Om hier maar even in dit topic verder te gaan en in de ander ontopic te blijven hier.
Dus Barca en Keeper, leef je uit
Zelf vind ik nog steeds dat Joden, Joden geroepen mag worden. en bla bla bla dat je hier weer reacties op uitlokt.
Immers Ajax werd altijd al uitgescholden voor Joden enzo.
En Barca, denk jij nu echt als de Ajax Sups (wat toch niet gaat gebeuren) zou stoppen met zichzelf zo te noemen dat de rest hiermee stopt om ons hiermee uit te schelden?
Hier effe kort verklaringen waarom het joden geroep in de arena
De F-Siders hadden echter een tweede, overal bekende geuzennaam: Joden. De Ajacieden namen deze naam aan nadat eind jaren 70, begin jaren 80 steeds meer tegenstanders spreekkoren lieten horen en spandoeken hadden hangen die anti-Joods waren, vanwege de Joodse-historie van Ajax. Goed voorbeeld is FC Utrecht. De supporters van die club hadden omstreeks 1980 een spandoek hangen met daarop Ajax. De A's waren als davidsterren afgebeeld, de x was een hakenkruis. Er kwamen als reactie hierop steeds meer Israelische vlaggen te hangen op F (met dank aan o.a. de vlaggengallerij achter het NS-station in Haarlem, ze bleven steeds maar nieuwe ophangen nadat de vorige weer 'verdwenen' was....). Pas later begonnen de Ajacieden ook met het scanderen van "joden, joden". Tegenwoordig is het een van de meest gebruikte woorden in liedjes die vanaf F komen.
quote:duh
Op maandag 05 augustus 2002 20:19 schreef LoekB het volgende:
'Joden' ofzo vind ik dat dat best geroepen mag worden. Maar kreten zoals 'hamas hamas alle joden aan het gas' vind ik gewoon te ver gaan.
wie niet
afgezien van dat feyenoord en utrecht tuig
quote:jullie zijn gewoon zo hypocriet als de tering
Op maandag 05 augustus 2002 20:21 schreef F-side het volgende:[..]
duh
wie niet
afgezien van dat feyenoord en utrecht tuig
"rotterdam kankerstad, in de oorlog lag je plat" en "in de lente gooien we bommen op rotterdam" mag zeker wel?
heb het al zo vaak gezegd, of alles of niets.
Want nu wordt feyenoord als de boeman afgeschildert terwijl fucking iedere club wel van dat soort nummers zingt
quote:nope.
Op maandag 05 augustus 2002 20:26 schreef Vision het volgende:[..]
jullie zijn gewoon zo hypocriet als de tering
"rotterdam kankerstad, in de oorlog lag je plat" en "in de lente gooien we bommen op rotterdam" mag zeker wel?
heb het al zo vaak gezegd, of alles of niets.
Want nu wordt feyenoord als de boeman afgeschildert terwijl fucking iedere club wel van dat soort nummers zingt
Maar het ging mij op het hamas geroep.
En trouwens dat roterdam lag je plat dat ik hoor is dus nooit he als ik naar jax geyenoord ga.
Misschien voor mijn tijd
quote:Het kan nog veel erger. Tegenwoordig hoor je het onderstaande liedje niet meer, maar destijds werd dit vreselijke nummer door de hele harde kern van Feyenoord meegebruld(op de wijs van My Body Is Over The Ocean):
'Joden' ofzo vind ik dat dat best geroepen mag worden. Maar kreten zoals 'hamas hamas alle joden aan het gas' vind ik gewoon te ver gaan.
Mein Vati ist bei die Gestapo
Mein Mutti ist bei die SS
Mein Onkel die arbeit in Auschwitz
Da werden die Juden vergässt, vergässt
Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück, zurück
Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück
Dit gaat dus pas écht te ver. Zo slecht Duits!
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 20:31 schreef Gert het volgende:[..]
Het kan nog veel erger. Tegenwoordig hoor je het onderstaande liedje niet meer, maar destijds werd dit vreselijke nummer door de hele harde kern van Feyenoord meegebruld(op de wijs van My Body Is Over The Ocean):
Da werden die Juden vergässt, vergässtHitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück, zurück
Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurückDit gaat dus pas écht te ver. Zo slecht Duits!
Maargoed zolang de hooligans maareens oprotten en nietmeer zogenaamd uit naam van de clubs met elkaar op de vuist gaan dan zouden we al een heel eind zijn!
Beetje de tegenstander plagen mag best maar racisme hoort gewoon niet in een stadion thuis
quote:Ik niet. Bovendien is er toch altijd iets op te vinden.
Toen in 1987 'wij gaan op jodenjacht' niet mocht, werd het gewoon 'wij gaan op neuzenjacht'.
Idee het zelfde, alleen geen agent die je wat kon maken.
Kun je wel moeilijk en krampachtig 1001 regeltjes gaan verzinnen, maar wat is het nut als je bij voorbaat al weet dat het toch niet werkt (Alsof bv het verbod op vuurwerk in voetbalstadions werkt).
quote:Misschien een domme vraag van mijn kant, maar wat is de lol van het zingen van dergelijke liedjes ? Je komt toch voor het voetbal ?
Op dinsdag 06 augustus 2002 13:02 schreef DIGGER het volgende:[..]
Ik niet. Bovendien is er toch altijd iets op te vinden.
Toen in 1987 'wij gaan op jodenjacht' niet mocht, werd het gewoon 'wij gaan op neuzenjacht'.
Idee het zelfde, alleen geen agent die je wat kon maken.
Kun je wel moeilijk en krampachtig 1001 regeltjes gaan verzinnen, maar wat is het nut als je bij voorbaat al weet dat het toch niet werkt (Alsof bv het verbod op vuurwerk in voetbalstadions werkt).
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 06-08-2002 23:54]
En het argument 'maar zij zullen niet ophouden' is zo hypocriet en kinderachtig. Er zal iets moeten worden gedaan, en neem dan als supporter van welke club dan ook het initiatief.
En dat 'joden, joden'. Niet iedere jood zal het kwetsend vinden maar dat wil ook niet zeggen dat geen enkele jood er moeite mee heeft.
Liederen als 'hamas, hamas, joden aan het gas', 'bommen op Rotterdam', hondelul, enz. horen niet. Evenmin als sis-geluiden.
Wat van mij wel mag is een opmerking als 'Goeie pass zeg, hoe lang heb je daarop geoefend? Vijf jaar? Zo he! Knap hoor.' als een speler van de tegenpartij de bal meters voor of achter zijn medespeler plaatst. Alleen zal dat in een voetbalstadion niet zo duidelijk te horen zijn. Bij basketball werkt dit prima!
quote:Dat snappen die idioten zelf ook niet. Kuddegedrag. Een debiel begint en de rest blert mee.
Op dinsdag 06 augustus 2002 13:14 schreef gelly het volgende:[..]
Misschien een domme vraag van mijn kant, maar wat is de lol van het zingen van dergelijke liedjes ? Je komt toch voor het voetbal ?
quote:Omdat een club als Geuzenaam 'Joden' heeft is meteen iedere lied wat over ze gezongen wordt racistisch....
Op maandag 05 augustus 2002 21:25 schreef -Tita- het volgende:
ik vind alles wat racistisch getint is not done is.Beetje de tegenstander plagen mag best maar racisme hoort gewoon niet in een stadion thuis.
Als je over racisme begint dan is Kanker Boeren en Kanker godweet wat net zo racistisch als Kanker Joden!
En wat dacht je van liederen over de bombardementen op Rotterdam, hoeveel slachtoffers heeft dat gekost en hoe pijnlijk is dat voor de nabestaanden.
En dan ook nog de opmerkingen over MKZ tegen PSV, dat kan gewoon niet. Weet je hoeveel gedupeerde boeren er zijn van deze ramp.
Laten we iedere woord waardoor iemand zich beledigd voelt verbannen uit het stadion.
Hoofd, schouders, knie en teen...
O nee, dat is pijnlijk voor mensen die geen hoofd/schouders/knieen of tenen hebben.
quote:Kanker is niet racistisch, wel kwetsend.
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:37 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Omdat een club als Geuzenaam 'Joden' heeft is meteen iedere lied wat over ze gezongen wordt racistisch....
Als je over racisme begint dan is Kanker Boeren en Kanker godweet wat net zo racistisch als Kanker Joden!
En wat dacht je van liederen over de bombardementen op Rotterdam, hoeveel slachtoffers heeft dat gekost en hoe pijnlijk is dat voor de nabestaanden.
En dan ook nog de opmerkingen over MKZ tegen PSV, dat kan gewoon niet. Weet je hoeveel gedupeerde boeren er zijn van deze ramp.
Laten we iedere woord waardoor iemand zich beledigd voelt verbannen uit het stadion.
Hoofd, schouders, knie en teen...
O nee, dat is pijnlijk voor mensen die geen hoofd/schouders/knieen of tenen hebben.
Liederen over joden is ook niet racistisch, eerder anti-semitisch.
zoals gewoonlijk houd de media die neuzen een hand boven het hoofd.
quote:Het woord Joden krijgt een veel te zware lading mee in dit alles.
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:42 schreef Barca het volgende:[..]
Kanker is niet racistisch, wel kwetsend.
Liederen over joden is ook niet racistisch, eerder anti-semitisch.
Het is gewoon een woord net als Boeren, Kakkerlakken etc.
Maar omdat het toevallig ook een hypocriet zeikerig volk is moet er meteen een hoop heisa over worden gemaakt.
Als er over Homo's wordt gezongen dan hoor je niemand klagen. Pas als rose shirtjes uit de handel worden gehaald begint het COC te zeiken.
quote:Lijkt me een schitterend gezicht: het hele stadion Hoofd, schouders knie en teen zingen én de bewegingen meedoen!
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:37 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Laten we iedere woord waardoor iemand zich beledigd voelt verbannen uit het stadion.Hoofd, schouders, knie en teen...
quote:Dat is ook zo'n mooie ja! Vroeger, in De Meer (en wrsl. ook wel elders, maar daar kom ik niet) als het uitvakje begon te morren, kwam er een hard Ssssssssssst vanaf de Ajax-tribunes en waren de gasten weer stil. Vond ik als klein jongentje erg mooi altijd
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:24 schreef Barca het volgende:
Evenmin als sis-geluiden.
Maar ergens, heeft een of andere journalist dat ooit eens vermaakt dat gaskamer geluiden ofzo, want elke keer als het nu wordt gedaan bij een uit-wedstrijd komt er de dag er na in de krant dat het thuispubliek "gaskamer-geluiden" maakte. Ja DOEI! Over vergezocht gesproken
En mensen die zeggen "je komt toch voor voetbal, waarom zing je die liedjes" kennen duidelijk niets van de voetbalcultuur. En dan heb ik het niet over een hersenloze kreet als dat Hamas-rijmpje, maar over gewone provocerende liederen. Dat heb je overal, het hoort erbij. Als je niks met die cultuur hebt, goed, maar oordeel er niet over zonder enige kennis van zaken.
Hatze, hatze, alle Joden aan de Matze
quote:HULDE AAN KEEPER!
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:56 schreef keeper het volgende:En mensen die zeggen "je komt toch voor voetbal, waarom zing je die liedjes" kennen duidelijk niets van de voetbalcultuur. En dan heb ik het niet over een hersenloze kreet als dat Hamas-rijmpje, maar over gewone provocerende liederen. Dat heb je overal, het hoort erbij. Als je niks met die cultuur hebt, goed, maar oordeel er niet over zonder enige kennis van zaken.
Eindelijk iemand die weet hoe het in elkaar zit, en dat voor een ajacied!
quote:inderdaad, had het niet beter kunnen verwoorden!
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:27 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
HULDE AAN KEEPER!
quote:Het zijn gewoon de zeikerds die over spreekkoren vallen.
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:28 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
inderdaad, had het niet beter kunnen verwoorden!
De echte neusjes zullen niet wakker liggen van zo'n "Hamas" liedje.
Ik als echte Feyenoord kan ook niet wakker liggen over bijv. "Homo's lopen hand in hand".
Soms zijn er zelfs spreekkoren tegen Feyenoord dat ik moet lachen omdat ze grappig verzonnen zijn!
quote:Blijf wel even serieus reageren aub.
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:33 schreef Doopy-X- het volgende:
ik vind dat hand in hand niet meer gezongen mag worden, hier zijn bepaalde dagen voor waar alle k@kkerl@kjes zich in het roze mogen kleden (net als hun keeper) en dat fijn hard mogen zingen!
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:27 schreef FrankyMcG het volgende:
quote:Precies. Misschien heel banaal, maar ik vond "Kluivert mag ik oversteken" ook nog wel humor hebben toentertijd..
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:40 schreef FrankyMcG het volgende:
Soms zijn er zelfs spreekkoren tegen Feyenoord dat ik moet lachen omdat ze grappig verzonnen zijn!
En kreten als kanker, joden, enz. horen gewoon niet thuis in het stadion. Sissen mag dan leuk klinken voor sommigen, voor anderen niet. Datzelfde geldt voor oerwoudgeluiden.
quote:xcuse me, kon het niet laten
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:45 schreef Leatherface het volgende:[..]
Blijf wel even serieus reageren aub.
quote:PSV had ook een leuke voor de UEFA Cup toen Fortuyn gemeenteverkiezingen had gewonnen, hij is alleen niet blijven hangen, iedereen begrijpt wel waarom:
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:57 schreef keeper het volgende:Precies. Misschien heel banaal, maar ik vond "Kluivert mag ik oversteken" ook nog wel humor hebben toentertijd..
Fortuyn is aan het woord, aan het woord, aan het woord.
Fortuyn is aan het woord, in de stad van Feyenoord.
Dat is ie, dat is ie, dat is ie wel van plan.
Want Homo's, ja Homo's, die lopen hand in hand.
melodie: De zak van Sinterklaas
quote:Leg mij uit, wat er verkeerd is aan het heel hard Sssssssssssst roepen naar het publiek van de tegenstander, om aan te geven dat ze ff stil moeten zijn? En ga nu geen wilde associaties leggen...
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:59 schreef Barca het volgende:
Sissen mag dan leuk klinken voor sommigen, voor anderen niet. Datzelfde geldt voor oerwoudgeluiden.
Oerwoudgeluiden zijn trouwens niet goed te praten. Dat is gewoon rascisme (heeft ook niets meer met de club of haar supporters te maken, is puur gericht op gekleurde spelers).
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens.
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:02 schreef keeper het volgende:Oerwoudgeluiden zijn trouwens niet goed te praten. Dat is gewoon rascisme (heeft ook niets meer met de club of haar supporters te maken, is puur gericht op gekleurde spelers).
Bananeschillen op het veld gooien kan ook niet.
Kijk naar Lazio Roma, dan zie je alles wat niet kan m.b.t. racisme.
Spandoeken van "De gaskamers zijn jullie huizen"
quote:psv-ers met een origineel liedje? Verbazend.
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:01 schreef FrankyMcG het volgende:
PSV had ook een leuke voor de UEFA Cup toen Fortuyn gemeenteverkiezingen had gewonnen, hij is alleen niet blijven hangen, iedereen begrijpt wel waarom:Fortuyn is aan het woord, aan het woord, aan het woord.
Dat is ie, dat is ie, dat is ie wel van plan.
Ik stond eens op de F-side (twee of drie keer maar gestaan hoor) bij Ajax - AA Gent en daar kwamen toen ook wat "dubieuze" liederen langs jegens Belgen (iets met pedofilie zegmaar). Je had echt de grootste lol op de tribune, want er werden waar je bijstond nwe liedjes bedacht, en die werden wel niet allemaal hard meegezongen, maar daar staand was het best leuk.
Dat is toch gewoon leuk: grappen maken over stereotypen en vooroordelen? Zo lang je maar niet in die zooi gaat geloven..
Ook altijd leuk!
quote:*zwaaiend met briefjes van 25 ouderwetse guldens*
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:08 schreef FrankyMcG het volgende:
Jol die weet de uitslag alOok altijd leuk!
quote:De spijker op z'n kop. Zolang je dat blijft doen is het ook gewoon leuk, het één wat beter het ander wat minder geslaagd.
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:07 schreef keeper het volgende:[..]
Dat is toch gewoon leuk: grappen maken over stereotypen en vooroordelen? Zo lang je maar niet in die zooi gaat geloven..
Ik hoop dat je begrijpt dat Hamas kreten niet over stereotypen gaan, maar gewoon bijzonder smakeloos zijn.
quote:Dat heb ik volgens mij ook al aangegeven hier en daar. Maar dat ben ik met je eens dus
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:20 schreef clarify het volgende:
Ik hoop dat je begrijpt dat Hamas kreten niet over stereotypen gaan, maar gewoon bijzonder smakeloos zijn.
quote:[naief mode]
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:29 schreef keeper het volgende:[..]
Dat heb ik volgens mij ook al aangegeven hier en daar. Maar dat ben ik met je eens dus
Als we nou eens een lijst met leuke liedjes maken en die verspreiden in de stadions.
[/naief mode]
Hij is een... HONDELUL, hij is een HONDELUL.
Meestal voor de scheidsrechter dan.
quote:Sommige gasten bij Ajax proberen al een tijdje "[scheidsrechter] hoeren hoerenjong" te veranderen in "[scheidsrechter] nare nare man" maar die is niet echt populair nog
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:33 schreef clarify het volgende:
[naief mode]Als we nou eens een lijst met leuke liedjes maken en die verspreiden in de stadions.
[/naief mode]
quote:Ja!
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:49 schreef FrankyMcG het volgende:
Mag "Wie niet springt die is een jood" wel dan?
quote:Beinvloeden van tegenstander en haat uitten
Op dinsdag 06 augustus 2002 13:14 schreef gelly het volgende:[..]
Misschien een domme vraag van mijn kant, maar wat is de lol van het zingen van dergelijke liedjes ? Je komt toch voor het voetbal ?
En verder is het gewoon zo dat als je de ene club toelaat een geuzennaam te hebben (niet eens zelf bedacht ook nog ) dat je dan ook kan verwachten dat alle 17 andere clubs daar liedjes tegen gaan verzinnen.
Tja en Hamas is daar gewoon een ouderwets (tis al 10 jaatr in ofzo... ) voorbeeld van...
Ik snap die ophef niet.
Of je verbioed ajax de term joden (wat automatisch inhoudt dat de rest daar geen kwetsende liederen over mag hebben) of je laat alles toe..
Of je je nu een geuzennaam aanmeet, of je legt een associatie met terreur en de vergassing van miljoenen joden.
Als je daar geen verschil meer in ziet.
quote:ow.. wat mis ik dan.. voetbalsupporters zullen altijd creatief zijn met het verleden en de actualiteit (belgen pedofiel, joden gaskamers en ik kan nog wel meer verzinnen), als je dat zou willen voorkomen, dan zal je dus eerst de geuzennaam moeten aanpakken!!
Op dinsdag 06 augustus 2002 20:09 schreef clarify het volgende:
Sorry hoor maar dan mis je toch wat.Of je je nu een geuzennaam aanmeet, of je legt een associatie met terreur en de vergassing van miljoenen joden.
Als je daar geen verschil meer in ziet.
maar dat doet niks af dat ik liever liedjes zing VOOR mijn cluppie, dan TEGEN andere clubs...
quote:Bij de Amstel Cup finale tussen "onze" cluppies werd er bij de ingang gecontroleerd op israel-vlaggen. Een vriend van me moest zijn vlag ook inleveren, en kreeg hem na de wedstrijd pas terug..
Op dinsdag 06 augustus 2002 20:04 schreef Frenkie het volgende:
Wat ik raar vind is dat ajax allerlei israelische vlaggen mee mag brengen en constant mag zingen: joduh joduh (de enige tekst die ze hebben), maar dat ze bij NEC geen PLO vlag op mochten hangen!!
Dat heet meten met twee maten..
quote:Wat een aantal "supporters" missen is gezond verstand.
Op dinsdag 06 augustus 2002 20:13 schreef Frenkie het volgende:[..]
ow.. wat mis ik dan.. voetbalsupporters zullen altijd creatief zijn met het verleden en de actualiteit (belgen pedofiel, joden gaskamers en ik kan nog wel meer verzinnen), als je dat zou willen voorkomen, dan zal je dus eerst de geuzennaam moeten aanpakken!!
maar dat doet niks af dat ik liever liedjes zing VOOR mijn cluppie, dan TEGEN andere clubs...
Ik kan inmiddels mijn zoontje, die vervent Feijenoord fan is, niet meer meenemen naar het stadion. De laatste keer dat ik dat deed, heb ik dagen moeten uitleggen wat er allemaal wel niet geroepen werd.
quote:Er hingen er toch nog
Op dinsdag 06 augustus 2002 20:18 schreef keeper het volgende:
Bij de Amstel Cup finale tussen "onze" cluppies werd er bij de ingang gecontroleerd op israel-vlaggen. Een vriend van me moest zijn vlag ook inleveren, en kreeg hem na de wedstrijd pas terug..
quote:dus je kan wel stom joduh, joduh schreeuwen..?? ik vind dat raar..
Op dinsdag 06 augustus 2002 20:54 schreef clarify het volgende:
Wat een aantal "supporters" missen is gezond verstand.
Sommige zaken kan je wel roepen en sommige niet, simpel toch. Je verschuilen achter het feit dat iemand een "geuzennaam" gebruikt is wel heel erg makkelijk.
quote:ach dat wordt buiten het stadion ook geroepen!
Ik kan inmiddels mijn zoontje, die vervent Feijenoord fan is, niet meer meenemen naar het stadion. De laatste keer dat ik dat deed, heb ik dagen moeten uitleggen wat er allemaal wel niet geroepen werd.
quote:Vind ik ook dom. Maar staat nog steeds niet in verhouding met andere dingen die er geroepen worden.
Op dinsdag 06 augustus 2002 22:03 schreef Frenkie het volgende:[..]
dus je kan wel stom joduh, joduh schreeuwen..?? ik vind dat raar..
quote:Dat maakt het wel acceptabel??
[..]
ach dat wordt buiten het stadion ook geroepen!
quote:Zo klopt ie
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:01 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
PSV had ook een leuke voor de UEFA Cup toen Fortuyn gemeenteverkiezingen had gewonnen, hij is alleen niet blijven hangen, iedereen begrijpt wel waarom:
Dat is ie, dat is ie, dat is ie wel van plan. niet, dat is niet, dat is niet zo frappant
quote:Frappant? Ondenkbaar dat zo'n woord door Feyenoord-hoolies gezongen zou worden.
Dat is niet, dat is niet, dat is niet zo frappant
En nee, kameraden is maarliefst vier lettergrepen, dus dat is niet de reden.
quote:Bij sissen heb ik het niet over st van stil, maar sss ... van gas.
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:02 schreef keeper het volgende:[..]
Leg mij uit, wat er verkeerd is aan het heel hard Sssssssssssst roepen naar het publiek van de tegenstander, om aan te geven dat ze ff stil moeten zijn? En ga nu geen wilde associaties leggen...
Oerwoudgeluiden zijn trouwens niet goed te praten. Dat is gewoon rascisme (heeft ook niets meer met de club of haar supporters te maken, is puur gericht op gekleurde spelers).
quote:Nee dat kan je eigenlijk ook niet tenminste het slaat nergens op dat anderen ons zo zijn gaan noemen ook niet. Dus die asociatie moet ook aangepakt worden en dat gewoon door de vlaggen ed. te verbieden, toch meenemen? Inbeslag nemen en nietmeer teruggeven. De leuzen aanpakken is wat lastiger maar infiltreren zou toch moeten kunnen lukken? Ik bedoel je als een F-sider voordoen is niet al te moeilijk lijkt me
Op dinsdag 06 augustus 2002 22:03 schreef Frenkie het volgende:[..]
dus je kan wel stom joduh, joduh schreeuwen..?? ik vind dat raar..
[..]ach dat wordt buiten het stadion ook geroepen!
quote:Dat snap ik ook wel. Alleen dat ssss... van gas is misschien 1 of 2 keer gedaan, flink wat jaar geleden al weer. Maar de laatste tijd wordt door de sensatie beluste media heel vaak sssssssssT afgedaan als gas-geluid. Slaat totaal nergens op.
Op dinsdag 06 augustus 2002 23:55 schreef Barca het volgende:
Bij sissen heb ik het niet over st van stil, maar sss ... van gas.
quote:Dat valt behoorlijk tegen nog. De echte kern kent elkaar verdomd goed, en laat (zeker in deze tijden) niet zomaar nieuwelingen diep toe. Er zitten al redelijk wat stillen op Zuid, zo nu en dan, en daar is men maar wat waakzaam voor.
Op woensdag 07 augustus 2002 00:13 schreef Machiel het volgende:
Ik bedoel je als een F-sider voordoen is niet al te moeilijk lijkt me![]()
[ ME Megafoon]U dient dit stadion te verlaten anders gebruiken we geweld en zetten traangas in[ /ME Megafoon]
Dan hoor je geen 'leuze en liedjes' van de supporters
quote:Variatie op 5 mei op het Leidseplein
Op woensdag 07 augustus 2002 10:01 schreef DimeBag het volgende:
Leukste stukje text[ ME Megafoon]U dient dit stadion te verlaten anders gebruiken we geweld en zetten traangas in[ /ME Megafoon]
"Uw dient het plein te verlaten WANT we gaan geweld en traangas gebruiken"
quote:Volgens mij maakte ze dat sis geluid ook altijd als de bal tegen de bovenkant van de hekken waar punten op zaten: het geluid van een lekke bal...
