Ik heb al 3 jaar een kat, sinds ze een kitten was. Een schat van een beest, echt een schoot/knuffelkat. Ze is gek op aandacht en ligt het liefst de hele dag in je nek. Toch heeft ze af en toe wel eens haar opstandige kuren. Soms als je haar aait (meestal bezoek) dan kan ze nog wel eens bijten of blazen. Dan heeft ze er genoeg van ofzo. Maar dit viel altijd wel mee, ik merkte heel duidelijk wanneer ze er geen zin in had vanwege bepaalde geluiden die ze dan maakt en dan zeg ik ook tegen die persoon je kan haar beter met rust laten nu. Dan is het verder ook ok.
Soms gaat ze voor straf even naar de gang om af te koelen. Ze heeft ook nooit doorgebeten ofzo. Het is gewoon een kat met een eigen willetje.
Nu is er gister ineens iets heel ergs gebeurd. Ik was met mijn zus in de woonkamer een stuk vloerbedekking aan het oprollen. Dit vond ze natuurlijk erg interessant, nieuwsgierig als ze is ging ze er dan ook midden op liggen. Ik duwde haar weg en ze wilde niet luisteren dus ik probeerde haar nog even weg te lokken met een speeltje. Ze luisterde niet en mijn zus zei ook iets van, kom op even moven nu!
Ze draait zich om naar mijn zus en vliegt haar uit het niets aan! Maar zo heftig dat ze haar volledig toegetakeld heeft, ze sprong in haar en klauwde haar helemaal open, liet alle plas en poep lopen en hield niet op. Ze was totaal doorgedraaid en het leek wel alsof ze "bezeten" was.
Schreeuwen, krijsen, het bloed liep over de armen van mn zus die ze inmiddels helemaal tegen het raam had aangedrukt. Er viel op dat moment niet tegen in te gaan zo door het dolle heen was ze. Ik heb geprobeerd haar af te leiden door haar te roepen en rustig te maken. Ze keek wel om en reageerde op mijn stem maar ging vervolgens gewoon door.
Ik durfde haar niet te pakken, dit was ook onmogelijk, dus ik heb een deken over haar heen gegooid waardoor we de kans hadden om de kamer uit te vluchten.
Allebei razelend van schrik hebben we haar bloed enzo afgeveegd en ontsmet. Toen zijn we de deur uit gegaan om de kat tot rust te laten komen.
Ik woon alleen en durfde eigenlijk niet alleen naar binnen dus 2 vrienden zijn met me meegekomen. Toen we de deur open maakten had ze meteen een enorm dikke staart, een vriendin kon haar wel aaien maar je zag dat ze opgefokt was. Ik heb toen met trillende benen een snoepje proberen te pakken maar zodra ik langs haar liep hing ze meteen in mijn benen (ze rook mijn angst misschien??)
Ik was zo overstuur en bang dat ik meteen de kamer uitgegaan ben. Mijn vrienden hebben haar in een mandje gestopt en in de logeerkamer opgesloten. De dag erna ben ik met diezelfde vriendin naar de dierenarts gegaan, wederom heeft die vriendin haar in het mandje gedaan want ik vertrouw haar niet meer
De dierenarts heeft wat gevoeld en koorts opgemeten maar kon zo niks vinden. Ze hebben geen scan/bloedtest of wat dan ook gedaan. Ze wilde me pillen meegeven om haar rustig te houden maar dit was een belachelijke oplossing aangezien ik niet eens in 1 kamer met haar durf te zijn op dit moment. Pillen geven was vroeger al een drama, maar dat kon ik toen wel aan, ik was immers nooit bang voor haar en had overwicht.
Ze willen haar nu 2 dagen daar houden ter observatie, als ze rustig zou zijn mag ze mee, maar ze gaf al aan dat mijn angst een wisselwerking met de kat kon hebben en dat ik eraan moest denken om haar weg te doen.
Ik wil haar echt niet naar een asiel sturen, ik ben gek op haar en mijn hart breekt als ik eraan denk dat ze ik weet niet hoe lang in zo'n klein hokje zit. Niemand die haar wilt hebben..
Heeft iemand tips wat ik hiermee aanmoet

Ik wil niet bang zijn voor mijn eigen huisdier...maar weet ook niet hoe ik dit moet oplossen..
(Sorrie voor de lange OP)