In het bericht wordt het aloude argument letterlijk weer aangedragen:quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Ze noemen nikser staat letterlijk in het bericht 'sociale zekerheid'.
En verderop staat nog een citaat van Schouw:quote:De partij wil van de gemeenten grotere organisaties maken, omdat ze de vele taken die ze overnemen van het Rijk anders niet aan zouden kunnen.
quote:Het verminderen van het bestuur is in zijn ogen steeds meer noodzakelijk met het verschuiven van taken van Den Haag naar de gemeenten, onder meer op het gebied van de sociale zekerheid. Kleine gemeenten moeten volgens hem ''worden opgeschaald, omdat ze deze taken nauwelijks aankunnen''.
Ach, wat één lokale afdeling roept, is niet zo relevant. In het dorp waar ik woonde, was de politiek destijds ook volop tegen. Toch deden dezelfde partijen op landelijk niveau iets heel anders, namelijk die herindeling erdoor drukken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Je hebt gelijk dat de burger te weinig betrokken wordt, maar dan ben je bij D66 wel aan het verkeerde adres. Kijk naar de provincie Groningen waar inderdaad het provinciebestuur wilde vasthouden aan bestaande grenzen, waarna de gemeente Haren protesteerde onder leiding van D66. Die wilde juist fuseren met Tynaarlo, maar alle plannen sowieso eerst voorleggen aan de burgers. Juist over die opgelegde herindeling struikelde de partij.
Ik hamer er bij de goede partij op, want het is D66 dat deze absurde plannen nu weer presenteert, net zoals D66 ook volop betrokken was bij eerdere gemeentelijke herindelingen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Dus je kritiek is deels terecht, maar je hamert er bij de verkeerde partij op.
Het populisme zit 'm erin dat er wordt geroepen dat er te veel bestuurders zijn en dat we wel met minder bestuurders en ambtenaren toe kunnen. Verhoeven verkondigt letterlijk:quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Grappig trouwens dat je het populistisch noemt, terwijl schijnbaar alle burgers het kut vinden. Dat klinkt als vrij dom populisme. Maar goed, iedereen die zegt, we willen zus en zo bezuinigen, is een populist tegenwoordig. Term heeft geen enkele waarde meer.
Een 'kleinere overheid' is een liberaal VVD-stokpaardje.twitter:KeesVee twitterde op maandag 13-08-2012 om 09:00:49#D66 wil kleinere overheid met minder bestuurlijke spaghetti. Het besluit sneller en bespaart een miljard. #nuvooruit http://t.co/OoHm08vD reageer retweet
In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:57 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Ik vraag me sterk af of het direct de genoemde besparingen op gaat leveren. In eerste instantie kost het natuurlijk juist geld om het proces goed af te ronden en vanwege onvoorziene problemen die altijd opduiken. Het lijkt me dan ook beter dit uit te stellen tot het moment dat weer sprake is van een hoogconjunctuur. De eventuele besparingen worden dan gerealiseerd in de daarop volgende laagconjunctuur. Maar goed, procyclisch beleid is erg in hé, laten we er een wilde achtbaan van maken.
Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik wil geen belasting betalen en er niets van terugzien.
Je libertarische bespiegelingen hebben weinig met het mijn post te maken. Het is de vraag wat het beste moment is om een dergelijke hervorming in te zetten. Ik zie niet in waarom dat in een hoogconjunctuur niet kan. Beter dat dan tijdens een crisis de chaos vergroten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.
[..]
Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.
Ik zeg niet dat het niet kan. Je begrijpt me duidelijk niet en concludeert dus onterecht dat wat ik zeg weinig met jouw post te maken heeft. Wat ik wel zeg is dat de politieke wil er niet zal zijn om een ingrijpende maatregel te trekken die een miljard aan bezuinigingen oplevert, in tijden van sterke economische groei. Dat die wil er nu wel is, is omdat er bezuinigd moet worden en of je nu rechts- of linksom bezuinigt, het is makkelijker te verkopen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:08 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Je libertarische bespiegelingen hebben weinig met het mijn post te maken. Het is de vraag wat het beste moment is om een dergelijke hervorming in te zetten. Ik zie niet in waarom dat in een hoogconjunctuur niet kan. Beter dat dan tijdens een crisis de chaos vergroten.
Schuldig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.
[..]
Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.
Met stroop vangt men vliegen...quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:23 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Je begrijpt me duidelijk niet en concludeert dus onterecht dat wat ik zeg weinig met jouw post te maken heeft. Wat ik wel zeg is dat de politieke wil er niet zal zijn om een ingrijpende maatregel te trekken die een miljard aan bezuinigingen oplevert, in tijden van sterke economische groei. Dat die wil er nu wel is, is omdat er bezuinigd moet worden en of je nu rechts- of linksom bezuinigt, het is makkelijker te verkopen.
Het enige wat politici willen is herkozen worden en een goed baantje na hun politieke carrière garanderen. Dus nemen ze geen impopulaire maatregelen als het niet direct nodig is.
Dat ja.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met stroop vangt men vliegen...
ESM is uitstel van executie.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:24 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, ESM is een van de mogelijke middelen om een crisis als de huidige te lijf te gaan. Het is geen oplossing maar een pijnstiller. En ook die zijn nodig.
Idealiter spreidt het de executies uit over een langere periode. Het voornaamste belang is simpelweg om de faillissementen, afschrijvingen, en dergelijke, op een ordelijke wijze en niet te geconcentreerd te laten verlopen. Kwestie van vertrouwen en percepties, paniekvoetbal is uit den boze.quote:
Uitstellen levert enorme kosten op die nog decennia terugbetaald moeten worden. Er zijn meer landen waar het in 1 klap gebeurde, en die komen er binnen 10 jaar toch weer redelijk bovenop. Zie Argentinië.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:39 schreef waht het volgende:
[..]
Idealiter spreidt het de executies uit over een langere periode. Het voornaamste belang is simpelweg om de faillissementen, afschrijvingen, en dergelijke, op een ordelijke wijze en niet te geconcentreerd te laten verlopen. Kwestie van vertrouwen en percepties, paniekvoetbal is uit den boze.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Mooie column over het populisme en de leugentjes van kereltje Pechtold:
http://www.nu.nl/column-dinsdag/2883829/fictie.html
De meest nietszeggende en zouteloze column die ik sinds tijden heb gelezen. Wat zegt dat mens nu daadwerkelijk?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Lekker boeiend allemaal. Zij kon beter een column schrijven met als insteek wie er niet meedoet met dit soort dingen. Alsof ze wat nieuws vertelt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Hm.. dat vind ik ook een twijfelachtig voorstel. Kunnen ze die 7 miljoen mensen niet op een andere manier bereiken?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik dacht dat D66 zo 'liberaal' was, maar dan vinden ze toch dat in beginsel de overheid baas is over je lichaam en gaan ze zo recht in tegen artikel 11 van de grondwet: https://www.d66.nl/actueel/d66-wil-donorkeuze-laten-registreren/
En dat is dan meteen ook het eerste en enige standpunt dat je ziet als je binnenkomt op d66.nl.
En de VVD beschuldigt links van potverteren terwijl ze het zelf ook doen. De PvdA beschuldigt PVV van het uitsluiten van mensen terwijl ze het zelf ook doen. SP beschuldigt rechts van egoisme terwijl ze het zelf ook zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:15 schreef Nielsch het volgende:
De column toont aan dat Alexander Pechtold precies hetzelfde doet als waar hij zijn tegenstanders van beschuldigt. Ja, ook dat is niet wereldschokkend, dat weet ik, maar veel mensen hier gebruik dit argument bijvoorbeeld ook tegen Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |