abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112963291
Vorige week heb ik een 2 daagse cursus gedaan in Excel 2010 "Basis".

Zeker geen spijt van, maar ik werd door andere cursist voor gek verklaard nadat hij wat van mijn 3D tekenwerk zag.

http://m301.photobucket.c(...)0Port-Folio/?sa=true

quote:
"Er zijn zoveel mensen die administratief werk zoeken, dat je maar één van de 100.000 bent die dit soort werkt zoekt, als je dit kan tekenen *Wijzend naar de Dakar buggy" , dan heb je het in de vingers om met Autocad te kunnen werken en er je werk van te maken"
Nu kan ik dus redelijk voordelig een basis cursus doen in AutoCAD, want tekenen met Google SU en AutoCAD is het zelfde als karten versus de 24h van Le Mans rijden.

Maar dan doe ik die cursus en heb ik straks mijn certificaat, is er wel genoeg werk te vinden hierin ?

Mijn uiteindelijke doel met AutoCAD is het visueel vormgeven in 3D, voor projectontwikkelaars bijvoorbeeld, of voor een makelaar, ook leuk !

Het technische aspect is ook wel interessant, maar niet zo leuk als het maken van een virtuele maquette !
pi_112963584
Bij tv makelaar hebben ze een visueel 3d vormgever die maakt het nog mooier :P Dit ziet er een beetje sims anno 1990 uit.

Maar zoek gewoon eens rond naar vacatures dan? Kom je er snel genoeg achter of er überhaupt iets in te vinden is.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:36:58 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112964752
Autocad is bedoeld voor technische tekeningen, niet voor visueel vormgeven. Maar er is weldegelijk veel werk in bij projectontwikkelaars. En alles wat je tekent moet wel kloppen qua techniek dus met alleen autocad kom je er niet ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 juni 2012 @ 13:01:35 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_112965526
Projectontwikkelaars tekenen meestal met Revit of 3D Max.
Autocad wordt alleen gebruikt voor bouwtekeningen en incidenteel 3D.

Iedere bouwkundestudent, ook MBO, werkt 4 jaar lang met autocad, dus met een basiscursusje alleen zul je niet veel werk vinden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_112966576
Bovendien tamelijk slecht betaald.
pi_112966608
Ik heb je tekeningen eens bekeken.. als je dit soort dingen kunt maken, waarom heb je dan in hemelsnaam een basiscursus excel nodig??
pi_112966746
Sorry, maar zonder verdere technische kennis ga je het niet redden met alleen een cursus AutoCAD.

En ook die 3D modellen zijn (sorry) niet bijzonder, dat kan iedereen met een beetje CAD-kennis.
pi_112967476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Projectontwikkelaars tekenen meestal met Revit of 3D Max.
Autocad wordt alleen gebruikt voor bouwtekeningen en incidenteel 3D.

Iedere bouwkundestudent, ook MBO, werkt 4 jaar lang met autocad, dus met een basiscursusje alleen zul je niet veel werk vinden.
Revit, 3D Max, Solidworks, Inventor.... Waarom in godsnaam 3d in Autocad tekenen?

Het kan wel hoor, maar is niet ideaal.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 juni 2012 @ 15:02:44 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_112968731
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:19 schreef Spro het volgende:

[..]

Revit, 3D Max, Solidworks, Inventor.... Waarom in godsnaam 3d in Autocad tekenen?

Het kan wel hoor, maar is niet ideaal.
[ afbeelding ]
Dat zeg ik, incidenteel. :7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_112984284
Dat mijn tekenwerk niet bijzonder is, is voor mij ook geen verrassing ! Maar zoals die cursist al meldde, heb ik er wel oog voor en ik ben zelfverzekerd genoeg om te zeggen dat ik een ruimtelijk inzicht heb, die buggy van Tim Coronel alleen op het oog getekend, inclusief frame.

Die Excel cursus wilde ik sowieso als basis, want voor de rest kan ik op papier niets en heb ruim 12 jaar fysiek werk gedaan. Heb mijn rug in die tussentijd verprutst en door ongeval vorig jaar niet meer van plan om mijn lichaam nog verder vernieling in te helpen. Excel is mijn basis en wordt hopelijk nog vergoedt door UWV.
pi_112984749
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:24 schreef Meike26 het volgende:
Dat mijn tekenwerk niet bijzonder is, is voor mij ook geen verrassing ! Maar zoals die cursist al meldde, heb ik er wel oog voor en ik ben zelfverzekerd genoeg om te zeggen dat ik een ruimtelijk inzicht heb, die buggy van Tim Coronel alleen op het oog getekend, inclusief frame.

Die Excel cursus wilde ik sowieso als basis, want voor de rest kan ik op papier niets en heb ruim 12 jaar fysiek werk gedaan. Heb mijn rug in die tussentijd verprutst en door ongeval vorig jaar niet meer van plan om mijn lichaam nog verder vernieling in te helpen. Excel is mijn basis en wordt hopelijk nog vergoedt door UWV.
Maar is dat dan een heel moeilijk programma ofzo?

Maaruh, excel. Wat houdt de basiscursus dan in :+
pi_112986987
Het vervelende is dat de sector waarin autocad(2d) veel gebruikt wordt compleet op z'n gat ligt. Ontslagen zijn meer aan de orde van de dag dan vacatures... dus als beginnend tekenaar, of zelfs zonder kennis van autocad én de bouw/infra... lastig, erg lastig!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zondag 17 juni 2012 @ 09:47:32 #13
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_112996130
Als je kan AutoCAD-en is de overstap naar bijvoorbeeld 3Dmax toch niet zo groot. Dan kun je er tenminste nog een fatsoenlijk realistische render uittrekken. Of een animatie ofzo.
  zondag 17 juni 2012 @ 13:01:25 #14
70559 singha
Singhalicious
pi_113000191
Ik zou als 3d pakket zeker niet voor Autocad gaan. voor technisch 3d wordt er vooral gebruikt gemaakt van pakketen als Pro-engineer, Catia & Solidworks. Je zou ook eens Rhino kunnen bekijken, dit is een gratis 3d pakket, waar je al redelijk wat mee kan.
When the flag drops, the bullshit stops
pi_113003323
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:01 schreef singha het volgende:
Ik zou als 3d pakket zeker niet voor Autocad gaan. voor technisch 3d wordt er vooral gebruikt gemaakt van pakketen als Pro-engineer, Catia & Solidworks. Je zou ook eens Rhino kunnen bekijken, dit is een gratis 3d pakket, waar je al redelijk wat mee kan.
Daarmee zit ik dus wel met een probleem. Want Excel draait mijn laptop wel, maar programma's als Rhino en 3Dmax voor geen meter draaien. Of zou ik alleen aan een desktop pc (kast) genoeg hebben als werkpaard en mijn laptop gebruiken als scherm/computer om mee te tekenen ?

Bovendien heb ik zoiets dat ik liever betaal voor de kennis en het certificaat, dan dat ik net als met Google SketchUp verder ga rommelen. Ik ben ook geen thuis student die een LOI cursus kan doen, ik ben veel te snel afgeleid en gehannes.. Liever gewoon ergens een paar dagen blokken en met certificaatje trots naar huis gaan.

Dat van 3D Max en zo ga ik wel even kijken. Bedankt voor de reacties tot nu toe.
pi_113003953
ik weet niet wat voor werk jij wil gaan doen, maar als je denkt een 3d pakket in een paar dagen te leren op een niveau dat je een certificaat krijgt, dan heb je het mis. je kunt misschien de basis leren in een paar dagen, maar dat kan ook binnen enkele uren op youtube. verder wil ik zeggen (en dan niet gemeen bedoeld) dat de tekeningen die jij liet zien niet echt bijzonder zijn.

download autodesk inventor (autodesk software is gratis voor studenten, je kunt ook als niet-student zijnde een account aanmaken), kijk of het draait op je computer en begin daarmee te spelen. dat is voor 3d ontwerp bedoeld (van producten) en als je het voor elkaar krijgt om daarmee een propeller te ontwerpen, ben je al aardig op weg.

:7
pi_113005872
Dat heb ik al eerder gezegd, die tekeningen zijn ook niet bijzonder :|W

Dat heb ik ook nergens beweerd. Een van de mede cursisten wist mij alleen te vertellen dat als ik die buggy inderdaad op het oog getekend heb met foto's als enige materiaal, wat ik dus ook gedaan heb, dat ik een ruimtelijk inzicht heb en dat een programma als AutoCAD of Autocad 3D ook wel aan te leren is ! En in die buggy heb ik aardig wat uurtjes zitten en vond het gewoon enorm leuk om te doen.

Je leert altijd de basis, waarover je ook praat !

Autorijden leer je ook pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt, piloten leren pas ook echt als zij hun brevet al op zak hebben. En ik kan van mezelf zeggen dat ik programma's als Excel of Google erg snel onder de knie heb in het vinden van de juiste functies. Ben daar erg snel in. En een programma als Autocad of 3DMax is dan wel van een andere planeet, uiteindelijk draait het om 1 ding, jij (of ik) vult de gegevens in, op wat voor manier dan ook en vervolgens rolt er een tekening uit.

Natuurlijk kan ik ook tutorials gaan volgen op Youtube, maar wat kan ik dan ? Zelf ben ik ook wel iemand die niet zo gelooft in al die papiertjes en diploma's, maar doordat ik voor mijn gevoel zo makkelijk door die Excel cursus heb gefietst, wil ik mij wel wagen aan een Autocad of vergelijkbaar programma, ook al lijkt het in de verste verte niet op Google Sketchup. Al is dat ook weer een beetje oneerlijk, want met Su kan je met behulp van plug-ins en externe programma's (rendering) nog heel redelijke 3D maquette's bouwen.

Voorbeeld van één van de vele rendering programma's.
pi_113006234
ja, maar je werkgever wordt niet blij van een mooie rendering. het gaat om dit soort tekeningen:

google sketchup is leuk voor thuis, niet om er mee te werken. verder lijkt sketchup totaal niet op de echte 3d software, al zijn ze allebei 3d. interface is anders, manier van denken is anders, workflow is anders etc.

:7
pi_113007008
Nogmaals, heb ik iets anders beweerd dan ?

Het gaat om het leren van een nieuw programma. Ja SU is wat (heel wat) makkelijker dan Autocad, maar op zo'n cursus, een dag of 4 en in totaal ca 30 uur lestijd, leer je echt wel wat meer dan alleen het tekenen van een vierkantje.

Genoeg bedrijven in de makelaardij of projectontwikkelaars (internationaal, niet alleen in Nederland) die met SU werken. Op Sketchucation.com zijn er al genoeg mensen benaderd door hun portfolio... dus dat er niet mee gewerkt word, is ook niet waar !

Niet dat ik die skills in huis heb (<< Zie, ik geef het zelf al toe) maar zou het in professionele programma's wel wat beter willen leren en eventueel vervolgcursussen mee doen.

Edit: Mijn toekomstige werkgever zal dat ook niet snel van mij vragen, want dat technische tekenwerk is niet echt wat ik zoek. Volgens mij had ik dat in de OP ook al duidelijk gemaakt.
pi_113007250
Het is mij nu dus duidelijk dat Autocad niet echt iets is wat ik zocht, maar zover ik had opgezocht, had ik wel de basis nodig van Autocad om autocad 3D te leren.

Hierbij zal ik dus nog even op zoek moeten gaan naar wat ik het beste kan gaan doen om in de juiste hoek/sector te komen waar ik wil werken. In de tussentijd ga ik trouwens wel proberen om mijn Excel kennis op te poetsen. Want idd, met die basis alleen kom ik ook niet echt ver :')
pi_113008490
opnieuw, autocad is niet voor 3d tekeningen. kan wel, maar daar is het niet voor gemaakt. autodesk inventor is wat jij waarschijnlijk zoekt.
pi_113011595
IK ga daar eens op zoeken.
pi_113012292
Ik zie in onze sector (apparatenbouw) steeds meer partners verschuiven naar Solidworks en Pro-E. Autocad is dood voor alles wat niet 2D is, lijkt het wel.
Kunnen tekenen en begrijpen waarom het gaat, zijn dingen die niet in één lijn hoeven te liggen. Een goede wtb-er kan ook wel goed tekenen, want hij weet waar het om draait.
Alleen een tekenpakket beheersen is bij lange na niet voldoende om technisch te gaan tekenen. Misschien grafisch design, omdat de eisen daar mss wat minder hard omschreven zijn.

Probeer het aub niet, je komt van een koude kermis thuis. Tekenaars zat zonder werk momenteel.
pi_113015980
Juist dat grafisch design/vormgeving/presentatie trekt mij dan wel weer. Heb er al eens eerder aan gedacht om met 3DMax (natuurlijk met cursus/opleiding) of iets dergelijks aan de slag te gaan en dan voor makelaars te gaan werken. Eigenlijk wat je ziet in die woonprogramma's. Huizen die onverkoopbaar zijn, kunnen aantrekkelijk gemaakt worden met 3D verbouwing-simulaties.

Maar ook bedankt voor de waarschuwing ! Blijkbaar is het dus nog niet zo rooskleurig zoals die cursist mij wist te melden.
pi_113038805
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Huizen die onverkoopbaar zijn, kunnen aantrekkelijk gemaakt worden met 3D verbouwing-simulaties.
Bedoel je die tekeningen die Michiel de Zeeuw laat zien en soortgelijke tekeningen in soortgelijke programma's? Dat is niet bepaald hoogstaand niveau, elke hbo bouwkunde student kan dat soort werk produceren en die hebben niet al het 'nadeel' van 12 jaren in een andere sector tegen zich werken zonder instapniveau vakkennis.

Mooi presenteren is een plus als het gehele verhaal er om heen ook goed is. Hoofdzaken bij verbouwingen zijn: geld, kwaliteit, tijd, installaties en op het moment icm. duurzaamheid. Een mooi plaatje zonder goed verhaal is niks waard, en de vraag is of je correcte en goede tekeningen kan maken zonder vakkennis.

Erg leuk natuurlijk dat je iets hebt gevonden wat je leuk lijkt en waar je je geld mee wil verdienen maar echt de slechtst mogelijke timing om daar nu in te stappen als zij-instromer. Ik zit zelf in de sector en wil je echt afraden om er nu in te springen. Je moet vanaf het punt waar je nu komt toch wel zo verdomd veel talent hebben wil je kans van slagen hebben en ik zie dat talent niet, sorry.

Wil je echt je geld verdienen met 3D-modellen is er maar één advies wat ik je kan geven: haal je hbo-bouwkunde en haal een certificaat van een complete en goed aangeschreven BIM cursus. Dat zijn ongeveer de enige mensen die wel een kans op een baan hebben in een sector waar ze als vliegen uit de lucht vallen..
pi_113039137
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 07:54 schreef CutCake het volgende:

Wil je echt je geld verdienen met 3D-modellen is er maar één advies wat ik je kan geven: haal je hbo-bouwkunde en haal een certificaat van een complete en goed aangeschreven BIM cursus. Dat zijn ongeveer de enige mensen die wel een kans op een baan hebben in een sector waar ze als vliegen uit de lucht vallen..
Als er 1 sector geheel op zijn gat ligt is het wel de bouwsector, dus dan moet TS al heel veel kennis mee kunnen brengen wil ze er nog tussen gaan komen, de technische kennis die zal ze niet hebben alleen de 3d vaardigheden. :')

Wanneer TS ontwerpen leuk vind zou ze dan nog beter de WTB kant of industrial design kant oid op kunnen gaan.

De vraag is maar hoe nauwkeurig wil TS gaan werken want 3ds max en zo zijn heel grappig om renders te maken, maar met de data kun je vervolgens nog niet eens een fatsoenlijke 2d tekening maken.
pi_113039199
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:23 schreef Basp1 het volgende:
Als er 1 sector geheel op zijn gat ligt is het wel de bouwsector, dus dan moet TS al heel veel kennis mee kunnen brengen wil ze er nog tussen gaan komen, de technische kennis die zal ze niet hebben alleen de 3d vaardigheden. :')
Klopt, alleen zien veel bedrijven het werken met BIM als dé verlossing en is er wel vraag naar modelleurs mét vakkennis.
quote:
Wanneer TS ontwerpen leuk vind zou ze dan nog beter de WTB kant of industrial design kant oid op kunnen gaan.
Klopt, alleen is bouwkunde relatief makkelijk tov WTB en in de EDI is er gewoon zoveel talent wat er boven uitsteekt dat je echt héél goed moet zijn met een irrelevant CV.
quote:
De vraag is maar hoe nauwkeurig wil TS gaan werken want 3ds max en zo zijn heel grappig om renders te maken, maar met de data kun je vervolgens nog niet eens een fatsoenlijke 2d tekening maken.
Precies mijn punt, zonder vakkennis kan je geen goede modellen maken en is je toegevoegde waarde nihil.
pi_113039213
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:33 schreef Meike26 het volgende:
Vorige week heb ik een 2 daagse cursus gedaan in Excel 2010 "Basis".

Zeker geen spijt van, maar ik werd door andere cursist voor gek verklaard nadat hij wat van mijn 3D tekenwerk zag.

http://m301.photobucket.c(...)0Port-Folio/?sa=true

[..]

Nu kan ik dus redelijk voordelig een basis cursus doen in AutoCAD, want tekenen met Google SU en AutoCAD is het zelfde als karten versus de 24h van Le Mans rijden.

Maar dan doe ik die cursus en heb ik straks mijn certificaat, is er wel genoeg werk te vinden hierin ?

Mijn uiteindelijke doel met AutoCAD is het visueel vormgeven in 3D, voor projectontwikkelaars bijvoorbeeld, of voor een makelaar, ook leuk !

Het technische aspect is ook wel interessant, maar niet zo leuk als het maken van een virtuele maquette !
Als (ex) autocadtekenaar kan ik je alvast vertellen, dat een achterliggende opleiding voor wát je aan het tekenen bent, belangrijker is dan dat je weet welk knopje wat doet in autocad. Ik werk er al 10+ jaar mee, maar desondanks zal ik hier never-nooit-niet mogen (en kunnen) tekenen aan bijvoorbeeld een gemaal, zoals ze op een andere afdeling doen.

Overigens zit de toekomst in de CAD-wereld in BIM, (Bouw Informatie Modellering) en 3D, maar er is in de GIS wereld ook een redelijk aanbod aan vacatures de komende jaren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113039313
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:28 schreef CutCake het volgende:

Klopt, alleen zien veel bedrijven het werken met BIM als dé verlossing en is er wel vraag naar modelleurs mét vakkennis.

Dat BIM is toch niet veel meer als wat extra attributendata wat aan entiteiten toegevoegd wordt om de processen daarna beter te kunnen stroomlijnen (werkvoorbereiding, matriaal bestellen, detail tekening maken, enz..). Zonder voldoende technische kennis is het dan niet mogelijk om de juiste data toe te voegen.

Ik heb hier op het bedrijf al problemen zat om mensen gewoon de goede data aan boutgaten en pengaten te laten koppelen om zodoende de NC programma's met een druk op de knop te laten maken. :')
pi_113039383
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat BIM is toch niet veel meer als wat extra attributendata wat aan entiteiten toegevoegd wordt om de processen daarna beter te kunnen stroomlijnen (werkvoorbereiding, matriaal bestellen, detail tekening maken, enz..). Zonder voldoende technische kennis is het dan niet mogelijk om de juiste data toe te voegen.

Ik heb hier op het bedrijf al problemen zat om mensen gewoon de goede data aan boutgaten en pengaten te laten koppelen om zodoende de NC programma's met een druk op de knop te laten maken. :')
Mwoa, BIM is wel wat complexer dan dat, als het gaat om zeg een stuk snelweg of stationsgebouw. Dat gaat zo diep, dat het deels de inrichting van een projectteam gaat afdwingen, en onderweg aardig wat heilige huisjes omver schopt. Het informatiemodel alleen als is een kluif, laat staan BIM inpassen in alle bestaande stramienen. Tot aan de wetgeving omtrent aanbestedingen aan toe.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113040140
Dank jongens ! Jullie antwoorden hebben mijn ogen geopend ! 3D tekenen/alles wat er mee te maken heeft, zal voorlopig nog wel een hobby blijven ;)
  maandag 18 juni 2012 @ 11:00:51 #32
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_113042534
Ik heb tijdens mijn opleiding Animatie en Audiovisuele vormgeving stage gelopen bij een bedrijf dat AutoCAD tekeningen kreeg aangeleverd. Ik moest die bestanden omzetten naar 3ds max en omtoveren tot een 3D visualisatie.

Het ging hier vooral om gebouwen, AutoCAD tekeningen waren als het ware de bouwplaat. Met 3ds max kon ik de muren, plafonds, tuin/parkeerplaatsen etc. bepalen. Paar bomen erin, auto op de oprit, vogeltje in de lucht, wolkje erbij, gras, bloemetjes, stoeptegels, asfalt, hekwerkje..
Vervolgens renderen met V-ray voor het mooiste resultaat.

We hebben trouwens ook hele complexe dingen met 3ds max gemaakt. We moesten bijv. een datacentrum maken in 3D. Een duurzaam gebouw met ingewikkelde tekeningen over de werking van een koelsysteem. Als je in een dergelijk bedrijf werkt dan communiceer je van tevoren goed met de opdrachtgever over de werking van een bepaald onderdeel. Ik snapte de ballen van de techniek van het koelsysteem, maar ik heb het wel gemodelleerd. En de opdrachtgever was er erg blij mee. Met de 3d render/animatie was hij in staat om leken uit te leggen hoe het systeem werkt.
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
pi_113042678
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:00 schreef Bananico het volgende:
Ik heb tijdens mijn opleiding Animatie en Audiovisuele vormgeving stage gelopen bij een bedrijf dat AutoCAD tekeningen kreeg aangeleverd. Ik moest die bestanden omzetten naar 3ds max en omtoveren tot een 3D visualisatie.

Het ging hier vooral om gebouwen, AutoCAD tekeningen waren als het ware de bouwplaat. Met 3ds max kon ik de muren, plafonds, tuin/parkeerplaatsen etc. bepalen. Paar bomen erin, auto op de oprit, vogeltje in de lucht, wolkje erbij, gras, bloemetjes, stoeptegels, asfalt, hekwerkje..
Vervolgens renderen met V-ray voor het mooiste resultaat.

We hebben trouwens ook hele complexe dingen met 3ds max gemaakt. We moesten bijv. een datacentrum maken in 3D. Een duurzaam gebouw met ingewikkelde tekeningen over de werking van een koelsysteem. Als je in een dergelijk bedrijf werkt dan communiceer je van tevoren goed met de opdrachtgever over de werking van een bepaald onderdeel. Ik snapte de ballen van de techniek van het koelsysteem, maar ik heb het wel gemodelleerd. En de opdrachtgever was er erg blij mee. Met de 3d render/animatie was hij in staat om leken uit te leggen hoe het systeem werkt.
Dat kunnen wij integraal en is ook een beetje de vraag op de arbeidsmarkt op het moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')