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:56 schreef keeper het volgende:[..]
Dat is ook zo'n mooie ja! Vroeger, in De Meer (en wrsl. ook wel elders, maar daar kom ik niet) als het uitvakje begon te morren, kwam er een hard Ssssssssssst vanaf de Ajax-tribunes en waren de gasten weer stil. Vond ik als klein jongentje erg mooi altijd
Kan me nog de rentree van Kees Kist bij AZ herinneren in een wedstrijd tegen Ajax (nadat jaren in het buitenland gespeeld had). Niet lang er voor was Kees zijn huis in de fik gevlogen. De F-side zong vervolgens vol enthoussiasme "Keessie is een pyromaan" (op de Melodie van Ajax wint de wereldcup). Natuurlijk niet lief, maar wel effectief. Kees raakte geen bal naar behoren.
We zingen nooit FC Limburg, nooit FC Limburg
Fortuna onderaan,
Roda blijft bestaan,
Nooit met de pieren samen gaan!
't is en blijft een hot topic de FC Limburg!
quote:Ja! *herinnert zich dat weer uit de Meer*
Op woensdag 07 augustus 2002 11:05 schreef Doc het volgende:
Volgens mij maakte ze dat sis geluid ook altijd als de bal tegen de bovenkant van de hekken waar punten op zaten: het geluid van een lekke bal...
'De poort staat op een kier,
op een kier, op een kier.
De poort staat op een kier,
En Erik Gerets is Portier.'
Vervolgens nog een couplet. Schitterend was het.
quote:Jij denkt dat je als nieuwkomer zomaar opgenomen wordt?! Op sites heerst een boek van ongeschreven regels/hierarchie etc, wat je als buitenstaander nooit zal begrijpen, door de mand val je dus al snel
Op woensdag 07 augustus 2002 00:13 schreef Machiel het volgende:
infiltreren zou toch moeten kunnen lukken? Ik bedoel je als een F-sider voordoen is niet al te moeilijk lijkt me![]()
quote:Zoeken op 'gerets' 'portier' en 'kier' (ik was heel nieuwsgierig...) leverde dit hoogstandje op:
Op woensdag 07 augustus 2002 13:15 schreef Dylan Dog het volgende:
De Utrechtsupporters hadden vorig jaar na PSV-Kaiserslautern ook een schitterend lied gebaseerd op de 'reddingsactie' van Gerets. Ik ken de exacte tekst niet meer (Frenke help??), maar het ging iets als:'De poort staat op een kier,
op een kier, op een kier.
De poort staat op een kier,
En Erik Gerets is Portier.'Vervolgens nog een couplet. Schitterend was het.
quote:
Het hek staat op een kier,
op een kier, op een kier,
het hek staat op een kier
en Eric Gerets is portier.Heel p$v, heel p$v,
heel p$v dat relt
met 3 man, met 3 man,
met 3 man op het veld.
Zelfde geldt voor het draaien van "Tulpen uit Amsterdam" bij Ajax-feyenoord. Alsof men niet dondersgoed wist dat daar door het hele stadion "Bommen op rotterdam" van gemaakt ging worden.
Maar dat zei ik al eerder, provoceren hoort er gewoon bij. Zolang je maar niet in die dingen gaat geloven, wat je zingt.
quote:Met een van de bekendste voorbeelden Freek "Telefoon voor de heer Waldheim" De Jonge
Op woensdag 07 augustus 2002 13:25 schreef keeper het volgende:
Trouwens, de clubs doen zelf wel eens mee aan oproeren van het publiek. Toen een keer bij Ajax-psv de (philips) videoschermen in de ArenA dienst weigerden, kon de omroeper/presentator het niet nalaten te zeggen dat dat niet verwonderlijk is, als die dingen uit eindhoven komen
...en het staaf-incident dat er (toevalig?) op volgde...
quote:hoor jij het verschil..??
Op dinsdag 06 augustus 2002 23:55 schreef Barca het volgende:[..]
Bij sissen heb ik het niet over st van stil, maar sss ... van gas.
de gaskamergeluiden zijn bedacht door het journaille, niet door voetbal supporters!
quote:dat mocht Freek willen..
Op woensdag 07 augustus 2002 13:32 schreef Doc het volgende:[..]
Met een van de bekendste voorbeelden Freek "Telefoon voor de heer Waldheim" De Jonge
...en het staaf-incident dat er (toevalig?) op volgde...
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:56 schreef keeper het volgende:[..]
Dat is ook zo'n mooie ja! Vroeger, in De Meer (en wrsl. ook wel elders, maar daar kom ik niet) als het uitvakje begon te morren, kwam er een hard Ssssssssssst vanaf de Ajax-tribunes en waren de gasten weer stil. Vond ik als klein jongentje erg mooi altijd
Maar ergens, heeft een of andere journalist dat ooit eens vermaakt dat gaskamer geluiden ofzo, want elke keer als het nu wordt gedaan bij een uit-wedstrijd komt er de dag er na in de krant dat het thuispubliek "gaskamer-geluiden" maakte. Ja DOEI! Over vergezocht gesproken
En mensen die zeggen "je komt toch voor voetbal, waarom zing je die liedjes" kennen duidelijk niets van de voetbalcultuur. En dan heb ik het niet over een hersenloze kreet als dat Hamas-rijmpje, maar over gewone provocerende liederen. Dat heb je overal, het hoort erbij. Als je niks met die cultuur hebt, goed, maar oordeel er niet over zonder enige kennis van zaken.
Mooi Gesproken keeper!
ennuh Hatze, hatze, alle Joden aan de Snatze!
quote:Dan ken je mij nog niet helemaal geloof ik, aangenaam Armageddon!
Op woensdag 07 augustus 2002 10:01 schreef DimeBag het volgende:
Leukste stukje text[ ME Megafoon]U dient dit stadion te verlaten anders gebruiken we geweld en zetten traangas in[ /ME Megafoon]
quote:Ik was niet bij die wedstrijd en weet dus niet of Freek te verstaan was, maar zover ik me kan herinneren kon ik over het algemeen eigenlijk zelden of nooit wat verstaan wat uit die geluidsinstalatie kwam in de De Meer.
Op woensdag 07 augustus 2002 17:14 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat mocht Freek willen..
Er stond vorig jaar een heel stuk in de volkskrant daar over en op de F-side was er niks te verstaan van Freeks (erg domme overigens) grapjes...
Ik had er dan ook niet voor niets (toevallig) bij gezet. Ik had het vraagteken wel weg kunnen laten .
Het is een kwestie van geduld.
En rustig wachten op de dag.
Tot heel Spangen Turks lult.
Tot heel Spangen Turks lult.
Tot de Mass heel Limburg vult.
Tot de Maas heel Limburg vult.
Bij dat tweede liedje zullen jullie wel denken: "Maar Franky, jij bent toch ook een Limbo?"
Ja! Maar Weert is zowat de enige plaats in Limburg die nooit of te nimmer last zal krijgen van natte voeten door de Maas. We liggen op de grens met Noord-Brabant.
quote:Je mag dan wel in Weert wonen, waar je weinig last van natte voetjes hebt. Echter als heel Limburg door de Maas gevuld is, dan betekent dit dat heel Limburg (inclusief) Weert onder water staat. Helaas sta ikzelf dan ook met twee voetjes in het water........
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 08:53 schreef -Dutch- het volgende:Je mag dan wel in Weert wonen, waar je weinig last van natte voetjes hebt. Echter als heel Limburg door de Maas gevuld is, dan betekent dit dat heel Limburg (inclusief) Weert onder water staat.
Haha. Je hebt helemaal gelijk!
[Dit bericht is gewijzigd door Atrimar op 14-08-2002 12:44]
quote:Mwah, niet helemaal. In Den Haag bijvoorbeeld leven er veel mensen die echte haat voelen jegens alles wat uit Amsterd#m komt. Dus als Aj#x dan op bezoek komt en die supporters gaan lopen irriteren kunnen veel mensen zich niet inhouden en gooien alles eruit wat God verboden heeft. Pure emotie en dat heeft niks met voetbalvandalisme te maken, dat is iets heel anders. Emotie = voetbal.
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:26 schreef Barca het volgende:[..]
Dat snappen die idioten zelf ook niet. Kuddegedrag. Een debiel begint en de rest blert mee.
quote:Ja van Den Haag wordt ook altijd gezegd dat ze sisgeluiden maken maar het enige waarvoor we dat doen is dat iedereen stil moet zijn om vervolgens af te tellen voor het Haags Kwartiertje.....
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:02 schreef keeper het volgende:[..]
Leg mij uit, wat er verkeerd is aan het heel hard Sssssssssssst roepen naar het publiek van de tegenstander, om aan te geven dat ze ff stil moeten zijn? En ga nu geen wilde associaties leggen...
quote:Als je alles wat uit Amsterdam komt haat, heeft dat weinig met voetbal te maken. Dan zou ik dat geen 'emotie' noemen, maar domheid. Hoe kan je nou 'alles' uit Amsterdam haten, als je er eventje zinvol over nadenkt? Of is voetbal een excuus om niet meer na te hoeven denken?
Op dinsdag 13 augustus 2002 19:01 schreef Hagenees het volgende:[..]
In Den Haag bijvoorbeeld leven er veel mensen die echte haat voelen jegens alles wat uit Amsterd#m komt. Dus als Aj#x dan op bezoek komt en die supporters gaan lopen irriteren kunnen veel mensen zich niet inhouden en gooien alles eruit wat God verboden heeft. Pure emotie en dat heeft niks met voetbalvandalisme te maken, dat is iets heel anders. Emotie = voetbal.
quote:er bestaan gewoon weinig leuke amsterdammers, dat begrijpo jij ook.. toch..?
Op dinsdag 13 augustus 2002 21:12 schreef Doc het volgende:
Als je alles wat uit Amsterdam komt haat, heeft dat weinig met voetbal te maken. Dan zou ik dat geen 'emotie' noemen, maar domheid. Hoe kan je nou 'alles' uit Amsterdam haten, als je er eventje zinvol over nadenkt? Of is voetbal een excuus om niet meer na te hoeven denken?
en nu weer on topic: tijdens het voetbal roep je nou eenmaal van alles..
ik heb de Franse scheids van Feyenoord-Fenerbahce ook uitgecsholden voor knoflookvreter... c'est la vie, it's all in the game!
quote:Kijk, jij nuanceert al: weinig zijn er er al meer dan geen
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
er bestaan gewoon weinig leuke amsterdammers, dat begrijpo jij ook.. toch..?
quote:* Frenkie is een tijdje verliefd geweest op een amsterdams meisje
Op woensdag 14 augustus 2002 08:09 schreef Doc het volgende:[..]
Kijk, jij nuanceert al: weinig zijn er er al meer dan geen
. Heel goed!
quote:wat schattig zeg
Op woensdag 14 augustus 2002 10:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
* Frenkie is een tijdje verliefd geweest op een amsterdams meisje
dus het is geen objectief oordeel meer
quote:* B mmahmhahmahmahhahahhahahhaha hahahhahahahmaha
[Dit bericht is gewijzigd door B op 14-08-2002 10:51]
Dit is een van de voorbeelden die ook nooit meer gezongen mag worden, ik heb hem de laatste paar jaren niet meer gehoord en hoop ook dat ie niet meer gezongen word.
Misschien is ook slim als de neuzen op houden met zingen van wie springt is een jood.
quote:hahaha kutkakkerlak...WIJ (ajax) zijn JOODS...en er trots op ook. Dus die vlaggen blijven toch wel komen en die liedjes komen toch wel uit onze mond. En het nummer 'wie niet springt is geen jood' is ijzersterk, zo sterk zelfs dat jullie kakkerlakken hem nadoen! (geen in een veranderen)...dus why change?
Op woensdag 14 augustus 2002 12:43 schreef Rotterdam1908 het volgende:
Als je de supporters van die neuzenclub nou eerst eens op houden met zich zelf een jood te noemen en de jodenvlag niet meer af tebeelden dan kan het probleem aan de andere kant worden aangepakt. Er zijn ook nog wel andere liedjes die gezongen worden maar die ook niet kunnen:
ohhh kleine jode jongen
jij hebt gas in je longen
je moeder is een nazi-hoer
je hebt een Gestapo broerDit is een van de voorbeelden die ook nooit meer gezongen mag worden, ik heb hem de laatste paar jaren niet meer gehoord en hoop ook dat ie niet meer gezongen word.
Misschien is ook slim als de neuzen op houden met zingen van wie springt is een jood.
Enneh...user f-side, je klinkt wel zo stoer met je praatjes, maar je zet de f-side voor schut, dus kom maar eerst bewijzen dat je bij f zit...
NOBODY LIKES US, WE DON'T CARE
quote:Hehe knoflookvreter
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:54 schreef Frenkie het volgende:
ik heb de Franse scheids van Feyenoord-Fenerbahce ook uitgecsholden voor knoflookvreter... c'est la vie, it's all in the game!
Is wel ff een andere orde van grootte dan "kloteteringtyfusboer" om maar eens een dwarsstraat te noemen
quote:Je bent voor Ajax en gebruikt deze slogan????
Op woensdag 14 augustus 2002 14:07 schreef tokoboy het volgende:[..]
quote:'vriend'
Op woensdag 14 augustus 2002 14:28 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Je bent voor Ajax en gebruikt deze slogan????
ajax, fmoord, utreg...
quote:Amen
hahaha kutkakkerlak...WIJ (ajax) zijn JOODS...en er trots op ook. Dus die vlaggen blijven toch wel komen en die liedjes komen toch wel uit onze mond. En het nummer 'wie niet springt is geen jood' is ijzersterk, zo sterk zelfs dat jullie kakkerlakken hem nadoen! (geen in een veranderen)...dus why change?
Enneh...user f-side, je klinkt wel zo stoer met je praatjes, maar je zet de f-side voor schut, dus kom maar eerst bewijzen dat je bij f zit...
note: 1 F-side bestaat niet meer, het zijn verschillende groepjes die samengaan onder de naam F-side
dat het ook anders kan (liederen zonder beledigingen) zal aanstaande zondag bewezen worden bij de wedstrijd tegen fc trommel.
dan zal de reputatie die Ajax-supporters hebben als meest orginele liederen verzinners wederom bewezen worden.
er liggen wat leuke liedjes voor utreg op stapel
Voor de rest hebben jullie wel degelijk het 'wie niet springt' gejat. (btw. is het me opgevallen dat Uli toen in 99 de politiek over zich heen kreeg, omdat het toch zo anti-semitisch was en sinds jullie het zingen, hoor ik dat soort dingen ineens niet meer, maar dat is weer mijn vooroordeel tegenover politiek en KNVB, denk ik)
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 14:44 schreef Doopy-X- het volgende:
dan zal de reputatie die Ajax-supporters hebben als meest orginele liederen verzinners wederom bewezen worden.
dit meen je toch niet..?????
ennuh tokoboy... er is niks joods aan ajax... behalve een handjevol joodse voorzitters en misschien wel drie hele joodse spelers is er echt helemaal niks joods aan die club...
quote:Eh, dat lied werd bij Ajax echt wel eerder al gezongen dan dat Uli dat deed op de coolsingel toen hoor...
Op woensdag 14 augustus 2002 15:38 schreef FLR het volgende:
Voor de rest hebben jullie wel degelijk het 'wie niet springt' gejat. (btw. is het me opgevallen dat Uli toen in 99 de politiek over zich heen kreeg, omdat het toch zo anti-semitisch was en sinds jullie het zingen, hoor ik dat soort dingen ineens niet meer, maar dat is weer mijn vooroordeel tegenover politiek en KNVB, denk ik)
quote:Dit meen ik wel........
Op woensdag 14 augustus 2002 15:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
![]()
dit meen je toch niet..?????
quote:Van mij mogen die vlaggen blijven hangen. Hebben wij tenminste een reden om er tegen in te gaan.
hahaha kutkakkerlak...WIJ (ajax) zijn JOODS...en er trots op ook. Dus die vlaggen blijven toch wel komen en die liedjes komen toch wel uit onze mond. En het nummer 'wie niet springt is geen jood' is ijzersterk, zo sterk zelfs dat jullie kakkerlakken hem nadoen! (geen in een veranderen)...dus why change?
"T zijn kankerboeren, ze komen uit Bredaaaa, ze krijgen de kanker en ook de cholera en van je heeeela hela hoolalala "
Dit was mijn toevoeging aan het Aso Euro Songfestival...
A.s. zondag originele liedjes zingen die de reputatie van meest originele liedjesverzinners van de Ajax supporters weer zal vergroten ???? hahahahaha
Ik wil ook nog wel een liedje toevoegen aan het repertoire in deze topic :
...je moeder staat in Utreg achter het raam,
je ziet haar al van verre staan.
Ook al verdient ze der geen moer,
die A'damse j*denhoer.
En we gingen met zijn allen naar het Leidseplein,
had nog een k*nkerjood aan de lijn.
Maar die praatjes maakte hij alleen niet waar.
Waar waren jullie, wij waren daar!
Dan maar met zijn allen naar de RAI.
Weeer geen joden, Amsterdam....goodbye
quote:Hoeveel capsones kan iemand hebben?
Op woensdag 14 augustus 2002 16:35 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
Dit meen ik wel........
quote:Kan wel zijn, maar als er een ploeg populair en geliefd is is het toch wel die club van jou? Dan zegt dat meer over de originaliteit van de aanhang...
Op woensdag 14 augustus 2002 14:31 schreef tokoboy het volgende:[..]
'vriend'
weet je niet dat ongeveer elke harde kern in nederland deze slogan gebruikt?ajax, fmoord, utreg...
quote:Nog wat minder aardig was destijds het rijmpje voor Rob de Wit
Op woensdag 07 augustus 2002 11:05 schreef Doc het volgende:
Kan me nog de rentree van Kees Kist bij AZ herinneren in een wedstrijd tegen Ajax (nadat jaren in het buitenland gespeeld had). Niet lang er voor was Kees zijn huis in de fik gevlogen. De F-side zong vervolgens vol enthoussiasme "Keessie is een pyromaan" (op de Melodie van Ajax wint de wereldcup). Natuurlijk niet lief, maar wel effectief. Kees raakte geen bal naar behoren.
Rob de Wit ging op vakantie
Naar de Middellandse Zee
Daar kreeg hij een hersenbloeding
En nou doet-ie nooit meer mee
quote:Hahaha
hahaha kutkakkerlak...WIJ (ajax) zijn JOODS...en er trots op ook.
Jezelf zo noémen is prima verder hoor, dat is overzichtelijk en het scheldt en jelt wel lekker (al heeft dat niets met anti-semitisme te maken, alleen met een teringtyfushekel aan die kankerneuzen )
quote:Het lied bestaat al jaren en is zeker niet verzonnen door ajax aanhang maar gewoon overgenomen.
Op woensdag 14 augustus 2002 16:19 schreef keeper het volgende:[..]
Eh, dat lied werd bij Ajax echt wel eerder al gezongen dan dat Uli dat deed op de coolsingel toen hoor...
quote:blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!
Op woensdag 14 augustus 2002 21:22 schreef Elmotje het volgende:[..]
Hoeveel capsones kan iemand hebben?
keer op keer in elke topic.
jammer hoor......
wat mij betreft: slotje!
quote:Hee, wat ben jij eigenlijk een vervelend ventje joh! Ik heb het begin van het topic eens bekeken, en degene die de discussie verschuift van het al-dan-niet "kunnen" van bepaalde liedjes naar het bejegenen van andere supporters, dat ben jijzelf! Ik doel op je post over kakkerlakjes die in het roze gekleed moeten gaan.
Op donderdag 15 augustus 2002 11:11 schreef Doopy-X- het volgende:
hoewel de discussie goed begon vinden sommige mensen het nodig om te gaan schelden
Ik lig er echt niet wakker van dat je hier dit soort pogingen tot humor verspreid> Maar door met jouw o-zo-lollige bijdrage de discussie te verschuiven van liederen en leuzen in het algemeen naar het attaqueren een bepaalde supportersgroep, heb je zelf een flinke bijdrage geleverd aan het vervuilen hiervan.
Ik vind het dan ook gluiperig om dan nu ineens de vermoorde onschuld uit te gaan hangen en zelfs te roepen om een slotje. Naar mannetje.
quote:Mwoah. Ajax is niet bepaald populair: iedereen die niet voor Ajax is (en dat is niet half NL), is compleet tegen ze, althans die indruk heb ik hier op het forum wel.
Op donderdag 15 augustus 2002 09:56 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Kan wel zijn, maar als er een ploeg populair en geliefd is is het toch wel die club van jou? Dan zegt dat meer over de originaliteit van de aanhang...
Overigens vindt ik het vrij suf om Millwall kreten over te nemen. En als er in NL het 'Nobody likes us. We don't care' zou kunnen gebruiken is het FCDH. Als je ziet dat zelf veel F'noord succesupportertjes uit DenHaag komen om dat ze niet naar DH durven te gaan omdat er te veel herrie daar is, het stadion niet mooi genoeg is, het bestuur ze niet bevalt, de ploeg niet genoeg wint en niet in de Holland Casino Divisie spelen. Als zelfs zogenaamde stoere supporters uit je eigen stad het niet aandurven om DenHaag-fan te zijn, dan kan je pas met recht zeggen: 'Nobody likes us. We don't care'.
quote:Wat heeft Hamas nou met gas te maken
quote:En daarmee geef je het grote verschil in gedachtengang aan tussen Feyenoord- en ajaxsupporters. Jij gaat er vanuit dat je voor een club 'wordt' als eindresultaat van een rationeel proces.
Op donderdag 15 augustus 2002 11:34 schreef Doc het volgende:[..]
Als zelfs zogenaamde stoere supporters uit je eigen stad het niet aandurven om DenHaag-fan te zijn
In veel gevallen is het gewoon gezonde rivaliteit en worden er liederen gezongen om de tegenstander te provoceren of uit het spel te halen en soms is er sprake van regelrechte haat jegens een club. Dan worden er kwetsende spreekkoren gezongen. Daar is nog nooit over geklaagd door een politicus of een organisatie als de KNVB.
Opeens gebeurt er wat tijdens een open dag van Feyenoord. Men zingt Hamas, Hamas alle joden aan het gas...de cameramensen smullen hiervan. Ik stond er drie meter naast en je zag ze gewoon breeduit lachen. Ha, wij hebben weer een nieuwsitem. Die camera's ontlokte als het ware een reactie van het publiek.
Iedereen spreekt opeens schande van wat er gebeurt is. Een of andere politicus die zijn wonden net heeft gelikt wilt er gelijk een slaatje uitslaan en gooit de grootste onzin naar buiten. Hij weet niet eens waar hij het over heeft. Dat geldt ook voor het merendeel van de mensen hier en de politiek.
Dan komt er een normale actie van P$V-supporters. Een rustige actie zonder geweld. KNVB en de rest van Nederland spreekt er weer schande van en wil deze "hooligans" straffen omdat "het voetbalfeest" in duigen is gevallen
Kessler lult wat uit zijn nek en iedereen slikt zijn gebrabbel als zoete koek. Ze weten niet waar ze het over hebben. Verdiep je er eens in. De KNVB heeft zijn beste tijd gehad en is echt toe aan vernieuwing. Luister eens naar de kritiek van de supporters i.p.v ze te bestempelen als hooligans. Het enige wat ze doen is hun eigen koers varen. Wat de supporters zouden willen kan ze geen flikker schelen.
Allemaal gezeik om niks en ik word er doodmoe van
p.s: Die dreigbrieven hebben echt geen flikker te maken met acties van supporters. Dat zou je zelf ook wel kunnen bedenken. Het is een gestoorde mediageile mafketel die te weinig aandacht heeft gekregen van zijn moeder en dus de actualiteit gebruikt om maffe dingen te doen.
quote:Niet om het een of ander maar in een discussie met een F'noord "supporter" hier op Fok die uit Den Haag komt, die ik vroeg waarom hij niet gewoon DenHaag supporter is, kreeg ik de volgende argumenten
Op donderdag 15 augustus 2002 12:59 schreef Gert het volgende:[..]
En daarmee geef je het grote verschil in gedachtengang aan tussen Feyenoord- en ajaxsupporters. Jij gaat er vanuit dat je voor een club 'wordt' als eindresultaat van een rationeel proces.
Zo gaat dat inderdaad vaak bij ajax "supporters": bij het succes willen horen, bij de glamour, de bekende nederlanders die hun 'liefde' voor de club belijden, en gewoon: Bij de grote meute willen horen.
Ik heb sterk de indruk dat Feyenoordsupporters dit over het algemeen veel meer in hun hart zijn. Je krijgt het als kind al mee van je even fanatieke oom of vader. En nog lang voordat je uberhaupt rationele afwegingen kan maken zoals 'bij mijn club in de buurt is te veel herrie', of 'ze winnen niet genoeg', ben je al helemaal verkocht. Nooit van je leven raak je dat meer kwijt.
Maar ik kan me voorstellen dat zo'n gevoel niet helemaal te bevatten is voor supporters van het 'kaliber' ajax.
quote:Samenvattend:1) er is te veel herrie daar, 2) het stadion niet mooi genoeg is, 3) het bestuur hem niet bevalt, 4) de ploeg niet genoeg wint en 5) niet in de Holland Casino Divisie spelen.
ADO is geen leuke club. Dat is het al 12 jaar niet meer. ADO is een overblijfsel van een leuke club die naar de tering is geholpen door relschoppers. De naam FC Den Haag moest zelfs gewijzigd worden omdat geen enkele sponser met die naam in verband gebracht meer wou worden.
Het heeft niet mogen baten, mismanagement en kut-supporters hebben de club naar de complete afgrond gebracht. ADO heeft zoveel kansen gehad om hoger op te komen, maar heeft dit allemaal verpest, met dank aan oa Van Ringelenstijn.
Het Zuiderpark-stadion is dusdanig oud en verouderd, dat het niet goed mogelijk is om groepen te scheiden. Er is slechts 1 ingang, en onderling kan gewoon gewandeld worden. Met je neefje naar het stadion gaan is onmogelijk en niet leuk, want het is leeg, goor, de plees zijn kapot, ADO verliest altijd en Midden-noord sloopt en vecht altijd. Alsof ik zin heb om die kleintjes in gevaar te brengen. Nee dank je. Dan is Feyenoord wel even iets anders, een professionele club die de zaken goed aanpakt en waar je gewoon leuk heen kunt, die leuk speelt, hoog speelt en vaak wint. DAT is het verschil.
Je ken dus lullen wat je wilt, maar dat zijn dus ook F'noord supporters.
Kan jij 1 goede reden geven waarom iemand die in DenHaag woont en zo'n club als FCDH in z'n stad heeft niet fan van die club is maar wel van F'noord? Ik niet. Toch lopen er genoeg van die 'echte' F'noord supporters uit DenHaag hier rond. Vandaar mijn cynisch commentaar.
En over Ajax supporters die niet met hun hart fan zijn. Tuurlijk lopen die er rond. Die heb je overal. En geloof me, zeker ook bij F'noord .
Ik zou trouwens zelf niet eens iets anders kunnen zijn dan Ajax fan. Als Amsterdammer opgevoed met Ajax. Zit in m'n bloed tot m'n dood. Dat gevoel van eeuwig fan zijn is dus zeker wel te bevatten voor het 'kaliber' Ajaxfan.
Wat een arrogante F'noord houding alsof alleen bij F'noord echte fans zouden zitten en F'noord geen successupporters heeft. Dat vind ik typische Rottredamse arrogantie.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 15-08-2002 13:34]
quote:Sinds vorig jaar zijn het er steeds meer geworden. Kotsmisselijk word ik er van. Het is te hopen dat er weer eens slechte tijden komen. Dan blijven de echte wel over.
Wat een arrogante F'noord houding alsof alleen bij F'noord echte fans zouden zitten en F'noord geen successupporters heeft. Dat vind ik typische Rottredamse arrogantie.
quote:Ik moet zeggen dat de slechte periode van Ajax wel dat voordeel had.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:37 schreef Cart_man het volgende:[..]
Sinds vorig jaar zijn het er steeds meer geworden. Kotsmisselijk word ik er van. Het is te hopen dat er weer eens slechte tijden komen. Dan blijven de echte wel over.
quote:Mooi he, de paradox van het supportersleven
Op donderdag 15 augustus 2002 13:37 schreef Cart_man het volgende:
Het is te hopen dat er weer eens slechte tijden komen. Dan blijven de echte wel over.
quote:*blaat*
Op donderdag 15 augustus 2002 11:32 schreef Gert het volgende:[..]
Hee, wat ben jij eigenlijk een vervelend ventje joh! Ik heb het begin van het topic eens bekeken, en degene die de discussie verschuift van het al-dan-niet "kunnen" van bepaalde liedjes naar het bejegenen van andere supporters, dat ben jijzelf! Ik doel op je post over kakkerlakjes die in het roze gekleed moeten gaan.
Ik lig er echt niet wakker van dat je hier dit soort pogingen tot humor verspreid> Maar door met jouw o-zo-lollige bijdrage de discussie te verschuiven van liederen en leuzen in het algemeen naar het attaqueren een bepaalde supportersgroep, heb je zelf een flinke bijdrage geleverd aan het vervuilen hiervan.
Ik vind het dan ook gluiperig om dan nu ineens de vermoorde onschuld uit te gaan hangen en zelfs te roepen om een slotje. Naar mannetje.
als ik het over kakkerlakjes heb ga ik nog niet op de toer van k*nk*rjoden en t*ph*sneuzen.......wereld van verschil knul
niet huilen he...
quote:Je verneukt zelf de discussie en begint daarna om een slotje te jammeren. Wie is er hier nou de huilebalk.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:26 schreef Doopy-X- het volgende:als ik het over kakkerlakjes heb ga ik nog niet op de toer van k*nk*rjoden en t*ph*sneuzen.......wereld van verschil knul
niet huilen he...
quote:Je hebt het hierboven eigenlijk gewoon over een voetballiefhebber die een leuke tijd wil hebben op zondag. Dat die man fan van Feyenoord is, prima (leuk, een volle kuip), maar in de post daarvoor had je het over "zogenaamd stoere Feyenoordsupporters". En in zo'n zinsnede doel je op de wat meer hardcore-fans. Vind ik toch wat anders.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:28 schreef Doc het volgende:Samenvattend:1) er is te veel herrie daar, 2) het stadion niet mooi genoeg is, 3) het bestuur hem niet bevalt, 4) de ploeg niet genoeg wint en 5) niet in de Holland Casino Divisie spelen.
Je ken dus lullen wat je wilt, maar dat zijn dus ook F'noord supporters.
Ik vind het op dit forum juist opvallend dat er zoveel stuitend arrogante en zelfingenomen ajax-"supporters" rondzwammen. Dat, en dat meen ik oprecht, vind ik een ajax-trekje: dat over-the-top patjepeejerige gebluf en geblaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 15-08-2002 15:28]
quote:lijkt me logisch toch, we zijn gewend de beste te zijn
Op donderdag 15 augustus 2002 15:19 schreef Gert het volgende:
Ik vind het op dit forum juist opvallend dat er zoveel stuitend arrogante en zelfingenomen ajax-"supporters" rondzwammen. Dat, en dat meen ik oprecht, vind ik een ajax-trekje: dat over-the-top patjepeejerige gebluf en geblaat.
quote:Is het nou zo moeilijk ff ontopic te blijven? Dat pro/anti gezeik is toch een eindeloos verhaal en laat nou niet elk topic hierin verzanden. En dat bedoel ik niet persoonlijk, maar ook gewoon in het algemeen in dit, en andere topics. Het maakt het volgen er van niet echt leuker namelijk
Op donderdag 15 augustus 2002 15:31 schreef Doopy-X- het volgende:
Lijkt me logisch toch, we zijn gewend de beste te zijn
quote:Nou ik vind er weinig verschil in zitten... het is beide weinig respectvol!!
Op donderdag 15 augustus 2002 14:26 schreef Doopy-X- het volgende:
als ik het over kakkerlakjes heb ga ik nog niet op de toer van k*nk*rjoden en t*ph*sneuzen.......wereld van verschil knul
quote:sorry, maar dit was zo'n inknoppertje
Op donderdag 15 augustus 2002 15:58 schreef keeper het volgende:[..]
Is het nou zo moeilijk ff ontopic te blijven? Dat pro/anti gezeik is toch een eindeloos verhaal en laat nou niet elk topic hierin verzanden. En dat bedoel ik niet persoonlijk, maar ook gewoon in het algemeen in dit, en andere topics. Het maakt het volgen er van niet echt leuker namelijk
quote:De volgende keer dat je een inkoppertje krijgt denk je maar aan Wamberto en schiet je hem lachend over
Op donderdag 15 augustus 2002 15:59 schreef Doopy-X- het volgende:
sorry, maar dit was zo'n inknoppertje
quote:HAHAHA
Op donderdag 15 augustus 2002 16:14 schreef keeper het volgende:[..]
De volgende keer dat je een inkoppertje krijgt denk je maar aan Wamberto en schiet je hem lachend over
quote:Grappig dat de argumenten die ik noemde typerend waren voor de Ajax-supporter (en daarbij had je het niet over hooligans), maar nu zijn ze blijkbaar heel logisch?
Op donderdag 15 augustus 2002 15:19 schreef Gert het volgende:Je hebt het hierboven eigenlijk gewoon over een voetballiefhebber die een leuke tijd wil hebben op zondag. Dat die man fan van Feyenoord is, prima (leuk, een volle kuip), maar in de post daarvoor had je het over "zogenaamd stoere Feyenoordsupporters". En in zo'n zinsnede doel je op de wat meer hardcore-fans. Vind ik toch wat anders.
Maar goed, leuk dat je meteen aanneemt dat het niet een wannabe-hooligan is. Ik zal een paar willekeurige quotes posts voor geven van dezelfde user, waarin zich volgens mij toch redelijk wil profileren als "zogenaamd stoere Feyenoordsupporter".
quote:
Op zondag 24 februari 2002 22:48 schreef ... het volgende:
ajakkus verliest zo onwijs
Maar wat verwacht je ook anders van groepsvrouwenverkrachters....
quote:
Op woensdag 27 februari 2002 21:40 schreef ... het volgende:[..]
Houd je grote muil joh stuk leidenaar.
Ga lekker met je pik op de lammerschans liggen en Quick boys supporteren.
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 07:47 schreef ... het volgende:[..]
Stomme nep-amsterdamse jood.
Als je iets zegt moet je wel de waarheid weten en niet stom uit je nek lullen.
Als er iemand hier een kneusje is, ben jij het wel. Dorpsbewoner die graag eens naar de Arena gaat maar liever bij de kroost thuis zit met mamma en kindje.Statistiekenlul.
quote:
Op zondag 07 april 2002 18:51 schreef ... het volgende:
ajaks moet doodgewoon in 6 planken die nep-klup, gelukkig is het aandeel al sinds de introductie dalende en het stadion (voor zover dat een stadion genoemd mag worden) bijna failliet, door de EUFA officieus in de ban gedaan en nog steeds grasloos
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 22:59 schreef ... het volgende:[..]
quote:Ik lees dit nu nog even na, en je hebt het hier volgens mij gewoon over supporters in het algemeen. Als je om de eerder genoemde redenen gezellig naar F'noord wil gaan, ben je een gewone voetballiefhebber die een leuk dagje uit wil; ga je naar Ajax om dezelfde reden, blijk je plots 'bioscoop' publiek te zijn, zonder hart voor je club: typisch supporters van het 'kaliber' ajax...
Op donderdag 15 augustus 2002 12:59 schreef Gert het volgende:[..]
En daarmee geef je het grote verschil in gedachtengang aan tussen Feyenoord- en ajaxsupporters. Jij gaat er vanuit dat je voor een club 'wordt' als eindresultaat van een rationeel proces.
Zo gaat dat inderdaad vaak bij ajax "supporters": bij het succes willen horen, bij de glamour, de bekende nederlanders die hun 'liefde' voor de club belijden, en gewoon: Bij de grote meute willen horen.
Ik heb sterk de indruk dat Feyenoordsupporters dit over het algemeen veel meer in hun hart zijn. Je krijgt het als kind al mee van je even fanatieke oom of vader. En nog lang voordat je uberhaupt rationele afwegingen kan maken zoals 'bij mijn club in de buurt is te veel herrie', of 'ze winnen niet genoeg', ben je al helemaal verkocht. Nooit van je leven raak je dat meer kwijt.
Maar ik kan me voorstellen dat zo'n gevoel niet helemaal te bevatten is voor supporters van het 'kaliber' ajax.
Sorry, maar dat vind ik echt zulk gelul.
quote:Er zitten op dit forum idd sommige Ajax supporters die een arrogantie ten toon spreiden die hinderlijk is. Maar je moet ook toegeven dat er ook veel genuanceerde fans tussen zitten. Overigens vind ik datzelfde arrogante F'noord gelul dat zij "echt" publiek hebben en Ajax alleen nep-supporters ook te dom voor woorden, en ook stuitend zelfingenomen.
Op donderdag 15 augustus 2002 15:19 schreef Gert het volgende:Ik vind het op dit forum juist opvallend dat er zoveel stuitend arrogante en zelfingenomen ajax-"supporters" rondzwammen. Dat, en dat meen ik oprecht, vind ik een ajax-trekje: dat over-the-top patjepeejerige gebluf en geblaat.
quote:OK, ik had mezelf bij nader inzien niet blind op de bres moeten werpen voor iemand die bij nader inzien nogal bedenkelijke postings plaatst hier. Hij kwam zo redelijk over, aanvankelijk.
Op donderdag 15 augustus 2002 17:29 schreef Doc het volgende:[..]
Er zitten op dit forum idd sommige Ajax supporters die een arrogantie ten toon spreiden die hinderlijk is. Maar je moet ook toegeven dat er ook veel genuanceerde fans tussen zitten. Overigens vind ik datzelfde arrogante F'noord gelul dat zij "echt" publiek hebben en Ajax alleen nep-supporters ook te dom voor woorden, en ook stuitend zelfingenomen.
Natuurlijk worden supporters(scharen) hier vreselijk over één kam geschoren, door mij maar ook door jou. Af en toe een beetje de nuance zoeken kan geen kwaad, maar op zich is er niets mis met de verschillen wat te benadrukken. En Feyenoord heeft hoe dan ook de gaafste supporters, de beste voetbalsfeer en het mooiste stadion van Nederland en ver daarbuiten.
Ajax daarentegen heeft een spuuglelijk stadion, (alleen daardoor al) minder voetbalsfeer, relatief veel provincialen die met een zwaar amsterdams accent aojoks roepen zodra het wat beter gaat met de club, en ook in bestuurs- en technische staf-kringen een waar talent om onaangename mensen aan te trekken.
Dit vastgesteld hebbend, kunnen we volgens mij nu weer ontopic.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 15-08-2002 17:55]
-gewoon een feit wat me discussieslang al is opgevallen-
quote:dat kleintje
Op donderdag 15 augustus 2002 17:56 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben voor Ajax en arrogant jah! Problemen mee? Ja? Suck my dick!
ach en sommige hier op Fok! vallen best mee.. zij durven tenminste kritisch naar ajax te kijken.. ik irriteer me meer aan de mensen die dat niet doen.
Sommigen ontlenen een deel van hun identiteit aan het succes dat ajax heeft.. da's gewoonweg triest!!
quote:van deze subjectieve constatering kennis nemend wil ik vervolgens toevoegen dat Ajax de meeste talenten heeft voorgebracht, het mooiste voetbal speelde en speelt en in NL en ver daarbuiten de meeste aanzien heeft.
Op donderdag 15 augustus 2002 17:53 schreef Gert het volgende:...op zich is er niets mis met de verschillen wat te benadrukken. En Feyenoord heeft hoe dan ook de gaafste supporters, de beste voetbalsfeer en het mooiste stadion van Nederland en ver daarbuiten.
Ajax daarentegen heeft een spuuglelijk stadion, (alleen daardoor al) minder voetbalsfeer, relatief veel provincialen die met een zwaar amsterdams accent aojoks roepen zodra het wat beter gaat met de club, en ook in bestuurs- en technische staf-kringen een waar talent om onaangename mensen aan te trekken.Dit vastgesteld hebbend, kunnen we volgens mij nu weer ontopic.
F'noord moet het de afgelopen ruim 30 jaar (zo sinds 1970)al doen met een slechts een derde aan landskampioenschappen van het aantal dat Ajax binnensleept en de helft aan nationale en internationale bekers. Dat doet pijn, om te zien hoe het Ajax toch in resultaten duidelijk supieur blijkt. Dan maar tegen beter weten in proberen het imago van echte Rotterdammers trachten in stand te houden, terwijl ook de Kuip vol zit boeren die op Rotterdams hand-in-hand trachten te zingen.
Goeie deal lijkt me: jullie het mooiste stadion, wij het mooiste voetbal.
Dit vastgesteld hebbend, ben ik het er volledig mee eens weer ontopic te gaan.
quote:Ja dat liedje ken ik wel, alleen konden wij het wel normaal zingen maar kan jij het niet normaal typen, geloof dat dat het probleem is.
Op maandag 05 augustus 2002 20:31 schreef Gert het volgende:[..]
Het kan nog veel erger. Tegenwoordig hoor je het onderstaande liedje niet meer, maar destijds werd dit vreselijke nummer door de hele harde kern van Feyenoord meegebruld(op de wijs van My Body Is Over The Ocean):
Da werden die Juden vergässt, vergässtHitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück, zurück
Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurückDit gaat dus pas écht te ver. Zo slecht Duits!
En verder wil ik ff kwijt dat die j*den 's een keer hun eigen liedjes moeten MAKEN, en niet alles overnemen wat er in r'dam gezongen wordt.
En wie niet springt, die is een schaap, en wie niet die springt die is een schaaaaaaaaaap. Onder begeleiding van uiteraard een paar opblaasschapen. Tijdens Feyenoord - Turkije...
En zolang die j*den zingen bommen op r'dam krijgen zij terug hamas hamas joden aan het gas. Eazy peazy.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |