Waar hebbie dat vandaan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:19 schreef Armageddon het volgende:
Vergeet trouwens niet dat er nog een deel komt.
Wat een gezeik allemaal zeg. Bladerunner was een saaie kutfilm en Prometheus was 1 van de beste scifi-films die ik heb gezien.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Omdat het Ridley Scott is, die het superieure Alien en Blade Runner heeft gemaakt en die te boek staan als twee sci-fi klassiekers. Van meneer Scott mag je dus meer verwachten dan een halfbakken product als Prometheus.
Zo klopt iequote:Op vrijdag 20 juli 2012 04:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat een gezeik allemaal zeg. Bladerunner was een saaie kutfilm en Prometheus was 1 van de beste scifi-films fantasy films die ik heb gezien.
Je begint met dit...quote:
En vervolgens komt er een heel verhaal waarin ik word weggezet als idioot... je bent je er van bewust dat dit ook maar jouw mening is he?quote:Blade Runner is één van de beste sci-fi films ooit en talloze malen gekopieerd in films (Akira, Se7en, Natural City, Ghost in the Shell), videoclips (Freeek - George Michael) en games (Deus Ex, Snatcher, Nightlong). Dat zie ik Prometheus nog niet snel doen, want dat is slechts een mooi geschoten, vermakelijk popcornfilmpje met filosofie voor simpele filmkijkers zoals jij. En aangezien Prometheus een prequel is op de Alien franchise doet het verhaal er voor mij wel degelijk toe, en dat had veel beter gekund dan het halfbakken product dat het nu is.
Ben je altijd zo'n mierenneuker?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 05:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zo klopt ie
Alleen omdat een verhaal in de ruimte of toekomst afspeelt is het niet automatisch een sci-fi.
Het is niet alleen mijn mening, maar de mening van een heleboel mensen:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 05:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je begint met dit...
[..]
En vervolgens komt er een heel verhaal waarin ik word weggezet als idioot... je bent je er van bewust dat dit ook maar jouw mening is he?
Geen idee. Het is een persoonlijk iets maar een goede film begint voor mij met een goed doordacht en intelligent script (de science in sci-fi) en visueel spectakel is extra. En beide had natuurlijk gekund. Ik begrijp de keuzes niet en was teleurgesteld.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 05:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ben je altijd zo'n mierenneuker?![]()
So fucking whatquote:Op vrijdag 20 juli 2012 06:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het is niet alleen mijn mening, maar de mening van een heleboel mensen:
"In 1993 the film was selected for preservation in the United States National Film Registry by the Library of Congress as being "culturally, historically, or aesthetically significant"."
"Blade Runner continues to reflect modern trends and concerns, and an increasing number consider it one of the greatest science fiction films of all time."
Dus ja, als je Blade Runner een saaie kutfilm vond dan heb je het niet helemaal begrepen en waarschijnlijk het aandachtsvermogen van een visstick.
Gelukkig, nog een connaisseurquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:11 schreef Gellarboy het volgende:
Blade Runner kocht ik blind op dvd omdat iedereen er compleet lyyyyyyyrisch over was. Wat een fucking KUTfilm, jongen. Ik zie 100.000 keer liever Prometheus.
Ach weet je, de kans is groot dat hoe vaker ik Prometheus zie hoe minder goed ik hem vind omdat niet alles klopt. Ik vond de laatste Star Trek film ook geweldig nadat ik hem voor de eerste keer had gezien, maar nu kan ik hem niet meer kijken door de vele irritante acteurs.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geen idee. Het is een persoonlijk iets maar een goede film begint voor mij met een goed doordacht en intelligent script (de science in sci-fi) en visueel spectakel is extra. En beide had natuurlijk gekund. Ik begrijp de keuzes niet en was teleurgesteld.
Het is de trend blijkbaar. Ik noem het de James Bond truc. Stop er over the top stunts, dingen die niet kunnen in, plus wat grappige oneliners en slap-stick achtige humor en je komt overal mee weg. Gaten in plots ed. is dan geen probleem meer. Het is op safe spelen. Een goede film zonder deze foefjes, zoals Alien, maken is veel moeilijker want dan loop je risico dat een film zichzelf te serieus neemt. Dat vereist vakwerk.
De intelligentie van het script de 'science' in sci-fi? Kom op zeg.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geen idee. Het is een persoonlijk iets maar een goede film begint voor mij met een goed doordacht en intelligent script (de science in sci-fi) en visueel spectakel is extra. En beide had natuurlijk gekund. Ik begrijp de keuzes niet en was teleurgesteld.
Dit zegt vooral veel over jou.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 04:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat een gezeik allemaal zeg. Bladerunner was een saaie kutfilm en Prometheus was 1 van de beste scifi-films die ik heb gezien.
Nou, dan kan meneer Scott in de herkansing...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:24 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nee, m'n neef heeft heel veel van de special effects gedaan. Daar heb ik het van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |