WAT!!!! waar bemoeit die moeder zich mee? ik ga der vanuit dat met hem alles geestelijk en fysiek in orde isquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:49 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
22. En hij heeft sinds een maand eindelijk zijn eigen bankpasje. Voorheen had zij dit in haar portemonnee.
Zijn vader is ook een lastige situatie. Zijn zussen en hij zien hun vader niet meer, belt nooit en trekt zich absoluut niks van zijn kinderen aan. Wat zijn moeder teveel doet, doet zijn vader te weinig...
Hoe ver zijn die ballen van je vriend wel niet ingedaald?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:45 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hallo.
Ik zal het verhaal even in het kort beschrijven.
Mijn vriend is 22jaar. Opgegroeid bij zijn moeder, ouders zijn sinds zijn 3e uit elkaar.
Hij heeft tot zijn 14e regelmatig contact gehad met zijn vader maar dit is verwaterd.
Hij is enigst kind van zijn moeder maar heeft bij zijn vader wel nog zussen en een broertje (waar de vader met alle geen contact heeft.)
Verder is zijn oma elke dag bij hem thuis om middag te eten en avondeten te eten.
Bankpasje:
Hij heeft sinds kort pas zijn eigen bankpasje, Hij heeft een exrvriendin gehad die als ze nieuwe kleren wilde wist als hij geld had dat hij dat betaalde. (maar ik ben niet zijn ex!!!!). Om zijn bankpas te krijgen heeft hij eerst een grote discussie met haar over moeten voeren want zij vond dat hij zijn eigen bankpasje niet hoefde. Want hij kon volgens haar niet met geld om gaan en telkens als we dus weggingen alleen of met vrienden moest hij altijd naar huis om geld te halen. Waardoor vrienden op een gegeven moment hem geld gingen lenen omdat ze dit erg vonden.
Spaargeld:
Ze heeft spaargeld voor hem gespaard maar nu spaart hij daar al ongeveer 3/4 jaar zelf voor. Laatst had hij helemaal geen geld meer omdat hij geen werk heeft en druk opzoek is naar werk. Belde hij haar netjes om te zeggen dat hij 200 euro eraf haalde om zijn rekeningen te kunnen betalen zodat hij niet in de problemen kwam. Zei ze gewoon keihard dat ze hem niet vertrouwd en dat dat niet de afspraak was.(terwijl dit ook grotendeels zijn eigen geld is waar hij zelf hard voor gewerkt heeft)
Samenwonen:
Hij had mij gevraagd of ik bij hem wilde komen wonen als hij op zichzelf ging wonen en door ervaring met mijn ex had ik gezegd dat ik alleen samen wilde wonen als we er ook beide voor tekenden. Dit vond zij niet goed want hij moest eerst maar eens alleen leren dat het niet zo makkelijk is als hij denkt. En als het uit zou gaan zou ik hem alles afnemen (heb mijn ex ook ALLES laten houden en niks gepakt dat niet van mij was) net zoals dat bij haar was gebeurd (alleen zij had zelf ervoor gekozen toen ze uit elkaar ging met zijn vader alleen zijn kinderkamer mee te nemen)
Auto kopen:
Op een gegeven moment wilde zijn moeder haar auto verkopen. Omdat mij dit een leuk autotje leek had ik aangegeven dat ik hem wel wilde kopen. Ik was met de auto naar mijn huis gegaan om mijn schoonbroer (die in een autogarage werkt) eens onder de motorkap te laten kijken.
Maar omdat we bij die auto het knopje daarvan niet vonden belde mijn vriend zijn moeder op om te vragen waar deze zat. Omdat er een aantal dingetjes niet in orde waren heeft mijn moeder zijn moeder gebeld om te vragen of er wat van de prijs af kon. Verder niks aan de hand
Totdat mijn vriend opeens een whatsapp van zijn moeder kreeg dat dit een kwestie van vertrouwen was en dat ze het niet normaal vond dat hij dit toeliet dat mijn schoonbroer onder de auto keek. Waardoor mijn vriend haar opbelde en ze hem heeft zitten uitschelden aan de telefoon. Waardoor mijn moeder gezegd had dat ik de auto niet mocht kopen omdat ze het niet juist vond dat hij daarvoor uitgescholden werd.
Situatie thuis:
Sindsdien elke keer als hij thuis is krijgt hij wel over iets op zijn kop. Waarom hij is weggebleven (terwijl dit dus om haar gedrag is) Waarom hij dit doet, waarom hij dat doet. Altijd zegt ze de slechte dingen en nooit verteld ze hem eens wat hij goed doet. Hij wil terug naar school gaan, omdat we gepraat hebben over de toekomst... Zegt ze dat dit mijn beslissing is... Terwijl hij dit zelf wilt. En dat dit allemaal mijn schuld is...
Waardoor hij dus heel vaak bij mij blijft slapen en weigert naar huis te gaan (wat ik, mijn moeder, of iemand anders ook zegt!)
Schuldig voelen:
Ze zorgt er ook altijd voor dat hij zich schuldig voelt. Bijvoorbeeld door dingen op facebook te zetten of tegen hem te zeggen. Hier enkele voorbeelden:
- Facebook bericht 1:
We waren een half jaar samen, mijn vriend had op facebook gezet dat we een half jaar samen waren en hierom dus gingen uiteten, haar reactie was: Wij zijn al 22 jaar samen wanneer neem je mij mee uit eten?
- Facebook bericht 2:
Omdat haar vader alcoholist was is ze absoluut tegen drinken, ze drinkt nooit (dit herhaalt ze heeeeel vaak!!) en moet niets van alcohol weten. Laatst had hij ruzie met haar gehad en was hij naar mij gekomen... Paar minuten later stond dit op facebook:
nou nou, ik ga me een keer lekker bezuipen!!!!!
- bericht 3
Haar zus is overleden aan kanker paar jaar geleden, en dan zegt ze tegen hem: Ik wou dat ik gestorven was in plaats van mijn zus
- Facebook bericht 4:
Gisteren is hij naar huis gegaan omdat ik zei dat hij toch thuis moest gaan slapen omdat het anders misschien erger was. Dus hij ging rond een uur of 7... Waardoor hij ook nog tijd had om bij zijn vrienden even een leuk avondje te hebben. Vandaag stond dit op facebook:
Dacht gisteren een avondje te hebben met mijn zoon. moest hij naar een half uurtje al weer weg .jammer
Wie o wie kan mij hierbij helpen om mij advies te geven. Ik wil mijn vriend niet verlaten want ik houd van hem, maar ik kan hier niet jaren mee leven... Wat zou hij kunnen doen?
Groetjes M.
De tekst is soms een beetje rommelig, die dat mijn zijn hij ik etc. de tekst zou zegmaar wat rustiger geschreven moeten worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:51 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ Aequus, hoe wil je dat ik het duidelijker maak? Wat snap je niet???
@Spijkerbroek: Wat bedoel je daar precies mee?
Hij laat zich ERG bemoederen. Hij moet zijn leven in zijn eigen handen nemen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:51 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@Spijkerbroek: Wat bedoel je daar precies mee?
Bijzonder duidelijk is de OP niet nee, maar als je er echt niets van begrijpt dan ligt dat toch echt aan jou.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MrBaas het volgende:
Wat een kut OP, ik begrijp er niets van. Misschien moet je eens normale zinnen leren te gebruiken.
Ik heb een vraagje; is je vriend geestelijk of fysiek gehandicapt?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ Anna tralala. Het heeft wel effect op onze relatie, ik mag daardoor daar niet meer slapen omdat ik het volgens haar schuld ben (door die auto). En ik heb een relatie met hem, niet met haar.... Hoelang moet ik dit pikken en hij ook?
HIJ moet zijn bek open doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ Anna tralala. Het heeft wel effect op onze relatie, ik mag daardoor daar niet meer slapen omdat ik het volgens haar schuld ben (door die auto). En ik heb een relatie met hem, niet met haar.... Hoelang moet ik dit pikken en hij ook?
Dat.quote:
die moeder moet eens een eind gaat optyfen en hij moet ze mond een gaan open doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ aequus, nee hij is geen van beide. Functioneert normaal (al zegt ze wel dat hij autisme heeft terwijl dit echt NOOIT is aangetoond en dit ook echt niet te merken valt!)
quote:
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:54 schreef aequus het volgende:
[..]
Ik heb een vraagje; is je vriend geestelijk of fysiek gehandicapt?
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ aequus, nee hij is geen van beide. Functioneert normaal (al zegt ze wel dat hij autisme heeft terwijl dit echt NOOIT is aangetoond en dit ook echt niet te merken valt!)
nou waar heb je ons dan voor nodigquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:56 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Even ter duidelijkheid Hij heeft haar dit al 100x gezegd en nog snapt ze het niet!! Dat het tijd is hem los te laten en dat hij zelf van zijn eigen fouten wil leren en alles zelf wil ontdekken.
Waarom houdt hij het dan bij praten? Waarom DOET hij het niet?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:56 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Even ter duidelijkheid Hij heeft haar dit al 100x gezegd en nog snapt ze het niet!! Dat het tijd is hem los te laten en dat hij zelf van zijn eigen fouten wil leren en alles zelf wil ontdekken.
kan hij dan niet voorlopig bij jouw en je moeder wonen? of bij vrienden met een groot huisquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:59 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Ik zelf ben bang dat ze nooit over zijn vader heen is gekomen, en bang is hem ook te verliezen... maar door dit duwt ze hem juist weg...
Ik heb jullie nodig omdat we met de handen in het haar zitten. Hij heeft het haar al zovaak gezegd. Hij kan hier wel slapen maar wonen is geen optie. En zo snel mogelijk uit huis gaan is ook moeilijk in deze stad...
Dan gaat hij in een andere stad wonen. Die moeder gaat niet veranderen, hoe graag jullie het ook willen!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:59 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Ik zelf ben bang dat ze nooit over zijn vader heen is gekomen, en bang is hem ook te verliezen... maar door dit duwt ze hem juist weg...
Ik heb jullie nodig omdat we met de handen in het haar zitten. Hij heeft het haar al zovaak gezegd. Hij kan hier wel slapen maar wonen is geen optie. En zo snel mogelijk uit huis gaan is ook moeilijk in deze stad...
Dan zegt hij het nog een keer en negeert al die chantagemiddelen van haar en zegt haar dat als ze zo doorgaat ze haar zoon kwijtraakt...desnoods verwatert het contact maar een tijdje tot haar de ogen opengaan en ze zich realiseert dat ze niet meer te maken heeft met een klein kind....soms moet je harde maatregelen treffen met een moeder die niet wil dat haar kind volwassen is geworden. Die moeder wil iets vasthouden in haar leven wat voorbij is en ze zal iets anders moeten vinden om haar leven mee te vullen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:56 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Mee eensquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan zegt hij het nog een keer en negeert al die chantagemiddelen van haar en zegt haar dat als ze zo doorgaat ze haar zoon kwijtraakt...desnoods verwatert het contact maar een tijdje tot haar de ogen opengaan en ze zich realiseert dat ze niet meer te maken heeft met een klein kind....soms moet je harde maatregelen treffen met een moeder die niet wil dat haar kind volwassen is geworden. Die moeder wil iets vasthouden in haar leven wat voorbij is en ze zal iets anders moeten vinden om haar leven mee te vullen.
Hoezo?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:03 schreef MrBaas het volgende:
Leven jullie beide in een achtergesteld milieu?
Hoe bedoel je DOET?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom houdt hij het dan bij praten? Waarom DOET hij het niet?
Ja daar kan ik wel mee leven, want dat is nu ook al het geval vaak genoeg.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij moet het huis uit. Punt. Grote kans dat er dan helemaal een tsunami aan berichtjes om schuldgevoel op te wekken wordt uitgestrooid over hem, maar dit is ook niet leefbaar. Een vent van 22 die niet over zijn eigen leven mag beschikken...
En dan heeft ze misschien in één ding gelijk: hij moet het eerst even helemaal zelf uit gaan zoeken, dus ik weet niet of samenwonen meteen zo'n goed idee is, ook niet voor jou. Jij zit dan namelijk met een beetje een onbenul die nooit de kans heeft gekregen dingen zelf te regelen.
Ze heeft dus nooit een eigen leven opgebouwd en blijft hangen in haar rol als zorgzame (maar nu overbezorgde) moeder. Tijd dus voor haar om een leven na haar kind op te bouwen, misschien haar dat duidelijk maken? Hobbies zoeken, clubjes met vrouwen van haar leeftijd, iets in ieder geval om uit de moederrol te komen en een eigen leven op te bouwen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:03 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Ja dat ook even ter duidelijkheid. Zijn moeder is nu 19jaar alleen, nooit een nieuwe vriend gehad. gaat ook nooit weg alleen om zijn oma te halen en boodschappen te doen meer niet.
Ja maar hoe maak je iemand die zo gefocust is op haar zoon dat duidelijk.. Want met praten snapt ze het niet..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze heeft dus nooit een eigen leven opgebouwd en blijft hangen in haar rol als zorgzame (maar nu overbezorgde) moeder. Tijd dus voor haar om een leven na haar kind op te bouwen, misschien haar dat duidelijk maken? Hobbies zoeken, clubjes met vrouwen van haar leeftijd, iets in ieder geval om uit de moederrol te komen en een eigen leven op te bouwen.
heb gereageerd. sorry had er inderdaaad overheen gelezen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:58 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS, ik stelde je een vraag. Het zou wel zo netjes zijn als je op mijn post zou reageren, al zal je er wel overheen gelezen hebben.
Z'n ballen zijn alleen nog niet ingedaaldquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:57 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Mijn vriend heeft GEEN handicap, niet geestelijk, niet lichamelijk, niks..
Als je alleen je moeder hebt, is het niet zo makkelijk als het lijkt. Hij wil zijn moeder natuurlijk ook niet kwijt. Logisch, ze heeft al die jaren voor hem gezorgd toen hij klein was.... Hij wil alleen nu zelf leren enz. Ze mag meekijken, maar dan van afstandje en niet aan zijn hand zoals vroeger. (om het zo maar ff te zeggen)quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:11 schreef Muffle het volgende:
[..]
Z'n ballen zijn alleen nog niet ingedaald
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:52 schreef trovey het volgende:
Wat je vriend kan doen...ruggengraat laten groeien en zijn moeder eens weerspreken. Hij is volwassen en kan z'n mond open doen, hij moet zijn moeder voor eens en altijd duidelijk maken dat hij geen 4 of 14 meer is en dat kan zonder ruzie maar gewoon met een gesprek duidelijk maken dat het tijd is om de navelstreng door te knippen.
Nog meer praten en desnoods de manier door een tijdje het contact te verbreken zodat haar hopelijk de ogen opengaan...zie het als een verslaving, de verslaving aan de moederrol en de angst om met lege handen te staan. Ze MOET haar zoon loslaten anders is ze hem straks voorgoed kwijt. Er zijn nou eenmaal vrouwen die niet willen inzien dat hun kinderen groot worden omdat ze bang zijn voor de volgende stap in hun leven, een leven waarin hun kinderen een ondergeschikte rol spelen in hun leven en ze hun tijd moeten vullen met andere dingen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:10 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
[..]
Ja maar hoe maak je iemand die zo gefocust is op haar zoon dat duidelijk.. Want met praten snapt ze het niet..
OMGquote:
je krijgt het toch wel verweten dat het allemaal jouw schuld is. ook al doe je helemaal niks. zo werkt dat. je zal toch echt een manier moeten leren om met je schoonmoeder te leven. het is niet anders.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:02 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hij kan wel bij mij blijven totdat hij iets heeft. Maar ik ben gewoon bang dat ik dit straks allemaal verweten krijg... als hij geen contact meer heeft met zijn moeder. Omdat zijn vader ook ver te zoeken is want daar hebben ze al SUPER vaak geprobeerd om dat contact goed te krijgen (zijn zussen en hem)
als ik hoor hoe zijn moeder heb tegenhoud, is het niet raar dat zijn zussen hem niet kunnen vindenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:02 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hij kan wel bij mij blijven totdat hij iets heeft. Maar ik ben gewoon bang dat ik dit straks allemaal verweten krijg... als hij geen contact meer heeft met zijn moeder. Omdat zijn vader ook ver te zoeken is want daar hebben ze al SUPER vaak geprobeerd om dat contact goed te krijgen (zijn zussen en hem)
Het zijn halfzussen van vader's kant en ze hebben dus niets met zijn moeder te maken.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:24 schreef aequus het volgende:
[..]
als ik hoor hoe zijn moeder heb tegenhoud, is het niet raar dat zijn zussen hem niet kunnen vinden
dat bedoel ikquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:28 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Het zijn halfzussen van vader's kant en ze hebben dus niets met zijn moeder te maken.
ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je op die manier niet van claimende familie afkomtquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:36 schreef CindieY het volgende:
Jouw vriend moet 't huis uit en NIET in dezelfde stad als waar mamslief woont, anders staat ze nog elke dag op de stoep om z'n wasje en afwasje te doen en dergelijke. Uiteindelijk komt er dan wel weer een tijd om een fatsoenlijke moeder-zoon-relatie op te bouwen, maar zo gaat dit niet langer.
't Zal wel per familie verschillen, ik heb 't zelf ook meegemaaktquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:40 schreef simmu het volgende:
[..]
ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je op die manier niet van claimende familie afkomthell, 200 km verderop maakte hier nog vrij weinig uit.
ts; je zal gewoon je vriend dit moeten laten doen en accepteren wat er van komt. of niet. jij kan hier niks mee, het is niet jouw familie en zolang je vriend zich zo halfslachtig op blijft stellen en niet zelf een helder punt maakt, houdt het op en zal het zo blijven.
oh, tuurlijk. ik wil maar zeggen dat zulks geen garantie voor succes is.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:45 schreef CindieY het volgende:
[..]
't Zal wel per familie verschillen, ik heb 't zelf ook meegemaakt
Ze kennen hun vader wel hoor. Alleen is dat contact eigenlijk verwaterd bij hem maar ook bij zijn zussen (geen kinderen van zijn moeder). Hij ging vroeger ook en daar heeft zijn moeder hem nooit bij tegengehouden. Alleen op een gegeven moment kwam het niet meer vanuit zijn vader zelf.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:24 schreef aequus het volgende:
[..]
als ik hoor hoe zijn moeder heb tegenhoud, is het niet raar dat zijn zussen hem niet kunnen vinden
Het is ook niet zo zeer dat ik hier iets mee wil doen, maar mijn vriend weet absoluut niet meer wat hij ermee moet. Dus ik wilde zo eens kijken wat andere ervan denken, zodat hij misschien beter weet wat hij met deze situatie aanmoet. Aangezien dat hij de dingen die hem dwarszitten echt al honderden keren tegen zijn moeder heeft gezegd, gaat bij haar geen lichtje branden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:40 schreef simmu het volgende:
[..]
ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je op die manier niet van claimende familie afkomthell, 200 km verderop maakte hier nog vrij weinig uit.
ts; je zal gewoon je vriend dit moeten laten doen en accepteren wat er van komt. of niet. jij kan hier niks mee, het is niet jouw familie en zolang je vriend zich zo halfslachtig op blijft stellen en niet zelf een helder punt maakt, houdt het op en zal het zo blijven.
dan is ie daarin nog te zwak geweest lijkt mequote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:56 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
En dan gaat bij hem geen lichtje branden dat hij eht anders moet aanpakken?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:09 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Aangezien dat hij de dingen die hem dwarszitten echt al honderden keren tegen zijn moeder heeft gezegd, gaat bij haar geen lichtje branden.
hij is zelf ook veeeeeel te zwak dat ie daar gewoon blijft wonen terwijl het hem zo dwarszit. Ik denk eigenlijk dat het hem helemaal niet dwars zit maar dat ie doet alsof om jou te pleasen. Want anders had ie wel drastischere maatregelen genomen. Zeg tegen hem dat ie een ruggegraat moet kweken en dat je het anders uit maakt.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:09 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
[..]
Het is ook niet zo zeer dat ik hier iets mee wil doen, maar mijn vriend weet absoluut niet meer wat hij ermee moet. Dus ik wilde zo eens kijken wat andere ervan denken, zodat hij misschien beter weet wat hij met deze situatie aanmoet. Aangezien dat hij de dingen die hem dwarszitten echt al honderden keren tegen zijn moeder heeft gezegd, gaat bij haar geen lichtje branden.
het is niet altijd een kwestie van zwakheid he. sommige mensen hebben nu eenmaal een plaat voor hun kop van 5 meter lang, 3 meter dik en reikend tot aan de hemel.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan is ie daarin nog te zwak geweest lijkt me. De oplossing is een minder zwakke vriend zoeken.
Er zijn meer dan genoeg mensen die met enkel wat ze aan hadden uit huis zijn vertrokken en die hebben het ook overleefd. Hij heeft spaargeld. Hij kan zo nodig bij jou slapen. Ik vind het dus maar slap van hem om maar vol te blijven houden dat hij het zo ontzettend erg vindt, dat zijn moeder maar niet ophoudt wat hij ook tegen haar zegt en vervolgens niets aan zijn situatie te doen, terwijl de enige oplossing overduidelijk is.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij vindt het waarschijnlijk eigenlijk wel makkelijk. Elke dag staat er eten voor hem klaar, de was wordt waarschijnlijk voor hem gedaan, afwassen hoeft ie niet, schoonmaken hoeft ie niet.
Ja, dan neem je het maar voor lief dat mams zich overal mee bemoeit en neem je idd geen drastische stappen.
Hij moet wel dingen doen thuis hoor, het is echt niet zoals jij het omschrijft.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij vindt het waarschijnlijk eigenlijk wel makkelijk. Elke dag staat er eten voor hem klaar, de was wordt waarschijnlijk voor hem gedaan, afwassen hoeft ie niet, schoonmaken hoeft ie niet.
Ja, dan neem je het maar voor lief dat mams zich overal mee bemoeit en neem je idd geen drastische stappen.
Dat valt dan nog weer mee. Maar daar is zijn probleem niet mee opgelost.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:25 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hij moet wel dingen doen thuis hoor, het is echt niet zoals jij het omschrijft.
Ja ik heb het dr in elk geval er met hem over. Dat zeker. Hij zal ook alle reacties lezen...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS, ik snap eerlijk gezegd niet wat je verder nog van ons wilt.
Er is al meerdere malen gezegd dat zijn moeder niet zal veranderen. Jij zegt ook dat hij het er al honderden keren met haar over gehad heeft.
Er is ook al meerdere malen gezegd dat de enige manier om iets aan deze situatie te veranderen is dat hij uit huis gaat, maar dan kom jij aanzetten met dat dat zo lastig is omdat de stad waar jullie wonen, zijn moeder, etc.
Ik ben dan toch geneigd hebt met spijkerbroek eens te zijn:
[..]
Er zijn meer dan genoeg mensen die met enkel wat ze aan hadden uit huis zijn vertrokken en die hebben het ook overleefd. Hij heeft spaargeld. Hij kan zo nodig bij jou slapen. Ik vind het dus maar slap van hem om maar vol te blijven houden dat hij het zo ontzettend erg vindt, dat zijn moeder maar niet ophoudt wat hij ook tegen haar zegt en vervolgens niets aan zijn situatie te doen, terwijl de enige oplossing overduidelijk is.
Klopt. Daar is het niet mee opgelost. Hij wil ook alles zelf doen maar krijg er de kans nooit voor. Dat kan ook frustrerend zijn. Nu maar met hem praten en kijken wat we kunnen...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat valt dan nog weer mee. Maar daar is zijn probleem niet mee opgelost.
Kansen krijg je niet, kansen neem je.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:30 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Klopt. Daar is het niet mee opgelost. Hij wil ook alles zelf doen maar krijg er de kans nooit voor. Dat kan ook frustrerend zijn. Nu maar met hem praten en kijken wat we kunnen...
QFT.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:31 schreef Mishu het volgende:
Het klinkt alsof hij een tokkie moeder heeft die al haar liefde en fixatie op die jongen gegooid heeft.
Als je vriend 24 is mag zij trouwens niet belangrijke documenten VAN HEM achterhouden, je mag bijv. ook niet iemands paspoort achterhouden, dat is tegen de wet.
Eens, dus uit huis gaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:29 schreef Devion het volgende:
Verder moet je vriend maar een paar ballen krijgen en gewoon zijn moeder een tijdje uit zijn leven gooien/contact zwaar verminderen. Anders wordt dat joch nooit zelfstandig.
Dat vermoeden heb ik ook. Tsja, de waarheid is hard, maar wel de waarheid. Hij gedraagt zich in deze werkelijk als een watje en het is werkelijk zo dat de enige manier om enigszins los te komen van zijn moeder is om uit huis te gaan, wat wél mogelijk is. Er zullen vast wel een paar mensen bij zitten die lekker zitten trollen, die heb je in elk topic wel, maar over het algemeen zijn we gewoon een stel mensen die geen blad voor de mond nemen en zeggen waar het op staat, omdat we nou eenmaal op geen enkele manier een band met hem hebben. Wilt hij niet luisteren en komt hij enkel met smoesjes, dan moet hij niet zo zeuren want zo erg vindt hij het dan blijkbaar niet en moet TS eens goed in beschouwing nemen met wat voor een persoon ze eigenlijk een relatie heeft.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Eens, dus uit huis gaan.
TS gaf eerder aan dat hij de reacties ook zou lezen. Ik heb het vermoeden dat zijn eerste reactie op dit topic is: "wtf? wie denken zij dat ze zijn?" en de 2e reactie: "ik ben helemaal geen watje! Er zijn alleen geen mogelijkheden om op mezelf te gaan wonen. <insert een hele rij nonsensargumenten>".
Dat is waar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 02:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Het zal al wel gezegd zijn maar toch:
Het probleem ligt niet bij de moeder maar bij je vriend, als hij nu 16 was geweest oké. Maar tis een volwassen kerel die gewoon dat gezever van zijn moeder moet afkappen.
Jij kunt de situatie niet veranderen, dat moet hij doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Dan moet hij het huis uitgaan, dat kan al vanaf je 18de. Net zoals je gewoon een eigen rekeningnummer kan openenen. Had hij ook al jaren geleden moeten doen. Maar volgens mij is je vriend geestelijk beperkt of lui. Anders kan ik geen reden verzinnen dat je je zo laat behandelen door je moeder.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:56 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:00 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ spijkerbroek hoe bedoel je DOET?
Ja zij deed inderdaad bijna alles voor hem.. En hij wilde dit ook zelf, maar kreeg er de kans niet voor.
Sorry hoor, mijn vader is op jonge leeftijd overleden. Moeder heeft ons ook grotendeels alleen opgevoed, maar ik heb niet zo'n verknipte relatie met mijn moederquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:14 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
[..]
Als je alleen je moeder hebt, is het niet zo makkelijk als het lijkt. Hij wil zijn moeder natuurlijk ook niet kwijt. Logisch, ze heeft al die jaren voor hem gezorgd toen hij klein was.... Hij wil alleen nu zelf leren enz. Ze mag meekijken, maar dan van afstandje en niet aan zijn hand zoals vroeger. (om het zo maar ff te zeggen)
Ditquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:52 schreef CruellaDeVil het volgende:
Hij is 22 en mag dus zonder dat zij daar ook maar iets aan kan doen zijn spullen pakken en ergens anders dan bij haar thuis gaan wonen. Dat is dan ook de enige oplossing die ik zie, want zijn moeder gaat simpelweg niet veranderen.
En ja, ineens uit huis gaan, zonder de steun van je ouder(s), is moeilijk, maar hij zal lang niet de eerste zijn en de huidige situatie lijkt mij nog moeilijker en bovendien destructief.
vraag is vooral wat hij zélf wil......?quote:
Oh, ik moet toch zo kotsen om dat burgerlijk gedoe.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Pfff gelukkig is mijn schoonmoeder een schat!Ik vind het juist schattig hoe mijn man zorgt voor zijn belangrijke vrouwe om hem heen.
Wat?maak je een grapje of zo?Wat een klote familie zeg.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:49 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
22. En hij heeft sinds een maand eindelijk zijn eigen bankpasje. Voorheen had zij dit in haar portemonnee.
Zijn vader is ook een lastige situatie. Zijn zussen en hij zien hun vader niet meer, belt nooit en trekt zich absoluut niks van zijn kinderen aan. Wat zijn moeder teveel doet, doet zijn vader te weinig...
Het is waarschijnlijker dat die jongen er zelf op de een of andere manier ontzettend mee zit maar geen oplossing weet uit angst voor een onherstelbare ruzie met zijn moeder. Ik zat toentertijd met een vergelijkbaar probleem wat ik zonet schreef. Een moeder kan je blijkbaar zo bespelen dat je je zo onderdanig voelt dat je er op dat moment niets aan kan doen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |