Dat heeft verder geen inhoudelijke functie, net als bij de meeste James Bond films de spectaculaire openingsscènes er puur zijn om de kijker geketend aan de buis te krijgen. Bij Drive krijg je dus een voorproefje van al het lekkers dat nog komen gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:12 schreef Eenskijken het volgende:
ja dat begin vond ik een mooie intro, maar er wordt verder niets mee gedaan. wat gebeurde er bv met die twee overvallers die in de auto bleven terwijl de politie die garage binnenreed
Precies. Dat begin is vooral om het karakter van Gosling te introduceren. Om te laten zien dat het ten eerste een uitstekende chauffeur is en ten tweede iemand, die gewoon zijn taak uitvoert en zich verder niet bekommert om wat er gebeurt. Daarom zie je ook niet wat er met de overvallers is gebeurd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:15 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Dat heeft verder geen inhoudelijke functie, net als bij de meeste James Bond films de spectaculaire openingsscènes er puur zijn om de kijker geketend aan de buis te krijgen. Bij Drive krijg je dus een voorproefje van al het lekkers dat nog komen gaat.
Alleen kwam er niets lekkers meer, de opening-scene was de beste scene uit de hele film.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:15 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Dat heeft verder geen inhoudelijke functie, net als bij de meeste James Bond films de spectaculaire openingsscènes er puur zijn om de kijker geketend aan de buis te krijgen. Bij Drive krijg je dus een voorproefje van al het lekkers dat nog komen gaat.
Wat een gigantische schijtfilm is dit zeg. Begon erg stroef, sfeertje voelde heel ongemakkelijk en naarmate de film vorderde werd het alsmaar slechter en slechter. Van die typische horror film beslissingen waar ik me altijd zo aan erger werden om de 5 minuten gemaakt.quote:On a late night visit to an ATM, three co-workers end up in a desperate fight for their lives when they become trapped by an unknown man.
jaaaaquote:
Geniale film. Totaal freaky en raar. Totaal onverwachte wendnig van eht verhaal.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:14 schreef Robby87 het volgende:
[ afbeelding ]
La piel que habito (The Skin I Live In) (2011)
Intrigerende film van Pedro Almodóvar, o.a. van Talk to Her (2002), Volver (2006).
Almodóvar is in dit werk heer en meester in het waarschijnlijk maken van het onwaarschijnlijke. In het kort gaat het over een uitermate bekwame plastische chirurg, gespeeld door Antonio Banderas (bewerkstelligd met een knappe production design) met een dusdanige beroepsdeformatie en onverwerkt verlies dat die hem duur komen te staan.
De narratie steekt qua structuur prima in elkaar, en is goed te volgen. Juist vanwege de informatie die Almadóvar het publiek wil geven werkt het shoqmechanisme zó sterk, en wordt dit naar behoeven uitgesmeerd vanaf de laatste helft van de film. Vragen en onduidelijkheden die werden ogeroepen worden allemaal ingelost. Ongelooflijk hoe de maker het voor elkaar krijgt om anders naar een beeldschone vrouw zoals Elena Anaya te kunnen kijken, met name in dit segment. De castings zijn hierbij dus ook goed verzorgd.
IMDb: 7,6
8,0
Wat vonden jullie van de muziek?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:03 schreef speknek het volgende:
Ik snap wel waarom mensen Drive goed vonden, maar ik vond het zelf teveel style over substance, Gosling blijft teveel een cipher, en de stijl van de film ook wat te onevenwichtig (specifiek vond ik het begin erg goed, maar heeft de rest van de film er weinig mee te maken).
quote:
Ik hoor alleen van veel mensen dat het vooraleen praatfilm is, klopt dat?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:14 schreef Robby87 het volgende:
[ afbeelding ]
La piel que habito (The Skin I Live In) (2011)
Intrigerende film van Pedro Almodóvar, o.a. van Talk to Her (2002), Volver (2006).
Almodóvar is in dit werk heer en meester in het waarschijnlijk maken van het onwaarschijnlijke. In het kort gaat het over een uitermate bekwame plastische chirurg, gespeeld door Antonio Banderas (bewerkstelligd met een knappe production design) met een dusdanige beroepsdeformatie en onverwerkt verlies dat die hem duur komen te staan.
De narratie steekt qua structuur prima in elkaar, en is goed te volgen. Juist vanwege de informatie die Almadóvar het publiek wil geven werkt het shoqmechanisme zó sterk, en wordt dit naar behoeven uitgesmeerd vanaf de laatste helft van de film. Vragen en onduidelijkheden die werden ogeroepen worden allemaal ingelost. Ongelooflijk hoe de maker het voor elkaar krijgt om anders naar een beeldschone vrouw zoals Elena Anaya te kunnen kijken, met name in dit segment. De castings zijn hierbij dus ook goed verzorgd.
IMDb: 7,6
8,0
Ja, er zit geen actie of horror schrikmomenten. Maar zeker nog wel een aanrader.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:15 schreef casper019 het volgende:
[..]
Ik hoor alleen van veel mensen dat het vooraleen praatfilm is, klopt dat?
maar word er veel gepraat of veel onderhuidse spanning of??quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja, er zit geen actie of horror schrikmomenten. Maar zeker nog wel een aanrader.
De hele eeuw was ook niet verkeerd, maar je bedoelt een decennium. Vind ik ook en Gattaca is inderdaad een prima film!quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:50 schreef FUUUU het volgende:
Gattaca
Een bewijsstuk dat de jaren 90 een uitstekende eeuw is geweest voor films.
Veel gepraat met onderhuidse spanning.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:56 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar word er veel gepraat of veel onderhuidse spanning of??
http://www.imdb.com/title/tt0978762/quote:[ afbeelding ]
Claymotion film over social misfits Max (een oude, dikke Jood uit New York) en Mary (een lelijk meisje uit Australie) die een penvriendschap onderhouden. Tragikomische film met een zeer aparte zwart/wit/bruin stijl die zowel voor als tegen zich werkt door charmant maar ook wat vervreemdend te zijn. Het verhaal gaat van leuk naar zeer somber naar een beetje saai en weer terug. Hoogtepunten zijn wanneer ze elkaar brieven schrijven, en de auteur(s) van de film zich uit kan leven in de excentrieke wereldvreemdheid van de karakters.
7.5/10
Goede film, maar bedoel je niet decennium?quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:50 schreef FUUUU het volgende:
Gattaca
Een bewijsstuk dat de jaren 90 een uitstekend eeuw decennia is geweest voor films.
Want teveel praten tijdens een film is natuurlijk niet goed ofquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:56 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar word er veel gepraat of veel onderhuidse spanning of??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |