Ik kan me nog herinneren, dat ik toen ik 14 was ofzo een keer met mijn opa en oma naar het verzorgingstehuis ging waar mijn overgrootmoeder zat. Die was toen zo blij om mij te zien. Jaren later lag ze in het ziekenhuis, en mijn ouders gingen op zondagmiddag er naar toe, maar ik lag nog met een kater op bed, dus ik zei ik ga morgen wel. Zondagavond overleed ze. Tijdens de crematie vertelde mijn oma dat ze sinds ik toen was langsgeweest iedere keer naar mij had gevraagd, en hoe het met mij ging en op school en met vriendjes en vriendinnetjes enzo. Krijg nu weer tranen in mijn ogen, kan je nagaan hoe dat toen was....quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:19 schreef Pien85 het volgende:
Het gebeurt echt zó veel... En echt niet alleen mensen die nooit getrouwd zijn geweest ofzo, ook een hoop mensen die sinds een tijdje weduwe of weduwnaar zijn en dan opeens gewoon niemand meer zien
True, hoewel wij dan nog fysiek in staat zijn om de deur uit te gaan, een deel van mijn klanten is dat niet. Een vrouw waar ik werkte (januari 2011 overleden) had als enige uitje even naar de brievenbus beneden lopen. Verder kon ze niet, was te vermoeiend... Zie dan nog maar 's onder de mensen te komen..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:21 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
vereenzaming van de maatschappij. en niet alleen ouderen hoor. het is niet voor niets dat er een topic als dit is
Ik kan me voorstellen dat dat er dan wel even goed inhaktquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:22 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren, dat ik toen ik 14 was ofzo een keer met mijn opa en oma naar het verzorgingstehuis ging waar mijn overgrootmoeder zat. Die was toen zo blij om mij te zien. Jaren later lag ze in het ziekenhuis, en mijn ouders gingen op zondagmiddag er naar toe, maar ik lag nog met een kater op bed, dus ik zei ik ga morgen wel. Zondagavond overleed ze. Tijdens de crematie vertelde mijn oma dat ze sinds ik toen was langsgeweest iedere keer naar mij had gevraagd, en hoe het met mij ging en op school en met vriendjes en vriendinnetjes enzo. Krijg nu weer tranen in mijn ogen, kan je nagaan hoe dat toen was....
ik zie het ook wel gedeeltelijk gebeuren bij mijn eigen oma hoor...ze is steeds meer afhankelijk van hulp en heeft ook gewoon ouderdoms kwaaltjes. slechte knieeen / heupen hernia enzo... ze kon eerst veel lopen en dan kwam ze geregeld langs mij en ging ze langs kennissen enz...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:24 schreef Pien85 het volgende:
[..]
True, hoewel wij dan nog fysiek in staat zijn om de deur uit te gaan, een deel van mijn klanten is dat niet. Een vrouw waar ik werkte (januari 2011 overleden) had als enige uitje even naar de brievenbus beneden lopen. Verder kon ze niet, was te vermoeiend... Zie dan nog maar 's onder de mensen te komen..
al gekeken wat de opties voor een scootmobiel zijn? Kan gewoon betaald worden uit de WMO. Mensen knappen zó op als ze opeens weer wat verder kunnen. Rollator is leuk voor korte stukjes, maar het blijft lopen en dus vermoeiend en/of pijnlijk. Met een scootmobiel voelen mensen zich ook meteen een stuk zelfstandiger.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:27 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
ik zie het ook wel gedeeltelijk gebeuren bij mijn eigen oma hoor...ze is steeds meer afhankelijk van hulp en heeft ook gewoon ouderdoms kwaaltjes. slechte knieeen / heupen hernia enzo... ze kon eerst veel lopen en dan kwam ze geregeld langs mij en ging ze langs kennissen enz...
Ze heeft weliswaar een rollator maar mobiel was ze nog. Dat wordt steeds minder en sinds kort heeft ze ook een HZ hulp gekregen. En ze vind dat heel moeilijk dat ze zo afhankelijk wordt van anderen en dat ze bijv. niet meer in staat is om bij mij langs te komen. Nu heeft ze nog wel geregeld mensen over de vloer maar er zijn ook mensen die haar daardoor in de steek hebben gelaten..
Ja maar dat wil ze niet. Ze durft niet in het verkeer deel te nemen. heeft ook nooit gefietst laat staan een rijbewijs gehad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:28 schreef Pien85 het volgende:
[..]
al gekeken wat de opties voor een scootmobiel zijn? Kan gewoon betaald worden uit de WMO. Mensen knappen zó op als ze opeens weer wat verder kunnen. Rollator is leuk voor korte stukjes, maar het blijft lopen en dus vermoeiend en/of pijnlijk. Met een scootmobiel voelen mensen zich ook meteen een stuk zelfstandiger.
Dat ken ikquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:31 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Ja maar dat wil ze niet. Ze durft niet in het verkeer deel te nemen. heeft ook nooit gefietst laat staan een rijbewijs gehad.
Rij voorzichtigquote:
*mompelt iets over zachtjes rijdenquote:
Dat zei ik ook alquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
*mompelt iets over zachtjes rijden
Fijne avond!
Het zij je vergevenquote:
Gelukkig maar! Nu maar open dat hij mij ook vergeeft dat ik even voor papegaai speeldequote:
Tuurlijk wel, hij zal je echt niet in een kooitje stoppenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Nu maar open dat hij mij ook vergeeft dat ik even voor papegaai speelde
Fieuw! Ik werd al bijna bangquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hij zal je echt niet in een kooitje stoppen
Angst is een slechte raadgeverquote:
Wat ik nu doe? Internettenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:45 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever
Wat doe jij nu?
Het viel best mee met de drukte toen ik naar huis reed, dus misschien heb je gelukquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:46 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat ik nu doe? InternettenEn ik ga zo file rijden denk ik/
Ja, maar ik moet richting Regio R'dam, en daarnet stond er filequote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:46 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het viel best mee met de drukte toen ik naar huis reed, dus misschien heb je geluk
Aw, das minder. Succes alvast!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet richting Regio R'dam, en daarnet stond er file
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |