abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116288100
"Ik wil niet praten over Europa, maar over Nederland."

Witte stropdas heeft ook pakkende one-liners.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116288123
Die stropdas :') iedereen klapt, maar hij niet. En als Pechtold de hand komt schudden de andere kant op kijken :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_116288251
Pechtold heeft zich weer bewezen als een naar mannetje die zich meer Europeaan voelt dan Nederland.

Het is me onduidelijk waarom men stemt op iemand die de belangen verdedigt van heel Europa in plaats van Nederland.
pi_116288295
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:58 schreef Confetti het volgende:
Pechtold heeft zich weer bewezen als een naar mannetje die zich meer Europeaan voelt dan Nederland.

Het is me onduidelijk waarom men stemt op iemand die de belangen verdedigt van heel Europa in plaats van Nederland.
Het moet makkelijk zijn als je oost-indisch doof bent :*
pi_116288393
quote:

:Y
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:02:06 #231
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_116288414
Pechtold heeft zich goed staande gehouden tegen die PVV-tokkies, ook toen ze op het einde wild werden. Niets dan respect voor die man. Mijn stem heeft hij.
pi_116288458
Dit was geen debat, maar een Pechtold show ;(
het water roept
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:03:37 #233
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_116288481
Ik heb mij ook rot zitten lachen om die huil-opa.

''En mijn kat is ook nog overreden door een Pool bwaaaaaaa meneer Pechtold waarom doet u daar niets aan?''
pi_116288559
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb mij ook rot zitten lachen om die huil-opa.

''En mijn kat is ook nog overreden door een Pool bwaaaaaaa meneer Pechtold waarom doet u daar niets aan?''
Is het echt zo bedroevend? :'( :D
pi_116288784
Ik vind dat Pechtold zich (voor de situatie :') ) prima staande heeft gehouden en een goede poging heeft gedaan om Europa uit te leggen. Maar ik snap ook wel dat het misschien wat moeilijk was om te begrijpen voor het publiek.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:13:30 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116288877
quote:

Precies, als we de dekens over ons heen trekken is het probleem ineens opgelost
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:16:02 #237
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116288994
Ik snap het gezeik op het PVV publiek niet. Pechtold heeft gewoon netjes zijn verhaal kunnen houden, alleen in de laatste 2 minuten begonnen ze een beetje luidruchtiger te worden.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:17:56 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116289083
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik vind dat Pechtold zich (voor de situatie :') ) prima staande heeft gehouden en een goede poging heeft gedaan om Europa uit te leggen. Maar ik snap ook wel dat het misschien wat moeilijk was om te begrijpen voor het publiek.
Heb wel af en toe op het puntje van mijn stoel gezetten met het idee van. Ik had daar willen zitten om nog snedigere replieken te geven. :P

Heb niet voor niets een heel arsenaal aan antwoorden op anti europa retoriek na vele fok topics.
pi_116289096
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:16 schreef YazooW het volgende:
Ik snap het gezeik op het PVV publiek niet. Pechtold heeft gewoon netjes zijn verhaal kunnen houden, alleen in de laatste 2 minuten begonnen ze een beetje luidruchtiger te worden.
Mjah, heb niet alles gezien, maar vond het veelal prima gaan hoor. Beetje elitair om te verwachten dat iedereen de vragen stelt die jij en ik zouden stellen. Maar gewoon die stropdas :') die zat op het eind echt te zeiken om niets, ze kregen gewoon alle ruimte tot vragen stellen, maar vervolgens gaf hij Pechtold ook amper de ruimte.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:19:28 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116289154
Ik wil nu GW in debat zien met D66-leden :P
pi_116289196
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik wil nu GW in debat zien met D66-leden :P
Arme Geert, dat kun je hem niet aandoen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:21:58 #242
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116289276
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:18 schreef Morthill het volgende:

[..]

Mjah, heb niet alles gezien, maar vond het veelal prima gaan hoor. Beetje elitair om te verwachten dat iedereen de vragen stelt die jij en ik zouden stellen. Maar gewoon die stropdas :') die zat op het eind echt te zeiken om niets, ze kregen gewoon alle ruimte tot vragen stellen, maar vervolgens gaf hij Pechtold ook amper de ruimte.
Die stropdas was net een politicus, irritant er doorheen gaan praten als je merkt dat je een argument aan het verliezen bent.
pi_116289646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb wel af en toe op het puntje van mijn stoel gezetten met het idee van. Ik had daar willen zitten om nog snedigere replieken te geven. :P

Heb niet voor niets een heel arsenaal aan antwoorden op anti europa retoriek na vele fok topics.
Aha ja ik ook, Pechtold had volgens mij wel meer op zijn publiek kunnen inspelen, met passend taalgebruik kunnen komen en directer (of althans: begrijpelijker voor het publiek :') ) kunnen reageren. Maar ook zeker de reacties van de PVV'ers hadden prima weerlegd kunnen worden. Ja, die crisis toont juist aan dat Europa een groot potentieel heeft als we dingen verbeteren? Het is een mentaliteitsverschil, steek je bij een probleem je kop in het zand of probeer je het op te lossen!? Ik had daar echt willen zitten ja, ik vind Europa altijd wel een leuk onderwerp en ik weet er intussen dan ook wel wat vanaf :P
pi_116290220
quote:

Nog steeds niet willen begrijpen dat de belangen van Nederland bijna volledig in Europa verweven zijn :')
  zondag 2 september 2012 @ 00:04:30 #245
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_116291036
quote:

Hoe oud ben jij? of eerder, hoe kort door de bocht kan je gaan? Denk je nu echt dat Pechtold tegen Nederland is of zo? lol

Het gaat echt niet om een competitie of een wedstrijdje of zo.. Nederland vs Europa, zoals Wilders het laat overkomen, het gaat erom hoe je de huidige situatie (Nederlands als deel van de Europese Unie) het beste aanwent ten gunste van de mensen in Nederland.
Ik geeft toe, D'66 heeft misschien iets te veel (idealistisch) vertrouwen in wat Europa voor Nederland kan betekenen, maar geloof je nu echt dat als Nederland zich uit de EU terugtrekt alles hier beter wordt?

Als handelsland zijn we juist gebaat bij de Unie, wat overigens niet wil zeggen dat die unie optimaal functioneert: DAAR zouden we dus juist werk van moeten maken.

Wilders doet lijken alsof terugtrekking uit de Europese Unie alleen maar voordelen heeft, wat lulkoek is: het kost ons miljarden op korte termijn, en miljarden op langere termijn. Helaas was hij te laf om deze gevolgen te laten uitrekenen door het CPB.

Dus, wie heeft het nu uiteindelijk beter op met de Nederlandse bevolking?
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_116291659
Mark Chavannes in Met Het Oog op Morgen daarnet vreest het ergste voor D66 qua verdere zetelwinst, nu Samsom briljant bezig is bij de debatten namens de PvdA, als het er op aankomt gaat de links-liberale kiezer toch voor de sterkste jongen van het blok en dat lijkt Samsom toch wel te worden
pi_116293192
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 00:21 schreef zakjapannertje het volgende:
Mark Chavannes in Met Het Oog op Morgen daarnet vreest het ergste voor D66 qua verdere zetelwinst, nu Samsom briljant bezig is bij de debatten namens de PvdA, als het er op aankomt gaat de links-liberale kiezer toch voor de sterkste jongen van het blok en dat lijkt Samsom toch wel te worden
maar samsom staat nog rond de 20 zetels, roemer rond de 30.
ik betwijfel of veel mensen nu samsom nog zien als de sterkste jongen van het blok, gezien hij eigenlijk gewoon de 2e is na roemer, en veel d66ers zullen niet naar roemer gaan.
pas als de pvda nog snel weet te stijgen naar een concurentiepositie met de vvd, dán gaat d66 veel stemmen aan ze verliezen.
  zondag 2 september 2012 @ 02:27:39 #248
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_116295192
quote:
Je kan je afvragen of de PVDA daadwerkelijk links-liberaal is. Daarbij denk ik toch eerder aan Groen Links en D'66.
pi_116295555
links-liberaal zijn trouwens mijn woorden, Chavannes had het over 'redelijk-liberaal', PvdA is ook in mijn ogen sinds Balkenende II niet zo liberaal meer te noemen

Chavannes zei ook dat Pechtold niet de antwoorden had klaarliggen die de meeste redelijk-liberalen nu willen horen over bijvoorbeeld de zorg, die Samsom wel had klaarliggen en daar kan Samsom ook veel winst mee boeken op Pechtold

mensen die links/redelijk-liberaal zijn kijken ook naar de VVD trouwens, maar omdat de VVD zegt de PVV niet uit te sluiten voor in een kabinet zullen links-liberalen/redelijk liberalen wel meer naar bv. D66 blijven kijken
  zondag 2 september 2012 @ 02:57:19 #250
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_116295615
De VVD is niet echt liberaal op dit moment vind ik, eerder rechts-conservatief. Liberaal op economisch gebied misschien, maar populistisch op andere fronten. Wanneer je dat door elkaar husselt: rechts-liberaal dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')