abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2012 @ 16:27:55 #76
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_113317887
Ik zit er ook sterk over te denken om de HTC One X te halen, alleen hoor ik veel verschillende verhalen over het flikkeren van het scherm en de accuduur. Bij de ene persoon gaat ie makkelijk 2 dagen mee, de andere haalt amper 1 dag. Kan iemand hier wat meer over vertellen? (Ja ik heb deel 5 van deze topicreeks gelezen, maar die is uit april en wellicht dat er nu nieuwe updates uitgekomen zijn etc.)

Alvast bedankt! :)
pi_113319570
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 15:39 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik, de One X is alleen nog sneller en betere camera (app). Voor de rest is het hetzelfde.
Volgens mij vergeet je het superieure scherm dat erin zit. En hij ziet er ook een stuk mooier uit. Maar dat is een mening.
pi_113320259
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:27 schreef BlackLodge het volgende:
Ik zit er ook sterk over te denken om de HTC One X te halen, alleen hoor ik veel verschillende verhalen over het flikkeren van het scherm en de accuduur. Bij de ene persoon gaat ie makkelijk 2 dagen mee, de andere haalt amper 1 dag. Kan iemand hier wat meer over vertellen? (Ja ik heb deel 5 van deze topicreeks gelezen, maar die is uit april en wellicht dat er nu nieuwe updates uitgekomen zijn etc.)

Alvast bedankt! :)
Het eerste (flikkeren) is volgens mij helemaal over? Was blijkbaar een software bug, ik hoor in ieder geval na de laatste 2 updates er niemand meer over.

2e is afhankelijk van gebruik, erg lastig daar iets over te zeggen. Bij mij gaat hij met gemiddeld tot zwaar gebruik (whatsapp, facebook, browsen, gehele dag op wifi, mail) een dag mee. Maar als je 'm wat minder gebruikt is hij door de 4+1 cores direct redelijk zuinig. Grootste energieslurper is overigens het scherm.
  zondag 24 juni 2012 @ 17:27:10 #79
347693 BlackLodge
pi_113320656
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het eerste (flikkeren) is volgens mij helemaal over? Was blijkbaar een software bug, ik hoor in ieder geval na de laatste 2 updates er niemand meer over.

2e is afhankelijk van gebruik, erg lastig daar iets over te zeggen. Bij mij gaat hij met gemiddeld tot zwaar gebruik (whatsapp, facebook, browsen, gehele dag op wifi, mail) een dag mee. Maar als je 'm wat minder gebruikt is hij door de 4+1 cores direct redelijk zuinig. Grootste energieslurper is overigens het scherm.
Bedankt voor de reactie. Lijkt me dat je ook flink kan spelen met de helderheid van het scherm of met instellingen/apps voor batterij besparing etc. (zoals Easy Battery Saver)?
pi_113321966
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:27 schreef BlackLodge het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie. Lijkt me dat je ook flink kan spelen met de helderheid van het scherm of met instellingen/apps voor batterij besparing etc. (zoals Easy Battery Saver)?
Die apps heb ik nooit zo in geloofd, maar er zijn mensen die er bij zweren. Verder kan je uiteraard de helderheid van je scherm instellen, alsmede de time out interval e.d. Dat zijn wel echt dingen waar je batterij mee kan besparen en je dus direct zelf kan beinvloeden.

Verder zuipt bij mij WiFi op het werk nogal wat energie, maar dat komt door de opzet van Wifi daar, dat ligt niet aan de One X (Nexus S had het ook).
  zondag 24 juni 2012 @ 18:00:14 #81
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_113322153
Ik ben recentelijk overgestapt van de Iphone 4 naar de HTC One X. Op zich hoef ik niet veel te wennen aan Android. Echter het enige waar ik mij aan stoor is het toetsenbord.

De komma en de punt zitten zo dicht naast de spatiebalk (die overigens weer ENORM klein is), dat ik er heel erg vaak langs zit met het intoetsen van tekst. Tevens de Voice toets wil ik weg hebben uit het toetsenbord, maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Zijn deze opties te veranderen of zijn deze fixed in Android (Sense)?
World domination is my middle name.
pi_113322293
Volgens mij kan je niet toetsen of veel opties van het Sense keyboard wijzigen, maar het staat je in Android wel vrij andere keyboards te nemen. Ben zelf erg blij met Swype, net een nieuwe versie released vorige week, gaat erg lekker!

Maar uiteraard zijn er ook dingen als SwiftKey, noem maar op, zoek eens in de Market.

Swype staat overigens niet in de Market, omdat het officieel nog Beta is, maar kan je (gratis!) via deze link aanvragen: http://beta.swype.com/android/create/

En dan de installer downloaden op je mobiel via deze link: http://beta.swype.com/android/get/ (moet je dus wel vanaf je mobiel openen)
pi_113322585
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2012 18:03 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens mij kan je niet toetsen of veel opties van het Sense keyboard wijzigen, maar het staat je in Android wel vrij andere keyboards te nemen. Ben zelf erg blij met Swype, net een nieuwe versie released vorige week, gaat erg lekker!

Maar uiteraard zijn er ook dingen als SwiftKey, noem maar op, zoek eens in de Market.

Swype staat overigens niet in de Market, omdat het officieel nog Beta is, maar kan je (gratis!) via deze link aanvragen: http://beta.swype.com/android/create/

En dan de installer downloaden op je mobiel via deze link: http://beta.swype.com/android/get/ (moet je dus wel vanaf je mobiel openen)
SwiftKey is op het moment in de aanbieding. Echt een verademing in vergelijking met sense tobo. 2 Euro kost hij nu.
Wat ik vooral handig vind is dat je de ms kan in stellen waarbij de secundaire functie van een toets gekozen wordt.
De lerende woordvoorspelling is ook 10x beter.
pi_113322655
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 18:09 schreef zoz het volgende:

[..]

SwiftKey is op het moment in de aanbieding. Echt een verademing in vergelijking met sense tobo. 2 Euro kost hij nu.
Wat ik vooral handig vind is dat je de ms kan in stellen waarbij de secundaire functie van een toets gekozen wordt.
Ik heb tijdje de Beta gebruikt van de nieuwe versie, was toevallig ook vorige week verlopen, maar ben toch al een tijdje naar tevredenheid geswitched naar Swype. SwiftKey was een goede tweede, ze ondersteunen nu ook een soort van Swype achtige manier van invoeren, maar lang niet zo sterk. Met name met de woorden die de user zelf toevoegt was die swiftkey sleepmodus bizar slecht...
pi_113322731
Tja Swype moet je ook maar net willen. Ik ken weinig mensen die daar een voorkeur aan geven. Maar ik moet toegeven dat ik het zelf nooit een kans heb gegeven.
pi_113322762
ik vind het ideaal, snel, redelijk accuraat, nu gaat het ook wat beter om met woorden met lees- of koppeltekens er in (bv. woorden als 'foto's')
pi_113323054
'k Heb Swiftkey in het begin ook bijna opgegeven omdat de voorspellingen vaak nergens op sloegen, maar na een week of 2 begonnen ze toch griezelig nauwkeurig te worden.
  zondag 24 juni 2012 @ 19:49:04 #88
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_113326673
Was eerst Swype gewend maar ging uiteindelijk toch gewoon op de letters klikken ipv echt swypen, dus SwiftKey 3 geprobeerd, maar die vind ik ook niet zo perfect werken. Het grote voordeel moet die voorspellingen zijn maar de voorspellingen die ik nodig had zijn er pas als ik het hele woord min één letter heb getypt ofzo.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_113326789
Naja wat ik dus zeg.. geef het een paar weken.
  zondag 24 juni 2012 @ 20:02:00 #90
347693 BlackLodge
pi_113327385
Ik lees ook dat veel mensen last hebben van dode pixels of ripple effect bij de randen e.d. Hebben meer mensen dat hier?

Hoe is trouwens het geluid als je bijv. een liedje afspeeld via de speakers van de telefoon zelf?
pi_113327735
Geluid over de speakers is wel aardig, maar onhandig want die zitten aan de achterkant, waardoor je de telefoon dus op het scherm moet leggen. en dat doe ik niet graag,

Mijn batterij ging vandaag weer schrikbarend snel. 11% verloren in 2,5uur, en niet 1 x mn scherm aangehad/ geen bericht of iets binnengekomen.

Kwartiertje gefietst, met muziek op mn oordoppen, weer dik 14% verloren.

Ik heb wel een task/app killer, maar vraag me af of die zn werk wel doet? of draaien er toch dingen op de achtergrond? voor 35% is ''android besturingssysteem'' de schuldige aan mn batterijverlies, zie ik net ergens.

Iemand die dit ook heeft/ weet wat en hoe ik in moet stellen dat ie minder energie slurpt?
pi_113330282
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:08 schreef tinoburg het volgende:
Geluid over de speakers is wel aardig, maar onhandig want die zitten aan de achterkant, waardoor je de telefoon dus op het scherm moet leggen. en dat doe ik niet graag,

Mijn batterij ging vandaag weer schrikbarend snel. 11% verloren in 2,5uur, en niet 1 x mn scherm aangehad/ geen bericht of iets binnengekomen.

Ik heb wel een task/app killer, maar vraag me af of die zn werk wel doet? of draaien er toch dingen op de achtergrond? voor 35% is ''android besturingssysteem'' de schuldige aan mn batterijverlies, zie ik net ergens.

Iemand die dit ook heeft/ weet wat en hoe ik in moet stellen dat ie minder energie slurpt?
Je gebruikt juist meer energie door die taskkiller. :P Mijn "android-besturingssysteem" gebruikt slechts enkele procenten.
pi_113330392
serieus? maar je zou toch denken dat die de apps die op de achtergrond doordraaien killed en zodoende dus wel bespaart?

hoe kost dit zoveel extra dan?
pi_113332506
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:08 schreef tinoburg het volgende:

Ik heb wel een task/app killer, maar vraag me af of die zn werk wel doet?
Zo te lezen doet die taskkiller z'n werk, het verneuken van je Android besturingssysteem, prima.
pi_113332537
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:54 schreef tinoburg het volgende:
serieus? maar je zou toch denken dat die de apps die op de achtergrond doordraaien killed en zodoende dus wel bespaart?

hoe kost dit zoveel extra dan?
Het kost veel meer energie om je CPU constant dingen op te laten starten en af te laten sluiten dan om wat programmaatjes gewoon in je geheugen te laten sluimeren.
http://lifehacker.com/565(...)ou-shouldnt-use-them
pi_113333296
hmm okee, hoe verwijder ik em weer zo goed mogelijk? bij mn iphone was dat gewoon icoontje verwijderen, zal hier wel iets lastiger inelkaar steken?
pi_113333446
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:35 schreef tinoburg het volgende:
hmm okee, hoe verwijder ik em weer zo goed mogelijk? bij mn iphone was dat gewoon icoontje verwijderen, zal hier wel iets lastiger inelkaar steken?
Hier is het icoontje verwijderen in de app drawer, dus in de volle app lijst i.p.v. op je homescreen :)
pi_113333554
okee, done. ik ben zeer benieuwd
  zondag 24 juni 2012 @ 21:54:35 #99
347693 BlackLodge
pi_113334834
Wel apart hoe erg de ervaringen met de batterij liggen als je op internet er naar zoekt. Met gewoon gematigd gebruik (bellen, sms, whatsapp, muziek) doet de ene er nog geen dag mee, en de ander makkelijk 2 dagen.
Het lijkt wel alsof er gewoon verschil zit in de kwaliteit van de batterijen bij verschillende mensen.
Lastig want dit is wel een punt wat me aan het twijfelen brengt om te kiezen tussen de HTC One X en de Samsung Galaxy S3...
  zondag 24 juni 2012 @ 22:08:37 #100
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_113335889
Ligt er ook aan wat de mensen zelf als gematigd aangeven, beste is naar de screen on-time te kijken, daar ligt het meeste verbruik (60%+). Zo heb je ook mensen die hem steeds op de allerlaagste helderheid hebben en mensen die hem altijd op het hoogst hebben - dat verschil kan echt zo tientallen procenten schelen bij zo'n dagje internet/sms/whatsapp.
Daarnaast snap ik het hele punt eigenlijk niet, als hij 1 dag meegaat is het toch genoeg, want hoe vaak ben je nou echt 2 dagen weg zonder dat je kans hebt om even 1 uurtje een stopcontact te gebruiken?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')