abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115507313
Ze noemen niks :? er staat letterlijk in het bericht 'sociale zekerheid'.

Je hebt gelijk dat de burger te weinig betrokken wordt, maar dan ben je bij D66 wel aan het verkeerde adres. Kijk naar de provincie Groningen waar inderdaad het provinciebestuur wilde vasthouden aan bestaande grenzen, waarna de gemeente Haren protesteerde onder leiding van D66. Die wilde juist fuseren met Tynaarlo, maar alle plannen sowieso eerst voorleggen aan de burgers. Juist over die opgelegde herindeling struikelde de partij.

Dus je kritiek is deels terecht, maar je hamert er bij de verkeerde partij op.

Grappig trouwens dat je het populistisch noemt, terwijl schijnbaar alle burgers het kut vinden. Dat klinkt als vrij dom populisme. Maar goed, iedereen die zegt, we willen zus en zo bezuinigen, is een populist tegenwoordig. Term heeft geen enkele waarde meer.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_115507664
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Ze noemen niks :? er staat letterlijk in het bericht 'sociale zekerheid'.
In het bericht wordt het aloude argument letterlijk weer aangedragen:
http://www.nu.nl/politiek(...)eenten-halveren.html

quote:
De partij wil van de gemeenten grotere organisaties maken, omdat ze de vele taken die ze overnemen van het Rijk anders niet aan zouden kunnen.
En verderop staat nog een citaat van Schouw:

quote:
Het verminderen van het bestuur is in zijn ogen steeds meer noodzakelijk met het verschuiven van taken van Den Haag naar de gemeenten, onder meer op het gebied van de sociale zekerheid. Kleine gemeenten moeten volgens hem ''worden opgeschaald, omdat ze deze taken nauwelijks aankunnen''.
quote:
Je hebt gelijk dat de burger te weinig betrokken wordt, maar dan ben je bij D66 wel aan het verkeerde adres. Kijk naar de provincie Groningen waar inderdaad het provinciebestuur wilde vasthouden aan bestaande grenzen, waarna de gemeente Haren protesteerde onder leiding van D66. Die wilde juist fuseren met Tynaarlo, maar alle plannen sowieso eerst voorleggen aan de burgers. Juist over die opgelegde herindeling struikelde de partij.
Ach, wat één lokale afdeling roept, is niet zo relevant. In het dorp waar ik woonde, was de politiek destijds ook volop tegen. Toch deden dezelfde partijen op landelijk niveau iets heel anders, namelijk die herindeling erdoor drukken.

quote:
Dus je kritiek is deels terecht, maar je hamert er bij de verkeerde partij op.
Ik hamer er bij de goede partij op, want het is D66 dat deze absurde plannen nu weer presenteert, net zoals D66 ook volop betrokken was bij eerdere gemeentelijke herindelingen.

quote:
Grappig trouwens dat je het populistisch noemt, terwijl schijnbaar alle burgers het kut vinden. Dat klinkt als vrij dom populisme. Maar goed, iedereen die zegt, we willen zus en zo bezuinigen, is een populist tegenwoordig. Term heeft geen enkele waarde meer.
Het populisme zit 'm erin dat er wordt geroepen dat er te veel bestuurders zijn en dat we wel met minder bestuurders en ambtenaren toe kunnen. Verhoeven verkondigt letterlijk:

KeesVee twitterde op maandag 13-08-2012 om 09:00:49 #D66 wil kleinere overheid met minder bestuurlijke spaghetti. Het besluit sneller en bespaart een miljard. #nuvooruit http://t.co/OoHm08vD reageer retweet
Een 'kleinere overheid' is een liberaal VVD-stokpaardje.
pi_115508292
Een kleinere overheid is helemaal geen VVD-stokpaardje, bestuurlijke herindeling is al sinds de oprichting een van de stokpaardjes van D66. Het sluit ook aan bij een liberale partij, dus mag die niet meer zeggen wat past bij hun "ideologie", omdat het ook populistisch kan zijn? Kom op zeg.

En zoals ik dus al zei, je klaagt dat er geen taken genoemd wordt die gemeenten niet meer aankunnen, maar sociale zekerheid is dus een van die punten.

En ja, je kunt cynisch staan tegenover deze plannen en met je ervaring kan ik dat best begrijpen. Maar als we alle plannen gaan blokkeren, domweg omdat de politiek in dat opzicht wel eens gruwelijk gefaald heeft, dan kunnen we wel stoppen. Beter is om te leren van fouten en het nu goed te doen, zodat we niet over een paar jaar nog met een hoop gezeik zitten en er niemand beter is geworden.
pi_115508425
Ik vraag me sterk af of het direct de genoemde besparingen op gaat leveren. In eerste instantie kost het natuurlijk juist geld om het proces goed af te ronden en vanwege onvoorziene problemen die altijd opduiken. Het lijkt me dan ook beter dit uit te stellen tot het moment dat weer sprake is van een hoogconjunctuur. De eventuele besparingen worden dan gerealiseerd in de daarop volgende laagconjunctuur. Maar goed, procyclisch beleid is erg in hé, laten we er een wilde achtbaan van maken.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:58:45 #80
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115508487
Ik woon zelf in een van de kleinere dorpen in de Haarlemmermeer. Wat mij opvalt is dat bij ons alle faciliteiten verdwijnen en dat in Hoofddorp met geld wordt gesmeten. Hoofddorp is een plaats hier 18 km vandaan. Ik heb daar niets te zoeken. Geef mij het bestuur maar wat dichter bij huis. Ik wil mijn bestuurders tegen kunnen komen bij de supermarkt en aan kunnen spreken op het beleid. Ik wil geen belasting betalen en er niets van terugzien.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_115508593
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:57 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Ik vraag me sterk af of het direct de genoemde besparingen op gaat leveren. In eerste instantie kost het natuurlijk juist geld om het proces goed af te ronden en vanwege onvoorziene problemen die altijd opduiken. Het lijkt me dan ook beter dit uit te stellen tot het moment dat weer sprake is van een hoogconjunctuur. De eventuele besparingen worden dan gerealiseerd in de daarop volgende laagconjunctuur. Maar goed, procyclisch beleid is erg in hé, laten we er een wilde achtbaan van maken.
In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik wil geen belasting betalen en er niets van terugzien.
Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.
pi_115508822
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:01 schreef Morthill het volgende:

[..]

In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.

[..]

Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.
Je libertarische bespiegelingen hebben weinig met het mijn post te maken. Het is de vraag wat het beste moment is om een dergelijke hervorming in te zetten. Ik zie niet in waarom dat in een hoogconjunctuur niet kan. Beter dat dan tijdens een crisis de chaos vergroten.
pi_115509296
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:08 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Je libertarische bespiegelingen hebben weinig met het mijn post te maken. Het is de vraag wat het beste moment is om een dergelijke hervorming in te zetten. Ik zie niet in waarom dat in een hoogconjunctuur niet kan. Beter dat dan tijdens een crisis de chaos vergroten.
Ik zeg niet dat het niet kan. Je begrijpt me duidelijk niet en concludeert dus onterecht dat wat ik zeg weinig met jouw post te maken heeft. Wat ik wel zeg is dat de politieke wil er niet zal zijn om een ingrijpende maatregel te trekken die een miljard aan bezuinigingen oplevert, in tijden van sterke economische groei. Dat die wil er nu wel is, is omdat er bezuinigd moet worden en of je nu rechts- of linksom bezuinigt, het is makkelijker te verkopen.

Het enige wat politici willen is herkozen worden en een goed baantje na hun politieke carrière garanderen. Dus nemen ze geen impopulaire maatregelen als het niet direct nodig is.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:39:10 #84
379943 Paper_Tiger
pi_115511915
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:01 schreef Morthill het volgende:

[..]

[..]

Schuldig. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:40:17 #85
379943 Paper_Tiger
pi_115511965
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:23 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet kan. Je begrijpt me duidelijk niet en concludeert dus onterecht dat wat ik zeg weinig met jouw post te maken heeft. Wat ik wel zeg is dat de politieke wil er niet zal zijn om een ingrijpende maatregel te trekken die een miljard aan bezuinigingen oplevert, in tijden van sterke economische groei. Dat die wil er nu wel is, is omdat er bezuinigd moet worden en of je nu rechts- of linksom bezuinigt, het is makkelijker te verkopen.

Het enige wat politici willen is herkozen worden en een goed baantje na hun politieke carrière garanderen. Dus nemen ze geen impopulaire maatregelen als het niet direct nodig is.
Met stroop vangt men vliegen...
pi_115513430
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met stroop vangt men vliegen...
Dat ja.
pi_115527102
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:24 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, ESM is een van de mogelijke middelen om een crisis als de huidige te lijf te gaan. Het is geen oplossing maar een pijnstiller. En ook die zijn nodig.
ESM is uitstel van executie.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_115530148
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:47 schreef teknomist het volgende:

[..]

ESM is uitstel van executie.
Idealiter spreidt het de executies uit over een langere periode. Het voornaamste belang is simpelweg om de faillissementen, afschrijvingen, en dergelijke, op een ordelijke wijze en niet te geconcentreerd te laten verlopen. Kwestie van vertrouwen en percepties, paniekvoetbal is uit den boze.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_115530942
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:39 schreef waht het volgende:

[..]

Idealiter spreidt het de executies uit over een langere periode. Het voornaamste belang is simpelweg om de faillissementen, afschrijvingen, en dergelijke, op een ordelijke wijze en niet te geconcentreerd te laten verlopen. Kwestie van vertrouwen en percepties, paniekvoetbal is uit den boze.
Uitstellen levert enorme kosten op die nog decennia terugbetaald moeten worden. Er zijn meer landen waar het in 1 klap gebeurde, en die komen er binnen 10 jaar toch weer redelijk bovenop. Zie Argentinië.

Mensen vinden altijd een manier om het leven draaiend te houden. Bekijk het van de zonnige kant. Degene die daar het meest op verliezen zijn mensen die een vermogen hebben vergaard in aandelen e.d. ;) Al die egocentrische bankiers hebben niks meer en hebben weinig skills die bruikbaar zijn in de tussenmaatschappij.
pi_115546265
Mooie column over het populisme en de leugentjes van kereltje Pechtold:

http://www.nu.nl/column-dinsdag/2883829/fictie.html
pi_115546342
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:

:') goh een politicus die drogredenen gebruikt in zijn campagne om zich af te zetten tegen de rest. Wat een wereldschokkende ontdekking. Dat dit kan in Nederland.
pi_115546498
quote:

De meest nietszeggende en zouteloze column die ik sinds tijden heb gelezen. Wat zegt dat mens nu daadwerkelijk?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:57:44 #93
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_115546939
Ik moet bekennen dat ik ook weinig geschokt ben
Laffe huichelaar
pi_115547698
Column is helemaal waar. Vervang Pechtold door Wilders/Rutte/Samsom/Roemer en D66 door PVV/VVD/PvdA/SP en de column is nog steeds helemaal waar.

[ Bericht 0% gewijzigd door knnth op 14-08-2012 11:53:25 ]
pi_115549794
Ik dacht dat D66 zo 'liberaal' was, maar dan vinden ze toch dat in beginsel de overheid baas is over je lichaam en gaan ze zo recht in tegen artikel 11 van de grondwet: https://www.d66.nl/actueel/d66-wil-donorkeuze-laten-registreren/

En dat is dan meteen ook het eerste en enige standpunt dat je ziet als je binnenkomt op d66.nl.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:13:01 #96
177885 JoaC
Het is patat
pi_115550812
Drogredenen zijn even oud als de moderne politiek, maar column heeft wel een punt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_115550900
De column toont aan dat Alexander Pechtold precies hetzelfde doet als waar hij zijn tegenstanders van beschuldigt. Ja, ook dat is niet wereldschokkend, dat weet ik, maar veel mensen hier gebruik dit argument bijvoorbeeld ook tegen Wilders.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:09:32 #98
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115552837
quote:

Lekker boeiend allemaal. Zij kon beter een column schrijven met als insteek wie er niet meedoet met dit soort dingen. Alsof ze wat nieuws vertelt. :')
pi_115553339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik dacht dat D66 zo 'liberaal' was, maar dan vinden ze toch dat in beginsel de overheid baas is over je lichaam en gaan ze zo recht in tegen artikel 11 van de grondwet: https://www.d66.nl/actueel/d66-wil-donorkeuze-laten-registreren/

En dat is dan meteen ook het eerste en enige standpunt dat je ziet als je binnenkomt op d66.nl.
Hm.. dat vind ik ook een twijfelachtig voorstel. Kunnen ze die 7 miljoen mensen niet op een andere manier bereiken?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115553833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:15 schreef Nielsch het volgende:
De column toont aan dat Alexander Pechtold precies hetzelfde doet als waar hij zijn tegenstanders van beschuldigt. Ja, ook dat is niet wereldschokkend, dat weet ik, maar veel mensen hier gebruik dit argument bijvoorbeeld ook tegen Wilders.
En de VVD beschuldigt links van potverteren terwijl ze het zelf ook doen. De PvdA beschuldigt PVV van het uitsluiten van mensen terwijl ze het zelf ook doen. SP beschuldigt rechts van egoisme terwijl ze het zelf ook zijn.

Echt een non-column. Had dan een column geschreven over de integriteit van vd Staaij (hoewel hij ook erg selectief is met het toepassen van zijn klassiekevrijhedenargumenten), dat is tenminste nog opvallend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')