absoluut tegen drinken, ze drinkt nooit (dit herhaalt ze heeeeel vaak!!) en moet niets van alcohol weten. Laatst had hij ruzie met haar gehad en was hij naar mij gekomen... Paar minuten later stond dit op facebook:
nou nou, ik ga me een keer lekker bezuipen!!!!!

- bericht 3
Haar zus is overleden aan kanker paar jaar geleden, en dan zegt ze tegen hem: Ik wou dat ik gestorven was in plaats van mijn zus

- Facebook bericht 4:
Gisteren is hij naar huis gegaan omdat ik zei dat hij toch thuis moest gaan slapen omdat het anders misschien erger was. Dus hij ging rond een uur of 7... Waardoor hij ook nog tijd had om bij zijn vrienden even een leuk avondje te hebben. Vandaag stond dit op facebook:
Dacht gisteren een avondje te hebben met mijn zoon. moest hij naar een half uurtje al weer weg .jammer

Wie o wie kan mij hierbij helpen om mij advies te geven. Ik wil mijn vriend niet verlaten want ik houd van hem, maar ik kan hier niet jaren mee leven... Wat zou hij kunnen doen?

Groetjes M.
Hoe ver zijn die ballen van je vriend wel niet ingedaald?
pi_113273500
@ Aequus, hoe wil je dat ik het duidelijker maak? Wat snap je niet???

@Spijkerbroek: Wat bedoel je daar precies mee?
<3Mitchel
pi_113273503
Die jongen moet gewoon op zichzelf gaan wonen.

En jij moet je er minder druk om maken :)
Raak en plezierig.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:52:10 #11
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113273514
Hij is 22 en mag dus zonder dat zij daar ook maar iets aan kan doen zijn spullen pakken en ergens anders dan bij haar thuis gaan wonen. Dat is dan ook de enige oplossing die ik zie, want zijn moeder gaat simpelweg niet veranderen.

En ja, ineens uit huis gaan, zonder de steun van je ouder(s), is moeilijk, maar hij zal lang niet de eerste zijn en de huidige situatie lijkt mij nog moeilijker en bovendien destructief.

Is het misschien een mogelijkheid dat hij een tijdje bij jou en je moeder komt wonen?
pi_113273524
Wat je vriend kan doen...ruggengraat laten groeien en zijn moeder eens weerspreken. Hij is volwassen en kan z'n mond open doen, hij moet zijn moeder voor eens en altijd duidelijk maken dat hij geen 4 of 14 meer is en dat kan zonder ruzie maar gewoon met een gesprek duidelijk maken dat het tijd is om de navelstreng door te knippen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:52:58 #13
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:51 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ Aequus, hoe wil je dat ik het duidelijker maak? Wat snap je niet???

De tekst is soms een beetje rommelig, die dat mijn zijn hij ik etc. de tekst zou zegmaar wat rustiger geschreven moeten worden.
Dit of het verhaal is moeilijk uit te leggen of ik ben gewoon te verbaad dat iemand van 22 nog zo door zijn moeder bestuurd word
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:53:19 #14
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113273553
Wat een kut OP, ik begrijp er niets van. Misschien moet je eens normale zinnen leren te gebruiken.
pi_113273559
@ Anna tralala. Het heeft wel effect op onze relatie, ik mag daardoor daar niet meer slapen omdat ik het volgens haar schuld ben (door die auto). En ik heb een relatie met hem, niet met haar.... Hoelang moet ik dit pikken en hij ook?
<3Mitchel
pi_113273566
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:51 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hij laat zich ERG bemoederen. Hij moet zijn leven in zijn eigen handen nemen.
Als mams niet wil dat hij een bankpasje krijgt en hij wil dat wel.. gvd hij is volwassen: laat hem een eigen rekening openen waar mams niks mee te maken heeft.
Jezus, hoe erg kun je over je heen laten lopen?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:54:03 #17
351921 CruellaDeVil
pi_113273582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MrBaas het volgende:
Wat een kut OP, ik begrijp er niets van. Misschien moet je eens normale zinnen leren te gebruiken.
Bijzonder duidelijk is de OP niet nee, maar als je er echt niets van begrijpt dan ligt dat toch echt aan jou. :')
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:54:07 #18
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273587
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ Anna tralala. Het heeft wel effect op onze relatie, ik mag daardoor daar niet meer slapen omdat ik het volgens haar schuld ben (door die auto). En ik heb een relatie met hem, niet met haar.... Hoelang moet ik dit pikken en hij ook?
Ik heb een vraagje; is je vriend geestelijk of fysiek gehandicapt?
pi_113273609
quote:
HIJ moet zijn bek open doen.
Optimist tot in de kist
pi_113273617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:54 schreef trovey het volgende:
HIJ moet zijn bek open doen.
Dat.
pi_113273624
@ aequus, nee hij is geen van beide. Functioneert normaal (al zegt ze wel dat hij autisme heeft terwijl dit echt NOOIT is aangetoond en dit ook echt niet te merken valt!)
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:55:38 #22
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_113273630
Is je vriend verstandelijk beperkt?
Narcist
pi_113273669
Even ter duidelijkheid Hij heeft haar dit al 100x gezegd en nog snapt ze het niet!! Dat het tijd is hem los te laten en dat hij zelf van zijn eigen fouten wil leren en alles zelf wil ontdekken.
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:56:45 #24
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273672
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ aequus, nee hij is geen van beide. Functioneert normaal (al zegt ze wel dat hij autisme heeft terwijl dit echt NOOIT is aangetoond en dit ook echt niet te merken valt!)
die moeder moet eens een eind gaat optyfen en hij moet ze mond een gaan open doen.
Hij is volwassen en dat moet hij maar gaan bewijzen, desnoods door al het contact te verbreken.
hij kan ook zijn vader weer gaan opzoeken.
Die moeder blokkeert vanalles voor hem, ik denk dat dat ook met de thuis situatie te maken heeft[scheiding enzo]
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:56:58 #25
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273682
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef Magistic het volgende:
Is je vriend verstandelijk beperkt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:54 schreef aequus het volgende:

[..]

Ik heb een vraagje; is je vriend geestelijk of fysiek gehandicapt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
pi_113273690
Mijn vriend heeft GEEN handicap, niet geestelijk, niet lichamelijk, niks..
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:57:32 #27
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:56 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Even ter duidelijkheid Hij heeft haar dit al 100x gezegd en nog snapt ze het niet!! Dat het tijd is hem los te laten en dat hij zelf van zijn eigen fouten wil leren en alles zelf wil ontdekken.
nou waar heb je ons dan voor nodig ;) help hem een eigen leven op te bouwen
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:58:14 #28
351921 CruellaDeVil
pi_113273716
TS, ik stelde je een vraag. Het zou wel zo netjes zijn als je op mijn post zou reageren, al zal je er wel overheen gelezen hebben. :)
pi_113273741
quote:
Waarom houdt hij het dan bij praten? Waarom DOET hij het niet?

Ik heb zo'n vermoeden dat hij nooit iets heeft hoeven doen: niet meehelpen in het huishouden, niet alleen naar de dokter gaan, niet koken, niet aanmelden voor een school of sportvereniging. Alles werd door mams gedaan, waardoor hij nu de ballen niet heeft om Nee te zeggen tegen haar. En het is zo lekker makkelijk he, als oma kookt en mams alles voor je doet.
pi_113273744
Ik zelf ben bang dat ze nooit over zijn vader heen is gekomen, en bang is hem ook te verliezen... maar door dit duwt ze hem juist weg...

Ik heb jullie nodig omdat we met de handen in het haar zitten. Hij heeft het haar al zovaak gezegd. Hij kan hier wel slapen maar wonen is geen optie. En zo snel mogelijk uit huis gaan is ook moeilijk in deze stad...
<3Mitchel
pi_113273789
Wat een perverse relatie met zijn moeder
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:00:25 #32
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:59 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Ik zelf ben bang dat ze nooit over zijn vader heen is gekomen, en bang is hem ook te verliezen... maar door dit duwt ze hem juist weg...

Ik heb jullie nodig omdat we met de handen in het haar zitten. Hij heeft het haar al zovaak gezegd. Hij kan hier wel slapen maar wonen is geen optie. En zo snel mogelijk uit huis gaan is ook moeilijk in deze stad...
kan hij dan niet voorlopig bij jouw en je moeder wonen? of bij vrienden met een groot huis
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:00:41 #33
351921 CruellaDeVil
pi_113273805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:59 schreef MotherfuckingQueen het volgende:

Dan gaat hij in een andere stad wonen. Die moeder gaat niet veranderen, hoe graag jullie het ook willen!
pi_113273807
@ spijkerbroek hoe bedoel je DOET?

Ja zij deed inderdaad bijna alles voor hem.. En hij wilde dit ook zelf, maar kreeg er de kans niet voor.
<3Mitchel
pi_113273847
quote:
Dan zegt hij het nog een keer en negeert al die chantagemiddelen van haar en zegt haar dat als ze zo doorgaat ze haar zoon kwijtraakt...desnoods verwatert het contact maar een tijdje tot haar de ogen opengaan en ze zich realiseert dat ze niet meer te maken heeft met een klein kind....soms moet je harde maatregelen treffen met een moeder die niet wil dat haar kind volwassen is geworden. Die moeder wil iets vasthouden in haar leven wat voorbij is en ze zal iets anders moeten vinden om haar leven mee te vullen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_113273856
Hij kan wel bij mij blijven totdat hij iets heeft. Maar ik ben gewoon bang dat ik dit straks allemaal verweten krijg... als hij geen contact meer heeft met zijn moeder. Omdat zijn vader ook ver te zoeken is want daar hebben ze al SUPER vaak geprobeerd om dat contact goed te krijgen (zijn zussen en hem)
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:02:39 #37
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_113273883
Echt tijd dus dat hij op zijn eigen gaat.

Zijn moeder heeft de laatste jaren alleen maar haar zoon gehad, zo te lezen is ze nooit verder gegaan, nooit een nieuwe relatie aangegaan.
Ze is bang hem kwijt te raken aan jou, ze ziet jou als een bedreiging.

Wat ik zou doen, gewoon samen wonen als jullie dat willen, en als ze commentaar geeft het gewoon langs je neer leggen, ze moet aan de nieuwe situatie wennen en gun haar die tijd.
Wie weet gaat ze weer een leven voor haar eigen beginnen als hij eenmaal het huis uit is.

Succes.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_113273889
Ook zei tegen hem dat hij eens met een psychiater moest gaan praten..
<3Mitchel
pi_113273919
Ja dat ook even ter duidelijkheid. Zijn moeder is nu 19jaar alleen, nooit een nieuwe vriend gehad. gaat ook nooit weg alleen om zijn oma te halen en boodschappen te doen meer niet.
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:03:44 #40
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113273920
Leven jullie beide in een achtergesteld milieu?
pi_113273943
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan zegt hij het nog een keer en negeert al die chantagemiddelen van haar en zegt haar dat als ze zo doorgaat ze haar zoon kwijtraakt...desnoods verwatert het contact maar een tijdje tot haar de ogen opengaan en ze zich realiseert dat ze niet meer te maken heeft met een klein kind....soms moet je harde maatregelen treffen met een moeder die niet wil dat haar kind volwassen is geworden. Die moeder wil iets vasthouden in haar leven wat voorbij is en ze zal iets anders moeten vinden om haar leven mee te vullen. ;)
Mee eens
pi_113273951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:03 schreef MrBaas het volgende:
Leven jullie beide in een achtergesteld milieu?
Hoezo?
<3Mitchel
pi_113273991
Hij moet het huis uit. Punt. Grote kans dat er dan helemaal een tsunami aan berichtjes om schuldgevoel op te wekken wordt uitgestrooid over hem, maar dit is ook niet leefbaar. Een vent van 22 die niet over zijn eigen leven mag beschikken...

En dan heeft ze misschien in één ding gelijk: hij moet het eerst even helemaal zelf uit gaan zoeken, dus ik weet niet of samenwonen meteen zo'n goed idee is, ook niet voor jou. Jij zit dan namelijk met een beetje een onbenul die nooit de kans heeft gekregen dingen zelf te regelen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_113274000
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom houdt hij het dan bij praten? Waarom DOET hij het niet?

Hoe bedoel je DOET?
<3Mitchel
pi_113274044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij moet het huis uit. Punt. Grote kans dat er dan helemaal een tsunami aan berichtjes om schuldgevoel op te wekken wordt uitgestrooid over hem, maar dit is ook niet leefbaar. Een vent van 22 die niet over zijn eigen leven mag beschikken...

En dan heeft ze misschien in één ding gelijk: hij moet het eerst even helemaal zelf uit gaan zoeken, dus ik weet niet of samenwonen meteen zo'n goed idee is, ook niet voor jou. Jij zit dan namelijk met een beetje een onbenul die nooit de kans heeft gekregen dingen zelf te regelen.
Ja daar kan ik wel mee leven, want dat is nu ook al het geval vaak genoeg.
Maar ik weet toch dat hij wil dat ik daar blijf slapen als hij alleen woont. dus dat blijft dan zeer hetzelfde.

Maar het is net alsof ze een "plaatje" hoofd heeft van hoe zijn toekomst eruit ziet... En dit nu niet gaat zoals zij het wil...
<3Mitchel
pi_113274052
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:03 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Ja dat ook even ter duidelijkheid. Zijn moeder is nu 19jaar alleen, nooit een nieuwe vriend gehad. gaat ook nooit weg alleen om zijn oma te halen en boodschappen te doen meer niet.
Ze heeft dus nooit een eigen leven opgebouwd en blijft hangen in haar rol als zorgzame (maar nu overbezorgde) moeder. Tijd dus voor haar om een leven na haar kind op te bouwen, misschien haar dat duidelijk maken? Hobbies zoeken, clubjes met vrouwen van haar leeftijd, iets in ieder geval om uit de moederrol te komen en een eigen leven op te bouwen.
Optimist tot in de kist
pi_113274098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze heeft dus nooit een eigen leven opgebouwd en blijft hangen in haar rol als zorgzame (maar nu overbezorgde) moeder. Tijd dus voor haar om een leven na haar kind op te bouwen, misschien haar dat duidelijk maken? Hobbies zoeken, clubjes met vrouwen van haar leeftijd, iets in ieder geval om uit de moederrol te komen en een eigen leven op te bouwen.
Ja maar hoe maak je iemand die zo gefocust is op haar zoon dat duidelijk.. Want met praten snapt ze het niet..
<3Mitchel
pi_113274128
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:58 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS, ik stelde je een vraag. Het zou wel zo netjes zijn als je op mijn post zou reageren, al zal je er wel overheen gelezen hebben. :)
heb gereageerd. sorry had er inderdaaad overheen gelezen. ;)
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:11:41 #49
363305 Muffle
Mufflelicious
pi_113274133
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:57 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Mijn vriend heeft GEEN handicap, niet geestelijk, niet lichamelijk, niks..
Z'n ballen zijn alleen nog niet ingedaald
pi_113274213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:11 schreef Muffle het volgende:

[..]

Z'n ballen zijn alleen nog niet ingedaald
Als je alleen je moeder hebt, is het niet zo makkelijk als het lijkt. Hij wil zijn moeder natuurlijk ook niet kwijt. Logisch, ze heeft al die jaren voor hem gezorgd toen hij klein was.... Hij wil alleen nu zelf leren enz. Ze mag meekijken, maar dan van afstandje en niet aan zijn hand zoals vroeger. (om het zo maar ff te zeggen)
<3Mitchel
pi_113274248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:52 schreef trovey het volgende:
Wat je vriend kan doen...ruggengraat laten groeien en zijn moeder eens weerspreken. Hij is volwassen en kan z'n mond open doen, hij moet zijn moeder voor eens en altijd duidelijk maken dat hij geen 4 of 14 meer is en dat kan zonder ruzie maar gewoon met een gesprek duidelijk maken dat het tijd is om de navelstreng door te knippen. ;)
pi_113274298
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:10 schreef MotherfuckingQueen het volgende:

[..]

Ja maar hoe maak je iemand die zo gefocust is op haar zoon dat duidelijk.. Want met praten snapt ze het niet..
Nog meer praten en desnoods de manier door een tijdje het contact te verbreken zodat haar hopelijk de ogen opengaan...zie het als een verslaving, de verslaving aan de moederrol en de angst om met lege handen te staan. Ze MOET haar zoon loslaten anders is ze hem straks voorgoed kwijt. Er zijn nou eenmaal vrouwen die niet willen inzien dat hun kinderen groot worden omdat ze bang zijn voor de volgende stap in hun leven, een leven waarin hun kinderen een ondergeschikte rol spelen in hun leven en ze hun tijd moeten vullen met andere dingen.

http://mens-en-samenlevin(...)nd-het-huis-uit.html
Optimist tot in de kist
pi_113274364
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:06 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hoe bedoel je DOET?
OMG :')
Waar-om gaat hij niet op zich-zelf wo-nen?
pi_113274396
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:02 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hij kan wel bij mij blijven totdat hij iets heeft. Maar ik ben gewoon bang dat ik dit straks allemaal verweten krijg... als hij geen contact meer heeft met zijn moeder. Omdat zijn vader ook ver te zoeken is want daar hebben ze al SUPER vaak geprobeerd om dat contact goed te krijgen (zijn zussen en hem)
je krijgt het toch wel verweten dat het allemaal jouw schuld is. ook al doe je helemaal niks. zo werkt dat. je zal toch echt een manier moeten leren om met je schoonmoeder te leven. het is niet anders.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:24:59 #55
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113274507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:02 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
als ik hoor hoe zijn moeder heb tegenhoud, is het niet raar dat zijn zussen hem niet kunnen vinden
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:28:13 #56
351921 CruellaDeVil
pi_113274592
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:24 schreef aequus het volgende:

[..]

als ik hoor hoe zijn moeder heb tegenhoud, is het niet raar dat zijn zussen hem niet kunnen vinden
Het zijn halfzussen van vader's kant en ze hebben dus niets met zijn moeder te maken.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:32:18 #57
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113274698
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:28 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Het zijn halfzussen van vader's kant en ze hebben dus niets met zijn moeder te maken.
dat bedoel ik
pi_113274820
Jouw vriend moet 't huis uit en NIET in dezelfde stad als waar mamslief woont, anders staat ze nog elke dag op de stoep om z'n wasje en afwasje te doen en dergelijke. Uiteindelijk komt er dan wel weer een tijd om een fatsoenlijke moeder-zoon-relatie op te bouwen, maar zo gaat dit niet langer.
I reject reality and substitute my own
pi_113274877
Kan me voorstellen dat je er moe van wordt.

Vermoorden en onder de motorkap verstoppen is geen optie zeker?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113274904
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:36 schreef CindieY het volgende:
Jouw vriend moet 't huis uit en NIET in dezelfde stad als waar mamslief woont, anders staat ze nog elke dag op de stoep om z'n wasje en afwasje te doen en dergelijke. Uiteindelijk komt er dan wel weer een tijd om een fatsoenlijke moeder-zoon-relatie op te bouwen, maar zo gaat dit niet langer.
ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je op die manier niet van claimende familie afkomt :') hell, 200 km verderop maakte hier nog vrij weinig uit.

ts; je zal gewoon je vriend dit moeten laten doen en accepteren wat er van komt. of niet. jij kan hier niks mee, het is niet jouw familie en zolang je vriend zich zo halfslachtig op blijft stellen en niet zelf een helder punt maakt, houdt het op en zal het zo blijven.
pi_113275062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:40 schreef simmu het volgende:

[..]

ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je op die manier niet van claimende familie afkomt :') hell, 200 km verderop maakte hier nog vrij weinig uit.

ts; je zal gewoon je vriend dit moeten laten doen en accepteren wat er van komt. of niet. jij kan hier niks mee, het is niet jouw familie en zolang je vriend zich zo halfslachtig op blijft stellen en niet zelf een helder punt maakt, houdt het op en zal het zo blijven.
't Zal wel per familie verschillen, ik heb 't zelf ook meegemaakt ;)
I reject reality and substitute my own
pi_113275389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:45 schreef CindieY het volgende:

[..]

't Zal wel per familie verschillen, ik heb 't zelf ook meegemaakt ;)
oh, tuurlijk. ik wil maar zeggen dat zulks geen garantie voor succes is.
pi_113275426
Tijd voor een gezond generatieconflictje.
pi_113275636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:24 schreef aequus het volgende:

[..]

