Waarom wil D66 Nederland anders opheffen als soevereine staat?quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:29 schreef Hexagon het volgende:
Tja ik kan geen antwoord geven op vragen over dingen die alleen in jouw hoofd zitten.
Geen dank. Gaat u verder met de discussie.quote:En zodat wij Europa met een politieke unie sterker en democratischer kunnen maken.
https://www.d66.nl/verkiezingsprogramma/
Om de kracht van Europa te vergroten, is een betere inrichting van de Unie nodig. Er is behoefte aan meer slagkracht, meer democratie en minder bureaucratie en regelzucht. D66 wil een krachtig federaal Europa, met meer macht bij mensen.
https://www.d66.nl/verkie(...)cht-meer-democratie/
Nergens, doch bespeur ik enige overdracht van beslissingsbevoegdheid van Den Haag naar Brussel.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:46 schreef Hexagon het volgende:
Waar staat dat Nederland opgeheven moet worden?
Tja, maar onze IPA begint over opheffen. Dus dan mag hij ook eens met bewijzen komen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:47 schreef waht het volgende:
[..]
Nergens, doch bespeur ik enige overdracht van beslissingsbevoegdheid van Den Haag naar Brussel.
Hij mag eerst 'opheffen' definiėren. Vervolgens wint hij de discussie met een gemakzuchtige definitie.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, maar onze IPA begint over opheffen. Dus dan mag hij ook eens met bewijzen komen.
Als hij die definitie precies als het D66 standpunt maakt dan kan ik vertellen waarom dat goed is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:52 schreef waht het volgende:
[..]
Hij mag eerst 'opheffen' definiėren. Vervolgens wint hij de discussie met een gemakzuchtige definitie.
"Men wilt"quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:27 schreef IPA35 het volgende:
Men wilt beide Nederland uitverkopen aan een buitenlandse mogendheid. De NSB zag Nederland als vazalstaat van Duitsland, D66 ziet Nederland als deelstaat van de VSE, en dus indirect eigenlijk ook Duitsland in zekere zin.
Voor de rest houdt de vergelijking natuurlijk op.
Kan iemand mij uitleggen waarom D66 zo graag garant wil staan voor 45 miljard via het ESM?quote:Gezonde overheidsfinanciėn zijn de basis. D66 wil de begroting op orde hebben. Niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Niet op de pof leven. Zo moet het thuis, zo moet het bij de overheid. Dan schuiven we geen schuld door naar onze kinderen en kleinkinderen.
En is dit niet een beetje tegenstrijdig met hetgeen waar D66 voor staat? Kleine ondernemers in de bouw worden wederom de nek omgedraaid omdat ze nu verplicht duurder moeten inkopen.quote:Bedrijven die duurzaam produceren hebben de toekomst. D66 wil groene koplopers ondersteunen en stimuleren door, onder andere, een markt voor duurzame grondstoffen te creėren. Daarom steunen we het ontwikkelen van de “biobased economy”. D66 wil een verplicht aandeel van 25% duurzame materialen in elk bouwproject. De overheid moet zelf standaard duurzaam inkopen. Verder wil D66 dat de overheid afspraken en innovatie binnen ketens- zoals in de kunststof- en textielketen – stimuleert. Door producenten, wetenschap en afvalbedrijven bij elkaar te brengen. D66 wil ook dat de overheid zelf het voorbeeld geeft: een afvalloze overheid.
Om te zorgen dat we het probleem met dreigende faillissementen van landen kunnen aanpakken?quote:Op donderdag 28 juni 2012 02:24 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom D66 zo graag garant wil staan voor 45 miljard via het ESM?
Het is bekrompen en zelfzuchtig om te denken dat dit landje het in zijn eentje wel even gaat redden de komende decennia. We zullen uiteindelijk naar een maatschappelijke en politieke structuur moeten streven die zich op stabiele manier weet te redden van nog grotere problemen in de toekomst.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:13 schreef IPA35 het volgende:
D66 wil een federale overheid hebben die boven de Nederlandse staat. Dat hebben we de facto al maar zij willen het verergeren.
D66 is de NSB van vandaag.
Mwah, ESM is een van de mogelijke middelen om een crisis als de huidige te lijf te gaan. Het is geen oplossing maar een pijnstiller. En ook die zijn nodig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:47 schreef Morthill het volgende:
ESM is geen oplossing, het is gewoon uitstel van de problemen
Hoe wil je ze anders oplossen? Ik ben ook niet blij met het ESM, maar ik zie niet echt een andere oplossing. Griekenland failliet laten gaan is ook duur, zeker om dat andere landen dan wellicht ook niet meer te houden zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:20 schreef Morthill het volgende:
Het betekent hogere tekorten in welvarende landen, waardoor die ook weer duurder moeten lenen en een groot deel van die ESM-leningen ga je niet terugzien wat de tekorten verder opdrijft. Gevolg is vele jaren hogere belastingen om de problemen van nu op te lossen.
Geloof je er niet in dat de boel laten klappen mischien wel harder aankomt maar dat we dan echt naar een goede economie kunnen toewerken? Want lukraak geld gooien in zaken die allang failliet hadden moeten gaan is natuurlijk niets anders dan het probleem in stand houden. Daar vind ik D66 nogal tegenstrijdig in, in hun programma staat namelijk ook dat ze belastingverlagingen willen hebben maar dat is natuurlijk onmogelijk met zaken zoals het ESM en dat duurzaam bouwen. Ze willen een goedkopere samenleving maar het ironische is dat ze juist zo veel vertrouwen in de overheid zetten om dit probleem aan te pakken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om te zorgen dat we het probleem met dreigende faillissementen van landen kunnen aanpakken?
Ik had het ook liever niet hoeven doen. Maar lieverkoekjes worden niet gebakken in de politiek. Daar moet je kiezen voor oplossingsrichtingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |