-lijstje verwijderd, komt weer in de OP als Ingrid duidelijk heeft wat nog nodig is-quote:Hoi allemaal!
Lang verhaal kort: we staan op het punt om te scheiden. Ik wil niet de hele achtergrond uit de doeken doen hier, als je meer uitleg wil mag je me altijd pm-men voor meer informatie. In het kort komt het er op neer dat ik een complete inboedel (van bestek tot wasmachine) bij elkaar zal moeten sprokkelen zodra ik een eigen huisje krijg.
Als er iemand iets over heeft, kan ik het goed gebruiken! Ik heb geen inkomen, moet dus bijstand aanvragen dus ik kan er weinig tot niks voor geven helaas.
Ik woon in Assen. (ga daar ook een huisje zoeken)
_Ingrid_
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal even kijken of het wat duidelijker kan.
Afmetingen vd vertrekken +/- in meters:
Slaapkamer 1 (Tyler) is 2.50m x 3.60m
Slaapkamer 2 (Ingrid) is 2.80m x 3.60m
Slaapkamer 3 (Kim) is 4.43m x 3.01m
keuken (liefste zeil) 1.98m x 3.10m
Rucky's verslag (foto's!) van de ophaalronde van spullen door Nederland (en Duitsland?!)
[ Bericht 10% gewijzigd door Cat-astrophe op 18-06-2012 20:47:13 ]Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
het gaat niet om dat eventuele geld. En weet je? Had hem de avond van te voren nog gestofzuigd maar ja er wonen hier 2 katten in huis,quote:Op zondag 17 juni 2012 23:02 schreef vannelle het volgende:
Ik begin dat gewijs naar elkaar een beetje beu te worden.
Heb die bank gezien, zelfs in m'n handen gehad.
Die scheur is misschien gekomen door het versjouwen door het veel te nauwe trappegat. Goed mogelijk.
Maar dan nog, laten we eens even reëel Toekito.
Je aanbod was mooi, iedereen weet dat. Echt wel.
En die bank was niet fraai, weet je zelf ook wel. Heb de rest van de dag kattenharen in m'n kleding gehad en een paar vuile handen.
Als het om geld voor het kinderpotje gaat wil ik dat ook wel overmaken.
Als het gaat om waardering: Krijg je ook van me, vond het een geweldig gebaar.![]()
Maar doe ajb niet verbaasd als iemand de bank toch niet goed vond, je weet zelf hoe de bank is.
Samenvatting:
-Mooi aanbod
-In dank geaccepteerd
-Valse verwachtingen gehad en wellicht een beter aanbod
Zoals ik al zei, je gebaar was echt fantastisch! Voel je niet aangevallen.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:05 schreef Toekito het volgende:
[..]
het gaat niet om dat eventuele geld. En weet je? Had hem de avond van te voren nog gestofzuigd maar ja er wonen hier 2 katten in huis,
Maar ik vindt het prima. Ik denk voortaan 2x na voor ik wat weggeef.
Ik snap beide kanten wel heel goed.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:08 schreef flugeltje het volgende:
Even he... In mijn geval ging het om goed spul, alleen smaakonderhevig. Het spul zou ik op marktplaats verkocht hebben aangezien het maar een jaar gebruikt is... Omdat ik Ingrid wilde helpen (en alleen daarom) heb ik besloten om het aan haar te geven, als die spullen dan , nog voor ze in haar huis hebben gestaan, elders zouden belanden simpelweg vanwege het feit dat 'eens gegeven, altijd gegeven' is zou je aan mij toch ook een hele kwaaie hebben hoor...
Daarnaast vind ik het ook niet netjes om het openbaar over de staat van die bank te hebben (kattenharen, vieze handen)
Op deze manier haal je FHF ook onderuit, mensen denken straks wel 2 keer na voor ze iemand nog willen helpen en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Nou ja blijkbaar hebben jullie half FOK! wijs gemaakt dat het bankje van voor de 80 jarige oorlog was. En dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je gebaar was echt fantastisch! Voel je niet aangevallen.
+1quote:Op zondag 17 juni 2012 23:12 schreef Ehhe het volgende:
Ik snap beide kanten wel heel goed.
Maar uiteindelijk komt het wel bij iemand terecht die het ook kan gebruiken. Dat is toch ook wel een beetje het principe van zoiets?
Zoals ik al zei: Het is voornamelijk de toon waarop het gezegd is.
Er zullen best mensen zijn die dingen aanbieden die ze niet per se "over" hebben, maar die het aanboden omdat het om Ingrid ging. Dingen die ze anders dus misschien wel niet eens weggedaan hadden. En dan is dit best zuur.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:12 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk komt het wel bij iemand terecht die het ook kan gebruiken. Dat is toch ook wel een beetje het principe van zoiets?
De helft van mijn aanbod moet ik zelfs nog kopen!!! Niets van wat ik over had ofzo, maar gewoon, omdat zij het kon gebruiken en ik het (op dat moment!) kon missen...quote:Op zondag 17 juni 2012 23:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zullen best mensen zijn die dingen aanbieden die ze niet per se "over" hebben, maar die het aanboden omdat het om Ingrid ging. Dingen die ze anders dus misschien wel niet eens weggedaan hadden. En dat is dit best zuur.
Maar gedane zaken nemen geen keer, dus waarom ik nog reageer weet ik eigenlijk niet, want het gaat niets oplossen
Nee volgens mij is het meer het feit dat men Ingrid wilde helpen en de spullen doorgeschoven worden nog voor ze in gebruik genomen zijn... Mensen wilden Ingrid helpen en niet een willekeurige vreemdequote:Op zondag 17 juni 2012 23:12 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Die indruk heb ik niet hoor. Ik lees enkel over een bankje met een paar scheuren.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:13 schreef Toekito het volgende:
[..]
Nou ja blijkbaar hebben jullie half FOK! wijs gemaakt dat het bankje van voor de 80 jarige oorlog was. En dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Wat Flugeltje zegt, ik denk wel 4x na voordat ik wat weggeef hier.
Daar heb je eigenlijk een goed punt.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:08 schreef flugeltje het volgende:
Daarnaast vind ik het ook niet netjes om het openbaar over de staat van die bank te hebben (kattenharen, vieze handen)
Op deze manier haal je FHF ook onderuit, mensen denken straks wel 2 keer na voor ze iemand nog willen helpen en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
PARDON????quote:Op zondag 17 juni 2012 23:13 schreef Toekito het volgende:
[..]
Nou ja blijkbaar hebben jullie half FOK! wijs gemaakt dat het bankje van voor de 80 jarige oorlog was. En dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Ik weet niet wie want heb niet alles gelezen. Het was in deze niet persoonlijk ondanks dat ik deels op je reageerdequote:Op zondag 17 juni 2012 23:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
PARDON????
Ik neem aan dat je niet mij bedoelt hoewel je mij wel quote.
Zoiets heb ik nooit gezegd.
Heb alleen gezegd dat ik je gebaar/gift erg waardeer.
Daar kies je toch zelf voor? Je HOEFT dat niet te doen hoor.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:16 schreef Ireth het volgende:
[..]
De helft van mijn aanbod moet ik zelfs nog kopen!!!
je gelooft toch zelf niet dat ik vandaag een nieuwe bank koop en hem dan volgende week in FHF schenk hé? Dat zijn vaak dingen die hier en daar wat mankeren. Bij het bankje was er 1 scheur aan de onderkant en dan dus een kleedje omdat de witte kleur niet meer wit was.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar kies je toch zelf voor? Je HOEFT dat niet te doen hoor.
Ik vind het raar dat er blijkbaar voorwaarden zijn waaronder Ingrid vrijwillig weggegeven dingen onvoorwaardelijk dient te accepteren, en ook nog eens door het stof moet kruipen om toch vooral de ego's van de (in mijn ogen niet zo gulle, want kapot) gevers genoeg te strelen.
Daar gaat het niet om. Het ging om dat mensen iemand willen helpen, en dan niet eens met dingen die ze 'over' hebben, maar dingen waarvan ze misschien denken dat Ingrid ze beter kan gebruiken. Ik had dat gevoel ook. Ingrid was in nood, ik kon wat missen, alleen had ik niets uit eigen voorraad om te geven. Dus dan koop ik wat. Het waren dus NIET allemaal afdankertjes die anders in de kliko zouden belanden die men gaf. Dat bedoel ik te zeggen. Niets meer en niets minder.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar kies je toch zelf voor? Je HOEFT dat niet te doen hoor.
Ik vind het raar dat er blijkbaar voorwaarden zijn waaronder Ingrid vrijwillig weggegeven dingen onvoorwaardelijk dient te accepteren, en ook nog eens door het stof moet kruipen om toch vooral de ego's van de (in mijn ogen niet zo gulle, want kapot) gevers genoeg te strelen.
Ik zou me daar niet zoveel over opwinden, want bij verhuizingen kan dat altijd gebeuren. Risico dat je moet accepteren.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daarnaast schijnen wij tijdens vervoer een scheur te hebben gemaakt? Nee, da's leuk om te horen.
Ik wordt aangevallen dus verdedig me. Lijkt me logisch.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zou me daar niet zoveel over opwinden, want bij verhuizingen kan dat altijd gebeuren. Risico dat je moet accepteren.
Verder hou ik erover op. Ik verbaas me wel over de mentaliteit van een aantal mensen die toch in FHF posten, dat dan wel. Onbaatzuchtig goed doen is blijkbaar toch niet meer zo veel voorkomend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |