abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113131328
Alimentatieregeling moet worden versoberdDe alimentatieregeling wordt versoberd als het aan de PvdA, VVD en D66 ligt. Deze drie partijen dienen hiervoor woensdag een wetsvoorstel in. Die moet de regeling „eerlijker, simpeler en korter“ maken, legt VVD-Kamerlid Ard van der Steur uit.

De partneralimentatie wordt teruggebracht tot een maximum termijn van 5 jaar, behalve als het huwelijk of de geregistreerde partnerschap korter heeft geduurd dan 3 jaar. Dan krijgt de partner helemaal geen alimentatie meer.

Er zijn twee uitzonderingen. Als er kinderen zijn moet er tot de jongste 12 jaar is alimentatie worden betaald. En als het huwelijk langer dan 15 jaar heeft standgehouden, zal er tot een maximum termijn van 10 jaar moeten worden betaald.

De nieuwe wetgeving maakt het ook mogelijk dat partners afwijkende afspraken maken. Zo kan in de toekomst al bij het begin van het huwelijk afspraken worden gemaakt over alimentatie.

Het wordt met de regeling volgens Van der Steur „logischer en duidelijker” wanneer er betaald moet worden. Verder geeft de wet „duidelijke prikkels aan de partner om het leven weer in eigen hand te nemen”.

bron: telegraaf

Lijkt mij een goede zaak
  woensdag 20 juni 2012 @ 09:32:31 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113131455
Alimentatie is toch sowieso niet meer van deze tijd? Anders zou daar op z'n minst tegenover moeten staan dat de geld-ontvangende ex-partner gedurende die tijd ook je huishouden blijft doen.
censuur :O
pi_113131560
Dit zal met name voor de traditionele gezinnen spelen, waar de man 40 uur werkt en de vrouw of niet of 16 uur werkt.
Daar zal het gat groter worden.
In sommige situaties valt er weinig van partner alimentatie te verwachten, gezien het inkomen van de partner
pi_113131739
Lijkt me ook wel een goede zaak. Vrouwen worden op deze manier gestimuleerd te werken of meer te werken. Niet alleen beter voor de onafhankelijkheid van de vrouw maar ook voor de economie.
pi_113132184
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 09:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lijkt me ook wel een goede zaak. Vrouwen worden op deze manier gestimuleerd te werken of meer te werken. Niet alleen beter voor de onafhankelijkheid van de vrouw maar ook voor de economie.
en versoepeling voor de man
pi_113133324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 09:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel je voor zeg, mensen die van 1 inkomen een gezin kunnen onderhouden. Dat kan natuurlijk niet, schandalig om zo weinig te werken en zoveel tijd te steken in de opvoeding van kinderen. Zo stoot je het brood uit de mond van de CEO's en hun aandeelhouders, en ook nog van bureau jeugdzorg.

Als mensen de onderhoudsverplichting voor het leven niet willen moeten ze maar niet trouwen of huwelijkse voorwaarden maken. Als dat uit de tijd is dan is het huwelijk uit de tijd. Dat is geen reden voor de overheid om iedereen het loonslavendom in te dwingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 juni 2012 @ 11:45:35 #7
3542 Gia
User under construction
pi_113136273
Ik vind het nog soepel, totdat de jongste twaalf is!
Als de kinderen naar school gaan, met vier jaar dus, kan mams al gaan werken. Kinderen kunnen op school overblijven. Moeder kan dan dus met gemak 6 uur op een dag werken en dan kan de partneralimentatie met 75% verminderd worden. Okay, iets minder vanwege de woensdagmiddag en hier en daar ook vrijdagmiddag.

Dat er culturen zijn waar het niet gebruikelijk is dat moeders werken, doet er niet toe. We leven in Nederland. Als in die culturen de man, na de scheiding zijn ex-vrouw wil blijven onderhouden, gaat hij zijn gang maar. Maar niet wijzen naar de wet 'ik hoef niet meer te betalen voor mijn vrouw' en vervolgens de vrouw bij de bijstand aankloppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')