abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:50:53 #101
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113236478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 12:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het feit dat de andere agent niet mee trapt vertelt mij al dat er geen direct gevaar was voor de dienders.
Dat weet je natuurlijk niet. Je kunt er ook niet vanuit gaan. Het is natuurlijk onzin om te stellen dat een dronken iemand weerloos is. Juist dronken mensen of mensen onder andere invloeden kunnen zeer agressief handelen. Ze kennen namelijk geen grenzen.

Daarbij handelen vaak dienders in momenten van secondes bij calamiteiten. Dat maakt het wel moeilijk. Dan kan het wel eens gebeuren dat een diender door het lint gaat. Je hoort ook mensen vaak klagen als een ME peloton slaat op alles wat op dat moment in de weg staat. Tja je kunt niet aan een ieder apart vragen of ze bij de groep horen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113236532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat snap je hier niet aan?

[..]

Als je niet tegen mijn argument ingaat maar gewoon je eigen onzinnige riedeltje wil afsteken, waarom citeer je mij dan?

[..]

Een dergelijk verweer ken ik nog van deze beelden:

Het geweld moet noodzakelijk zijn, dan moet de dreiging dus onmiddellijk zijn en niet minuten eerder liggen in een situatie die niet op film staat. De vraag of het noodzakelijk was die man in zijn kruis te schoppen en knietjes in zijn gezicht te geven is heel makkelijk te beantwoorden met het antwoord op de vraag wat er was gebeurd als zij hem niet in zijn ballen had getrapt en knietjes in zijn gezicht had gegeven: Helemaal niets.
Omdat je het zoals gebruikelijk weer op proces gooit om je gelijk te krijgen, en niet de inhoud. In mijn post hierboven staat een url, met daarop allerlei inhoudelijke documentatie over hoe/wanneer een agent gepast geweld mag gebruiken, en ook wanneer dit pepperspray mag zijn. Beoordelen of dit geval excessief is, op basis van een gedeeltelijk filmpje, en wat van horen zeggen van getuigen in artikelen, is onmogelijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113236544
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat weet je natuurlijk niet. Je kunt er ook niet vanuit gaan. Het is natuurlijk onzin om te stellen dat een dronken iemand weerloos is. Juist dronken mensen of mensen onder andere invloeden kunnen zeer agressief handelen. Ze kennen namelijk geen grenzen.

Daarbij handelen vaak dienders in momenten van secondes bij calamiteiten. Dat maakt het wel moeilijk. Dan kan het wel eens gebeuren dat een diender door het lint gaat. Je hoort ook mensen vaak klagen als een ME peloton slaat op alles wat op dat moment in de weg staat. Tja je kunt niet aan een ieder apart vragen of ze bij de groep horen.
Als ze echt allebeide een klote humeur hadden, hadden ze zich inderdaad beiden even af kunnen reageren op die vent.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:56:58 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113236718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:52 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als ze echt allebeide een klote humeur hadden, hadden ze zich inderdaad beiden even af kunnen reageren op die vent.
dat kan... maar dat weten we niet... :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_113236809
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

dat kan... maar dat weten we niet... :{
Blijft lastig dit verhaal. :{
pi_113236972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:52 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Omdat je het zoals gebruikelijk weer op proces gooit om je gelijk te krijgen, en niet de inhoud. In mijn post hierboven staat een url, met daarop allerlei inhoudelijke documentatie over hoe/wanneer een agent gepast geweld mag gebruiken, en ook wanneer dit pepperspray mag zijn. Beoordelen of dit geval excessief is, op basis van een gedeeltelijk filmpje, en wat van horen zeggen van getuigen in artikelen, is onmogelijk.
Je moet je eigen beperkingen, inclusief die ten aanzien van googlen, niet aan mij tegenwerpen.

Ik stel op basis van het filmpje vast dat er niets in de voorgeschiedenis kan zijn dat dit geweld rechtvaardigt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:07:55 #107
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113237154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Blijft lastig dit verhaal. :{
Het is altijd lastig. In dit soort functies ben je vaak vogelvrij. Het punt is ook vaak dat omstanders altijd al tegen een diender zijn. Want tja het zijn ook degene die je een bekeuring geven als je te hard rijd. Dus het zijn grote eikels. Voor een conducteur op een trein geld hetzelfde. Hij is lastig want vraagt om een kaartje. Hij heeft dus vaak de mensen tegen zich. Het gevolg is dat mensen dan vaak datgene filmen dat alleen maar het slaan van een conducteur weergeeft.

In Eindhoven met Koninginnedag 2011 werden conducteurs in elkaar gelagen. Vrouwelijke conducteurs in de borsten geknepen, bepist, en ja zelfs bijna een dodelijk ongeval omdat dronken omstanders een conducteur voor de trein wilde gooien .Kijk daar vind je niets van op Youtube. Gek he. En zelfs heeft het niet eens de landelijke media gehaald.
http://www.omroepbrabant.(...)p+Koninginnedag.aspx
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113237157
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik hang er geen waarde-oordeel aan, omdat ik het niet met eigen ogen heb gezien. Na wat googlen, weet ik wel dat de inzet van pepperspray pas gebeurd om onwillige personen zover te krijgen, dat ze zonder overbodig fysiek gevaar voor de agenten, geboeid en afgevoerd kunnen worden.
Volgens de regels inderdaad. Het misbruiken van pepperspray kan echter met de druk op 1 knop gebeuren.

quote:
Verder zie je ook in het filmpje extra agenten aankomen, die blijkbaar hiervoor zijn opgeroepen. Normaliter komen er geen 2 auto's met politie om 1 slapende dronkenlap uit een portiek te plukken, of wel? Voor mij nog een reden om te vermoeden dat er zich van alles heeft afgespeeld voordat het filmpje begint..
Er heeft zich inderdaad van alles afgespeeld voordat het filmpje begint, dat wordt ook niet zo zeer in twijfel getrokken.

quote:
Agenten mogen gepast geweld gebruiken, bijvoorbeeld als mensen om wat voor reden dan ook, niet mee werken aan hun inrekening.
Nee, agenten mogen ook dan nog geen geweld gebruiken. Wel kracht, maar niet schoppen en slaan . Dat mag pas wanneer de verdachte zelf ook agressief is, en daar is totaal geen sprake van tijdens het trappen van die agente.

quote:
Het lijkt me ook niet de bedoeling dat ze na lief vragen, maar weglopen als de persoon in kwestie daaraan geen gehoor geeft, of wel?
Ja, want als je er niet direct op los kunt meppen en trappen dan staat er tegenover dat de verdachte zomaar kan wegwandelen... er is blijkbaar geen gigantisch groot grijs gebied daartussen.

quote:
Zoals ik al zei, die eerste schop op de knieën lijkt mij een getraind iets, waarmee je als kleiner persoon, een groter persoon op de grond kan krijgen om te boeien, in plaats van aan zijn nek te gaan hangen oid. Die knietjes hadden mogelijk niet gehoeven als die mannelijke agent de armen op de rug had kunnen draaien, maar op basis van ~15 seconden film is dat lastig inschatten wat mij betreft.
Wat jou betreft :)
Wat mij betreft is dit puur zinloos geweld. Weerloze man die op dat moment geen enkel gevaar vormt wordt in elkaar getrapt. Zo simpel is het.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:35:31 #109
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113243178
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja, maar neem van mij maar aan dat er ook moedwillig mensen geslagen worden soms (soms dus, nb, ik reken dit niet de voltallige politiemacht aan) waarvan duidelijk is dat ze er niets mee te maken hebben, geen dreiging vormen en juist proberen weg te komen.

Daar is geen legitiem excuus voor.

Verder is dronkenschap nog steeds geen excuus voor deze aanpak. Vind die pepperspray persoonlijk al onzin, maar denk dat dit nog wel te rechtvaardigen valt (afhankelijk van wat er gebeurde uiteraard).
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:36:59 #110
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113243230
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet je eigen beperkingen, inclusief die ten aanzien van googlen, niet aan mij tegenwerpen.

Ik stel op basis van het filmpje vast dat er niets in de voorgeschiedenis kan zijn dat dit geweld rechtvaardigt.
En daar heb je ook gelijk in. Het is stuitend om te moeten zien hoe mensen niet bij machte zijn zoiets simpels te doorgronden.

Niemand heeft tot op heden dan ook een situatie kunnen uittekenen waarin dit handelen gerechtvaardigd is. En de reden daarvoor is vrij simpel: die bestaat domweg niet.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:38:08 #111
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_113243281
Altijd mooi dit :D

Iedereen zegt dat de Nederlandse politie te lief is O+ maar als ze een keer ingrijpen worden ze meteen voor de rechter gesleept. Gewoon lekker die kerel in elkaar trappen, niets mis mee, had ie vast verdient ^O^
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:39:52 #112
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113243345
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:38 schreef beertenderrr het volgende:

Iedereen zegt dat de Nederlandse politie te lief is O+
Onzin.

quote:
maar als ze een keer ingrijpen worden ze meteen voor de rechter gesleept.
Onzin.

quote:
Gewoon lekker die kerel in elkaar trappen, niets mis mee, had ie vast verdient ^O^
Onzin.

De juiste vervoeging is overigens "verdiend" :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:43:00 #113
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_113243459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:39 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Onzin.

[..]

Onzin.

[..]

Onzin.

De juiste vervoeging is overigens "verdiend" :)
Goede reactie ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:44:27 #114
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113243507
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:43 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Goede reactie ^O^

Het eerste is onzin, niet iedereen vindt dat.
Het tweede is onzin, agenten worden niet constant voor de rechter gesleept.
Het derde is onzin, mensenrechten.

Is het zo naar uw believen mijn waarde? :)
pi_113269543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Riight. Die pepperspray, welke voor de start van het filmpje was toegediend, zoals je zelf kan zien, loop je blind aan voorbij? Dat wordt nl. pas gebruikt als men iemand de boeien om wil doen, omdat die in hechtenis wordt genomen. Dat levert 2 dingen op, A) die man had iets gedaan waardoor hij in hechtenis genomen diende te worden, en werkte nergens tijdens het proces mee, of B) die agenten deden een puike STASI act, en dan was dit volledige gewelddadige willekeur van een stel psychopaten.
pi_113275245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Riight. Die pepperspray, welke voor de start van het filmpje was toegediend, zoals je zelf kan zien, loop je blind aan voorbij? Dat wordt nl. pas gebruikt als men iemand de boeien om wil doen, omdat die in hechtenis wordt genomen. Dat levert 2 dingen op, A) die man had iets gedaan waardoor hij in hechtenis genomen diende te worden, en werkte nergens tijdens het proces mee, of B) die agenten deden een puike STASI act, en dan was dit volledige gewelddadige willekeur van een stel psychopaten.
Het is slechts relevant doordat de pepperspray het nog lafhartiger maakt en schadelijker omdat hij het niet kan zien aankomen.

Als je hem moet arresteren dan arresteer je hem, als hij niet vrijwillig meeloopt dan pak hem vast en sleur je hem mee. Maar daartoe hoef je hem niet in elkaar te trappen en omdat dat niet hoeft mag het ook niet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:29:36 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113276270
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:38 schreef beertenderrr het volgende:

Iedereen zegt dat de Nederlandse politie te lief is O+ maar als ze een keer ingrijpen worden ze meteen voor de rechter gesleept. Gewoon lekker die kerel in elkaar trappen, niets mis mee, had ie vast verdient ^O^
Te lief tegen criminelen, te agressief tegen zwakkere leden van de samenleving. Ze doen precies het tegenovergestelde van wat ze moeten doen. Een enkele dronken man lekker in elkaar trappen, maar als er een grote groep Marokkanen rotzooi loopt te schoppen dan lopen onze helden van de politie liever even een blokje om.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:54:10 #118
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113276972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Te lief tegen criminelen, te agressief tegen zwakkere leden van de samenleving. Ze doen precies het tegenovergestelde van wat ze moeten doen. Een enkele dronken man lekker in elkaar trappen, maar als er een grote groep Marokkanen rotzooi loopt te schoppen dan lopen onze helden van de politie liever even een blokje om.
Dat zal de aanleiding inderdaad wel geweest zijn, waarschijnlijk is ze een paar straten verder helemaal kapot gescholden en moest ze haar agressie even kwijt.
pi_113277109
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

In een tegeltje graveren en inlijsten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_113277113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is slechts relevant doordat de pepperspray het nog lafhartiger maakt en schadelijker omdat hij het niet kan zien aankomen.

Als je hem moet arresteren dan arresteer je hem, als hij niet vrijwillig meeloopt dan pak hem vast en sleur je hem mee. Maar daartoe hoef je hem niet in elkaar te trappen en omdat dat niet hoeft mag het ook niet.
Lijkt mij dat je een arrestant moet kunnen uitschakelen wanneer deze niet meewerkt. Meesleuren. :')
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:42:18 #121
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_113402573
niet vervolgd :)

Hij kan zijn aangifte lekker opvreten, de aso :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_113403029
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alles en iedereen heeft geoordeeld dat het gebruikte geweld, proportioneel en conform protocollen is.
pi_113403070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:42 schreef deedeetee het volgende:
niet vervolgd :)

Hij kan zijn aangifte lekker opvreten, de aso :D
Dit dus, en ik ben wel benieuwd wie hem dat aangifte doen heeft ingefluisterd, kunnen we daar ook niet even een filmpje over lekken oid?
pi_113403097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Alles en iedereen heeft geoordeeld dat het gebruikte geweld, proportioneel en conform protocollen is.
Nee, de slager heeft zijn eigen vlees gekeurd.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:02:56 #125
37769 erodome
Zweefteef
pi_113403222
Het klopt gewoon niet wat er gezegd wordt, die man staat niet te zwaaien met handboeien op dat moment.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')