Bij ons kdv was het zo, dat ze altijd een reserve voeding in de vriezer hadden. Als er nu net niet genoeg in de fles zit, zou het natuurlijk handig zijn om iets van kleine hoeveelheden ook op voorraad te hebben, in ieder geval in het begin. Nu heb ik thuis wel bv ingevroren in ijsklontjes hoeveelheid, alleen weet ik niet zo goed, hoe ik die mee kan nemen. Misschien wat flesjes met elk een ijsklontje vullen maar dan diepgevroren en daar direct weer in de vriezer plaatsen.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:40 schreef Nirak het volgende:
Tinu.. Die vraag stelde ik ook toen ik op het punt kwam dat Danne naar het kdv zou gaan.. Ik ben uitgekomen op 150 ml per flesje en hij dronk om de 3 uur. Maar bij een fles dronk hij toen tot op de bodem, of er nu 150 of 200 in zat![]()
Misschien kun je het gewoon eens gaan proberen? Als er 4 uur tussen zit zou ik denk ik wel met 150 beginnen, het ergste wat er kan gebeuren is dat je kleine eerder honger heeft. Daar moet je dan wel afspraken over maken. Want wat doe je als jouw melk op is en je kleine weer honger heeft? Wil je dan dat ze jou bellen zodat je evt eerder naar huis kan komen, extra reserveflesje mee in de probeerfase of evt kunstvoeding? Dat laatste hadden wij (nooit nodig gehad) gedaan.
Dat ontdooien in de koelkast heeft te maken met voedselhygiene, dat moeten ze zo. Gebeurt hier ook. Dat is wel de reden waarom ze vragen of we in de avond de bevroren melk al in de koelkast thuis willen zetten. Anders duurt het te lang voordat het ontdooit is (want ze gebruiken een flessenwarmer).
Clubsoda, dus dat pleit wel voor de ijsklontjes in een flesje doen en dan in de kolftas. Enige is, dat dat me wat flesjes gaat kosten maar achquote:Op zondag 24 juni 2012 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
In een koeltas met koelelement blijft de melk wel bevroren tot het kdv.
Slush Puppy met smaak borstvoedingquote:Op zondag 24 juni 2012 12:02 schreef Nirak het volgende:
Het lijkt nog stijf bevroren, maar dat is het niet meer hoorik gebruik hier een stampertje (die je altijd bij je ice tea krijgt), dan heb je daarna slush puppy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |