Mee eens. Mijn vent houdt ook niet van Alien(s) en horror, maar ik denk dat 'ie dit super entertaining zal vinden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:52 schreef Norrage het volgende:
Dan denk ik dat ie perfect voor jou is. Want precies die eerste 2 dingen komen er eigenlijk nauwelijks in voor. Is gewoon een spannende fantasy/science fiction film die vooral erg mooi in elkaar is gezet.
Niet alles kunnen verklaren is natuurlijk een ander verhaal dan alle interne logica overboord gooien, hè? Een basale consistentie wat logica betreft is toch wel een vereiste, ook voor hersenloos entertainment.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Poe hee, sci-fi betekent niet dat alles perfect (met huidige) wetenschappelijke kennis te verklaren moet zijn. Kom op, nog nooit een boek van Asimov ofzo gelezen?
Gebrek aan logica werkt juist heel goed voor hersenloos entertainment, want dan hoef je niet na te denken; de hersenen te gebruiken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet alles kunnen verklaren is natuurlijk een ander verhaal dan alle interne logica overboord gooien, hè? Een basale consistentie wat logica betreft is toch wel een vereiste, ook voor hersenloos entertainment.
Je legt me woorden in de mond. Ik heb dat niet gezegd. De overeenkomst tussen een sprookje en scifi is dat alles mag en kan. Het verschil is dat je het in scifi met (nog) niet bestaande technologie onderbouwt. Maar als men dat nalaat is het een sprookje.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Poe hee, sci-fi betekent niet dat alles perfect (met huidige) wetenschappelijke kennis te verklaren moet zijn. Kom op, nog nooit een boek van Asimov ofzo gelezen?
Ik vind Asimov wel een waardeoos voorbeeld. Als er een sciencefiction schrijver is die het zo realistisch mogelijk probeert te laten overkomen is hij het welquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als elke vorm van logica overboord wordt gegooid, valt dat alleen maar meer op, en niet in positieve zin.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Gebrek aan logica werkt juist heel goed voor hersenloos entertainment, want dan hoef je niet na te denken; de hersenen te gebruiken.
Nog lang niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:18 schreef DaCobus het volgende:
Wanneer eindelijk te pindakazen?? (in HD)
Pindakazen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:18 schreef DaCobus het volgende:
Wanneer eindelijk te pindakazen?? (in HD)
Ja klopt, moet ik het meer in de hoek van Stephenson, Bear, Vance en Simmons zoeken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Asimov wel een waardeoos voorbeeld. Als er een sciencefiction schrijver is die het zo realistisch mogelijk probeert te laten overkomen is hij het wel
Asimov
Ik leg je geen worden in de mond, jij en ik hebben blijkbaar een andere opvatting over wat SciFi inhoudt. Dat het niet niet meteen te verklaren is met de (huidige) opvattingen van de wetenschap wil niet zeggen dat het geen SciFi is, in mijn ogen althans.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond. Ik heb dat niet gezegd. De overeenkomst tussen een sprookje en scifi is dat alles mag en kan. Het verschil is dat je het in scifi met (nog) niet bestaande technologie onderbouwt. Maar als men dat nalaat is het een sprookje.
Toegegeven, het ziet er een stuk beter en flitsender uit als dombo het vliegende olifantje maar het is uiteindelijk op precies hetzelfde niveau.
Als sprookjesfilm is het geweldig. Als scifi is het prut. En het is maar net waar je van houdt.
En dan komen we denk ik uit op een kwestie van smaak. En dat is een persoonlijk iets.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als elke vorm van logica overboord wordt gegooid, valt dat alleen maar meer op, en niet in positieve zin.
Scifi kan ook een prachtig visueel spektakel zijn, zonder dat men al te diep ingaat op de technologie. Bovendien is een film vaak niet te vangen in één genre. Kijk naar Star Wars, sprookje (fantasy) en science fiction.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond. Ik heb dat niet gezegd. De overeenkomst tussen een sprookje en scifi is dat alles mag en kan. Het verschil is dat je het in scifi met (nog) niet bestaande technologie onderbouwt. Maar als men dat nalaat is het een sprookje.
Toegegeven, het ziet er een stuk beter en flitsender uit als dombo het vliegende olifantje maar het is uiteindelijk op precies hetzelfde niveau.
Als sprookjesfilm is het geweldig. Als scifi is het prut. En het is maar net waar je van houdt.
Prima, alleen dat het geen kwestie van smaak is. Zodra een film alle logica overboord gooit, vindt bijna niemand hem meer goed.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:09 schreef Gray het volgende:
[..]
En dan komen we denk ik uit op een kwestie van smaak. En dat is een persoonlijk iets.
Star Wars handhaaft wel een interne consistentie.quote:Scifi kan ook een prachtig visueel spektakel zijn, zonder dat men al te diep ingaat op de technologie. Bovendien is een film vaak niet te vangen in één genre. Kijk naar Star Wars, sprookje (fantasy) en science fiction.
Moet ik dat niet zelf weten?quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Pindakazen?Ga gewoon naar de bios als je m wil zien
Dat maakt 't niet minder kansloos.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 06:45 schreef DaCobus het volgende:
Moet ik dat niet zelf weten?
En het is nog steeds gewoon legaal hoor om een film te downloaden in NL.
Na wat klikwerk daar kwam ik bij deze terecht en daar staan een goede opmerking, namelijk "The bad script is doubly disappointing because it seems convinced that having characters again and again say ‘Don’t you care about the Big Questions?’ somehow counts as addressing the Big Questions.". De beste manier om het te beschrijven is oppervlakkige diepgang.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:19 schreef qwry het volgende:
Geen idee of deze blogpost al gepost is. Als je tijd over hebt is ie het lezen wel waard.
haha das een goeie idd.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Na wat klikwerk daar kwam ik bij deze terecht en daar staan een goede opmerking, namelijk "The bad script is doubly disappointing because it seems convinced that having characters again and again say ‘Don’t you care about the Big Questions?’ somehow counts as addressing the Big Questions.". De beste manier om het te beschrijven is oppervlakkige diepgang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik word een beetje moe van die standaard portrettering van monsterlijke aliens, het zou ook eens mooi zijn als de thematiek eens de gedachte van het publiek verder bracht. Maar misschien komt er een vervolg met de grote antwoorden op de grote vragen.We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
Definieer 'alle logica'. Een kleine Hobbit genaamd Frodo neemt de immense taak op zich om een magische ring met de kracht van oa onzichtbaarheid, ook wel de ene ring genoemd, in een magische vulkaan te gooien in een land van donkere magie, om de wereld te verlossen van de heerser van de ring en zijn leger.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Prima, alleen dat het geen kwestie van smaak is. Zodra een film alle logica overboord gooit, vindt bijna niemand hem meer goed.
Maar onderbouwt geen onbestaande technologie, dus volgens jouw stelling geen scifi.quote:[..]
Star Wars handhaaft wel een interne consistentie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |