Ik heb al één probleem, probeer andere middelen zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alcohol is slecht voor je. Ik zou coke gaan snuiven. Net zo verslavend maar minder dodelijk.
Ik bedoel ook : in plaats van.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:38 schreef FightClub72 het volgende:
[..]
Ik heb al één probleem, probeer andere middelen zoveel mogelijk te vermijden.
Seksaddiction.. verslaving met aandacht naar je medemensquote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alcohol is slecht voor je. Ik zou coke gaan snuiven. Net zo verslavend maar minder dodelijk.
Haha nee echt niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik bedoel ook : in plaats van.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:45 schreef Friek_ het volgende:
Zodra je ook alcohol gaat drinken tijdens het functioneren in je dagelijks leven (en daarmee bedoel ik niet tijdens het weekend in de kroeg) en dergelijke verslavingssymptomen opspelen (jezelf amper kunnen weerhouden van alcohol kopen), wordt het tijd voor een bezoekje aan de huisarts. Dit gaat je op den duur psychisch opbreken en dan heb ik het nog niet eens over de verwoestende effecten op je lichaam gehad.
Overigens vind ik 's ochtends alcohol drinken niet normaal. Dat is leuk voor op festivals of tijdens de introductiedagen van een studie, maar niet voor het dagelijks leven.
S'ochtends ben ik ermee gekapt ook inderdaad, alleen op feestjes als ik blijf slapen wil ik s'ochtends nog wel eens aan de drank zitten, vaak heb ik dan toch een kater dus dan maakt het me ook niet zoveel uit. Maar ik heb tijden gehad dat ik gewoon ontbeet met bier en dat was echt niet goed.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:45 schreef Friek_ het volgende:
Zodra je ook alcohol gaat drinken tijdens het functioneren in je dagelijks leven (en daarmee bedoel ik niet tijdens het weekend in de kroeg) en dergelijke verslavingssymptomen opspelen (jezelf amper kunnen weerhouden van alcohol kopen), wordt het tijd voor een bezoekje aan de huisarts. Dit gaat je op den duur psychisch opbreken en dan heb ik het nog niet eens over de verwoestende effecten op je lichaam gehad.
Overigens vind ik 's ochtends alcohol drinken niet normaal. Dat is leuk voor op festivals of tijdens de introductiedagen van een studie, maar niet voor het dagelijks leven.
Dat van die feestjes vind ik ook wat onschuldig verder, dat doe ik ook wel eens. Dan hebben we een avondje flink zitten drinken en worden we met z'n allen wakker met een kater en een sigaret. Maar zoals je zelf wel aanvoelt zijn dat gelegenheden, niet dagelijkse situaties.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:51 schreef FightClub72 het volgende:
[..]
S'ochtends ben ik ermee gekapt ook inderdaad, alleen op feestjes als ik blijf slapen wil ik s'ochtends nog wel eens aan de drank zitten, vaak heb ik dan toch een kater dus dan maakt het me ook niet zoveel uit. Maar ik heb tijden gehad dat ik gewoon ontbeet met bier en dat was echt niet goed.
Je beseft je dat je lichaam nog niet klaar is met ontwikkelen en het veelvuldig drinken van alcohol zo'n ontwikkelingsproces niet ten goede komt? Ik probeer niet de moraalridder uit te hangen over dit onderwerp (ik drink zelf ook behoorlijk stevig), maar in jouw geval vind ik dergelijk gedrag aan de gevaarlijke kant.quote:
Wat zij zegt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:33 schreef BrandX het volgende:
als je zo dwangmatig sowieso alleen al aan drank denkt is het al niet goed hoor
Advies: ga eens naar je huisarts, die kan je goed helpen.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:51 schreef FightClub72 het volgende:
[..]
S'ochtends ben ik ermee gekapt ook inderdaad, alleen op feestjes als ik blijf slapen wil ik s'ochtends nog wel eens aan de drank zitten, vaak heb ik dan toch een kater dus dan maakt het me ook niet zoveel uit. Maar ik heb tijden gehad dat ik gewoon ontbeet met bier en dat was echt niet goed.
Heb je zelf wel eens gelezen wat TS zegt?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:46 schreef Brollebol het volgende:
Heb je zelf het idee gehad dat je minder moet gaan drinken?
Zijn er wel eens mensen die je bekritiseren om je drinkgedrag?
Voel je je wel eens schuldig nadat je hebt gedronken?
Heb je wel eens het gevoel dat je in de ochtend wil gaan drinken om rustig te worden of om je kater weg te drinken?
Als je op 2 of meer van deze vragen "Ja" kan antwoorden heb je een redelijke kans dat je inderdaad als alcoholist kan worden geclassificeerd.
dan houd je niet genoeg van bier.... bier heeft geen tijdsgrens hoor.. of je het nou om 21.00 of om 07.00 drinkt, het smaakt hetzelfde. En ligt ook maar net aan je ritme. Maar nee, het is natuurlijk niet maatschappelijk geaccepteerd als je bier op een ander tijdstip drinkt dan 's avonds, zoals het hoortquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:25 schreef Qwea het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik hou heel veel van bier, echt, maar om 10u al drinken?Zelfs op festivallen krijg ik het niet door mijn strot
Ik heb vorig jaar het geprobeerd, echt, om om 11u het eerste biertje te poppen...
Liever rond een uur of 14 dan
Beter nog aan het end van de middag op Vrijdag
Ik hou onwijs van bier, maar ik krijg echt om 07u of om 10u geen bier door mijn strot. 2 jaar gelee naar Dance Valley geweest, iedereen om 09:30 aan de bierquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:19 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dan houd je niet genoeg van bier.... bier heeft geen tijdsgrens hoor.. of je het nou om 21.00 of om 07.00 drinkt, het smaakt hetzelfde. En ligt ook maar net aan je ritme. Maar nee, het is natuurlijk niet maatschappelijk geaccepteerd als je bier op een ander tijdstip drinkt dan 's avonds, zoals het hoort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |