RUUD GULLIT
„Estelle en ik praten weer”
![w20gmw.jpg]()
NA ZIJN PERS-BERICHT van bijna een week geleden heeft Ruud Gullit (49) in het openbaar vrijwel niets meer gezegd over de aangekondigde scheiding van zijn derde echtgenote, Estelle Cruijff (33). „Mijn kinderen, vooral de jongste, heeft er veel last van. Ik hou zo veel mogelijk mijn mond.”
Afgelopen zaterdag, nadat Estelle in deze krant op twee pagina’s haar verhaal deed, is er wel weer voor het eerst contact tussen de twee geweest. De laatste week was dat contact beperkt gebleven tot een nachtelijk telefoongesprek met verwijten over en weer. Ruud: „Maar we zijn weer ’on speaking terms’ en daar ben ik heel erg blij mee.” Aan deze krant wilde hij nu ook wel een reactie kwijt.
„Deze week is er een evenement op de school van een van de kids en we hebben zelfs afgesproken dat we daar samen naartoe gaan. Dat is natuurlijk een prachtig signaal naar die twee toe; papa en mama kunnen best vrienden blijven.”
„Ik hoop dat het op de lange duur gaat lukken om gewoon goed contact te houden”, vervolgt Ruud. „Het is niet alleen zestien jaar van haar leven geweest, ook van het mijne. Estelle is in alle opzichten een prachtige vrouw, van wie ik veel heb gehouden. Maar het werkte niet meer tussen ons. Ik ga daar niet in detail op in, ik wil ook niet echt reageren op het interview van zaterdag. Ik hoop oprecht dat het haar goed zal gaan. Ik vind het zelfs fijn dat ze nieuw geluk heeft gevonden. Echt.”
Ruud: „Ik ken Badr Hari. Heb hem recentelijk ook weer een paar keer gezien. De kinderen kennen hem al, die zijn vrijdag met hem naar een concert in Arnhem geweest, mijn dochter zelfs al naar Parijs. Dat loopt allemaal wel. Ik heb Estelle alleen gevraagd of ze Badr deze week niet meeneemt naar die school, daar wil ik het liefst alleen met haar naartoe.”
En hij zegt: „Ik hoop ook dat ze weer een beter contact met haar vader gaat krijgen. Dat was lange tijd erg moeizaam.”
Ruud heeft de echtelijke villa in Amsterdam-Zuid inmiddels verlaten en verruild voor een appartement in de buurt van het Olympisch Stadion, daar niet ver vandaan. Estelle keert terug naar het huis waar zij met Ruud jarenlang lief, en leed, deelde. Zijn flat wordt momenteel ingericht. „Het is wel lekker voor de kinderen dat ik in de buurt blijf. Ze kunnen gewoon van hun moeder naar hun vader wanneer ze willen.., en omgekeerd.”
De legendarische Oranjespeler, Europees kampioen in 1988, wordt in september 50. Plannen om dat groots te gaan vieren zijn even in de ijskast gezet.
In het interview van afgelopen zaterdag was Estelle ook lovend over Ruuds vaderschap: „Hij is een lieve, geweldige, betrokken vader. Ik kan niet anders zeggen. Toen de kinderen kwamen, steunde hij mij waar hij kon. Hij stond midden in de nacht op om een luier te verschonen of een flesje te geven. Als vrouw kun je daar heel gelukkig van worden. Maar op den duur blijkt het niet genoeg, weet ik nu.”
Estelle gaf aan dat door de verschillende affaires die Ruud had, haar vertrouwen was geslonken.
„Ik wist alles. Uiteindelijk was er van het vertrouwen niets meer over. En dan komt het moment waarop je jezelf de vraag stelt: waarop baseer ik dit huwelijk? Heel lang heb ik mijn verdriet weggelachen. Je weet dat het geen incident was, maar lust.”
Estelle vertelde exclusief in deze krant in kickbokser Badr Hari te hebben gevonden wat ze al die tijd in haar zogenaamde sprookjeshuwelijk met Ruud heeft gemist. Vorige week werd bekend dat de twee na twaalf jaar huwelijk hebben besloten uit elkaar te gaan. Samen hebben ze een dochter, Joelle, en een zoon, Maxim.
Het is voor Ruud het derde huwelijk dat hij ziet stranden. Eerder was hij getrouwd met Yvonne de Vries en Christina Pensa. Bij iedere (ex-)vrouw heeft Ruud Gullit twee kinderen.
bron