http://www.radiofreak.nl/(...)d-als-wordt-gedacht/quote:Giel Beelen verkiest 3FM boven het Belgische Studio Brussel. In de Volkskrant zegt hij hij dat Studio Brussel in Nederland onterecht heilig wordt verklaard. "Maar met alle respect: zo goed is het niet. Vanuit radio-oogpunt: qua techniek en jingles enzo is het niet zo flitsend."
"Die verheerlijking in Nederland gaat over de muziek die ze draaien, maar je hebt in België MNM (voorheen Radio Donna) en Studio Brussel, die allebei van de publieke omroep zijn. Dat zou vertaald naar Nederland betekenen dat Radio 538 en 3FM beide van de publieke omroep zijn. Ja, tuurlijk is dat goud."
Beelen zegt in het interview dat als hij zelf luisteraar was hij in de ochtend naar Giel Beelen zou luisteren en niet naar Edwin Evers. "Omdat ik muzikaal verrast wil worden en omdat ik Theo Maassen ook leuker vind dan André van Duin. Ik houd wel van een beetje spanning. Evers luistert gemakkelijker, is daardoor misschien ook wat aantrekkelijker. Maar het is niet de radio van de scherpe randjes."
Verder zegt hij dat hij alleen muziek wil draaien die hij zelf leuk vindt. "Ik draai echt niets waaraan ik een hekel heb. Dat is soms wel een ding, want dan staat het wel bij 3FM op de playlist. Shakira bijvoorbeeld. Shakira vind ik echt ver-schrik-ke-lijk. Dat ga ik dus ook niet draaien, want dan moet ik daarna zeggen: dat vind ik echt een kutplaat. Terwijl er waarschijnlijk mensen net fluitend in de file hebben gestaan. Dat moet je niet doen. Of je draait een plaat of je draait 'm niet." [Volkskrant]
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Een mannetje dat zichzelf wel erg goed en interessant vindt.
De Belg heeft iig een betere muzieksmaak dan de Nederlander.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Bij mij gaat radio ook voornamelijk om de muziek en niet de gelikte jingles. Maar ik zal als luisteraar wel de weg kwijt zijn en de verkeerde criteria gebruiken. Lang leve studio brussel ipv 3fm met hun middel of the road muziek wat precies 538 is en niet zoals giel stelt een groot verschil is.
Betere kledingsmaak ook.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:22 schreef borisz het volgende:
[..]
De Belg heeft iig een betere muzieksmaak dan de Nederlander.
En wanneer giel bij zijn gielmobiel een niet vriendje krijgt kan hij het ook nog eens voor elkaar krijgen om deze geheel af te zeiken. Arrogante kwast dat hij is maar ik vind hem nog lang niet zo irritant als coen en sander.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:34 schreef Godtje het volgende:
Er zit inderdaad muzikaal verdomde weinig verrassing in.
Ekdom ontdekt nog wel eens een plaatje maar Giel blijft liever hangen bij zijn vriendjes.
Idd niet meer dan de balkenende norm voor presentatoren in de publieke sector .quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:33 schreef Iwanius het volgende:
Oh wat is deze zichzelf benoemde "Che Guevara" ( hij droeg jaren dat dat leger petje) weer vol van zichzelf. Ik hoop echt dat straks in 2013 (of wanneer zijn contract hernieuwt moet worden) Giel ook onder de nieuwe maatregel valt zodat hij echt meemaakt wat het is om een 'gewone' jongen te zijn.
...vergeet ook Back To The Zoo niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:30 schreef Cee het volgende:
Mensen die bij gebrek aan vocabulaire steeds zeggen "dat is wel een ding" en vinden dat het muzikaal verrassend is om iedere maand Alain Clark, Bløf, Miss Montreal, Waylon, Lange Frans en als dat rondje weer gemaakt is Alain Clark uit te nodigen. Je kan tot op de seconde raden welk item er gaat komen.Nee, dat is verfrissende radio.
Iets van allebei is ideaal. Jingles dragen wel degelijk bij aan de luisterervaring. Het kan, bij twee stations met een vergelijkbaar muzikaal format, net de doorslag geven om station X te kiezen in plaats van station Y. Maar veel mensen hebben zelf niet door dat dat zo is. Onderhuids werkt vormgeving op je in.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Bij mij gaat radio ook voornamelijk om de muziek en niet de gelikte jingles. Maar ik zal als luisteraar wel de weg kwijt zijn en de verkeerde criteria gebruiken. Lang leve studio brussel ipv 3fm met hun middel of the road muziek wat precies 538 is en niet zoals giel stelt een groot verschil is.
Er gaat maar 700mln naar de NPO(Per 2015 dan, is nu nog 900 en wordt afgebouwd)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd niet meer dan de balkenende norm voor presentatoren in de publieke sector .![]()
Net ook die 2 vervangers van giel hadden pechtold aan de lijn en verbaasden zich er over dat er nog 90 miljoen per jaar aan ruimtevaart uitgegeven gaat blijven worden. Pechtold had moeten antwoorden hoeveel er jaarlijks (2 miljard) naar de publieke omroepen gaat dan waren die jongens wel stil geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |