abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2012 @ 18:05:20 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113374906
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hoeft natuurlijk niet officieel in Nederland te wonen. Echt de naieviteit straalt ervanaf.

Waarom vind je het prima dat jij 40% betaalt en anderen rond de 1%? Dat is namelijk het gevolg van jouw VVD propaganda verhaaltje.
Ik zei al, Hiddink probeerde dat ook en zo werkt het gewoon niet. Is door duizenden mensen over geprocedeerd en die visten allemaal achter het net. Je hebt geen idee waar je over praat. Er wordt gewoon gekeken of jij naar omstandigheden inwoner van Nederland bent, zo ja, mag je aangifte doen over al je inkomen en eventueel wordt dubbele heffing verrekend waardoor je aan het eind van de streep altijd betaalt. Denk je nou echt dat de fiscus achterlijk is? :') Fiscale wetgeving in Nederland is van zeer hoog niveau.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_113374923
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg jij netto ook heel veel van de overheid.
Als ik moet kiezen tussen een partij die voornamelijk op mij bezuinigd en 1tje die dat niet of minder zal doen, dan kies ik uiteraard voor het laatste
  maandag 25 juni 2012 @ 18:06:18 #228
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113374944
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als ik moet kiezen tussen een partij die voornamelijk op mij bezuinigd en 1tje die dat niet of minder zal doen, dan kies ik uiteraard voor het laatste
Dat zal tot op zekere hoogte niemand je kwalijk nemen denk ik.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_113374959
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ah, je wil dat ze op andere mensen bezuinigen want jij wil meer hebben om uit te kunnen geven. Was dat nou zo moeilijk?
Meer hebben? Nooit heb ik beweerd dat ik er tijdens de komende saneringen op vooruit zou willen gaan! 8)7
  maandag 25 juni 2012 @ 18:07:30 #230
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113374988
Trouwens, Viajero, ik wacht nog op een schema hoe je als hier woonachtige Nederlander ervoor kan zorgen dat je geen belasting betaalt en de fiscus dat accepteert.

Hier, wat info op beginnersniveau:

http://www.belastingdiens(...)d_belasting_betalen/
Bis bis bis
  maandag 25 juni 2012 @ 18:07:36 #231
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113374991
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat ik de laatste 2 jaar heb gemerkt is wel degelijk dat de VVD (zij zaten ten slotte in het kabinet) mij persoonlijk raakt.
Ik ben voorstander van saneringen, maar ze bezuinigen vooral op mij.
Automobilisten kunnen dezelfde conclusie trekken, op basis van de gestegen benzineprijzen en dit direct verbinden aan de aanwezigheid van de VVD in het laatste kabinet. Het aantonen van de causaliteit tussen beide zaken is echter een stuk lastiger. Zo zat er een hoop in de pijplijn, hebben ook andere ontwikkelingen - structurelen misstanden in de bijstand en de gesplitste verantwoordelijkheid bij bijvoorbeeld bijstandsuitkeringen (gemeenten) en wajong (rijksoverheid) - bijgedragen aan een wirwar van tendensen en trends die voor de bezuinigingen van de laatste twee jaar hebben gezorgd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113375014
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat zal tot op zekere hoogte niemand je kwalijk nemen denk ik.
In mijn familie zijn er behoorlijke verschillen in vermogen en inkomsten. We stemmen dan ook heel verschillend en politiek is altijd wel een minder puntje om te bespreken.
Maar we hebben wel respect voor elkaar en dat mis ik hier een beetje
  maandag 25 juni 2012 @ 18:09:14 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113375051
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal prima.
En als dat bij jou de SP is en bij een rijkere in een miljoenenvilla de VVD is, maakt dat netto ook weinig uit.
Het gaat om de nuanceverschillen en niet iedereen stemt met de portemonnee, hoewel crisis wel een aanleiding voor velen was dat wel te doen.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:10:03 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113375084
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In mijn familie zijn er behoorlijke verschillen in vermogen en inkomsten. We stemmen dan ook heel verschillend en politiek is altijd wel een minder puntje om te bespreken.
Maar we hebben wel respect voor elkaar en dat mis ik hier een beetje
Een discussie in levende lijve is ook anders dan een debat op een computer.
Lekker veilig schelden vanachter een beeldscherm en drie keer NAIEVELINGEN! roepen is 1-op-1 ook wat onbeschaafd.
pi_113375138
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Automobilisten kunnen dezelfde conclusie trekken, op basis van de gestegen benzineprijzen en dit direct verbinden aan de aanwezigheid van de VVD in het laatste kabinet. Het aantonen van de causaliteit tussen beide zaken is echter een stuk lastiger. Zo zat er een hoop in de pijplijn, hebben ook andere ontwikkelingen - structurelen misstanden in de bijstand en de gesplitste verantwoordelijkheid bij bijvoorbeeld bijstandsuitkeringen (gemeenten) en wajong (rijksoverheid) - bijgedragen aan een wirwar van tendensen en trends die voor de bezuinigingen van de laatste twee jaar hebben gezorgd.
Ik heb het dan over wat ik netto over houd. Mijn spaarvermogen is ongeveer ¤50 per maand en dat is zolang m'n fiets niet kapot gaat en zo.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:11:40 #236
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113375151
quote:
En die heeft geen invloed op werkgeversheffingen. Daarom zijn ze ook vormgegeven in de loonbelasting en niet in de inkomstenbelasting.
Daar gaat het helemaal niet om Erik. Het gaat er om dat jij hier de demagoog aan het spelen bent. Als jij kijkt naar iemands brutoloon en wat iemand netto overhoudt dan maakt die HRA wel degelijk behoorlijk veel verschil. De HRA heeft direct invloed op hoeveel belasting je betaalt. Als jij zo graag die 52% meldt meld dan ook even de HRA en allerlei andere zaken die invloed hebben op wat jij netto overhoudt nadat heel die poppenkast zich heeft afgespeeld. Anders ben jij mensen voor de gek aan het houden.

Ander puntje.
Zogauw iemand jou op dit soort zaken wijst dan merk jij flauw op dat die ander een communist is. Er bestaat een heel groot spectrum tussen communisme en wat wij hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juni 2012 @ 18:12:09 #237
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113375174
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gebleken is ook dat er ingeleverd wordt aan de bovenkant en dat de kloof tussen arm en rijk niet breder wordt.Dit zijn allemaal weer subjectieve en definitieafhankelijke onderzoeken, dus voor elke bron waarbij je kan bewijzen dat de inkomenskloof groeit, kan ik er een aanhalen dat Nederland al jaren egalitair is en deze kloof niet langer toeneemt.
Laten we er van uit gaan dat de bovenkant en de onderkant beiden inleveren :)

Dat is voor de onderkant een zwaardere last dan voor de bovenkant. Daar gaat het mij om. Niet dat we iedereen aan de onderkant maar naar modaal proberen te duwen.

En het is ook meer dan slechts een fiscale aangelegenheid.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113375203
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een discussie in levende lijve is ook anders dan een debat op een computer.
Lekker veilig schelden vanachter een beeldscherm en drie keer NAIEVELINGEN! roepen is 1-op-1 ook wat onbeschaafd.
Kijk, schelden vind ik dan weer niks, ook al zit ik achter een computer.
Ook al ben ik het niet met jullie visies eens, dat betekend nog niet dat ik jullie maar de huid zal volschelden of zo! Dat vind ik een beetje kinderachtig en bevordert de discussie geenszins.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:12:57 #239
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113375206
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om Erik. Het gaat er om dat jij hier de demagoog aan het spelen bent. Als jij kijkt naar iemands brutoloon en wat iemand netto overhoudt dan maakt die HRA wel degelijk behoorlijk veel verschil. De HRA heeft direct invloed op hoeveel belasting je betaalt. Als jij zo graag die 52% meldt meld dan ook even de HRA. Anders ben jij mensen voor de gek aan het houden.

Ander puntje.
Zogauw iemand jou op dit soort zaken wijst dan merk jij flauw op dat die ander een communist is. Er bestaat een heel groot spectrum tussen communisme en wat wij hebben.
Kan goed zijn, wat heeft dat te maken met werkgeversheffingen van 91%? Dan top je wat van de IB af, zit je per saldo nog boven de 100%.

Het woord communist heb ik volgens mij niet gebruikt, ik zoek het even op.
Nee, niet gebruikt. Ik heb het wel gehad over het streven naar een gelijk inkomen, omdat kennelijk een samenloop van bovenstaande heffingen nog niet voldoende was. Ik vind het nogal wat, als bedrijf en werknemer samen meer belasting betalen dan de onderliggende beloning. Dat neigt inderdaad toch wel naar communistische praktijken, nu je het zelf zegt.
Bis bis bis
  maandag 25 juni 2012 @ 18:14:10 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113375260
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb het dan over wat ik netto over houd. Mijn spaarvermogen is ongeveer ¤50 per maand en dat is zolang m'n fiets niet kapot gaat en zo.
Dat is niet veel.
pi_113375307
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:12 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Laten we er van uit gaan dat de bovenkant en de onderkant beiden inleveren :)

Dat is voor de onderkant een zwaardere last dan voor de bovenkant. Daar gaat het mij om. Niet dat we iedereen aan de onderkant maar naar modaal proberen te duwen.

En het is ook meer dan slechts een fiscale aangelegenheid.
Ik weet niet of de VVD dit zal doen, heb er zo m'n twijfels over.
Ik ben ook geen voorstander van het modaal trekken van uitkeringen, dan worden diegenen die wel werken niet meer beloond.

Ik ben echt niet zo links als jullie misschien denken hoor ;)
pi_113375388
quote:
3s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is niet veel.
Ik heb al besloten dat, mochten de klappen toch in mijn hoek gaan vallen, ik m'n internet/tv/telefoon opzeg. Nadeel is dat ik dan bij m'n moeder zal moeten gaan fokken en dat ik alleen maar op m'n 8 jaar oude mobiel te bereiken ben.

Ik kan best met heel weinig leven hoor :)
Het wordt dan alleen een stuk onprettiger en moeilijker om er dan weer uit te komen
  maandag 25 juni 2012 @ 18:17:33 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113375393
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om Erik. Het gaat er om dat jij hier de demagoog aan het spelen bent. Als jij kijkt naar iemands brutoloon en wat iemand netto overhoudt dan maakt die HRA wel degelijk behoorlijk veel verschil. De HRA heeft direct invloed op hoeveel belasting je betaalt. Als jij zo graag die 52% meldt meld dan ook even de HRA en allerlei andere zaken die invloed hebben op wat jij netto overhoudt nadat heel die poppenkast zich heeft afgespeeld. Anders ben jij mensen voor de gek aan het houden.

Ander puntje.
Het maakt de discussie wel lastig.
Zo kan je iemand met een inkomen < 18k ook wel verwijten dat hij geen belasting betaalt en moet je standaard bij inkomens tot 30k vermelden dat hij of zij recht heeft op huur- en zorgtoeslag tot 300 euro p/maand wat de relatieve belastingdruk ook ernstig verlaagt. Moet je voorts nog informeren naar de burgerlijke staat van je discussiepartner en eventuele kinderen voor een kindtoeslag, partnertoeslag, kindgebonden budget of een toelage voor de kinderopvang enzovoorts?

Je weet niet of iemand in het 52%-tarief een koopwoning heeft, dus eenzijdig schermen met de HRA als men het simpel plain en straight over de schijven heeft is onnodig en eveneens selectief.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:18:30 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113375440
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb al besloten dat, mochten de klappen toch in mijn hoek gaan vallen, ik m'n internet/tv/telefoon opzeg. Nadeel is dat ik dan bij m'n moeder zal moeten gaan fokken en dat ik alleen maar op m'n 8 jaar oude mobiel te bereiken ben.

Ik kan best met heel weinig leven hoor :)
Het wordt dan alleen een stuk onprettiger en moeilijker om er dan weer uit te komen
Met fokken bedoel je solliciteren, toch ;)
pi_113375511
quote:
12s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Met fokken bedoel je solliciteren, toch ;)
Mocht het op een gegeven moment zover komen, dan is internet natuurlijk wel zo handig om te hebben.
Het internet is natuurlijk moeilijk meer weg te denken uit het leven van tegenwoordig. Een smartphone heb ik niet, want daar is gewoonweg geen geld voor.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:20:19 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113375518
quote:
Kan goed zijn, wat heeft dat te maken met werkgeversheffingen van 91%?
Niets en dat is niet terzakerdoende. Jij schudde eventjes wat hoge percentages uit je mouw om al dan niet terecht (veel minder dan vroeger en minder dan in de Scandinavische landen) het beeld te schetsen dat er in Nederland zoveel genivelleerd wordt. Meld dan ook even alle relevante gegevens die uitwijzen dat er al dan niet veel genivelleerd wordt.

quote:
Het woord communist heb ik volgens mij niet gebruikt, ik zoek het even op.
Nee, niet gebruikt. Ik heb het wel gehad over het streven naar een gelijk inkomen, omdat kennelijk een samenloop van bovenstaande heffingen nog niet voldoende was. Ik vind het nogal wat, als bedrijf en werknemer samen meer belasting betalen dan de onderliggende beloning. Dat neigt inderdaad toch wel naar communistische praktijken, nu je het zelf zegt.
Jij hebt straks nog een ander afgeschilderd als een communist door te suggereren dat hij er naar zou streven dat iedereen een even hoog inkomen heeft terwijl hij er slechts voor pleitte dat iedereen een fatsoenlijk inkomen heeft. Dat doe jij vaker, hier en elders op dit forum. Er is een hemelsbreed verschil tussen een fatsoenlijk sociaal minimum en communisme. Die gradaties in links lijk jij niet goed te zien of jij negeert ze omdat jij graag wat polemiseert. Nu hou ik ook wel van enige polemiek op zijn tijd, zeker op het moment dat ergens geen beweging in is te krijgen, maar als iedereen steeds polemisch blijft dan komen we geen stap verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-06-2012 18:25:31 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juni 2012 @ 18:22:29 #247
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113375609
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mocht het op een gegeven moment zover komen, dan is internet natuurlijk wel zo handig om te hebben.
Het internet is natuurlijk moeilijk meer weg te denken uit het leven van tegenwoordig. Een smartphone heb ik niet, want daar is gewoonweg geen geld voor.
Volgens mij kom je in de meeste gemeenten, als je in een bijstandsuitkering zit, dan wel in aanmerking voor bijzondere bijstand, is het niet?
  maandag 25 juni 2012 @ 18:25:37 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113375735
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niets en dat is niet terzakerdoende. Jij schudde eventjes wat hoge percentages uit je mouw om al dan niet terecht (veel minder dan vroeger en minder dan in de Scandinavische landen) het beeld te schetsen dat er in Nederland zoveel genivelleerd wordt. Meld dan ook even alle relevante gegevens die uitwijzen dat er al dan niet veel genivelleerd wordt.
Welke gegevens van jou moeten dat dan uitwijzen? Beide heffingen zijn pas ingevoerd en treden volgend jaar (met terugwerkende) kracht in werking. Dan is er nog de 91% voor een werkgever bij hoge inkomens. Dat leidt volgens jou niet tot nivellering?

GS had ook nog een puntje mbt jouw HRA-claim.

quote:
[..]

Jij hebt straks nog een ander afgeschilderd als een communist door te suggereren dat hij er naar zou streven dat iedereen een even hoog inkomen heeft terwijl hij er slechts voor pleitte dat iedereen een fatsoenlijk inkomen heeft. Dat doe jij vaker, hier en elders op dit forum. Er is een hemelsbreed verschil tussen een fatsoenlijk sociaal minimum en communisme. Die gradaties in links lijk jij niet goed te zien of jij negeert ze omdat jij graag wat polemiseert. Nu houd ik ook wel van enige polemiek op zijn tijd, zeker op het moment dat ergens geen beweging in is te krijgen, maar als iedereen steeds polemisch blijft dan komen we geen stap verder.
Ik trek zijn redenering door. De enige vraag die ik stel, bij alle "sterke schouders" roepende users, wanneer in hun optiek de lasten dan eerlijk verdeeld zijn. Het feit dat ik er nooit antwoord op krijg, spreekt boekdelen. Dan is er maar een logische conclusie.

En inderdaad, ik maak het graag wat harder en scherper. Komen we ook sneller tot de kern in plaats van dat technocratische gedoe in de vorm van eindeloze posts die elke discussie doodslaan, voor zover ze uberhaupt gelezen worden en bijdragen.
Bis bis bis
pi_113375765
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Volgens mij kom je in de meeste gemeenten, als je in een bijstandsuitkering zit, dan wel in aanmerking voor bijzondere bijstand, is het niet?
Je kunt in sommige gemeenten een toeslag krijgen (kan even niet op de naam komen). Daar kan je dingen als een kapotte wasmachine enzo van kopen. Dat klopt. Zonder die extraatjes had ik het heel erg zwaar gehad moet ik eerlijk zeggen.

En zelfs met die extraatjes zitten sommige mensen met een minimum inkomen bij de voedselbank, maar dat kan echt heel veel verschillende redenen hebben (bijvoorbeeld omdat ze 1 ouder gezin zijn).
  maandag 25 juni 2012 @ 18:26:37 #250
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113375792
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mijn vader probeerde voor de winter ooit bijzondere bijstand te krijgen voor gordijnen achter het enkele glas. Net failliet verklaard (onder de oude faillissementswet), dus dat was nogal een gedoe. Los van het geharrewar met peildata van het inkomen, was de sociale dienst niet voornemens ook maar iets te doen. Pas na een tijdje procederen hingen er in huize seksgod gordijnen achter de ramen :)

Afgaande op die ervaring zou ik er niet te veel op rekenen. Maar ik geloof dat enige rechtlijnigheid in dezen ver te zoeken is, dus weten doe ik het niet.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')