abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 21 juni 2012 @ 10:45:35 #1
70532 loveli
N
pi_113179717
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_113179765
Ik moet wat gaan doen...... normaal heb ik gewoon mijn ritme, kom ik uit bed, aankleden en begin meteen aan mijn dag, volop bezig. Maar nu ga ik na mijn ontbijt terug naar bed en lig er nog steeds in, mijn lijf voelt zo numb en op. Doe de hele dag geen flikker..Blijf ook van die dromen houden dat hij van gedachte veranderd... ;( En dat we weer samen zijn..

Le sigh I gotta move on....

Ga maar ff stuk met de honden lopen.
  Vis een optie? donderdag 21 juni 2012 @ 10:48:47 #3
70532 loveli
N
pi_113179810
Da's normaal he... en het wordt minder in de loop van de tijd.
crap in = crap out
pi_113179866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:48 schreef loveli het volgende:
Da's normaal he... en het wordt minder in de loop van de tijd.
I guess so, heb dit nog nooit echt zo meegemaakt, met mijn andere ex was het iets anders. Toen was de koek voor mij gewoon op na 3 jaar en had ik er heeeeeeell goed over nagedacht en er een einde aangemaakt. Toen was ik ook wel ff "van de wap" maar not like this... Toen kon ik door omdat het mijn keuze was, maar nu...... ;( how many tears can someone shed?
pi_113179886
mc, heb je al overwogen om dit tegen haar te zeggen? Of ben ik gewoon wat apart dat ik gewoon recht in het gezicht van een jongen zeg dat ik niet weet of ik wat met hem wil, omdat *insert reden* en wat ie van plan is daar aan te doen? :+ Al kan je dat natuurlijk minder makkelijk bij een meisje doen dan bij een jongen
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_113179908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef Chicolate het volgende:
mc, heb je al overwogen om dit tegen haar te zeggen? Of ben ik gewoon wat apart dat ik gewoon recht in het gezicht van een jongen zeg dat ik niet weet of ik wat met hem wil, omdat *insert reden* en wat ie van plan is daar aan te doen? :+ Al kan je dat natuurlijk minder makkelijk bij een meisje doen dan bij een jongen
Ik zou het ook mededelen inderdaad, dan weet ze iniedergeval waar ze staat.... anders kan de klap later veel harder aankomen.
pi_113179940
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef Siral het volgende:

[..]

I guess so, heb dit nog nooit echt zo meegemaakt, met mijn andere ex was het iets anders. Toen was de koek voor mij gewoon op na 3 jaar en had ik er heeeeeeell goed over nagedacht en er een einde aangemaakt. Toen was ik ook wel ff "van de wap" maar not like this... Toen kon ik door omdat het mijn keuze was, maar nu...... ;( how many tears can someone shed?
Hmm, ja zal wel even duren voordat dat gevoel weg is.. Maar ga vandaag anders eens wat leuks doen, voor jezelf! Iets met vriendinnen, of de stad in of iets anders waar je blij van wordt?
~ Bonito La Risa ~
pi_113180074
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:52 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Hmm, ja zal wel even duren voordat dat gevoel weg is.. Maar ga vandaag anders eens wat leuks doen, voor jezelf! Iets met vriendinnen, of de stad in of iets anders waar je blij van wordt?
Ik ben een beetje een loner, en dat ik nu niet helemaal in het leven sta vanwege geen werk/opleiding helpt ook niet echt mee.... dus sta te popelen dat ik in augustus weer kan beginnen! Sowieso staan er nog een paar sollicitaties open die wel positief zijn dus hopelijk komt het dan allemaal ook weer wat meer....

Moet eigenlijk mijn gezicht weer eens laten zien bij oma, maar die vraagt natuurlijk naar hem en daar heb ik gewoon eechtt geen zin in..
pi_113180077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:51 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik zou het ook mededelen inderdaad, dan weet ze iniedergeval waar ze staat.... anders kan de klap later veel harder aankomen.
Ik ga sowieso nog wel een keer met haar afspreken, ook om zelf zeker te weten dat ik niet fout zit met mijn gedachten.. En als ik dan denk dat het niks kan worden zal ik het wel tegen haar zeggen..
pi_113180092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:55 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik ga sowieso nog wel een keer met haar afspreken, ook om zelf zeker te weten dat ik niet fout zit met mijn gedachten.. En als ik dan denk dat het niks kan worden zal ik het wel tegen haar zeggen..
^O^
pi_113180160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef Chicolate het volgende:
Eerlijk zijn en zeggen dat je niet weet of er een relatie in zit is goed, maar zeggen dat je niet weet of je iemand wel wil, tenzij hij/zij dit/dat verandert vind ik eigenlijk gewoon manipulatie en spelen met iemand die gevoelens voor je heeft.
En dan heeft dat sukkeltje van alles veranderd om maar bij je in de smaak te vallen, wat dan als je nog steeds geen gevoelens hebt? Echt een vrouwending om te doen als je het mij vraagt.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113180187
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:57 schreef Novem het volgende:

[..]

Eerlijk zijn en zeggen dat je niet weet of er een relatie in zit is goed, maar zeggen dat je niet weet of je iemand wel wel, tenzij hij/zij dit/dat verandert vind ik eigenlijk gewoon manipulatie en spelen met iemand die gevoelens voor je heeft. En dan heeft dat sukkeltje van alles veranderd om maar bij je in de smaak te vallen, wat dan als je nog steeds geen gevoelens hebt? Echt een vrouwending om te doen als je het mij vraagt.
Vind ik ook, je vind iemand leuk of je vind iemand niet leuk. Ik ga me niet veranderen voor een gast, never.
pi_113180195
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:55 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik ben een beetje een loner, en dat ik nu niet helemaal in het leven sta vanwege geen werk/opleiding helpt ook niet echt mee.... dus sta te popelen dat ik in augustus weer kan beginnen! Sowieso staan er nog een paar sollicitaties open die wel positief zijn dus hopelijk komt het dan allemaal ook weer wat meer....

Moet eigenlijk mijn gezicht weer eens laten zien bij oma, maar die vraagt natuurlijk naar hem en daar heb ik gewoon eechtt geen zin in..
Kan ik me voorstellen. Veel oma's zijn goed in uithoren :')
pi_113180214
quote:

[..]

Eerlijk zijn en zeggen dat je niet weet of er een relatie in zit is goed, maar zeggen dat je niet weet of je iemand wel wil, tenzij hij/zij dit/dat verandert vind ik eigenlijk gewoon manipulatie en spelen met iemand die gevoelens voor je heeft.

En dan heeft dat sukkeltje van alles veranderd om maar bij je in de smaak te vallen, wat dan als je nog steeds geen gevoelens hebt? Echt een vrouwending om te doen als je het mij vraagt.
Dat zal ik ook nooit zeggen. Sowieso denken dat je iemands karakter kan veranderen :N ..
pi_113180223
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Veel oma's zijn goed in uithoren :')
Ja en aangezien oma ZOOOOOOOO BLIJ was dat ik weer aan de man was.
Pfffffffff :')
pi_113180234
quote:

[..]

^^
pi_113180242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:55 schreef Siral het volgende:

[..]

Hmm, ik snap t! Iets anders wat je nog moet doen? Wat energie/tijd kost? Zodat je je gedachten ergens anders zijn, Bijv. grote schoonmaak, of een hobby weer oppakken? of of of of... Uhhh :P
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? donderdag 21 juni 2012 @ 11:00:34 #18
70532 loveli
N
pi_113180252
quote:

[..]

Volgens mij ligt het anders. En wat is er mis met voorwaarden stellen? De persoon in kwestie kan zelf bepalen of 'ie er iets mee doet of niet.
crap in = crap out
pi_113180258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:59 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja en aangezien oma ZOOOOOOOO BLIJ was dat ik weer aan de man was.
Pfffffffff :')
:*
pi_113180264
lijstje:

O: olijfolie, 40 gr bacon en 2 eieren
T: lijnzaadcracker, boter en rosbief
L: zalm, roomkaas en komkommer
T: 50 gr creme fraiche, 5 gr cacao en zoetstof
D: kip, ui, paprika en 1/2 avocado, soort fajitas zonder de tortilla
T: 2 eitjes en 50 gr chorizo

1780 kcals en 19 kh
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113180288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het anders. En wat is er mis met voorwaarden stellen? De persoon in kwestie kan zelf bepalen of 'ie er iets mee doet of niet.
Veel mensen zijn niet zo autonoom en laten zich gewoon manipuleren.
pi_113180348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:00 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Hmm, ik snap t! Iets anders wat je nog moet doen? Wat energie/tijd kost? Zodat je je gedachten ergens anders zijn, Bijv. grote schoonmaak, of een hobby weer oppakken? of of of of... Uhhh :P
Ja dat is er dus ook niet echt haha.. afgelopen tijd al dat soort dingen wel gedaan. Misschien ga ik maar gewoon random de stad in, of toch ff naar oma, want ben daar echt al 2 weken niet meer geweest..... :o
pi_113180388
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja dat is er dus ook niet echt haha.. afgelopen tijd al dat soort dingen wel gedaan. Misschien ga ik maar gewoon random de stad in, of toch ff naar oma, want ben daar echt al 2 weken niet meer geweest..... :o
2 weken is nog kort :@ haha!
~ Bonito La Risa ~
pi_113180389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Dit ja. Meer in de categorie 'hoi ja ik vind je leuk maar ik vind het niet leuk dat je steeds met andere meiden flirt'. Gedrag kan je aanpassen, karakter niet :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? donderdag 21 juni 2012 @ 11:04:39 #25
70532 loveli
N
pi_113180390
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:58 schreef Siral het volgende:
Vind ik ook, je vind iemand leuk of je vind iemand niet leuk. Ik ga me niet veranderen voor een gast, never.
In een relatie draait het niet emer om jezelf, maar is het handig als je een beetje rekening met elkaar houdt. Als mijn vent z'n nek omdraait bij elk stel tieten en ik baal daarvan, dan kan ik 'em best vragen of 'ie z'n hoofd na de eerste onbewuste reactie weer terug wil draaien. Als hij zich eraan ergert dat ik m'n haarspeldjes oversl laat rondslingeren, dan kan ik de moeite nemen om die dingen bij me te houden. Je hoeft jezelf niet compleet weg te cijferen als je elkaar een plezier doet...
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')