Kan goed zijn dat de Engelse wetgever dat toestaat. Nu voor een Nederlander graag. Ben benieuwd. Gaat je niet lukken namelijk. Hiddink probeerde het voor 10% minder over de grens, en we weten allemaal hoe dat afliep. Nog los van eventuele exitheffingen, vestigingsplaatsficties en 10-jaarstermijnen.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:30 schreef Viajero het volgende:
Hallelujah zeg, is dat echt nieuws voor jullie? Het helemaal uitleggen gaat langer duren dan ik nu heb, maar hier is een voorbeeld van iemand die in de praktijk 1% betaalt:
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-18537051
Je gelooft echt niet dat er tax havens bestaan waar mensen al hun geld verbergen en daar dus 0% belasting over betalen? Hoe ga je geld dat een Zwitsers bedrijf in Nederland verdient belasten als je de accounts niet eens mag inzien?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat de Engelse wetgever dat toestaat. Nu voor een Nederlander graag. Ben benieuwd. Gaat je niet lukken namelijk. Hiddink probeerde het voor 10% minder over de grens, en we weten allemaal hoe dat afliep. Nog los van eventuele exitheffingen, vestigingsplaatsficties en 10-jaarstermijnen.
Maar teken een mooi schema uit zou ik zeggen.
Voor een NL particulier is het dan gewoon box-3 vermogen of box 2. Tenzij je doelt op het doen van een valse aangifte cq. verzwijgen, dan kan alles natuurlijk. Maar dat ik keur ik uiteraard af.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je gelooft echt niet dat er tax havens bestaan waar mensen al hun geld verbergen en daar dus 0% belasting over betalen? Hoe ga je geld dat een Zwitsers bedrijf in Nederland verdient belasten als je de accounts niet eens mag inzien?
Je bent grenzeloos naief, ik hoop dat je iets verder gaat zoeken en nadenken over tax havens.
Maar teken jij nou eens zo'n schemaatje hoe een Nederlandse particulier 0% belasting betaalt voor zijn loon en zijn vermogenquote:Op maandag 25 juni 2012 17:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je gelooft echt niet dat er tax havens bestaan waar mensen al hun geld verbergen en daar dus 0% belasting over betalen? Hoe ga je geld dat een Zwitsers bedrijf in Nederland verdient belasten als je de accounts niet eens mag inzien?
Je bent grenzeloos naief, ik hoop dat je iets verder gaat zoeken en nadenken over tax havens.
Je bent inderdaad te naief voor deze wereld.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor een NL particulier is het dan gewoon box-3 vermogen of box 2. Tenzij je doelt op het doen van een valse aangifte cq. verzwijgen, dan kan alles natuurlijk. Maar dat ik keur ik uiteraard af.
Nederland heeft geen enkel recht belasting te heffen over Zwitserse bedrijven. En als je alle winst van je bedrijf in Zwitserland boekt, of Jersey, dan kan je niet belast worden.quote:Een Zwitsers bedrijf dat in Nederland geld verdient kan mooi ondervangen worden door het leerstuk van een vaste inrichting, wat ook in het verdrag Nederland-Zwitserland geregeld is. Lees je eens goed in, oeso-modelverdrag artikel 7 uit mijn bolletje.
Je hele inkomen wordt verdiend in de Caiman Islands. Je hele vermogen ligt in Zwitserland.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar teken jij nou eens zo'n schemaatje hoe een Nederlandse particulier 0% belasting betaalt voor zijn loon en zijn vermogen.
Zoek nou maar eens op zelfstandigheidsfictie en vaste inrichting, misschien dat je dan wat minder onzin uitkraamt.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent inderdaad te naief voor deze wereld.
[..]
Nederland heeft geen enkel recht belasting te heffen over Zwitserse bedrijven. En als je alle winst van je bedrijf in Zwitserland boekt, of Jersey, dan kan je niet belast worden.
Echt, zoek eens op hoe dat soort zaken werken. Je ogen zullen open gaan.
En heffing wordt standaard toegewezen aan...jawel...de woonstaat! En vermogen in Zwitserland is gewoon box 3.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hele inkomen wordt verdiend in de Caiman Islands. Je hele vermogen ligt in Zwitserland.
Klaar is Klara. 0%, en volledig legaal.
Niet te geloven hoe naief men hier is zeg...
Ah, je hele inkomen wordt verdiend in de Caiman Islands?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hele inkomen wordt verdiend in de Caiman Islands. Je hele vermogen ligt in Zwitserland.
Klaar is Klara. 0%, en volledig legaal.
Niet te geloven hoe naief men hier is zeg...
En als je in Belize woont? Volledig legaal hoor.En waarom zou vermogen dat je in Zwitserland hebt door Nederland belast worden?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
En heffing wordt standaard toegewezen aan...jawel...de woonstaat! En vermogen in Zwitserland is gewoon box 3.
Jij haalt dingen door elkaar. Je hebt het wettelijke kader waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt, en keiharde belastingfraude. Dat zal ongetwijfeld plaatsvinden, maar de "discussie" gaat over het legale discours.
Haha. We hebben het toch over Nederlanders? Het gaat toch over plannen van de VVD en de lasten in Nederland eerlijk delen? Kan goed zijn dat als je daadwerkelijk woont en werkt in zo'n belastingparadijs je niets betaalt. Is het voor iemand die in Nederland woont mogelijk om op papier de boel zo te alloceren dat hij geen inkomsten en loonbelasting betaalt? Nee.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
En als je in Belize woont? Volledig legaal hoor.En waarom zou vermogen dat je in Zwitserland hebt door Nederland belast worden?
Je denkt echt dat tax havens niet bestaan? Doe aub je ogen open zeg. Ook al is het de 10% die hierboven geclaimd wordt dan is het nog erg.
Heb je het nu over iemand in Belize of iemand in Nederland?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
En als je in Belize woont? Volledig legaal hoor.En waarom zou vermogen dat je in Zwitserland hebt door Nederland belast worden?
Je denkt echt dat tax havens niet bestaan? Doe aub je ogen open zeg. Ook al is het de 10% die hierboven geclaimd wordt dan is het nog erg.
Je hebt mij nooit gehoord over gelijke inkomens en je zult mij nooit horen over gelijke inkomens. Ik weet hoe graag je dat wil, maar ik moet je daarin teleurstellen.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
En wanneer is dat dan niet het geval. Kom eens met een concreet voorstel. Ik heb de percentages uiteengezet, kennelijk is het niet voldoende. Of is het eind van het liedje toch weer de gelijke inkomens.
Je hoeft natuurlijk niet officieel in Nederland te wonen. Echt de naieviteit straalt ervanaf.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. We hebben het toch over Nederlanders? Het gaat toch over plannen van de VVD en de lasten in Nederland eerlijk delen? Kan goed zijn dat als je daadwerkelijk woont en werkt in zo'n belastingparadijs je niets betaalt. Is het voor iemand die in Nederland woont mogelijk om op papier de boel zo te alloceren dat hij geen inkomsten en loonbelasting betaalt? Nee.
Maar even concreet: de overheid moet efficienter werken, zodat er minder belastinggeld verspild wordt en de VVD pleit nergens in haar programma voor het, per decreet, beschimpen van de ondergrens, dus eigenlijk gaat er niets fout als de VVD gewoon Rutte-II uitrolt?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Je hebt mij nooit gehoord over gelijke inkomens en je zult mij nooit horen over gelijke inkomens. Ik weet hoe graag je dat wil, maar ik moet je daarin teleurstellen.
Wellicht ben ik niet duidelijk genoeg, maar uitgangspunt is wat mij betreft niet dat er een bovengrens zit aan hoe goed iemand het heeft, maar een ondergrens aan hoe slecht iemand het heeft
Mijn probleem is dat bepaalde mensen vinden dat de onderkant het maar lekker uitzoekt, omdat ze zich al bestolen voelen.
Ik vind dat persoonlijk een onzalige gedachte omdat we uiteindelijk echt afhankelijk zijn van elkaar. Afhankelijk van elkaar om zaken van de grond te krijgen, en afhankelijk van elkaar in een poging de vrede te bewaren.
Daar komt het eigenlijk op neer. Als jij 20 luxe jachten hebt, top. Zal de eerste zijn om te zeggen wat een prachtige boten je hebt en ik misgun ze je niet.
Erik vergeet weer eens de hypotheekrenteaftrek te noemen. Bias.quote:Hoe zou je een samenloop van 52% inkomstenbelasting, een 16% werkgeversheffing over hoge inkomens en een 75% extra heffing over hoge ontslagvergoedingen willen noemen? Nergens ter wereld heb je dergelijke nivellering.
En die heeft geen invloed op werkgeversheffingen. Daarom zijn ze ook vormgegeven in de loonbelasting en niet in de inkomstenbelasting. Men is niet helemaal achterlijk in Den Haag. Inlezen Bram.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Erik vergeet weer eens de hypotheekrenteaftrek.
Nou nee, want gebleken is dat de onderkant wel degelijk inlevertquote:Op maandag 25 juni 2012 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar even concreet: de overheid moet efficienter werken, zodat er minder belastinggeld verspild wordt en de VVD pleit nergens in haar programma voor het, per decreet, beschimpen van de ondergrens, dus eigenlijk gaat er niets fout als de VVD gewoon Rutte-II uitrolt?
Wat ik de laatste 2 jaar heb gemerkt is wel degelijk dat de VVD (zij zaten ten slotte in het kabinet) mij persoonlijk raakt.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar even concreet: de overheid moet efficienter werken, zodat er minder belastinggeld verspild wordt en de VVD pleit nergens in haar programma voor het, per decreet, beschimpen van de ondergrens, dus eigenlijk gaat er niets fout als de VVD gewoon Rutte-II uitrolt?
Als je niet officieel in Nederland woont, dan maak je toch ook maar heel beperkt aanspraak op onze ge-wel-dige voorzieningen zoals een sociaal vangnet, goede zorg en een algemeen ouderdomspensioen?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet officieel in Nederland te wonen. Echt de naieviteit straalt ervanaf.
Waarom vind je het prima dat jij 40% betaalt en anderen rond de 1%? Dat is namelijk het gevolg van jouw VVD propaganda verhaaltje.
Waarschijnlijk krijg jij netto ook heel veel van de overheid.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik de laatste 2 jaar heb gemerkt is wel degelijk dat de VVD (zij zaten ten slotte in het kabinet) mij persoonlijk raakt.
Ik ben voorstander van saneringen, maar ze bezuinigen vooral op mij.
Maar als ze een bedrijf in NL hebben, maken ze toch gebruik van voorzieningen zoals de wegen en zo?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je niet officieel in Nederland woont, dan maak je toch ook maar heel beperkt aanspraak op onze ge-wel-dige voorzieningen zoals een sociaal vangnet, goede zorg en een algemeen ouderdomspensioen?
Je mag van mij best Belizers erbij halen, die via de Caymans hun inkomen ontvangen en hun vermogen in Zwitserland verbergen, maar brengt geen enkele partij soelaas voor. De VVD niet, al zouden ze het willen, maar ook de "rijkenjagers" of "ontwijkingshunters" van de SP niet.
Ah, je wil dat ze op andere mensen bezuinigen want jij wil meer hebben om uit te kunnen geven. Was dat nou zo moeilijk?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik de laatste 2 jaar heb gemerkt is wel degelijk dat de VVD (zij zaten ten slotte in het kabinet) mij persoonlijk raakt.
Ik ben voorstander van saneringen, maar ze bezuinigen vooral op mij.
Gebleken is ook dat er ingeleverd wordt aan de bovenkant en dat de kloof tussen arm en rijk niet breder wordt.Dit zijn allemaal weer subjectieve en definitieafhankelijke onderzoeken, dus voor elke bron waarbij je kan bewijzen dat de inkomenskloof groeit, kan ik er een aanhalen dat Nederland al jaren egalitair is en deze kloof niet langer toeneemt.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nou nee, want gebleken is dat de onderkant wel degelijk inlevert
Daarnaast kunnen we nog wel discussieren over de mate waarin het beoogde VVD-beleid verspilling een halt toeroept, en of dit wel op de juiste manier gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |