abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112963478
Ik heb onlangs een woning aangeboden gekregen via de woningbouwvereniging. Ik vind het een mooie woning. Het enige wat ik nog moet regelen is de overnames van de oude bewoners. Ze hebben achtergelaten:

- laminaat,
- kookstel met kastje eronder
- lamellen voor een schuifdeur.

Gisteren gebeld en was onaangenaam verrast dat ze in eerste instantie 700 euro vroegen, en niet lager wilde gaan dan 600 euro. Voor alleen het laminaat noemde hij een bedrag van 350 euro. Ikzelf zat te denken in de richting van 50-100 euro voor alles bij elkaar.

Het gaat mij eigenlijk alleen om het laminaat. Het gaat om 33m2, en het is laminaat dat "geen tientje per vierkante meter kost" volgens de oude bewoner, duurder dus, maar wat wel 6 jaar oud is en hij geen bonnetje van heeft.

Wat is een redelijke prijs en hoe voorkom ik dat de oude bewoner uit pure rancune het laminaat eruit haalt? Ik heb echt geen zin zelf een vloer te gaan leggen.

Ik heb gezegd dat ik er nog even over na zou denken en hem maandag terugbel.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:46:37 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112963534
6 jaar oud?

Ik heb voor 15-30m2 laminaat incl ondervloer ¤400 betaald. 2,5 jaar oud.

Ik zou als ik jou was ¤300 bieden. En anders laat je ze het maar lekker eruit halen...

Ik heb alleen de woonkamer betaald. De rest heb ik zelf gekocht en ben bezig met leggen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:47:18 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112963554
Waarom niet? Laminaat leggen is niet veel werk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:47:46 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963559
50-100 vind ik wel weinig voor laminaat + lamellen + kookstel met kastje (tenzij het in slechte staat is). Zeg gewoon dat je er niet meer dan 200 euro voor wil betalen.

Want als hij het eruit moet halen heeft ie er alleen maar werk van en krijgt er totaal niks voor terug. Dus dat zal ie niet snel doen. Hij probeert nu gewoon snel geld te verdienen.
pi_112963610
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:47 schreef kwiwi het volgende:
50-100 vind ik wel weinig voor laminaat + lamellen + kookstel met kastje (tenzij het in slechte staat is). Zeg gewoon dat je er niet meer dan 200 euro voor wil betalen.

Want als hij het eruit moet halen heeft ie er alleen maar werk van en krijgt er totaal niks voor terug. Dus dat zal ie niet snel doen. Hij probeert nu gewoon snel geld te verdienen.
Dat. Vooral dat laatste.
Hij wil zijn eigen nieuwe vloer terugverdienen en speelt hard. Prima, maar dat kun jij ook. Maximaal x bedrag en anders moet ie het er maar uit halen. Dat kost hem geld en hij krijgt er niks voor terug. Kijken of ie dan nog voet bij stuk houdt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:52:50 #6
296595 foodlover
live and learn
pi_112963661
Aangezien het om een huurwoning gaat mag hij blij zijn dat hij er nog iets voor krijgt, je kunt nl. eisen dat hij het er uit haalt en dan heeft hij een leuke klus!. Zou hem max. 250 euro voor alles bij elkaar geven, volgens mij voor beide partijen een redelijk bedrag. Kan me aan zijn kant ook wel voorstellen dan hij je uitlacht als je een bedrag van 50-100 euro noemt...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:52:56 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat. Vooral dat laatste.
Hij wil zijn eigen nieuwe vloer terugverdienen en speelt hard. Prima, maar dat kun jij ook. Maximaal x bedrag en anders moet ie het er maar uit halen. Dat kost hem geld en hij krijgt er niks voor terug. Kijken of ie dan nog voet bij stuk houdt.
O en TS betaal niet voordat je de vloer hebt gezien en hij niet meer in het huis komt. Want je hebt nogal eens mensen die, uit frustratie over het lage bedrag dat ze er maar uit hebben kunnen halen, de spullen vervolgens na het ontvangen van het geld (deels) vernielen. En er zijn snel wat flinke krassen in een laminaatvloer gezet natuurlijk.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:54:41 #8
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112963703
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O en TS betaal niet voordat je de vloer hebt gezien en hij niet meer in het huis komt. Want je hebt nogal eens mensen die, uit frustratie over het lage bedrag dat ze er maar uit hebben kunnen halen, de spullen vervolgens na het ontvangen van het geld (deels) vernielen. En er zijn snel wat flinke krassen in een laminaatvloer gezet natuurlijk.
^O^

Wilde ik nou net ook gaan typen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:07:50 #9
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_112964022
Had donderdagochtend een bezichtiging van een 3 kamer appartement 48 m2
van een Amsterdamse woningbouwvereniging, de huidige bewoonster vroeg
200 euro voor laminaat, ze had de bon van 5 jaar geleden , 620 euro,
"ik had het druk met foto's maken, de bezichtiging deed ik voor een vriend
die zelf op vakantie was, niemand van de 14 kijkers reageerde op het overnemen
laminaat, uiteindelijk zei ze , nou ik zie er tegenop om het laminaat en de ondervloer
eruit te halen, dus voor 150 euro mag het ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door tuinfluiter op 16-06-2012 12:16:56 (snellejelle, zeikerd, dan lees je er maar overheen) ]
pi_112964135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:07 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Had donderdagochtend een bezichtiging van een 3 kamer appartement 48 m2
van een Amsterdamse woningbouwvereniging, de huidige bewoonster vroeg
200 euro voor laminaat, ze had de bon van 5 jaar geleden , 620 euro,
"ik had het druk met foto's maken, de bezichtiging deed ik voor een vriend
die zelf op vakantie was, niemand van de 14 kijkers reageerde op het overnemen
laminaat, uiteindelijk zei ze , nou ik zie er tegenop om het laminaat en de ondervloer
eruit te halen, dus voor 150 euro mag het ook.
Mooie zin, lekker duidelijk...

Zeker niet teveel bieden TS, maar voor 50/100 euro haalt 'ie het er wrs. wel gewoon uit en gunt 'ie het je niet.
pi_112964183
ligt eraan wat voor laminaat. Ligt er quickstep in voor 32,95 per m2, of is het kwantum troep voor 6,-. maakt nogal uit.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:15:58 #12
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112964232
Is altijd lastig te zien zonder bon.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112964247
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:13 schreef Markster het volgende:
ligt eraan wat voor laminaat. Ligt er quickstep in voor 32,95 per m2, of is het kwantum troep voor 6,-. maakt nogal uit.
Dat dus en als ik het goed begrijp, wil de TS het wel in z'n kamer houden? Mwah..¤100 - ¤150 voor 30 m² laminaat van 6 jaar oud.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_112964399
Hoe moeten wij zonder foto's/merken beoordelen wat een redelijke prijs is?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:23:19 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112964425
Het kostte mij destijds 550 euro geloof ik voor het hele appartement, ik zit er nu ook zo'n 5,5 jaar in, maar ik zou al blij zijn als ik het er niet uit hoefde te halen eerlijk gezegd... Zeker omdat er nog een verlijmde vloerbedekking onder ligt dat ik als ondervloer heb gebruikt. Voor dat laminaat zou ik niet meer dan 100 euro geven en dat is echt de grens.

De vorige bewoner in mijn appartement wilde voor de vloerbedekking ook 350 euro hebben, het zag er helemaal afgeleefd en vies uit, maar heb toen gezegd dat ik hem maximaal 50 euro wilde geven zodat ik het als ondervloer kon gebruiken, anders wenste ik hem succes met het eruit halen (veel werk, want verlijmd). Met frisse tegenzin heeft hij het toen toch geaccepteerd omdat hij ook inzag dat hij daar twee dagen mee zoet kon zijn... Gewoon voet bij stuk houden.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:45:10 #16
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112964975
Erg is dat. Mensen die in een huurwoning alles gaan verlijmen :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112966744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:23 schreef Metalfreak het volgende:
Het kostte mij destijds 550 euro geloof ik voor het hele appartement, ik zit er nu ook zo'n 5,5 jaar in, maar ik zou al blij zijn als ik het er niet uit hoefde te halen eerlijk gezegd... Zeker omdat er nog een verlijmde vloerbedekking onder ligt dat ik als ondervloer heb gebruikt. Voor dat laminaat zou ik niet meer dan 100 euro geven en dat is echt de grens.

De vorige bewoner in mijn appartement wilde voor de vloerbedekking ook 350 euro hebben, het zag er helemaal afgeleefd en vies uit, maar heb toen gezegd dat ik hem maximaal 50 euro wilde geven zodat ik het als ondervloer kon gebruiken, anders wenste ik hem succes met het eruit halen (veel werk, want verlijmd). Met frisse tegenzin heeft hij het toen toch geaccepteerd omdat hij ook inzag dat hij daar twee dagen mee zoet kon zijn... Gewoon voet bij stuk houden.
Je hebt jezelf dus voor 50,- genaaid. Iets wat 2 dagen kost om weg te halen, ga je toch niet voor betalen.

TS, 100,- is zat. En zeg er dan wel bij dat je alleen het laminaat wil en niet vanplan bent voor die andere rommel te betalen.
pi_112967477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:44 schreef popovitsj het volgende:
Ik heb onlangs een woning aangeboden gekregen via de woningbouwvereniging. Ik vind het een mooie woning. Het enige wat ik nog moet regelen is de overnames van de oude bewoners. Ze hebben achtergelaten:

- laminaat,
- kookstel met kastje eronder
- lamellen voor een schuifdeur.

Gisteren gebeld en was onaangenaam verrast dat ze in eerste instantie 700 euro vroegen, en niet lager wilde gaan dan 600 euro. Voor alleen het laminaat noemde hij een bedrag van 350 euro. Ikzelf zat te denken in de richting van 50-100 euro voor alles bij elkaar.

Het gaat mij eigenlijk alleen om het laminaat. Het gaat om 33m2, en het is laminaat dat "geen tientje per vierkante meter kost" volgens de oude bewoner, duurder dus, maar wat wel 6 jaar oud is en hij geen bonnetje van heeft.

Wat is een redelijke prijs en hoe voorkom ik dat de oude bewoner uit pure rancune het laminaat eruit haalt? Ik heb echt geen zin zelf een vloer te gaan leggen.

Ik heb gezegd dat ik er nog even over na zou denken en hem maandag terugbel.
Ik heb nog nooit betaald voor spullen die huurders of verkopers hebben laten liggen. Ze moeten blij zijn dat ze het MOGEN laten liggen van mij. Dat scheelt hun namelijk tijd en dus ook geld. Dat krijgen ze dan van mij, namelijk het ficitieve bedrag dat ze kwijt zijn als ze het eruit MOETEN halen.

Een vloer liggen is een eitje, elke beunhaas kan dat voor minder dan wat die persoon ervoor vraagt.
Ik had het wel geweten...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 14:24:04 #19
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112967658
Zie hier de twee posts boven mij. Arrogantie ten top.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112968222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Zie hier de twee posts boven mij. Arrogantie ten top.
In mijn laatste huurwoning heb ik ook aangegeven wat ze eventueel over konden nemen.
Dit was onder meer de schutting tussen mij en een buurman, de schutting tussen het erf en de brandgang inclusief poort, de andere schutting zou blijven staan want die had ik samen met de andere buurman gezet en kan ik dus niet weghalen.
Gordijnrails indien gewenst, en lambrisering in de gang, als dat weggehaald zou worden, dan zou die ouderwetse keiharde laag eronder zichtbaar zijn.
En de schuur in de tuin.

Tevens de melding gedaan dat het mij niet interesseerde wat ze wel of niet over zouden nemen, wat niet overgenomen zou worden gaat eruit.

De schutting werd als enigste overgenomen voor het gewenste bedrag.
De rest wilden ze niet of wilden ze veel minder voor betalen, de rest is dan ook verwijderd.
De lambrisering ING naar mijn buurman die ik er een groot plezier mee deed.
De muur zag er niet uit, maar werd door de wbv gewoon geaccepteerd.
De gordijnrails allen verwijderd waarvan het grootste deel dus in het andere huis terecht kwam.
De schuur geheel gedemonteerd waarmee ik vervolgens stellingen van gemaakt hebt in mijn eigen schuur en in die van mijn broer.

Achteraf kreeg ik te horen dat ze er toch wel spijt van hadden dat ze zo star waren, de schuur hadden ze eigenlijk wel graag gehad voor hun motor, de gordijnrails vervangen viel hun betreft de kosten toch vies tegen en de muur in de gang hebben ze ontzettend veel werk aan gehad om het netjes te krijgen.

Ze waren in ieder geval wel blij dat ze de schutting overgenomen hadden, maar ik had ze ook heel duidelijk gemaakt dat in het nieuwe huis geen schutting aanwezig was en ik daar hoe dan ook een schutting nodig zou hebben.

Mijn motto is je hoeft het niet, maar je krijgt het dan ook niet, ben er liever een week mee bezig om het op de vuilstort te dumpen dan me te laten naaien.
Maar de prijzen die ik vraag zijn dan ook alleszins redelijk te noemen.
Voor alles vroeg ik de helft, amper twee jaar oud en bonnetjes aanwezig
  zaterdag 16 juni 2012 @ 14:57:55 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112968618
Precies.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112969875
Als ik de prijs moet bepalen:

Goede laminaat gaat 10 jaar mee, stel dat het aardige laminaat was (25 euro / m2) , dat hadden ze 900 euro betaald. Zes jaar verstreken nog 360 euro aan waarde. Daarbij is de waarde in werkelijkheid nog minder omdat de andere partij geen echte keuzemogelijkheid heeft (smaak is persoonlijk) dus dat scheelt al de helft. Minstens.

Als je zelf goedkope nieuwe(!) laminaat erin legt, ben je 300 euro kwijt aan materiaal.

Op basis van deze twee overwegingen vind ik een prijs van 150 euro echt heel redelijk. Ik zou niet hoger gaan in ieder geval.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:51:57 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112970019
Correctie: miniaal ¤300 + ondervloer + plinten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:58:59 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112970214
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je hebt jezelf dus voor 50,- genaaid. Iets wat 2 dagen kost om weg te halen, ga je toch niet voor betalen.

TS, 100,- is zat. En zeg er dan wel bij dat je alleen het laminaat wil en niet vanplan bent voor die andere rommel te betalen.
Het is maar net wat je genaaid vindt... Ik had toen berekend dat een fatsoenlijke ondervloer me zo'n 100 euro ging kosten en dan had ik wel een ondervloer voor dat doel. Dus 50 euro vond ik voor mezelf acceptabel, scheelde mij dus 50 euro en het werk van het leggen van de ondervloer. Ik denk dat als ik niets had willen betalen, hij het toch eruit had gehaald.
Don't let my username fool you...
pi_112970889
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:58 schreef Metalfreak het volgende:
Ik denk dat als ik niets had willen betalen, hij het toch eruit had gehaald.
Dat soort mensen heb je (zoals ik), die uit rancune, liever de hele zaak eruit slopen om de nieuwe huurder een hak te zetten, dan 't achterlaten voor noppes of een krats.

Je moet dus schipperen tussen ratio (wat is redelijk qua overameprijs voor hem en voor mij) en voorkómen dat iemand (zoals ik) in de contramine schiet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')