Ze kennen hun vader wel hoor. Alleen is dat contact eigenlijk verwaterd bij hem maar ook bij zijn zussen (geen kinderen van zijn moeder). Hij ging vroeger ook en daar heeft zijn moeder hem nooit bij tegengehouden. Alleen op een gegeven moment kwam het niet meer vanuit zijn vader zelf.
<3Mitchel
pi_113275732
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:40 schreef simmu het volgende:

[..]

Het is ook niet zo zeer dat ik hier iets mee wil doen, maar mijn vriend weet absoluut niet meer wat hij ermee moet. Dus ik wilde zo eens kijken wat andere ervan denken, zodat hij misschien beter weet wat hij met deze situatie aanmoet. Aangezien dat hij de dingen die hem dwarszitten echt al honderden keren tegen zijn moeder heeft gezegd, gaat bij haar geen lichtje branden.
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:18:06 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113275982
quote:
dan is ie daarin nog te zwak geweest lijkt me :). De oplossing is een minder zwakke vriend zoeken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113276008
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:09 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Aangezien dat hij de dingen die hem dwarszitten echt al honderden keren tegen zijn moeder heeft gezegd, gaat bij haar geen lichtje branden.
En dan gaat bij hem geen lichtje branden dat hij eht anders moet aanpakken?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:19:30 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113276016
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:09 schreef MotherfuckingQueen het volgende:

[..]

Het is ook niet zo zeer dat ik hier iets mee wil doen, maar mijn vriend weet absoluut niet meer wat hij ermee moet. Dus ik wilde zo eens kijken wat andere ervan denken, zodat hij misschien beter weet wat hij met deze situatie aanmoet. Aangezien dat hij de dingen die hem dwarszitten echt al honderden keren tegen zijn moeder heeft gezegd, gaat bij haar geen lichtje branden.
hij is zelf ook veeeeeel te zwak dat ie daar gewoon blijft wonen terwijl het hem zo dwarszit. Ik denk eigenlijk dat het hem helemaal niet dwars zit maar dat ie doet alsof om jou te pleasen. Want anders had ie wel drastischere maatregelen genomen. Zeg tegen hem dat ie een ruggegraat moet kweken en dat je het anders uit maakt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113276093
Hij vindt het waarschijnlijk eigenlijk wel makkelijk. Elke dag staat er eten voor hem klaar, de was wordt waarschijnlijk voor hem gedaan, afwassen hoeft ie niet, schoonmaken hoeft ie niet.
Ja, dan neem je het maar voor lief dat mams zich overal mee bemoeit en neem je idd geen drastische stappen.
pi_113276534
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan is ie daarin nog te zwak geweest lijkt me :). De oplossing is een minder zwakke vriend zoeken.
het is niet altijd een kwestie van zwakheid he. sommige mensen hebben nu eenmaal een plaat voor hun kop van 5 meter lang, 3 meter dik en reikend tot aan de hemel.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:40:45 #71
351921 CruellaDeVil
pi_113276581
TS, ik snap eerlijk gezegd niet wat je verder nog van ons wilt.

Er is al meerdere malen gezegd dat zijn moeder niet zal veranderen. Jij zegt ook dat hij het er al honderden keren met haar over gehad heeft.

Er is ook al meerdere malen gezegd dat de enige manier om iets aan deze situatie te veranderen is dat hij uit huis gaat, maar dan kom jij aanzetten met dat dat zo lastig is omdat de stad waar jullie wonen, zijn moeder, etc.

Ik ben dan toch geneigd hebt met spijkerbroek eens te zijn:
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij vindt het waarschijnlijk eigenlijk wel makkelijk. Elke dag staat er eten voor hem klaar, de was wordt waarschijnlijk voor hem gedaan, afwassen hoeft ie niet, schoonmaken hoeft ie niet.
Ja, dan neem je het maar voor lief dat mams zich overal mee bemoeit en neem je idd geen drastische stappen.
Er zijn meer dan genoeg mensen die met enkel wat ze aan hadden uit huis zijn vertrokken en die hebben het ook overleefd. Hij heeft spaargeld. Hij kan zo nodig bij jou slapen. Ik vind het dus maar slap van hem om maar vol te blijven houden dat hij het zo ontzettend erg vindt, dat zijn moeder maar niet ophoudt wat hij ook tegen haar zegt en vervolgens niets aan zijn situatie te doen, terwijl de enige oplossing overduidelijk is.
pi_113277795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij moet wel dingen doen thuis hoor, het is echt niet zoals jij het omschrijft. ;)
<3Mitchel
pi_113277897
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:25 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hij moet wel dingen doen thuis hoor, het is echt niet zoals jij het omschrijft. ;)
Dat valt dan nog weer mee. Maar daar is zijn probleem niet mee opgelost.
pi_113277919
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS, ik snap eerlijk gezegd niet wat je verder nog van ons wilt.

Er is al meerdere malen gezegd dat zijn moeder niet zal veranderen. Jij zegt ook dat hij het er al honderden keren met haar over gehad heeft.

Er is ook al meerdere malen gezegd dat de enige manier om iets aan deze situatie te veranderen is dat hij uit huis gaat, maar dan kom jij aanzetten met dat dat zo lastig is omdat de stad waar jullie wonen, zijn moeder, etc.

Ik ben dan toch geneigd hebt met spijkerbroek eens te zijn:

[..]

Er zijn meer dan genoeg mensen die met enkel wat ze aan hadden uit huis zijn vertrokken en die hebben het ook overleefd. Hij heeft spaargeld. Hij kan zo nodig bij jou slapen. Ik vind het dus maar slap van hem om maar vol te blijven houden dat hij het zo ontzettend erg vindt, dat zijn moeder maar niet ophoudt wat hij ook tegen haar zegt en vervolgens niets aan zijn situatie te doen, terwijl de enige oplossing overduidelijk is.
Ja ik heb het dr in elk geval er met hem over. Dat zeker. Hij zal ook alle reacties lezen... :) In elk geval bedankt!
<3Mitchel
pi_113277949
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat valt dan nog weer mee. Maar daar is zijn probleem niet mee opgelost.
Klopt. Daar is het niet mee opgelost. Hij wil ook alles zelf doen maar krijg er de kans nooit voor. Dat kan ook frustrerend zijn. Nu maar met hem praten en kijken wat we kunnen...
<3Mitchel
pi_113277980
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:30 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Klopt. Daar is het niet mee opgelost. Hij wil ook alles zelf doen maar krijg er de kans nooit voor. Dat kan ook frustrerend zijn. Nu maar met hem praten en kijken wat we kunnen...
Kansen krijg je niet, kansen neem je.
En hij neemt ze niet.
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 17:25:26 #77
138438 crew  Pizzakoppo
pi_113279525
Grow some balls, wtf wat een pussy man.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:31:29 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_113279690
Het klinkt alsof hij een tokkie moeder heeft die al haar liefde en fixatie op die jongen gegooid heeft.

Als je vriend 24 is mag zij trouwens niet belangrijke documenten VAN HEM achterhouden, je mag bijv. ook niet iemands paspoort achterhouden, dat is tegen de wet.
pi_113297504
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:31 schreef Mishu het volgende:
Het klinkt alsof hij een tokkie moeder heeft die al haar liefde en fixatie op die jongen gegooid heeft.

Als je vriend 24 is mag zij trouwens niet belangrijke documenten VAN HEM achterhouden, je mag bijv. ook niet iemands paspoort achterhouden, dat is tegen de wet.
QFT.

Verder moet je vriend maar een paar ballen krijgen en gewoon zijn moeder een tijdje uit zijn leven gooien/contact zwaar verminderen. Anders wordt dat joch nooit zelfstandig.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_113298032
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:29 schreef Devion het volgende:
Verder moet je vriend maar een paar ballen krijgen en gewoon zijn moeder een tijdje uit zijn leven gooien/contact zwaar verminderen. Anders wordt dat joch nooit zelfstandig.
Eens, dus uit huis gaan.
TS gaf eerder aan dat hij de reacties ook zou lezen. Ik heb het vermoeden dat zijn eerste reactie op dit topic is: "wtf? wie denken zij dat ze zijn?" en de 2e reactie: "ik ben helemaal geen watje! Er zijn alleen geen mogelijkheden om op mezelf te gaan wonen. <insert een hele rij nonsensargumenten>".
  zondag 24 juni 2012 @ 13:20:59 #81
351921 CruellaDeVil
pi_113309379
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Eens, dus uit huis gaan.
TS gaf eerder aan dat hij de reacties ook zou lezen. Ik heb het vermoeden dat zijn eerste reactie op dit topic is: "wtf? wie denken zij dat ze zijn?" en de 2e reactie: "ik ben helemaal geen watje! Er zijn alleen geen mogelijkheden om op mezelf te gaan wonen. <insert een hele rij nonsensargumenten>".
Dat vermoeden heb ik ook. Tsja, de waarheid is hard, maar wel de waarheid. Hij gedraagt zich in deze werkelijk als een watje en het is werkelijk zo dat de enige manier om enigszins los te komen van zijn moeder is om uit huis te gaan, wat wél mogelijk is. Er zullen vast wel een paar mensen bij zitten die lekker zitten trollen, die heb je in elk topic wel, maar over het algemeen zijn we gewoon een stel mensen die geen blad voor de mond nemen en zeggen waar het op staat, omdat we nou eenmaal op geen enkele manier een band met hem hebben. Wilt hij niet luisteren en komt hij enkel met smoesjes, dan moet hij niet zo zeuren want zo erg vindt hij het dan blijkbaar niet en moet TS eens goed in beschouwing nemen met wat voor een persoon ze eigenlijk een relatie heeft.
pi_113374319
Ik volg echt niks van het verhaal..
Hai :D
pi_113380134
Hebben ze nog een gezamenlijke rekening? Of in ieder geval een account waar beide personen recht op hebben? Ik zou hier eerst eens orde op zaken stellen, zorgen dat je de enige rechthebbende wordt of de rekening opheffen en naar een andere, eigen rekening. Voor personen boven de 18 lijkt me gedeeld recht de enige mogelijkheid trouwens, maargoed (wie weet).

Het praten is overigens klaar. Niet denken maar doen. Hij doet schijnbaar al huishouddingen, de rest leer je zo bij. Huren kost wellicht wat tijd, maar dat is echt wel te doen.

En de relatie met z'n moeder? Tja vroeger was alles anders/beter; het beste is om dat te accepteren. Ga je veranderen, dan zal je soms echter wel moeten...
  maandag 25 juni 2012 @ 20:09:01 #84
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_113381017
Ik zou persoonlijk flink afknappen op iemand die zo over zich heen laat lopen.
Het mag dan zn moeder zijn maar hij is geen klein kind meer, en misschien heeft hij het al wel eens gezegd maar kennelijk is hij niet erg duidelijk geweest. Niet pikken dit soort gedrag, contact verbreken tot het normaal kan en snel wegwezen daar!
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 25 juni 2012 @ 20:15:40 #85
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_113381406
Wow, wtf zo'n moeder. Op je 24e pas een bankpasje :') damn. Wegwezen daar, die moeder verandert idd niet, en je vriend moet ballen kweken.
pi_113397800
De rillingen lopen over mijn rug. Je zal maar zo'n moeder hebben. :{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_113398353
Het zal al wel gezegd zijn maar toch:

Het probleem ligt niet bij de moeder maar bij je vriend, als hij nu 16 was geweest oké. Maar tis een volwassen kerel die gewoon dat gezever van zijn moeder moet afkappen.
pi_113398408
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 02:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Het zal al wel gezegd zijn maar toch:

Het probleem ligt niet bij de moeder maar bij je vriend, als hij nu 16 was geweest oké. Maar tis een volwassen kerel die gewoon dat gezever van zijn moeder moet afkappen.
Dat is waar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_113400119
quote:
Jij kunt de situatie niet veranderen, dat moet hij doen.

Maar even serieus 22 jaar en net een bankpas :') . Dat bestaat toch niet 8)7 .
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113400156
quote:
Dan moet hij het huis uitgaan, dat kan al vanaf je 18de. Net zoals je gewoon een eigen rekeningnummer kan openenen. Had hij ook al jaren geleden moeten doen. Maar volgens mij is je vriend geestelijk beperkt of lui. Anders kan ik geen reden verzinnen dat je je zo laat behandelen door je moeder.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113400265
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:00 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ spijkerbroek hoe bedoel je DOET?

Ja zij deed inderdaad bijna alles voor hem.. En hij wilde dit ook zelf, maar kreeg er de kans niet voor.
:') , iets willen is iets anders als iets daadwerkelijk doen. maar ik hoop dat je bereid bent de rol van surrogaatmoeder op je te nemen. Sorry dat ik het zeg maar je vriend lijkt me een verwend, lui ruggengraatloos mannetje

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:14 schreef MotherfuckingQueen het volgende:

[..]

Als je alleen je moeder hebt, is het niet zo makkelijk als het lijkt. Hij wil zijn moeder natuurlijk ook niet kwijt. Logisch, ze heeft al die jaren voor hem gezorgd toen hij klein was.... Hij wil alleen nu zelf leren enz. Ze mag meekijken, maar dan van afstandje en niet aan zijn hand zoals vroeger. (om het zo maar ff te zeggen)
Sorry hoor, mijn vader is op jonge leeftijd overleden. Moeder heeft ons ook grotendeels alleen opgevoed, maar ik heb niet zo'n verknipte relatie met mijn moeder

[ Bericht 34% gewijzigd door Boris_Karloff op 26-06-2012 09:05:20 ]
pi_113400432
Als zijn moeder werkelijk zo overprotective en bemoederend is geweest vanaf jongs af aan, dan is dat de reden dat die jongen zo is geworden. Ik betwist niet dat hij zich gedraagt als een 16-jarige wat dat betreft, maar wel dat dat zijn schuld zou zijn. Zelfstandigheid en lef krijg je niet zomaar, dat gaat via een proces waarin je langzaam steeds meer verantwoordelijkheid overneemt, en dat proces is hem onthouden buiten zijn schuld om. Het is dus wel heel makkelijk om te claimen dat hij "maar even wat ballen moet groeien", maar dat gaat niemand helpen.

Natuurlijk is de enige oplossing dat hij weggaat bij die moeder, maar hem beschuldigen van geestelijke beperking of luiheid is onterecht. Hij heeft hulp nodig bij het vinden van die zelfstandigheid, liefst professionele hulp - maar geen beschuldigende vingers. Die moeder heeft hem niet de kans gegeven om op te groeien, dan kun je niet verwachten dat hij nu uit zichzelf binnen een maandje opeens "ballen krijgt". Sowieso, denken dat je iemand kunt leren hoe hij volwassen moet worden door zo'n dooddoener als advies. :N
pi_113400518
wtf :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113400585
de enige verstandige is zijn pa, jezus wat een zooitje ongeregeld zeg.
nee echt niet !
pi_113400911
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:52 schreef CruellaDeVil het volgende:
Hij is 22 en mag dus zonder dat zij daar ook maar iets aan kan doen zijn spullen pakken en ergens anders dan bij haar thuis gaan wonen. Dat is dan ook de enige oplossing die ik zie, want zijn moeder gaat simpelweg niet veranderen.

En ja, ineens uit huis gaan, zonder de steun van je ouder(s), is moeilijk, maar hij zal lang niet de eerste zijn en de huidige situatie lijkt mij nog moeilijker en bovendien destructief.

Dit :)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_113401077
Kinderachtig gedoe zeg.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:50:51 #97
33189 RM-rf
1/998001
pi_113401310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:45 schreef MotherfuckingQueen het volgende:

Wat zou hij kunnen doen?
vraag is vooral wat hij zélf wil......?

het klinkt als iemand zonder eigen wil, die zich kennelijk door iedereen laat ringeloren en zijn leven laat bepalen...
van wat je beschrijft dus door zn moeder, maar evengoed door die 'ex-vriendin'..
kennelijk heeft hij ook geen werk en nu dus geldproblemen...

Het wordt tijd dat hij gewoon eens leert zn leven zélf te leiden, en de vraag is hooguit hoe je hem kunt helpen daarbij, waarbij het nutteloos is om zélf ook een 'moedersrol' over te gaan nemen, en hem teveel in de watten te leggen of voor hém zijn beslissingen te bepalen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:40:27 #98
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_113420131
Daarbij staat het bankpasje op zijn naam. Mocht hij zijn rekeningnummer weten kan hij de pas gewoon laten blokkeren. Daarna het adres veranderen naar een post-adres. En daar je bankpas en pincode op ontvangen. Heeft ie iig zijn eigen geld weer terug ;)
Tadumtiedum.
pi_113481831
Pfff gelukkig is mijn schoonmoeder een schat! :D Ik vind het juist schattig hoe mijn man zorgt voor zijn belangrijke vrouwe om hem heen. O+
...
pi_113489161
Die schoonbroer van je is ook niet helemaal helder? In een garage werken en dan de motorkap niet open krijgen?!?
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:12:57 #101
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_113489532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Pfff gelukkig is mijn schoonmoeder een schat! :D Ik vind het juist schattig hoe mijn man zorgt voor zijn belangrijke vrouwe om hem heen. O+
Oh, ik moet toch zo kotsen om dat burgerlijk gedoe.
pi_113496941
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:49 schreef MotherfuckingQueen het volgende:

Wat?maak je een grapje of zo?Wat een klote familie zeg. _O-

Mijn 1e bankpas was een paar weken na mijn 13e verjaardag!2e bankpaspas 4 jaar geleden. :+
pi_113498874
Dit lost zichzelf op.. pak twee handen vol met zand. In de ene hou je het hand los vast en in de andere knijp je zo hard als je kunt. Kijk maar in welke hand het meeste zand overblijft.
Het is een kwestie van tijd totdat iemand wakker word en dan is ze hem misschien voorgoed kwijt.
hi there good people
pi_113499152
Pffft jezus wat een getokkie allemaal.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113499158
Mijn dochter heeft ook een eigen bankpasje sinds kort. Ze is 6. :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113565739
Een heel verhaal maar ook wel dingen die ik erin herken van mezelf. Het is al wat jaartjes geleden maar hiervoor moet ik terug naar het moment dat ik thuis als jongste alleen overbleef. Ik had altijd als jongste al speciale aandacht van mijn moeder, achteraf zeg ik nu, gewoon betutteling.
Op een leeftijd dat ik weleens het idee op zou kunnen vatten uit te gaan kreeg ik daar ruzie over wat escaleerde in verplicht thuiszijn op de zaterdagavond. Het werd zo erg dat ze erop stond dat ik zaterdags uiterlijk 6 uur thuis zou zijn, douchen moest en in pyjama aan tafel. Pas na mijn 21e, voor haar pas de leeftijd van volwassen zijn kon ik, na schoorvoetende toestemming, eens wat meer buitenshuis gaan kijken.
Achteraf weet ik nu dat het gewoon angst is geweest dat ik als laatste ook snel het huis zou verlaten. Ze wist zich op deze heel kinderachtige manier mij aan huis te binden. Ik zou tenslotte maar eens iemand tegen komen. Het heeft wat sociale achterstand opgeleverd. Het verhaal van TS bevat ook deze moederlijke betutteling. Op een andere manier weliswaar.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:57:22 #107
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_113567834
Over dat samenwonen heeft ze nog een punt (heeft verder geen recht van spreken, maar dat is iets wat je in overweging kunt nemen). Verder klinkt ze gewoon knettergek.

En ik was een jaar of 9 dat ik mijn eerste bankpas kreeg.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_113567929
:') 8)7 _O- is die gast seniel ofzo?
pi_113567948
Ik vraag me af of TS inmiddels al actie ondernomen heeft.
pi_113568278
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:00 schreef _Megatron_ het volgende:
:') 8)7 _O- is die gast seniel ofzo?
Het is waarschijnlijker dat die jongen er zelf op de een of andere manier ontzettend mee zit maar geen oplossing weet uit angst voor een onherstelbare ruzie met zijn moeder. Ik zat toentertijd met een vergelijkbaar probleem wat ik zonet schreef. Een moeder kan je blijkbaar zo bespelen dat je je zo onderdanig voelt dat je er op dat moment niets aan kan doen.
pi_113568612
op een bepaalde leeftijd moet je je ballen eens bij elkaar rapen en je moeder de baas zijn, wat een kreng het ook mag zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')