55 min extra slaapverwekkendquote:Op zaterdag 29 september 2012 17:55 schreef Iwanius het volgende:
Lui...ik heb gezien dat vanaf vandaag dus een 'extra' beschikbaar is van +/- 55 minuten.
Alle alternative scene's,ending en wat al niet meer. Iedereen weet wel waar dit te halen op usenet gezien de tekst.
Ik heb een iets andere interpretatiequote:Op maandag 24 september 2012 13:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik denk persoonlijk niet dat het zwarte spul puur een biologisch wapen was dat uitsluitend een 'agressieve variant' voortbrengt.
Als dat het doel was van de Engineers hadden ze het leven op aarde al in een veel eerder stadium uitgeroeid om plaats te maken voor één of andere super agressieve worm, squid of Xenomorph. (Volgens Prometheus stamt de mensheid immers ook af van het zwarte spul, gecombineerd met het DNA van een Engineer).
Het zwarte spul lijkt mij eerder een onhandelbaar goedje, dat álle kanten op kan. Het kan een jumpstart veroorzaken in evolutie/intelligentie, maar in het geval van bijvoorbeeld die wormpjes kan het ook de pure overlevingseigenschappen versterken.
Praat geen klets Sunchaser. Het is gewoon een prima popcorn SciFi actie film. Doe nou niet net alsof de andere Alien films iets meer zijn dan dat.quote:
Wat is er zo prima aan dan? Ik heb ondertussen genoeg argumenten gezien van mensen die de film niet zo interessant vonden maar van de voorstanders heb ik eigenlijk alleen maar verhalen als "alien was ook niet zo goed" (en?) & "het is gewoon een prima film" gehoordquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:05 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Praat geen klets Sunchaser. Het is gewoon een prima popcorn SciFi actie film. Doe nou niet net alsof de andere Alien films iets meer zijn dan dat.
Ja dat eigenlijk. Daarmee is je vraag wel beantwoord ems.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:18 schreef kensei het volgende:
Okee dan mijn argumenten waarom ik het een goede film vond:
- De CGI was adembenemend mooi
- De opbouw van 'onschuldige' onderzoeksmissie naar shitstorm was goed gedaan
- Het verhaal vond ik orgineel
- Futuristische setting werd goed neergezet
- De actie was gewoon gaaf
- De engineers zijn epic
- Charlize Theron
- Niet alles word in detail uitgelegd, zodat er ruimte is voor je eigen interpretatie/speculatie
- Bij het einde van de film heb ik gelijk zin in het volgende deel.
Wat ik er slecht aan vond:
- Niet alle rollen/karakters waren overtuigend (bijvoorbeeld die 2 gasten die verdwaald/vast zaten)
- Sommige details waren een beetje onlogisch (maar daar moet je je niet mee bezig houden als je ontspannen een film kijkt imo)
- De motivatie van de kapitein om dat schip te rammen hadden ze wel iets meer van kunnen maken
Ik vond Prometheus een prima film. Kan mij prima vinden in de samenvatting hierboven, maarreh... Alien en Aliens waren wel van een andere orde.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:05 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Praat geen klets Sunchaser. Het is gewoon een prima popcorn SciFi actie film. Doe nou niet net alsof de andere Alien films iets meer zijn dan dat.
Maar Prometheus probeert wel meer te zijn dan dat en faalt daarin. Dan mag die film daar toch op afgerekend worden? Alien/Aliens focussen zich geheel op sfeer/spanning/actie, daar waar Prometheus dat wat terugschroeft om te proberen er een diepere laag in te steken. Helaas vinden een hoop mensen die laag niet voldoen, is de sfeer/spanning/actie dan onvoldoende aanwezig om de falende diepgang door de vingers te zien en is het voor een hoop mensen niet meer dan een okaye scifi.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:05 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het is ook niet dezelfde planeet als waar de Nostromo lande. Plus de Space Jockey op LV-426 had een opengebarsten borstkas.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:16 schreef Verbal het volgende:
Ik vond op zich wel leuk aan P. dat er een verklaring is gegeven voor de Space Jockey uit Alien... althans... daar leek het op, tot de Engineer aan het eind weer opdook, dan kan hij dus niet meer aan de console zitten...
En de geboorte van de eerste alien vond ik toch ook wel iets hebben.
V.
Serieus? Gecrasht schip, zelfde vorm?quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ook niet dezelfde planeet als waar de Nostromo lande. Plus de Space Jockey op LV-426 had een opengebarsten borstkas.
Prometheus speelde zich af op http://avp.wikia.com/wiki/LV-223quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Serieus? Gecrasht schip, zelfde vorm?
V.
Zet directors commentary aan. Valt verder weinig aan te snappen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:03 schreef DaShAg het volgende:
Zojuist de film op Blu-Ray gezien.
Kan iemand mij het hele begin uitleggen? Achteraf snap ik nog steeds niet helemaal wat daar gebeurde
Ok. Ondanks dat ik het met de meeste punten niet eens ben verschillen smaken natuurlijk. Zo vond ik Charlize eigenlijk helemaal geen voordeel. Het pakje wat ze droeg en de momenten dat ze haar mond dicht hield kon ik haar echter wel appreciërenquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja dat eigenlijk. Daarmee is je vraag wel beantwoord ems.
Net de Blu-ray 4-disc collector's edition (wat ik pas achteraf zag) gehaald...quote:
Waarom zou je überhaupt zo'n visueel HD spektakel als dit op zo'n gepasseerd SD medium als dvd willen kijken?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jammer dat ze slechts een selectie van de verwijderde scenes op de dvd hebben gezet (+/- 10 min.) en te belabberd waren om niet eens de commentary tracks over te zetten. Nu moet ik een blu-ray speler kopen om van alle extra's te kunnen genieten. Ik vind het uitermate vervelend dat, sinds de introductie van de blu-ray, extra's worden onthouden van dvd releases om zo de verkoop van blu-ray op te drijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |