FOK!forum / Travel / Tilburg - Londen; trein vs vliegtuig
TQflyingdinsdag 19 juni 2012 @ 23:09
We hebben met een stel vrienden een weddenschap afgesloten.
Ik had gezegd dat ik sneller met het vliegtuig naar London kon gaan dan mijn andere vrienden met de trein.

Dus ik met een vriend met de KLM en de andere 2 met de trein naar London

Komen wij ruim 1 uur en 50 minuten later aan als de gasten met de trein.
Kost het me 4 kaartjes bij een volgende wedstrijd van het Nederlands Elftal.
Nou lijkt mij dat eerder een straf om daar naar toe te gaan maar ja.

Een weddenschap aangaan is ook het risico


Ik denk het vliegtuig gaat sneller maar nee hoor

[ Bericht 9% gewijzigd door Thetallguy op 20-06-2012 07:18:53 ]
#ANONIEMdinsdag 19 juni 2012 @ 23:11
ja leuk, dan zit je al in tilburg, vlakbij de spoorlijn naar FR

probeer dat eens vanuit limburg, gelderland,friesland etc.

laatst met de auto en trein naar londen geweest, 4.5 uur rijden naar calais, 30 minuten wachten+paspoort, 30 minuten treinen, 2 uur rijden (en wat parkeren erbij).. stukje metro en lopen: 15 minuten:
totaal: 7 uur 15 minuten

ns naar schiphol: 1.5 uur
1 uur vooraf aanwezig
1 uur vliegen
1 uur met de bus naar bestemmin
= 4.5

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2012 23:13:13 ]
Surveillance-Fietsdinsdag 19 juni 2012 @ 23:12
nogal logisch he... als je pas vliegt als de rest met de trein er al is. _O-
TQflyingdinsdag 19 juni 2012 @ 23:13
Ja daarom dacht ik het vliegtuig is sneller maar nee vertraging en dat stuk vanuit het vliegtuig naar de uitgang van Heathrow dat is een eind
TQflyingdinsdag 19 juni 2012 @ 23:15
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
nogal logisch he... als je pas vliegt als de rest met de trein er al is. _O-
Nee we hebben de tijd geteld dat we onderweg zijn, nee we moesten het wel eerlijk houden
Surveillance-Fietsdinsdag 19 juni 2012 @ 23:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:15 schreef TQflying het volgende:

[..]

Nee we hebben de tijd geteld dat we onderweg zijn, nee we moesten het wel eerlijk houden
ow ja, dat had ik niet door. :D
Dennis101dinsdag 19 juni 2012 @ 23:19
Het hangt natuurlijk vooral van je startpunt af, in dit geval had je vanaf Tilburg een grote voorsprong op degene die met het vliegtuig moeten. Woon je in Noord-Holland wordt de situatie al weer anders.

Verder prefereer ik zelf ook de trein boven het vliegtuig. Snelle verbinding zonder stress. Je moet alleen hopen dat de NS of Prorail geen problemen heef van de 3x dat ik geweest ben heb ik dat 1x op zowel de heen als terugweg meegemaakt en dan is die reis toch wat stressvoller.
TQflyingdinsdag 19 juni 2012 @ 23:24
Ja daar had ik op gehoopt dat de trein vertraging had maar ik en een vriend moesten ook een stuk met de trein en Schiphol heeft er deze maand al een keer of 3 eruit gelegen. Nu denk ik ook dat London Heathrow een klote luchthaven is, dat is een eind lopen daar :(

Ze willen nu een weddeschap afsluiten vanaf Tilburg naar Parijs of Barcelona.
Barcelona durf ik wel aan met het vliegtuig maar Parijs ..........
Ik let wel op
Individualdinsdag 19 juni 2012 @ 23:54
20 min taxi naar het vliegveld
15 min voor vliegen inchecken
45 min vliegen (LCY-RTM)
10 min douane en tas op de band
15 min taxi naar adres in Rotterdam

1:45 deur tot deur, beat that!

Ooit 1x gedaan, maar te stressvol. Vliegen is sneller, veel sneller.
opgebaardedinsdag 19 juni 2012 @ 23:54
Maar anders kan TS geen drie kaartjes voor de volgende wedstrijd van het Nederlandse elftal kopen :{
TQflyingdinsdag 19 juni 2012 @ 23:57
@ individual ik heb vroeg ook wel eens in 50 minuten naar Amsterdam gereden maar ja dat zal ik nu maar niet meer doen met die controles :) 2 uur inchecken voor aanvang is ook wel erg veel maar de security checks zijn gewoon niet normaal meer
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 00:02
Kabolter het gaat over een weddenschap er staan foto's bij
Raar dat alles tegenwoordig als spam gezien wordt.
Een verhaal over een weddenschap met 4 jongens.

kijk dan gewoon niet naar het verhaal maar aub zie niet alles als spam
Jongens klik dan niet op de link maar lees het verhaal daar is het om te doen
Dlockswoensdag 20 juni 2012 @ 00:12
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:02 schreef TQflying het volgende:
Kabolter het gaat over een weddenschap er staan foto's bij
Raar dat alles tegenwoordig als spam gezien wordt.
Een verhaal over een weddenschap met 4 jongens.

kijk dan gewoon niet naar het verhaal maar aub zie niet alles als spam
Jongens klik dan niet op de link maar lees het verhaal daar is het om te doen
Is niet zo gek dat men denkt dat het om spam gaat.

1. Je bent pas sinds kort lid op Fok
2. Hebt pas paar (vreemde) topics geopend
3. Zegt dat jouw verhaal op staat
4. Zegt dat jij die link er niet in hebt gezet en dat de eigenaar dit gedaan heeft
5. Je bent niet duidelijk wie nou eigenlijk dat verhaal op die site gezet heeft
6. Je geeft 'ontwijkende' antwoorden
7. In onderstaande link in het betreffende artikel staat uitermate duidelijk dat het om een PR campagne gaat wat bijgehouden wordt door nshispeed:


Kortom, misschien gaat het niet om (een vorm van) spam, maar vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat het niet om (een vorm van) spam gaat. :9

[ Bericht 2% gewijzigd door Thetallguy op 20-06-2012 07:20:59 ]
Individualwoensdag 20 juni 2012 @ 00:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:57 schreef TQflying het volgende:
@ individual ik heb vroeg ook wel eens in 50 minuten naar Amsterdam gereden maar ja dat zal ik nu maar niet meer doen met die controles :) 2 uur inchecken voor aanvang is ook wel erg veel maar de security checks zijn gewoon niet normaal meer
Op London City Airport zijn die checks niet zo erg. Het vliegveld is nu iets groter en drukker, maar met 10 min extra ben je nog steeds binnen 2 uur van deur tot deur. Je moet wel heel erg je best doen om sneller te zijn met de trein.

Ik heb op alle manieren tussen de 2 gereisd: boot, trein, vliegtuig en daar weer verschillende van en vliegen is echt het snelste. ;)
Kabolterwoensdag 20 juni 2012 @ 00:16
Hoe wil je het verhaal lezen en niet op de link drukken? En waarom al die extra informatie over de NS? Het verslag staat overduidelijk vol met toespeling naar de NS toe. Zelfs een link waarop je kan klikken zodat je direct door wordt gelinkt naar daar waar je kan kijken hoeveel een kaartje kost en wanneer de treinen rijden.

Als je wilt spammen, doe het dan goed. Nu sta je ergens bovenin de zoekresultaten van google en weet de NS er morgen ook nog van. Daarnaast klopt je verhaal van geen kant. De auteur is Andy en die schrijft heel toevallig op 1 dag 4 reviews?

Waarbij Andy ook nog aangegeven staat als eigenaar van bt-magazine. En jij hebt je toevallig speciaal aangemeld om ons dit even te melden? Als je al die moeite voor ons deed dan was het een kleine moeite om het verhaal gewoon hier te posten.

Snap niet dat NS Hispeed zich leent voor dit soort praktijken. Vooral niet als het zo overduidelijk is.
Dlockswoensdag 20 juni 2012 @ 00:29
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:16 schreef Kabolter het volgende:
Hoe wil je het verhaal lezen en niet op de link drukken? En waarom al die extra informatie over de NS? Het verslag staat overduidelijk vol met toespeling naar de NS toe. Zelfs een link waarop je kan klikken zodat je direct door wordt gelinkt naar daar waar je kan kijken hoeveel een kaartje kost en wanneer de treinen rijden.

Als je wilt spammen, doe het dan goed. Nu sta je ergens bovenin de zoekresultaten van google en weet de NS er morgen ook nog van. Daarnaast klopt je verhaal van geen kant. De auteur is Andy en die schrijft heel toevallig op 1 dag 4 reviews?

Waarbij Andy ook nog aangegeven staat als eigenaar van bt-magazine. En jij hebt je toevallig speciaal aangemeld om ons dit even te melden? Als je al die moeite voor ons deed dan was het een kleine moeite om het verhaal gewoon hier te posten.

Snap niet dat NS Hispeed zich leent voor dit soort praktijken. Vooral niet als het zo overduidelijk is.
En niet te vergeten dat die "Andy" die je op de foto's ziet staan (als dat Andy is):


Wel heel erg veel lijkt op Rens B. die eigenaar van btmagazine.nl is:


http://nl.linkedin.com/in/rensboeren
https://www.sidn.nl/

Maar goed, maakt mij voor de rest eigenlijk ook helemaal niets uit hoor. :s)

--edit--
Tenzij Rens natuurlijk passagier was, Andy de fotograaf en schrijver van het artikel en TS weer een vriend van Andy en Rens :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Thetallguy op 20-06-2012 10:19:03 ]
Kabolterwoensdag 20 juni 2012 @ 01:10
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:29 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat die "Andy" die je op de foto's ziet staan (als dat Andy is):

[ afbeelding ]

Wel heel erg veel lijkt op Rens B. die eigenaar van btmagazine.nl is:

[ afbeelding ]

http://nl.linkedin.com/in/rensboeren
https://www.sidn.nl/

Maar goed, maakt mij voor de rest eigenlijk ook helemaal niets uit hoor. :s)

--edit--
Tenzij Rens natuurlijk passagier was, Andy de fotograaf en schrijver van het artikel en TS weer een vriend van Andy en Rens :P
Scherp. Zo ver was ik nog niet.

Ben wel benieuwd naar de reactie van de NS. Paar linkjes eruit oké, maar hoop wel dat Fok! de rest laat staan. Dit is wel een mooi voorbeeld hoe je het om kan draaien. Was toch op de site, door de link van TS nota bene. Dus ik dacht: laat ik eens een mailtje sturen hoe zij hier over denken.

Dus ik ben wel benieuwd wat hun beleid is qua (overduidelijke) spam. Lijkt mij niet dat je daar als bedrijf op zit te wachten. Vooral niet als het je zorgvuldig opgebouwde merknaam naar beneden haalt door zo'n eenmansactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kabolter op 20-06-2012 01:15:49 ]
Thetallguywoensdag 20 juni 2012 @ 06:44
Ik zag een soortgelijke post ook op een ander forum en vond hem toen ook al discutabel. Ook gezien het feit dat alle fotos van de 'vlucht' stockphotos zijn waar jullie zelf nog een copyright melding hebben gezet..

Linkjes verwijder ik nog, zit nu op mobiel
Thetallguywoensdag 20 juni 2012 @ 07:31
Aangezien de link waar het verslag op stond - zeer waarschijnlijk- een betaalde blog is van NS Hispeed heb ik alle links en enkele Posts verwijderd. Mocht de weddenschap van de TS waargebeurd zijn is het misschien goed het verhaal in dit topic zelf te plaatsen. Er staan namelijk ook nog enkele vragen richting TS open, ik heb zelf nog de volgende;

1) Waarom zijn jullie voor een Amsterdam - Londen vlucht ingestapt op het platform bij de KLM hangaars, in een KLM Boeing 777/Airbus A330? Deze vliegen namelijk niet op de route naar Londen.

2) Het instappen bij de hangaar, waarom de lounge op Schiphol Centrum gebruikt en vervolgens weer door de douane heen Schiphol Plaza verlaten om met de bus naar Oost te gaan (20 minuten) daar weer door de beveiliging heen en daar instappen. Kostbare tijd.

Verder complimenten voor de lege foto's van de lounges, goed om te zien dat jullie de enigen in de lounge waren!

OT; er ligt natuurlijk een omslagpunt wanneer je de trein verkiest boven het vliegtuig. Voor een bestemming als Barcelona is dit vrij duidelijk, maar voor andere steden (Londen, Parijs, Frankfurt) kan de keuze onderhevig zijn aan diverse factoren.
Discuss! :7
Surveillance-Fietswoensdag 20 juni 2012 @ 08:02
_O-
Individualwoensdag 20 juni 2012 @ 08:03
Zien we TS nog terug nadat de Fok!-private-investigators het verhaal aan stukken hebben gereten? :D
Thetallguywoensdag 20 juni 2012 @ 08:47
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:03 schreef Individual het volgende:
Zien we TS nog terug nadat de Fok!-private-investigators het verhaal aan stukken hebben gereten? :D
Ook grappig dat volgens het verhaal de trein vanuit Brussel om 14:52u de trein vertrok, terwijl de foto's uit het verslag laten zien dat er foto's om kwart over 9 en kwart over 2 gemaakt zijn. De foto van de Big Ben daarnaast heeft 15:30 als tijd op de klok, terwijl de aankomsttijd in Londen volgens het verslag 16:38 is. Met de trein reis je dus sneller dan de tijd! :o
Basp1woensdag 20 juni 2012 @ 08:57
Waarom vliegen ze op heathrow als je ook de mogelijkheid hebt om op london city airport te vliegen om zo bijna in het centrum van london te landen.

Verder kunnen ze die vlucht als ze vanuit tilburg vertrekken ook vanaf eindhoven airport nemen dat scheelt ook nog 1 uur reistijd, en 1 uur minder inchecken.

Maar goed omdat het een promotoneel praatje voor NS-hispeed zou moeten zijn moeten ze natuurlijk die highspeedtrein er als beste uit laten komen. :D
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 10:00
@basp1 omdat 99% van de vluchten naar London Heathrow gaan en LCY duurt nog langer om naar de BigBen te komen
Thetallguywoensdag 20 juni 2012 @ 10:05
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:00 schreef TQflying het volgende:
@basp1 omdat 99% van de vluchten naar London Heathrow gaan en LCY duurt nog langer om naar de BigBen te komen
quote:
London City Airport Westminster

Summary of your route

Estimated journey time 39 minutes.
Fare Zones: 1, 2, 3.
1 At London City Airport take the DLR line.
2 Change at Canning Town to the Jubilee line.
3 Leave the train at Westminster.
quote:
[quote]
Heathrow Terminal 4 Westminster

Summary of your route

Estimated journey time 60 minutes.
Fare Zones: 1, 2, 3, 4, 5, 6.
1 At Heathrow Terminal 4 take the Piccadilly line.
2 Change at Gloucester Road to the District line.
3 Leave the train at Westminster.
City Airport levert je ook nog eens 21 minuten tijdswinst op tov. Heathrow
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 10:10
@thetallguy dat zou kunnen maar dan heb je nog maar heel weinig vluchten vanaf Amsterdam en dan nog ben je 21 minuten sneller maar dan kom je nog ruim 1,5 uur te kort t.o.v. de trein, ik had het dan niet kunnen winnen van de trein.
Basp1woensdag 20 juni 2012 @ 10:17
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:10 schreef TQflying het volgende:
@thetallguy dat zou kunnen maar dan heb je nog maar heel weinig vluchten vanaf Amsterdam en dan nog ben je 21 minuten sneller maar dan kom je nog ruim 1,5 uur te kort t.o.v. de trein, ik had het dan niet kunnen winnen van de trein.
Tuurlijk wel, tilburg eindhoven is 20 minuten, maar 1 uur van ter voren aanwezig zijn op ehv ariport, daar heb je nog meer winst.

Die trein klinkt heel leuk, maar je moet ook nog eens overstappen op brussel, waarbij je door net zoveel controle als op schiphol moet gaan. Dan wil ik het nog niet eens hebben over de slechte mogelijkheden om je bagage mee te nemem. Die rekken aan het begin van de coupe's zitten propvol.

Ja en als je dan selectief naar een aankomsttijden gaat zoeken dat er net geen vleigtuigen vanuit NL aankomen op LCY dan kun je wel winnen want dat was toch de bedoeling voor de verkapte marketing. :')
Thetallguywoensdag 20 juni 2012 @ 10:18
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:10 schreef TQflying het volgende:
@thetallguy dat zou kunnen maar dan heb je nog maar heel weinig vluchten vanaf Amsterdam en dan nog ben je 21 minuten sneller maar dan kom je nog ruim 1,5 uur te kort t.o.v. de trein, ik had het dan niet kunnen winnen van de trein.
14 vluchten per dag van Amsterdam naar City tov. 19 naar Heathrow, dat is inderdaad een enorm verschil. Plus dat je ook Eindhoven - City (2 per dag) kunt pakken.

Zou je ook alle overige openstaande vragen kunnen beantwoorden?
Individualwoensdag 20 juni 2012 @ 10:33
Backfire topic! :D

Niet de beste reclame voor NS hi-speed dit topic. Heeft de NS haar feiten niet op een rijtje en schreeuwt maar wat door de luidsprekers om er goed proberen uit te zien? Je kan wel vragen, maar wij bepalen wat/of we antwoordden.
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 10:33
@basp1 het ging over de reistijd niet om wie er eerder aankwam in aankomsttijd

Maar wie kan uitrekenen in uren en minuten dat hij sneller is vanaf Tilburg naar de Big Ben
De trein deed er 6 uur en 16 minuten over.

@ TheTallguy ja hoor

1) Waarom zijn jullie voor een Amsterdam - Londen vlucht ingestapt op het platform bij de KLM hangaars, in een KLM Boeing 777/Airbus A330? Deze vliegen namelijk niet op de route naar Londen.

Ik ben geen fotograaf dat zijn stockfoto's uit de database van de aankomst van de eerste Boeing 777.
Een Boeing 777 vliegt niet op London

2) Het instappen bij de hangaar, waarom de lounge op Schiphol Centrum gebruikt en vervolgens weer door de douane heen Schiphol Plaza verlaten om met de bus naar Oost te gaan (20 minuten) daar weer door de beveiliging heen en daar instappen. Kostbare tijd.

Verder complimenten voor de lege foto's van de lounges, goed om te zien dat jullie de enigen in de lounge waren!

Waren stockfoto's mochten zelfs niet met de Iphone fotograferen in de lounge
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 10:41
Ik begrijp ook niet wat NS met deze thread te maken heeft. Ik heb gewoon het verhaal laten zien wat wij hebben meegemaakt. Ik weet ook niets van een link in het verhaal en hoe dat werkt. Ik baalde er alleen van dat ik de weddenschap had verloren. Maar door een verhaal te posten krijg ik alle shit ineens over mij heen. Ik weet ook niet hoe ik de tekst moet plakken en kopiëren maar nu is het verhaal geen verhaal meer. De mensen die nu deze thread zien weten niet waar het overgaat. Nu wordt het weer gezien als spam door de NS. Het moet niet gekker worden. Ik werk niet bij de NS of KLM. Ik ben niet eens voor de trein, want ik vlieg liever daarom ben ik de weddenschap aangegaan. Dus waarom zou ik spammen voor iets waar ik een hekel aan heb
Thetallguywoensdag 20 juni 2012 @ 10:42
Nog een dingetje dan; even niet gerelateerd aan het reizen zelf. Het is niet netjes om een foto van bijvoorbeeld het KLM blog (http://blog.klm.com/workhorse/2905/) af te pakken, en hier dan je eigen Copyright melding op te zetten. Deze hebben jullie obviously niet zelf gemaakt, het is een officiele Boeing promofoto, copyrights hiervan liggen sowieso niet bij jullie.
Individualwoensdag 20 juni 2012 @ 10:43
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:33 schreef TQflying het volgende:

Maar wie kan uitrekenen in uren en minuten dat hij sneller is vanaf Tilburg naar de Big Ben
De trein deed er 6 uur en 16 minuten over.

1:30 met de NS van Tilburg naar Schiphol
1:00 inchecken
1:00 vliegen naar LHR zelfs
0:30 uit LHR komen naar tube station
1:00 met de tube naar Westminster

= 5 uur en dan vlieg je AMS-LHR en niet eens RTM-LCY waarbij je nog minstens een uur mag aftrekken.

Zelfs al vlieg je naar STN of LTN ben je sneller over. Als je vertraagd bent met het vliegtuig krijg je zelfs van de EU regulatie geld.
Basp1woensdag 20 juni 2012 @ 10:44
http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

De trein doet er theoretisch op zijn snelst naar st pancras maar 4 uur over, dan nog 2 uur om naar de bigben te komen. :')

Ns Hispeed zou wat aan de overstap van 1 uur op brussel moeten doen dan begint het pas intressan te worden. :D

De vlucht vanaf einhoven AF5096 vertrek 17.50 doet er 1.05 over, 15.28 vertrekken vanuit tilburg, zijn we 16.30 op ehv airport.

19.30 geland en uitgestapt op LCY + 39 minuten = 20.10 bij de big ben

20.10 - 15.28= 4.40 uur. met het vliegtuig.
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 10:48
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:42 schreef Thetallguy het volgende:
Nog een dingetje dan; even niet gerelateerd aan het reizen zelf. Het is niet netjes om een foto van bijvoorbeeld het KLM blog (http://blog.klm.com/workhorse/2905/) af te pakken, en hier dan je eigen Copyright melding op te zetten. Deze hebben jullie obviously niet zelf gemaakt, het is een officiele Boeing promofoto, copyrights hiervan liggen sowieso niet bij jullie.
Ik zal dat doorgeven aan de webmaster maar weet niet hoe ze dat doen
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 10:52
@basp1 ja dat zijn de normale tijden maar je moet ook geluk hebben dat hij op tijd vertrekt. En onze vlucht had al direct vertraging en nog eens aankomst vertraging

Ik wil hem nog een keer winnen van ze
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 10:55
Tekst van het verhaal zonder link.
Moest in stukjes plakken maar dan weten ze allemaal waar het omgaat

There are many ways for the Business Traveller to get from point A to point B.
Everybody thinks that the plane is the fastest way to travel, but there is another option.
What about catching the train ?
Europe has an extensive network of railroads and it is a great option for the Business Traveller for traveling around the continent.
Especially for shorter trips than 1,000 km it must be a great way to use the train we would say.

Group A will use the train starting with the NS Intercity from Tilburg Reeshof to London St Pancras with the Eurostar and the Subway to Westminister.
Group B will use the plane starting with the NS Train from Tilburg Reeshof to Amsterdam Schiphol and a flight with KLM to London Heathrow and the Subway to London Westminster.

Group A:
At 11.22 they boarded the sprinter from Tilburg Reeshof to Breda arriving at 11.35
After a few minutes the Intercity from Breda to Roosendaal arrived and departed at 11.52 arriving 19 minutes later in Roosendaal.
Than they had to wait for 23 minutes to get the connecting Intercity to Brussels Midi where the Eurostar will start for the High-speed ride to London.
They arrived at 13.42 at Brussels Midi and that is time enough to get the connecting Eurostar to London St Pancras.
In the mean time they used the Eurostar Business Lounge to relax and have a drink and use the Free WiFi Internet.

At 14.52 the Eurostar Highspeed Train left Brussels Midi and arriving at exactly 16.03 ( UK Time ) at St Pancras International Trainstation.
During the travel to London there was enough room to work on your Laptop and enjoy the free meal and drinks.

A short walk of 10 minutes to King Cross Subway station and they where ready for there trip with the Tube to Westminster Subway Station arriving there 22 minutes later.
They already saw the Big Ben and walked in 3 minutes to the meeting point.
Total travel time 6 hours and 16 minutes. arriving at 16.38 UK Time

The team found there travel trip very relaxing, no stress, no long waiting lines at security area’s and not getting in the air sitting in cramped seats a positive way of travel.

The NS Hispeed and Eurostar are part of the Railteam.
Railteam is not a new, separate entity in itself. Rather it is an alliance of the following high-speed rail operators who all share the same goal of making rail the first choice for travel across Europe, with seamless, easy connections:

* NS Hispeed ( Netherlands )
* Eurostar ( UK, France and Belgium )
* DB ( Germany )
* SNCF ( France )
* OBB ( Austria )
* SBB ( Switzerland )
* SNCB ( Belgium )

London is easy to travel to and accessible with the international train connections.
Dutch train company NS Hispeed with the High-speed Train Thalys, travel from Amsterdam, Schiphol and Rotterdam to Brussels Midi train station.
You can also use the InterCity Brussels from any NS station in Holland connecting through Roosendaal many times a day.

The Eurostar has three travel classes:

Business Premier, you will get a comfortable seat and a meal is included and you will have access to the Eurostar Business Premier Lounges at Brussels Midi and London St Pancras.
Here you can relax and have a snack and use the free WiFi internet in the lounge.
You will have access to dedicated Business Premier carriages.

Standard Premier, is about the same as the Business Premier but you will have no access to the lounge and the tickets are not that flexible as a Business Premier Class ticket

Standard Classic, A normal way of travel, you can buy your own food and you also can travel to London for as little as ¤ 50,00 for a single trip.

Group B:
At 12.05 they boarded the sprinter from Tilburg Reeshof to ‘s-Hertogenbosch arriving at 12.30.
After 8 minutes they took the Intercity from ‘s Hertogenbosch to Schiphol and arrived at Amsterdam Schiphol Airport at 13.44.

The flight was also delayed by 23 minutes so at 16.23 they left the gate.
The normal flying time to London Heathrow is 1 hour and 15 minutes.
Due to a lot of traffic at London Heathrow, they landed at 17.03 (UK Time) on the Runway.
London Heathrow is a huge airport and the travel time to pass security and find your way to the London Tube, took them 1 hour and 22 minutes.
They arrived at 18,25 UK time at the Heathrow London Tube station to get the underground to Westminster.
At 18.33 they found there way to Westminster arriving 40 minutes later at Westminster and ended up with a 3 minutes walk to the meeting point.
Total travel time 8 hours and 12 minutes. arriving at 19.17 UK Time.

The team found there travel trip very stress full, especially the long time it took to get from the airplane to the London Tube.
Heathrow is too big and you have to walk a long distance before you have left the airport.
There was also a long line at the security area at Schiphol Airport and they had to remove belts and shoes.

Who is the winner for us the Train or the Plane ?

The train is 1 hour and 56 minutes faster than the airplane, to get to the Big Ben in London.
The return ticket price for Standard Premier ( Business Class ) was ¤ 214,00.
For the Business Class flight with KLM, it was ¤ 441,53.
And most imported the train trip was more relaxing as the flight with the plane.

So the winner is the Train for the destination London
Basp1woensdag 20 juni 2012 @ 10:59
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:52 schreef TQflying het volgende:
@basp1 ja dat zijn de normale tijden maar je moet ook geluk hebben dat hij op tijd vertrekt. En onze vlucht had al direct vertraging en nog eens aankomst vertraging

Ik wil hem nog een keer winnen van ze
Ja en als je met de trein pech hebt heb je meteen nog meer vertraging. Zijn we hier nu worsten met wortelkanaalbehandelingen aan het vergelijken. :')
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 11:02
Ik ga ze nog een keer terug pakken en zorgen dat het vliegtuig sneller is. Het is een moment opname en ja als de trein uitvalt heb je een probleem en wint het vliegtuig.
Individualwoensdag 20 juni 2012 @ 11:03
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:52 schreef TQflying het volgende:
@basp1 ja dat zijn de normale tijden maar je moet ook geluk hebben dat hij op tijd vertrekt. En onze vlucht had al direct vertraging en nog eens aankomst vertraging

Ik wil hem nog een keer winnen van ze
Vertraging niet meetellen (dat kan bij beide gebeuren) en vraag op Fok! hoe je het beste kan reizen. Ik heb schema's van 1.45 tot 5 uur gegeven. De 1.45 is idd iets duurder en gaat alleen zo ver als Rotterdam. ;)

Alles beter dan met de NS toch?
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 11:24
@individual idd ik ga het nog een keer winnen maar zoek eerst een heel snel reisschema uit
Basp1woensdag 20 juni 2012 @ 11:26
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:24 schreef TQflying het volgende:
@individual idd ik ga het nog een keer winnen maar zoek eerst een heel snel reisschema uit
Gewoon je vrienden een trein laten nemen waarbij je weet dat er iemand voor gaat springen dan win je zeker. :D
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 11:36
Ja dan heb je 30 tot 60 minuten voorsprong maar dat gun ik de machinist niet is al erg genoeg als er een springt. Heb altijd een hekel aan dat soort mensen, de machinist loopt zijn leven lang rond met het beeld
Basp1woensdag 20 juni 2012 @ 11:42
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:36 schreef TQflying het volgende:
Ja dan heb je 30 tot 60 minuten voorsprong maar dat gun ik de machinist niet is al erg genoeg als er een springt. Heb altijd een hekel aan dat soort mensen, de machinist loopt zijn leven lang rond met het beeld
De keren dat ik opgehouden werd door zo'n incident loopt de vertraging toch vaak wel naar de 2 uur toe.
TQflyingwoensdag 20 juni 2012 @ 11:50
Ja ik neem niet zo vaak de trein alleen als ik op Utrecht centraal moet zijn en daar loopt het ook wel eens vast. Maar zie altijd bij storing hou rekening met 30 tot 60 minuten extra reistijd
Basp1woensdag 20 juni 2012 @ 11:57
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:50 schreef TQflying het volgende:
Ja ik neem niet zo vaak de trein alleen als ik op Utrecht centraal moet zijn en daar loopt het ook wel eens vast. Maar zie altijd bij storing hou rekening met 30 tot 60 minuten extra reistijd
Gezien de optimistische voorspellingen van de NS en de praktijkervaring komt er nogal een verschil uit.

Als de NS meteen zouden inzien dat de storing meer dan 2 uur gaat duren moeten ze namelijk volgens mij verplicht bussen gaan regelen, maar als je oppertuun bent (zoals de NS is) dan probeer je het moment van busvervoer regelen zo lang mogelijk te rekken totdat de treinen wel weer rijden.
Individualwoensdag 20 juni 2012 @ 11:57
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:24 schreef TQflying het volgende:
@individual idd ik ga het nog een keer winnen maar zoek eerst een heel snel reisschema uit
Ga naar KLM.nl en boek je vlucht. Dan ga met de trein naar Schiphol met een uur voor inchecken. In London koop een tube kaartje in de automaat. Je hebt het al eens eerder gedaan dus ik begrijp niet hoe dat langer dan 6 uur gaat duren.. Winnen van de trein is bijzonder makkelijk.