.
. .
.Het nodige inzoomwerk leverde ons dit plaatje op:quote:Wrestling's Hart Family Residence at 435 Patina Place, Patterson Heights, overlooking downtown Calgary, Alberta.
 .
.
quote:UIO_AMS <*********************> Thu, May 5, 2011 at 10:04 AM
To: ****@***************.com
Hello,
My name is UIO_AMS and I'm one of the two dicemen from The Netherlands. We travel the world according to whatever the dice decides. This year it has decided that we travel to the northwest of the US and the southwest of Canada.
Every year we put some options to the dice about remarkable places to stay. Years ago I saw your inn in a documentary called **************** and it doesn't get more remarkable than staying in a ********. There was another option in Canada, but the dice has decided we should stay in your B&B. And so we come to the reason for this mail. Because we are traveling by the dice, we are quite flexible. Could you tell us if you've got place for us at the inn, checking in on Monday the 29th of August and checking out on the 30th? If not, is there a possibility of staying at your inn around that date?
Looking forward to your reply,
UIO_AMS
Amsterdam
The Netherlands
quote:************** Inn <frances@**********.com> Fri, May 6, 2011 at 7:17 AM
To: UIO_AMS <**********@*******.com>
UIO -
We are thrilled that the toss of dice has determined your itinerary. And we are thrilled to let you know Monday August 29, 2011 is available.
Working with ************* film was such a lot of fun. It's been wonderful to hear from so many people who have seen it or read the companion book.
When you are ready to make the reservation we can talk via telephone if you wish or via email. We would need the following information please:
Address.
Number in travel party.
Dietary restrictions/preferences if food allergies, etc. since snack foods & breakfast are included.
Visa/MC details.
We look forward to learning more about your interesting travels.
Best regards (or should we say best ********!) from the US,
Frances *******
We slapen graag apart.quote:Hi Frances,
This is good news. Thank you! So hereby I'd like to confirm our stay in your ******* on the night of Monday the 29th of August.
The travel party consists of two persons. Me and my mate.
My homeaddress is:
UIO_AMS
********** Amsterdam
The Netherlands
My mate is called Costadibalkoni. Unfortunately I don't recall his exact address at the moment. If you need it I can get it of course.
There are no dietary restrictions, so whatever you serve us will be good.
I would like to pay for our stay with MasterCard, but I've just noticed that the expire date is next month. Don't know what kind of details you want, but I assume it's the number of the card I'll be paying with. And that will change with the new card. So please let me know what is sufficient.
One further question: what kind of sleeping arrangement will we find in *************? Is it one big bed, or do we have separate beds? Eventhough we're from Amsterdam we prefer the latter.
Thanks again,
UIO_AMS
 . Gelukkig heeft Frances daar een antwoord op:
. Gelukkig heeft Frances daar een antwoord op:En tot zover zijn we gekomen in de eerste twee delen van dit dobbelsteenavontuur. Ik zal Frances vertellen waar we vandaan komen. Misschien heeft ze wel opties voor de dobbelsteen!quote:Hello UIO_AMS,
OK, we have you and Costadibalkoni booked for the 29th August.
Separate beds are an option - one queen in the main quarters & 2 twin futon mattresses in the smaller loft space (******************!).
This is all included in the one price.
We'll wait to receive your new credit card number info when you receive your renewed card next month. Just need the main long MC number and new expiration date please.
Other than that you're all set for arriving on Monday Aug 29, 2011 and departing next day the 30th.
Check-In: 3:30-5:30 pm Pacific Time
If later arrival is desired kindly phone us from the road on the 29th or earlier to let us know approximate time. ***********. Thank you.
Check-Out: 12 Noon
Do you know where you'll be coming from on the 29th? Would be able to give you travel time/directions, etc.
Thanks so much. We're excited for your visit.
Frances

.
. ).
 ).
 . We parkeren voor de deur van het Panama Hotel in de zon.
. We parkeren voor de deur van het Panama Hotel in de zon.  .
.

.
. .
. Of we het leuk vonden om zo hoog te moeten gaan? Oordeel zelf:
 Of we het leuk vonden om zo hoog te moeten gaan? Oordeel zelf:

. In de buurt van Pike's Market dobbelen we voor het restaurant. Zie het filmpje (dat Costa binnenkort zal plaatsen):
. In de buurt van Pike's Market dobbelen we voor het restaurant. Zie het filmpje (dat Costa binnenkort zal plaatsen): 

De grens met Canada is maar een paar uur rijden. Oregon is ook maar een paar uur weg. Nu ja, ieder z'n ding. Ze zal dan wel weten wat hier in de buurt te doen is.
 De grens met Canada is maar een paar uur rijden. Oregon is ook maar een paar uur weg. Nu ja, ieder z'n ding. Ze zal dan wel weten wat hier in de buurt te doen is. 
 Terug bij de auto zie ik dat we tussen vele getatoeëerde en gepiercede dames staan. 'Goddamn hippies!', aldus Costa.
 Terug bij de auto zie ik dat we tussen vele getatoeëerde en gepiercede dames staan. 'Goddamn hippies!', aldus Costa.
 .
.

En ik zal artistieke en culturele mensen aantrekken.
 En ik zal artistieke en culturele mensen aantrekken.  .
. 

. )
. )
 . The Brick bestaat trouwens 122 jaar. Best oud voor een Amerikaanse kroeg. Roslyn zelf viert haar 125 jarige bestaan. Vandaar dat er een markt op straat is. We nemen nog snel een foto bij de zaak waar de hoofdpersoon uit de serie, dr. Joel Fleischman, zijn dokterspraktijk had:
. The Brick bestaat trouwens 122 jaar. Best oud voor een Amerikaanse kroeg. Roslyn zelf viert haar 125 jarige bestaan. Vandaar dat er een markt op straat is. We nemen nog snel een foto bij de zaak waar de hoofdpersoon uit de serie, dr. Joel Fleischman, zijn dokterspraktijk had:

.
. . Overdreven Amerikaanse aanstellerij.
. Overdreven Amerikaanse aanstellerij. . Gaat lekker zo.
. Gaat lekker zo.

Paniek maakt zich meester van me. Wat te doen? Een beslissing nemen zonder dobbelsteen? Ik voel me lethargisch!
 Paniek maakt zich meester van me. Wat te doen? Een beslissing nemen zonder dobbelsteen? Ik voel me lethargisch! 

.
.

.
. Het eten was gewoon goed en de serveerster minderjarig, waardoor de kok iedere keer uit de keuken moest komen om alcohol aan Costa te serveren. Als hij daar niet mee bezig was, maakte hij een heerlijke Bite Size Steak voor Costa en BBQ Beef Ribs voor mij.
 Het eten was gewoon goed en de serveerster minderjarig, waardoor de kok iedere keer uit de keuken moest komen om alcohol aan Costa te serveren. Als hij daar niet mee bezig was, maakte hij een heerlijke Bite Size Steak voor Costa en BBQ Beef Ribs voor mij.

.
.

.
. .
. 

.
. .
.

. En anders toch zeker een paar ansichtkaarten die ik nog moet versturen. Op Olympic Plaza vinden we herinneringsplaten aan de medaillewinnaars. Deze kennen we natuurlijk:
. En anders toch zeker een paar ansichtkaarten die ik nog moet versturen. Op Olympic Plaza vinden we herinneringsplaten aan de medaillewinnaars. Deze kennen we natuurlijk:

.
. .
. 

) Dit is ieder geval het hotel in Banff:
 ) Dit is ieder geval het hotel in Banff:

.
. .
.

.
.

En dan staan we bij de Athabasca Glacier:
 En dan staan we bij de Athabasca Glacier:

.
.

.
.

.
.

.
. . Maar gelukkig hangt er een bord met verschillende accommodaties. Nog steeds hangen we vast aan het oorspronkelijke idee: een goedkope dag voor de verandering. Vandaar dat we ons richten op de motels en niet de hotels. Op het bord prijken 7 motels, maar 1 daarvan ligt wat verder uit het centrum. Die valt af. Rest niets dan te dobbelen. Ik gooi een 2 en daardoor kunnen we naar de Kelowna Inn & Suites:
. Maar gelukkig hangt er een bord met verschillende accommodaties. Nog steeds hangen we vast aan het oorspronkelijke idee: een goedkope dag voor de verandering. Vandaar dat we ons richten op de motels en niet de hotels. Op het bord prijken 7 motels, maar 1 daarvan ligt wat verder uit het centrum. Die valt af. Rest niets dan te dobbelen. Ik gooi een 2 en daardoor kunnen we naar de Kelowna Inn & Suites:

De Hollandse kleur kan hij in ieder geval wel waarderen.
 De Hollandse kleur kan hij in ieder geval wel waarderen.  Hij nodigt ons uit om een rondje door de boomgaard te lopen:
 Hij nodigt ons uit om een rondje door de boomgaard te lopen:

.
.
 )
) )
) ) ... Uhm... I can't remember the rest. You're my lord, you're my shepherd! ... Do you like it so far?
) ... Uhm... I can't remember the rest. You're my lord, you're my shepherd! ... Do you like it so far? Me?
 Me? !
! 

.
. .
.

.
.

.
. .
. .
. .
. .
. .
. 

.
. .
. . Een lokale dame waarschuwt ons zelfs voor de politie als we even de stoep oprijden. Kennelijk treedt de politie daar hard tegenop met fikse boetes.
. Een lokale dame waarschuwt ons zelfs voor de politie als we even de stoep oprijden. Kennelijk treedt de politie daar hard tegenop met fikse boetes.  . Daar moeten we dus even een stop maken. Steden aan de Noord Amerikaanse westkust hebben vaak rustgevende Aziatische parken en dit is er zo één. Costa schiet wat foto's (helaas) van het mooie parkje en als we naar buiten lopen, merken we dat we toch wel trek hebben gekregen van de inspanningen.
. Daar moeten we dus even een stop maken. Steden aan de Noord Amerikaanse westkust hebben vaak rustgevende Aziatische parken en dit is er zo één. Costa schiet wat foto's (helaas) van het mooie parkje en als we naar buiten lopen, merken we dat we toch wel trek hebben gekregen van de inspanningen. 
 . Na een uurtje op het strand en het testen van het water (koud!) rijden we via de zuidelijke Seawall en de Lost Lagoon (weer een wasbeer) terug naar de fietsverhuurders. Het was een mooie optie.
. Na een uurtje op het strand en het testen van het water (koud!) rijden we via de zuidelijke Seawall en de Lost Lagoon (weer een wasbeer) terug naar de fietsverhuurders. Het was een mooie optie.  .
. . Ik probeer ook een hap van zijn bord. Dit is één van de pittigste gerechten waar ik ooit in m'n leven van geproefd heb. Maar wel lekker.
. Ik probeer ook een hap van zijn bord. Dit is één van de pittigste gerechten waar ik ooit in m'n leven van geproefd heb. Maar wel lekker. 

.
. We zijn op Bowen Island om te lunchen bij Nancy's Taco's, de enige mogelijkheid voor iets te eten in dit kleine haventje:
 We zijn op Bowen Island om te lunchen bij Nancy's Taco's, de enige mogelijkheid voor iets te eten in dit kleine haventje:

Verder is het goed toeven op het water. We zetten koers naar Anvil Island en de kleine Christie Islet en Pam's Rocks die daar net ten zuiden van liggen. Al varen we in eerste instantie compleet voorbij de rotsen van Pam. We maken een rondje om het Anvil Island en schieten daar nog wat mooie plaatjes:
 Verder is het goed toeven op het water. We zetten koers naar Anvil Island en de kleine Christie Islet en Pam's Rocks die daar net ten zuiden van liggen. Al varen we in eerste instantie compleet voorbij de rotsen van Pam. We maken een rondje om het Anvil Island en schieten daar nog wat mooie plaatjes:
 . Dan rijden we via de scenic Marina Drive terug naar Vancouver.
. Dan rijden we via de scenic Marina Drive terug naar Vancouver.

.
. . Op de diverse televisietoestellen is het WK Rugby te zien. Het wordt een gezellige avond, waarbij Fiji wint van Namibië. Maar ook daar hebben we geen foto's van.
. Op de diverse televisietoestellen is het WK Rugby te zien. Het wordt een gezellige avond, waarbij Fiji wint van Namibië. Maar ook daar hebben we geen foto's van.  .
. 

.
. .
.
 .
.
 . Mooi. Nu maar wat eten in Powell River. Vanuit de ferry-terminal zien we een paar etablissementen liggen. De dobbelsteen stuurt ons naar de Tree Frog Bistro.
. Mooi. Nu maar wat eten in Powell River. Vanuit de ferry-terminal zien we een paar etablissementen liggen. De dobbelsteen stuurt ons naar de Tree Frog Bistro. .
. .
.

Volgens de folder vertrekt de kanotocht om 10.00 uur, dus we hebben nog wel even. De verhuur zit aan de andere kant van het eiland, waar we een kwartiertje later aankomen. Dik op tijd voor de dagtocht van 10.00 uur melden we ons bij de receptie. Twee alleraardigste jongedames ontvangen ons met de vraag of het goed is, dat de tocht om 10.30 uur begint. Voor een koffie en een thee met een huisgemaakt koekje is dat prima, antwoord ik. Dat laatste krijgen we niet, maar de koffie en thee zullen ze zetten.
 Volgens de folder vertrekt de kanotocht om 10.00 uur, dus we hebben nog wel even. De verhuur zit aan de andere kant van het eiland, waar we een kwartiertje later aankomen. Dik op tijd voor de dagtocht van 10.00 uur melden we ons bij de receptie. Twee alleraardigste jongedames ontvangen ons met de vraag of het goed is, dat de tocht om 10.30 uur begint. Voor een koffie en een thee met een huisgemaakt koekje is dat prima, antwoord ik. Dat laatste krijgen we niet, maar de koffie en thee zullen ze zetten.  .
.

Om 11.00 uur gaat Campbell River's NAPA Auto Pro op bedrijfsuitje en misschien mogen we mee van ze.
 Om 11.00 uur gaat Campbell River's NAPA Auto Pro op bedrijfsuitje en misschien mogen we mee van ze.  Juist. Als een stel verstekelingen / vreemden op bedrijfsuitje meegaan. De receptioniste ziet onze aarzeling.
 Juist. Als een stel verstekelingen / vreemden op bedrijfsuitje meegaan. De receptioniste ziet onze aarzeling. 
  Volgens Jen zijn dit niet de vaste residents die vis eten, want die zitten een paar honderd kilometer verderop. Dit zijn transitionals, die zeezoogdieren eten en volgens Jen waarschijnlijk de reden dat het eerdere eilandje gedecimeerd is qua aantallen zeehonden. Het is even zoeken, maar dan spotten we ze:
 Volgens Jen zijn dit niet de vaste residents die vis eten, want die zitten een paar honderd kilometer verderop. Dit zijn transitionals, die zeezoogdieren eten en volgens Jen waarschijnlijk de reden dat het eerdere eilandje gedecimeerd is qua aantallen zeehonden. Het is even zoeken, maar dan spotten we ze: .
. 

.
. 

.
.

.
. .
. . Helaas heb ik geen foto hiervan teruggevonden.
. Helaas heb ik geen foto hiervan teruggevonden. .
.

. Volgens de leuke receptioniste hebben we de laatste reserveerbare plek:
. Volgens de leuke receptioniste hebben we de laatste reserveerbare plek: .
. . That's not making a reservation.
. That's not making a reservation. 
  .
. .
. .). Na een uurtje shoppen wordt het wel eens tijd voor de lunch. Het vertrouwde aantal ogen is het zoveelste etablissement doet ook nu weer goed werk. De 1 stuurt ons naar Willie's Bakery.
.). Na een uurtje shoppen wordt het wel eens tijd voor de lunch. Het vertrouwde aantal ogen is het zoveelste etablissement doet ook nu weer goed werk. De 1 stuurt ons naar Willie's Bakery. . Wie ooit in Victoria komt, doet zichzelf/haarzelf te kort als hij/zij daar niet gaat lunchen en/of ontbijten.
. Wie ooit in Victoria komt, doet zichzelf/haarzelf te kort als hij/zij daar niet gaat lunchen en/of ontbijten. .
. .
. .
. .
. 

. Gelukkig wel per boot.
. Gelukkig wel per boot.  . Na de gebruikelijke poespas bij de Amerikaanse douane gaan we aan boord. Het is een mooi schouwspel als we de haven uitvaren. Op het bovendek haal ik de dobbelsteen te voorschijn. Het is tijd om te bepalen wie de gelukkige winnares is van het souvenir:
. Na de gebruikelijke poespas bij de Amerikaanse douane gaan we aan boord. Het is een mooi schouwspel als we de haven uitvaren. Op het bovendek haal ik de dobbelsteen te voorschijn. Het is tijd om te bepalen wie de gelukkige winnares is van het souvenir: . Het souvenir zal weldra haar kant opkomen. Tevens een goed moment om de verliezers een teleurstellend bericht te sturen.
. Het souvenir zal weldra haar kant opkomen. Tevens een goed moment om de verliezers een teleurstellend bericht te sturen.  .
.  .
.  .
.
 . Ik vraag hem of hij wil dobbelen en dat wil hij wel. Maar vastgelegd worden op de camera vindt hij te ver gaan.
. Ik vraag hem of hij wil dobbelen en dat wil hij wel. Maar vastgelegd worden op de camera vindt hij te ver gaan.  . Hij gooit in ieder geval een 3 en wij dankbaar nemen afscheid van de onbekende man met het Phoenix Hotel in het centrum als bestemming.
. Hij gooit in ieder geval een 3 en wij dankbaar nemen afscheid van de onbekende man met het Phoenix Hotel in het centrum als bestemming. .
. .
. 

.
. .
. .
.
 .
. . De scanner ziet een vreemd object in m'n tas en de dame van security vraagt me m'n tas te openen. Om welk object gaat het, informeer ik. A cube shaped object, is het antwoord. Na een nauwgezette bestudering van de dobbelsteen mag ik doorlopen.
. De scanner ziet een vreemd object in m'n tas en de dame van security vraagt me m'n tas te openen. Om welk object gaat het, informeer ik. A cube shaped object, is het antwoord. Na een nauwgezette bestudering van de dobbelsteen mag ik doorlopen.  .
. .
.
 .
. .
.  .
.

.
.Je merkt helemaal niets aan dat notitieblokje. En nee, ze was totaal gevoelloos voor onze charmes.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:45 schreef Skaai het volgende:
Ooooh die chocoladetaart.

.
Dat notitieblokje van olifantenstront he, ruikt dat nou? Dat was het eerste wat in me op kwam eigenlijk
En hoe heet de receptioniste, heeft ze nog toegegeven aan jullie charmes?
2 Fijne stukjes om te lezen, ik begin een beetje sip te worden van de gedachte dat het bijna voorbij is.

yay nieuwe verslagen
 yay nieuwe verslagen 

Het laatste deel staat nu ook hierboven.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:36 schreef komrad het volgende:
yay nieuwe verslagen
En hopelijk komt er een vervolg, maar daar vrees ik een beetje voor gezien sommige opmerkingen het afgelopen jaar en de aankondiging van een 'slotconclusie'

.
. .
. 

.
.  .
.  .
. .
.

quote:Op zondag 1 juli 2012 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Velen hebben inmiddels gevraagd of er nog een vervolg aan zit te komen. Het simpele antwoord op deze vraag is nee.
We zijn met de dobbelsteen en met jullie op diverse avonturen geweest: eurolanden, europese landen en wereldwijd. Wat zou verder nog in dat rijtje passen? Niets zijn wij van mening. We hebben het hier lang over gehad, maar eigenlijk was dit gelijk wel duidelijk.
Daarnaast hebben we nu allebei een vriendin en de weinige tijd die we vrij kunnen nemen, willen we met onze vriendinnen doorbrengen. We zijn overigens na dit avontuur wel op dobbeldate geweest met de vriendinnen en hoe leuk dat ook was, zij zijn duidelijk geen dobbelpersonen..
Het is goed zo..

Ik heb van jullie avonturen genoten
 Ik heb van jullie avonturen genoten  

Adat ja! Het als tof om te lezen!quote:Op zondag 1 juli 2012 14:15 schreef Skaai het volgende:
Heb ik me al die jaren opgedrongen en de liefde verklaard aan alle mogelijke dobbelstenen die er maar bestaan, hebben ze opeens ALLEBEI een vriendin!.
.
.
Ik heb ontzettend genoten van jullie avonturen en meer respect gekregen voor het mysterieuze blokje. Wie weet zijn er ooit een paar gekke Fokkers die het stok..eh blokje overnemen, maar zoals jullie dit hebben gedaan doet niemand het jullie na! En ik blijf mensen er overigens over vertellen.

Ja, wat zij zegt dusquote:Op zondag 1 juli 2012 14:15 schreef Skaai het volgende:
Heb ik me al die jaren opgedrongen en de liefde verklaard aan alle mogelijke dobbelstenen die er maar bestaan, hebben ze opeens ALLEBEI een vriendin!.
.
.
Ik heb ontzettend genoten van jullie avonturen en meer respect gekregen voor het mysterieuze blokje. Wie weet zijn er ooit een paar gekke Fokkers die het stok..eh blokje overnemen, maar zoals jullie dit hebben gedaan doet niemand het jullie na! En ik blijf mensen er overigens over vertellen.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |