abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113039893
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_113039996
Nederland uit het EK, op naar de Tour :)

Maarre. geen Andy, geen Alberto en nu ook al geen Grischa?!
Neil LOVES Carrots!
pi_113041549
quote:
Cavendish: "Sta scherper dan ooit voor Spelen"

Mark Cavendish heeft vriend en vijand verrast. Met de Ster ZLM Toer won de wereldkampioen zijn eerste rittenkoers en zaterdag in de lastige Ardennenrit greep hij maar net naast de zege. Hij zit op schema voor Londen.

Voor Mark Cavendish komen de weken van de waarheid eraan. Over twee weken begint de Tour, een week na de Tour is er - nog belangrijker voor de Brit - de olympische wegrit in Londen.

"Ik had niet verwacht dat ik deze koers zou winnen, maar het geeft aan dat ik in goeie vorm ben. Ik heb hard getraind om een prestatie zoals zaterdag neer te kunnen zetten", zegt hij in de kranten. De rasspurter ging zelfs met de eersten mee La Redoute over.

"De Spelen zijn een groot doel voor mij en er zit een lange klim in (9 keer de Box Hill, red). Ik ben 4 kg lichter en sta scherper dan ooit. Ik ben zelfs beter dan ik nu al had willen zijn. Dat geeft een goed gevoel voor Londen."

Tussen Parijs en de olympische wegrit liggen maar zes dagen. Er wordt dan ook al gefluisterd dat Mark Cavendish de Tour niet zal uitrijden.

Die klinkt echter ferm: "De Tour is voor mij een wedstrijd van drie weken."

Ploegleider Steven de Jongh (Sky) nuanceert. "Mark wil die Tour gewoon uitrijden. Als zijn vorm oké is, kan dat, maar als die dalend is, zal hij misschien naar huis gaan. Onze mensen in de Tour moeten daarover beslissen."

"De voorbije weken heeft hij zijn sprint niet meer getraind, maar hij heeft nu nog twee weken om zijn sprintsnelheid weer aan te scherpen."

Cavendish heeft in vier Tour-edities 20 ritten gewonnen. Als het van de wereldkampioen afhangt, doet hij er daar dit jaar nog een pak bij. "Het is mijn job om te winnen", zegt hij aan Sporza. "Ik won al eens het groen en wil dat opnieuw. Maar dit jaar gaat het team ook voor het geel met Bradley Wiggins. Het is de droom van elke rijder om in zijn carričre deel uit te maken van een team dat de Tour wint."
quote:
Hoogerland wil bolletjestrui in Tour

SÖRENBERG - Waar hij vorig jaar de kans op de bolletjestrui in de Tour de France misliep door zijn afschuwelijke val, wil Johnny Hoogerland dit jaar een nieuwe poging wagen.

„Het was in 2011 niet echt een doel, maar het liep nu eenmaal zo. Het was jammer dat ik nooit de kans heb gekregen om er uiteindelijk voor te gaan”, aldus de Zeeuw, die door zijn verwondingen de energie uit zijn lichaam voelde vloeien en zijn bolletjestrui al snel moest afstaan.

„Meer dan vorig jaar heb ik mijn zinnen op de bergtrui gezet, al weet ik wel dat het niet gemakkelijk is. Je moet geluk hebben en een paar keer in een goede aanval meezitten. Er zijn een paar ritten waar je een boel punten kunt pakken”, zei Hoogerland, die terugkeek op een nuttige Ronde van Zwitserland.

„Ik heb de kilometers gemaakt die ik nodig had om beter te worden. Dat is gelukt. Nu een paar dagen rusten en dan met de ploeg iets moois proberen te maken van het NK op de weg.”

pi_113041887
quote:
9s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:17 schreef Gitank2 het volgende:
Nederland uit het EK, op naar de Tour :)

Maarre. geen Andy, geen Alberto en nu ook al geen Grischa?!
Ook misschien geen Voeckler en het is nog maar de vraag of Volderke mee gaat doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113042043
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ook misschien geen Voeckler en het is nog maar de vraag of Volderke mee gaat doen.
Die laatste gaat ook zeker niet ;)
pi_113042190
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die laatste gaat ook zeker niet ;)
Hij zat toch wel in de voorselectie? Of is hij daaruit afgevallen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113042321
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bij sportpools.net kun je hem ook nog kiezen. 0 punten. Uiteraard gelijk als secret weapon geselecteerd
pi_113042409
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zat in de voorselectie, heeft zelf aangegeven eigenlijk niet te willen en heeft ook 0 keer laten zien waarom hij mee zou moeten. Sterker nog, hij stapt alleen maar af. Nee die gaat echt niet mee.
pi_113043314
quote:
Fränk Schleck wil geen kopman zijn tijdens de Tour

RadioShack Nissan-TrekFränk Schleck eindigde als tweede in de Ronde van Zwitserland. De Luxemburger reed een opvallende rittenkoers en diende, na de kritiek over zijn opgave in de Giro, iedereen van repliek. Na het forfait van broer Andy lijkt de oudste van de Schlecks de logische nieuwe kopman van RadioShack-Nissan-Trek, maar zelf houdt hij de druk af. ‘Ik wil geen kopman zijn. Ik kan niet op topniveau blijven presteren.'

Zelf stelde Fränk Schleck ruim een uur na de wedstrijd, aan de ploegbus, dat hij niet ontgoocheld was om het missen van de eindzege in de Ronde van Zwitserland, maar zijn lichaamstaal vlak na de finish sprak boekdelen. Over zijn stuur gebogen, zocht hij steun bij zijn echtgenote Martine en hijgde hij minutenlang na. De Luxemburger had alles gegeven in de slotetappe naar Sörenberg.

Schleck: ‘We hebben mee de koers gemaakt en ons als team getoond. Ik heb een leuke week achter de rug. Kijk, het feit dat ik hier tweede ben en andere renners van de ploeg een goede uitslag reden, bewijst dat we ons niets aantrekken van alle heisa rond het team. Het uitvallen van Andy voor de Tour is heel jammer, de affaire Armstrong/Bruyneel heeft geen betrekking op ons team. We hebben dat allemaal overleefd en er ons niet door laten afleiden. De resultaten spreken voor zich.'

Zie je deze Ronde van Zwitserland nu als een voorbereiding voor de Tour de France?

‘Neen, helemaal niet. Ik heb al meer dan vijftig koersdagen op de teller (45 eigenlijk, nvdr.). Ik deed de voorbereiding op de Ardense klassiekers, dan moest ik onverwacht naar de Giro (door het uitvallen van Fuglsang, nvdr.) die ik bijna volledig uitreed, dan de Ronde van Luxemburg en nu Zwitserland. Natuurlijk, dat was allemaal niet voorzien en het waren speciale omstandigheden waaraan niemand schuldig is, maar ik ben geen machine. Je moet realistisch zijn. Ik ben nu al zeer mager en in topvorm, ik kan dit niveau niet blijven volhouden.'

Wil je nog wel naar de Tour of kies je liever voor de Vuelta, samen met je broer Andy?

‘Natuurlijk ga ik nog, maar niet als leider. Daarin heb ik geen zin. Ik wil niet dat er druk op mij komt nu Andy is uitgevallen.'

Nochtans werd je vorig jaar derde in Parijs, het kopmanschap is dan toch een logisch gevolg?

‘Misschien wel, maar niet met deze voorbereiding, niet als je al zoveel gekoerst hebt. Kijk: Alberto Contador is het beste bewijs. Vorig jaar won hij de Giro en daarvoor betaalde hij een prijs in de Tour. Hij was er niet sterk genoeg en dan heeft hij nog niet eens gekoerst tussen de Giro en de Tour, zoals ik dat nu wel doe. Hoe zou ik het dan wel voor elkaar krijgen om het kopmanschap van de ploeg te dragen. Dat kan niet.'

Heb je dat al besproken in het team?

‘Nog niet, daar was nog geen tijd voor. Door al die koersdagen heb ik zelfs nog geen Touretappes kunnen verkennen. Ik wil niet het etiket van leider, want dan kan iedereen, bij een tegenvallende prestatie, achteraf klagen dat ik niet goed genoeg was.'

Wie dan wel binnen de ploeg?

‘Dat moeten we nog bespreken. Er zijn genoeg opties, genoeg sterke jongens in het team. Klöden misschien. Ik wil nu eerst en vooral herstellen van deze Ronde van Zwitserland. Hoe de Tour verloopt, zien we wel bij de start in Luik.'
Nieuwsblad..
pi_113043488
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zat in de voorselectie, heeft zelf aangegeven eigenlijk niet te willen en heeft ook 0 keer laten zien waarom hij mee zou moeten. Sterker nog, hij stapt alleen maar af. Nee die gaat echt niet mee.
Ik acht de kans ook klein, maar dan heb ik dus niets gemist.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Nieuwsblad..
Het wordt steeds leuker, Wiggins krijgt zo de Tour-zege bijna in zijn schoot geworpen. Alleen Evans is misschien een serieuze tegenstrever, maar ook die lijkt minder in vorm te zijn dan vorig jaar.
Album top 100 2024
pi_113043505
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Het wordt steeds leuker, Wiggins krijgt zo de Tour-zege bijna in zijn schoot geworpen. Alleen Evans is misschien een serieuze tegenstrever, maar ook die lijkt minder in vorm te zijn dan vorig jaar.
Frank Schleck was sowieso nooit een serieuze tegenstander met al die tijdritkilometers.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:12:08 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_113045034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:30 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ik vraag me af of de 'aanpassing' van Cav met zijn gewicht gevolgen heeft voor zijn sprintsnelheid om eerlijk zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 18 juni 2012 @ 12:14:41 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113045121
quote:
Ik vrees vooral dat, indien er een andere opponent komt bovendrijven (Nibali, Gesink, Menchov, VDB, Sanchez, weet ik veel wie), dat die bijna allemaal al blij zouden zijn dat ze 2e of 3e staan en meteen gaan "consolideren", zich neerleggen bij het overwicht van Sky en hun plekje gaan verdedigen.

Beste zou nog zijn indien Wiggins op de eerste de beste col meteen een hongerklop van een half uur krijgt, maar ja... we verwachten dan allemaal dat ze "MIjn grote kans! Ik zet op alles op alles" gaan denken, terwijl het meestal "Mijn grote kans! Ik ga voorzichtiger en zuiniger dan ooit rijden!" is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:21:51 #14
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_113045321
Jammer genoeg is vooral Rabo daar heel goed in, en ik vrees ook voor een complete lamlegging van UK Postal.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_113049257
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Geen Voeckler?

Ik moet me weer inlezen merk ik :)
Neil LOVES Carrots!
pi_113049323
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:05 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Geen Voeckler?

Ik moet me weer inlezen merk ik :)
Heeft een ontsteking aan zijn knie. Is de vraag of hij de Tour haalt. Zelfde kan gezegd worden van Jeannesson, alleen is het daarbij geen knieblessure, maar het compleet uit vorm zijn vanwege ziekte.
pi_113049415
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Heeft een ontsteking aan zijn knie. Is de vraag of hij de Tour haalt. Zelfde kan gezegd worden van Jeannesson, alleen is het daarbij geen knieblessure, maar het compleet uit vorm zijn vanwege ziekte.
Aha, zou jammer zijn.
Neil LOVES Carrots!
pi_113050700
quote:

[..]

[..]

Grootste concurrentie voor Wiggins kan nog wel eens komen uit zijn eigen ploeg.
pi_113052675
Lijkt het alleen maar zo of zijn er echt veel meer blessures bij renners dit jaar? Heb daarnaast ook het idee dat er veel meer etappes in de WT-koersen verreden zijn in slecht weer in vergelijking met andere jaren.
pi_113052745
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:19 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt het alleen maar zo of zijn er echt veel meer blessures bij renners dit jaar? Heb daarnaast ook het idee dat er veel meer etappes in de WT-koersen verreden zijn in slecht weer in vergelijking met andere jaren.
Dat vond ik juist wel weer meevallen, het voorjaar dan. Vrijwel alle klassiekers zijn toen in goed tot uitstekend weer verreden. Alleen Luik was wat minder geloof ik.
pi_113052825
En er is veel gezegd over Schleck en zijn dramatische voorbereiding (kan echt niet :')) maar de tour gaat hem wel echt missen. Hij is eigenlijk de enige kanshebber waarvan ik verwacht had dat ie bv in die eerste Vogezenrit in de aanval zou gaan. Ben bang dat ze daar nu gewoon in een blok omhoog gaan rijden, nog een uitval in die supersteile laatste strook misschien.
  maandag 18 juni 2012 @ 15:44:06 #22
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113053680
Ik ga wel keihard lachen als de Tour dit jaar gewonnen wordt door iemand wiens ontsnapping men in het peloton onvoldoende onder controle heeft gehouden. Een soort Voeckler, maar dan een minder grote flapdrol graag. :P
  maandag 18 juni 2012 @ 16:36:09 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113056457
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:44 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ga wel keihard lachen als de Tour dit jaar gewonnen wordt door iemand wiens ontsnapping men in het peloton onvoldoende onder controle heeft gehouden. Een soort Voeckler, maar dan een minder grote flapdrol graag. :P
Ik denk dat Sky daarvoor te slim is. Die gaan uiteraard niet alles terughalen, maar gewoon ongevaarlijke figuren laten wegrijden en niet meer dan 3-4 minuten geven, dan heb je dat soort zaken niet. Vergeet niet dat Voeckler vorig jaar alleen maar kon stunten door valpartijen in het peloton, waardoor die er de brui aan gaven, anders waren Voeckler en co gewoon terug ingelopen.

Er moet dus al een gelijkaardige samenloop van omstandigheden zijn om weer zo'n scenario te hebben. Een combinatie van slecht weer, valpartijen, een uit zijn lood geslagen peloton en ook nog eens net die juiste figuur in de aanval.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113057298
Rabo is het eerste team dat de selectie voor de Tour bekend heeft gemaakt :o Één verrassing: geen Barredo, maar wel Wynants.
quote:
Zes Nederlanders in Rabobank Tour-ploeg

De Rabobank wielerploeg start volgende week zaterdag in Luik met zes Nederlanders. Met Bauke Mollema en Robert Gesink gaat de ploeg voor een goed klassement, terwijl Tour-debutant Steven Kruijswijk de schaduwkopman is.

Met Bauke Mollema, Robert Gesink en Steven Kruijswijk start de Rabobank Wielerploeg in de Tour de France met klassementsrenners uit eigen opleiding. Gesink sloot zondag de Ronde van Zwitserland af met een vierde plaats, waarmee hij zijn goede vorm toonde. “Hij heeft aangetoond dat hij goed is, zijn tijdrit was ook prima, we hopen dat hij die lijn doortrekt. We moeten wel zien hoe het zal gaan als ook de klassementsrenners die in de Dauphiné reden erbij zijn”, zo tempert ploegleider Nico Verhoeven de verwachting. “Toch gaan we met Robert en Bauke Mollema voor een goed klassement.” Mollema werkte in Zwitserland verder aan zijn vorm die hem in de Tour de France een goede positie in het klassement moet opleveren.

De ploeg start verder met Steven Kruijswijk als schaduwkopman. De Brabander zal de kopmannen ondersteunen waar mogelijk en kan, net als in de Ronde van Zwitserland verrassen met een goede eindklassering en doet daarmee een gooi naar de witte trui.

Met Luis Leon Sanchez neemt de Rabobank een rittenkaper mee, die vorig jaar succesvol was in St.Flour. “Maar je moet zijn ondersteunende rol voor de klassementsrenners niet onderschatten”, zo verklaart Verhoeven, die samen met Adri van Houwelingen en Frans Maassen de ploegleiding vormt, het belang van de Spanjaard. Een belang dat ook Laurens ten Dam heeft: “Laurens heeft in Zwitserland laten zien dat hij de rol die wij hem in de Tour de France graag geven, goed en gedreven uitvoert.”

Mark Renshaw is aan de ploeg toegevoegd om in de eerste week mee te spelen in de sprints. Verhoeven: “Zonder echte leadout is Renshaw ook uitstekend in staat om zich goed te positioneren en kort te finishen in massasprints. Daarnaast heeft Mark aangetoond een goede teamplayer te zijn die van enorme waarde voor de ploeg is.”
Bram Tankink, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants vormen het soms onzichtbare, maar onmisbare cement van de ploeg. Bram is de koerskapitein en de twee Maartens zijn de luitenants voor de klassementsrenners.

Tour-ploeg:
Laurens ten Dam, Robert Gesink, Steven Kruijswijk, Bauke Mollema, Mark Renshaw, Luis Leon Sanchez, Bram Tankink, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants.

Ploegleiding:
Nico Verhoeven, Adri van Houwelingen en Frans Maassen

Rabosport
Kortom:
Laurens ten Dam
quote:
Robert Gesink
Steven Kruijswijk
Bauke Mollema
Mark Renshaw
Luis Leon Sanchez
Bram Tankink
Maarten Tjallingii
Maarten Wynants
pi_113057521
Renshaw top 10 max in een toursprint :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')