Ik stem zelf voor De Pont in Tilburg. Een museum voor moderne kunst.
Het is een mooi gebouw; een prachtig gerenoveerde textielfabriek met een hele grote hal voor de grotere werken en de kleine 'wolhokken' die vooral goed zijn voor kleine werken.
Ze hebben een mix van goede tentoonstellingen (Marlene Dumas!) en de vaste collectie, die ook erg de moeite waard is.
Bovendien is het makkelijk te bereiken, hebben ze een tuin, kun je er gratis parkeren en hebben ze eenvrij goed museumrestaurant.
De Pont is zeer OK.
Overall scoort de Kunsthal bij mij wel hoog.
Verder vind ik de Kunsthal ook leuk, puur omdat ze daar steeds wisselende tentoonstellingen hebben.
In het museum van oudheden in Leiden kan ik uren tussen de mummies lopen (ben daar dan ook al meerdere keren geweest).
Verder vind ik openluchtmusea ook altijd leuk. Zeker als er mensen 'werken/vrijwilligen' die zich kleden en gedragen als mensen uit die tijd.
Het Achterhuis vind ik denk ik het meest aangrijpende museum waar ik het langste over nadenk als ik er ben geweest.
Het rijksmuseum heeft ook wel een grote indruk op mij gemaakt met de Nachtwacht.
[Dit bericht is gewijzigd door Sweetsixteen16 op 07-08-2002 13:27]
het Groninger museum
de kunsthal... vanwege het wisselende aanbod en moderne kunst
quote:Vreemd argument.
Op dinsdag 06 augustus 2002 21:19 schreef Biglebowski het volgende:
omdat er voor miljoenen aan de muur hangt
Lekker veel aandacht voor hedendaagse kunst en niet weer die eeuwige vriendjes van Rudi Fuchs in het Stedelijk.
Ik hoop dat ze in het nieuwe gebouw hier mee doorgaan.
quote:Mooi inderdaad.
Op dinsdag 06 augustus 2002 18:54 schreef polker het volgende:
het Groninger museum
Ik ben gevallen voor het Haags Gemeentemuseum van Berlage
. Vooral omdat ik erg houd van zijn stijl, maar ook vanwege de prachtige schilderijen van Mondriaan aldaar
.
quote:Deze is inderdaad erg leuk, erg opgeknapt van de verbouwing. Het Reispaleis vond ik ook erg leuk.
Op dinsdag 6 augustus 2002 21:01 schreef Vava het volgende:
Dit vind ik echt een superleuk museum!
Het oude NINT in Amsterdam was helemaal gaaf. Daar was ik toen ik een jaar of 12 was en dat was echt super leuk. Ontzettend jammer dat dat nu weg is.
quote:Dat was toch wel het meest teleurstellende museum ooit in mijn ogen.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:18 schreef nlboy het volgende:
museum voor communicatie in den haag is wel geinig
http://www.museumvoorcommunicatie.nl/
Mooiste musea: Groningen en Gemeentemuseum Den Haag. Museon valt dan toch weer een klein beetje tegen (iets te verouderd).
Ook vond ik het mijnmuseumiets in Maastricht erg leuk. Dan ga je met een gids een oude mijn in (nou ja, waarschijnlijk een nagebouwde oude mijn).
quote:Net als Evolueon in Eindhoven, dat was vroeger ook erg leuk. Ook weg
Op zaterdag 31 mei 2003 13:55 schreef YPPY het volgende:Het oude NINT in Amsterdam was helemaal gaaf. Daar was ik toen ik een jaar of 12 was en dat was echt super leuk. Ontzettend jammer dat dat nu weg is.
quote:Niet meer zomaar voor publiek toegankelijk,maar de tentoonstelling is er nog wel dacht ik.
Op zaterdag 31 mei 2003 14:30 schreef Isabeau het volgende:
Net als Evolueon in Eindhoven, dat was vroeger ook erg leuk. Ook weg
En over Eindhoven gesproken: het nieuwe Van Abbe is ook erg goed geworden!
Ik wil nog erg graag naar het Joods Historisch Museum en het Verzetsmuseum te Amsterdam...
En m'n all-time favourite tot nu toe is Ludwig in Keulen, maar dat telt natuurlijk niet in dit topic.
quote:Aha, en Parijs ligt in Nederland?
Op maandag 2 juni 2003 03:35 schreef Price het volgende:
Musée d'Orsay in Parijs. Lekker veel impressionisten.
quote:Ja, daar wordt ik weinig wijzer van. Rommelige site.
Op maandag 2 juni 2003 04:12 schreef Dieudonne het volgende:
www.faxx.nl
Waarom is dit één van de beste musea van Nederland?
quote:Hadden die niet pas iets over de geschiedenis van computerspelletjes? Dat was wel in Tilburg dacht ik en dat zou goed daar geweest kunnen zijn.
Op maandag 2 juni 2003 04:49 schreef k_man het volgende:[..]
Ja, daar wordt ik weinig wijzer van. Rommelige site.
Waarom is dit één van de beste musea van Nederland?
quote:Ja leuk. Ik zie nu pas (NL) staan in de topictitel.
Op maandag 2 juni 2003 03:55 schreef k_man het volgende:[..]
Aha, en Parijs ligt in Nederland?
maar ik moet zeggen dat ik bij veel musea die hier genoemd worden nog nooit ben geweest. In het buitenland heb ik er wat meer op mijn naam staan....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |