abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113252239
Situatie:

Uit vertrouwen heb ik iets verteld aan mijn beste vriendin. Zij moest het zo nodig aan haar vriend vertellen. Haar vriend ken ik ook en mag ik ook heel erg. Maar ik had haar gevraagd dit aan niemand te vertellen en deze belofte heeft ze gemaakt. Nu praat ze het goed dat mijn geheim toch niet zo erg is etc etc. Maar daar gaat het mij niet om. Het neemt vertrouwen weg wanneer er iets is mijn geheim niet 'veilig' is. Nou gaan mijn geheimen nooit rond of iets. Maar waarom moeten partners geheimen weten van vriendinnen?

:')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:21:26 #2
344797 CyberJesus
The final word.
pi_113252404
Het is wat.
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:21:47 #3
350968 kedge
cicatrix manet
pi_113252418
Omdat de partners hun vertrouwelingen zijn voor een geheim. Bij sommige mensen knaagt het woord geheim alleen al om door te vertellen of te delen.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_113252479
Klinkt flauw om te vragen, maar heb je zelf een relatie?
Same shit different day
pi_113252545
Je moet het woord 'geheim' dan ook niet uitspreken!
Cindy De Vuyst
pi_113252663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:22 schreef Desdemona het volgende:
Klinkt flauw om te vragen, maar heb je zelf een relatie?
Ja. Ik deel ook wel eens dingen met hem. Maar weinig. Misschien omdat ik egocentrisch ben, of er gewoon niet van hou om over anderen te praten. Zelfs hij wilt niet veel weten. Ook al vertel ik iets. Achteraf denk ik; gaat hem dat wat aan?
pi_113253230
Welkom in de wereld die "relatie" heet, in deze wereld worden geheimen vaker besproken dan dat u lief is TS. Ik praat het niet goed, helaas gebeurt het vaak en dat komt omdat sommige mensen het "stoer" vinden om iemands geheim te weten om daar dan over te gaan opscheppen bij zijn of haar vrienden. Het zegt wel veel over hoe iemand in elkaar zit, als diegene een belofte gedaan heeft en het dan toch met derden deelt dan is dat geen goed begin van een relatie.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:45:49 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_113253756
De regel blijft toch dat als je iets echt geheim wilt houden, dat je het dan aan niemand moet vertellen.

Hoe vaak ik wel niet iemand heb horen zeggen "ja ik mag het eigenlijk niet doorvertellen, maar.." Doe het dan ook niet!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_113253926
Nee, ze zei het waar ik bij was. Niet schijnheilig iig, maar toch.

We zijn al 15 jaar bevriend en ze heeft me nooit verraden. Het is ook geen ramp. Gewoon een irritatie. Ze ging er dus vanuit dat ik toch vrij open ben tegen haar vriend over van alles en dit gewoon normaal was. Mja.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:03:16 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_113254698
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:49 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Nee, ze zei het waar ik bij was. Niet schijnheilig iig, maar toch.

We zijn al 15 jaar bevriend en ze heeft me nooit verraden. Het is ook geen ramp. Gewoon een irritatie. Ze ging er dus vanuit dat ik toch vrij open ben tegen haar vriend over van alles en dit gewoon normaal was. Mja.
Tenzij jij al vrienden was met haar vriend voordat ze wat kregen, vind ik dit een onterechte aanname van haar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_113254830
Tsja, ik ben ook zo'n figuur die het zou doorvertellen aan m'n partner als een vriend(in) me iets in vertrouwen zou vertellen. Ik bespreek simpelweg alles wat in m'n hoofd opkomt met m'n partner en omdat die intimiteit zo groot heb je het eens niet meer door dat je in wezen iets doorvertelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2012 22:06:02 ]
pi_113254916
Ik ken hem via haar.

Heb de neiging om dit soort zaken te rechtvaardigen me me eigen gevoel te bestempelen met aanstelleritus, maar het blijft kut voelen. Ik heb haar verteld hoe ik me erover voel. Ze zegt alleen dat ze alles deelt met hem en haar excuses erbij. Tjah. Hoe ga je daar me om? Niets meer vertellen?
pi_113254974
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:05 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, ik ben ook zo'n figuur die het zou doorvertellen aan m'n partner als een vriend(in) me iets in vertrouwen zou vertellen. Ik bespreek simpelweg alles wat in m'n hoofd opkomt met m'n partner en omdat die intimiteit zo groot heb je het eens niet meer door dat je in wezen iets doorvertelt.
Hm...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:19:52 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_113255747
In dit soort gevallen zou ik het geen ramp vinden dat dat vriendje het weet. Maar je vertelt een geheim toch omdat je niet wilt dat iedereen het te horen krijgt. Alleen dat vriendje, tsja, niet zo erg. Maar aan wie gaat dat vriendje het allemaal doorvertellen? Vertrouw je die net zo veel als je (harts)vriendin?
pi_113256368
jawel, maar het is iets waar ik me voor schaam en gewoon het principe dat als ik wil dat hij het weet ik het wel zelf vertel
pi_113256456
iets met vertrouwen. Alsof wanneer ik haar weer iets vertel ik zeker weet dat hij het ook zal weten. Voelt ongemakkelijk
pi_113258986
Omdat mijn vriend het merkt als iets me bezig houdt en ik daar openheid over wil geven en mijn hart wil luchten.
Ik zou je daarentegen nooit beloven dat ik het niet aan mijn partner zou vertellen.
pi_113259728
Dat zijn mensen die hun individu kwijtgeraakt zijn. Ik hoop dat ik nooit zo ver zal wegzakken.
Walgelijk inderdaad.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_113260339
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:32 schreef Seam het volgende:
Dat zijn mensen die hun individu kwijtgeraakt zijn. Ik hoop dat ik nooit zo ver zal wegzakken.
Walgelijk inderdaad.
hoe bedoel je dit?

Het is trouwens geen issue wat iemand bezig kan houden. Want ze gooide het er zo luchtig uit alsof het iets normaals is. Half jaar terug en wel vaker heb ik haar verteld dat het gevoelig ligt, ik het niemand durf te vertellen etc. Vind het zo stom. Alsof ze het niet serieus heeft genomen. Ik logeer nu bij haar en ben niet mee gegaan wezen stappen. Ze is niet lang gebleven. Had dr via whapp verteld dat ik het niet leuk vond. Ze zei dat je er voortaan rekening mee gaat houden. Ik zei dat ik dat ook zal doen. Ze vroeg haar laptop omdat ze het nodig had. Vroeg later nog of ik wakker was toen ze wat moest pakken. Ze zei er niks meer over. Ik had nl gezegd dat me vriend het ook niet tof vond wat hij is er ook bij betrokken. Nou kan het hem niet zoveel schelen, maar hij vindt het ook niet netjes.

Tjah, awkward nou. Hoe ga je hiermee om ?
pi_113260866
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:44 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

hoe bedoel je dit?

Het is trouwens geen issue wat iemand bezig kan houden. Want ze gooide het er zo luchtig uit alsof het iets normaals is. Half jaar terug en wel vaker heb ik haar verteld dat het gevoelig ligt, ik het niemand durf te vertellen etc. Vind het zo stom. Alsof ze het niet serieus heeft genomen. Ik logeer nu bij haar en ben niet mee gegaan wezen stappen. Ze is niet lang gebleven. Had dr via whapp verteld dat ik het niet leuk vond. Ze zei dat je er voortaan rekening mee gaat houden. Ik zei dat ik dat ook zal doen. Ze vroeg haar laptop omdat ze het nodig had. Vroeg later nog of ik wakker was toen ze wat moest pakken. Ze zei er niks meer over. Ik had nl gezegd dat me vriend het ook niet tof vond wat hij is er ook bij betrokken. Nou kan het hem niet zoveel schelen, maar hij vindt het ook niet netjes.

Tjah, awkward nou. Hoe ga je hiermee om ?
De keuzes:
1) Jouw verwachtingen over vriendschappen bijstellen.
2) De vriendschap verbreken.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:55:05 #21
370039 Morera
more more more
pi_113260889
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:32 schreef Seam het volgende:
Dat zijn mensen die hun individualiteit kwijtgeraakt zijn. Ik hoop dat ik nooit zo ver zal wegzakken.
Walgelijk inderdaad.
Dit ja, heel walgelijk vind ik dat. Dat zijn dezelfde mensen waar je bijvoorbeeld mee zit te bellen, of berichtjes mee zit te versturen en die dan opeens zeggen: " Hahah Rob hun partner vindt dit en dat ervan." ...whut :{

TS je kan er maar vanuit gaan dat die vriend alles weet, aan jou de keuze wat je die vriendin wel en niet vertelt. Van die mensen die je "dwingen" om dat koppel als 1 persoon te zien waar je mee bevriend bent :W afstand

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:44 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

hoe bedoel je dit?

Ik logeer nu bij haar en ben niet mee gegaan wezen stappen. Ze is niet lang gebleven. Had dr via whapp verteld dat ik het niet leuk vond. Ze zei dat je er voortaan rekening mee gaat houden.
Dit vind ik dan wel een beetje overdreven. Ze heeft nu hoeveel keer haar excuses aangeboden?
Jij logeert bij haar en gaat dan haar weekend verpesten door niet mee te gaan stappen. Ga dan naar huis ofzo en bepaal wat je wel of niet met die vriendschap wil. :+
Als zij zegt dat ze er rekening mee gaat houden is het toch opgelost?

Er zijn ook mensen die hier in dit topic aangeven dat ze " nou eenmaal zo zijn" , dat antwoord heb jij niet van je vriendin gekregen dus ik snap niet waarom je er dan zo in blijft hangen tegen haar. Ga anders lekker thuis afkoelen ofzo of praat even normaal met dr in plaats van met een whatsappje, je bent notabene in haar huis zeg ;(

[ Bericht 23% gewijzigd door Morera op 23-06-2012 00:03:47 ]
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:57:52 #22
370039 Morera
more more more
pi_113261047

[ Bericht 100% gewijzigd door Morera op 22-06-2012 23:58:17 (dubbel) ]
pi_113261528
jawel, die antwoord heeft ze me wel gegeven. Ze zei letterlijk dat ze ALLES deelt met hem.

Denk idd dat ik mijn verwachtingen moet verlagen en hun als 1 zien. Wel jammer.

Nee, ik heb haar avond niet verpest. Had sowieso niet beloofd mee te gaan. Ze ging sowieso niet alleen.

Ik kan moeilijk even naar huis. Ben niet in Nederland :')

Volgend week ga ik hier weg
  zaterdag 23 juni 2012 @ 00:09:09 #24
370039 Morera
more more more
pi_113261672
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:06 schreef IHaveAmnesia het volgende:
jawel, die antwoord heeft ze me wel gegeven. Ze zei letterlijk dat ze ALLES deelt met hem.

Denk idd dat ik mijn verwachtingen moet verlagen en hun als 1 zien. Wel jammer.

Nee, ik heb haar avond niet verpest. Had sowieso niet beloofd mee te gaan. Ze ging sowieso niet alleen.

Ik kan moeilijk even naar huis. Ben niet in Nederland :')

Volgend week ga ik hier weg
Oke dat wist ik niet :@ dat je niet naar huis kan.
Maar alsnog ben je in haar huis en kan je ook face to face met haar praten ipv met whatsapp.
Zij denkt nu dat alles koek en ei is, ze heeft gezegd dat ze er rekening mee zal houden. Daarom zegt ze er niks meer over.
pi_113261817
Niets meer vertellen als zij nu al zegt dat ze hem toch alles verteld. Overigens jammer want een vriendschap is gebaseerd op vertrouwen. Dat is nu dan wel weer ver te zoeken gezien het feit dat jij haar niets vertrouwelijks kan vermelden zonder dat haar vriend het te weten komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')