abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113054370
ik vind het dus echt een raar advies. Het velletje papier dat ik meekreeg staat overigens ook vol tegenstrijdigheden. o.a. die 500 ml (opvolg)melk maar max 2 flessen. Nouja, we blijven het toch doen zoals we zelf willen, in combinatie met de adviezen van de diëtist/allergoloog.

Edit, inderdaad, we houden in grote lijnen het schema van kleintjes aan (al is alles bij ons een maandje naar voren geschoven ivm (mogelijke) allergieën
pi_113054524
Ik hoorde laatst een opmerking van een moeder met een beeb, een maand of 2 oud, dat haar kind zich verveelt en daarom huilt. Nu zit ik iedere keer met een scheef oog en die opmerking in m'n achterhoofd naar m'n jochie te kijken of ie zich verveelt, maar die tuurt zich helemaal gek in de rondte. Kunnen die kleintjes (en dan bedoel ik dus rond 2 a 3 mnd) zich al vervelen?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_113054526
Vooral je eigen gevoel volgen hoor, SB!

Blueband idd Susie, dat krijgt Cas ook op zijn brood. Lekker een beetje appel/perenstroop er op.
Hoewel pindakaas hier tegenwoordig favoriet is :') Vanavond mag meneer nog wat meesnoepen van onze pasta/rijst even zien wat we gaan maken.
pi_113054588
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:56 schreef bitterend het volgende:
Susie O+ Blueband is prima dacht ik voor kleintjes! ik ga hier roomboter doen over 2 weken..maar ze eet hier bijna geen brood vindt ze niet lekker
Roomboter is inderdaad hetgeen als beste wordt aanbevolen. Veel minder conserveermiddelen en andere kunstmatige meuk dan margarine (en de nog ergere halvarine). Helaas mag ons kleintje door de KMA geen roomboter. Nouja, dan maar geen vet op brood. Ze krijgt af en toe wat zachte geitenkaas die we even in de magnetron doen om smeerbaar te maken. En dan af en toe wat appelstroop of smeerworst. Die laatste twee niet vaker dan 2 keer per week ivm in mijn ogen te zoet (de stroop_ of algemeen bekend teveel vit. A (de worst).
pi_113054667
Pindakaas zou ik nog niet doen onder de 1 jaar. Was geloof ik ook ivm allergieën die daardoor ontwikkeld kunnen worden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 18 juni 2012 @ 16:13:11 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113055112
Ah, dus toch gewoon Blue Band. Had al zo'n vermoeden, maar toch even zeker weten ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113055116
Geen problemen aan ondervonden dus geef ik liever pindakaas dan smeerleverworst ;)
pi_113055437
Hier ook geen allergieen in de familie en ik gaf Rienk pindakaas, smeerkaas, smeerworst en jam.
Jelte krijgt nu alleen nog brood met normale boter (wij hebben de blauwe blueband) Maar gaat straks ook die vier eten. :Y

en allicht nog meer. Even het schema zoeken
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113055573
Nu ben ik heel benieuwd wat het CB bij ons gaat "adviseren". En we moeten voor prikken heen op 6 juli. Gaan deze weer in de beentjes? Ik meende ook ergens te lezen dat ze in de armpjes moeten?
pi_113055711
Matthias krijgt ook wel pindakaas hoor. Eerst niet aar hij had geregeld het broodje van Leander te pakken en ook geen last van gehad dus nu krijgt ie ook. En ook notenpasta van de natuurwinkel. Vind ie heerlijk!!
pi_113055874
Het schema!

http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html

(Ja, ook kvmoeders kunnen hier mee werken ;) )
  maandag 18 juni 2012 @ 16:28:50 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113056039
Je hebt van Blue band diverse soorten meen ik mij te herinneren toen ik laatst dus geen keuze kon maken, is die Goedemorgen wat?
pi_113056182
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:28 schreef Susie het volgende:
Je hebt van Blue band diverse soorten meen ik mij te herinneren toen ik laatst dus geen keuze kon maken, is die Goedemorgen wat?
Nee, volgens mij niet. De 'gewone' blauwe moet je hebben

maandag 18 juni 2012 @ 16:31:20 #218
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113056186
Oh wacht, die heet Goede start. Heb foldertje gevonden die we bij het bordje kregen toegestuurd. (Grappig, dat je dat gewoon ergens vandaan ontvangt :P )
En dan heb je nog Idee! Hoe komen ze erop? :?
  maandag 18 juni 2012 @ 16:33:17 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113056305
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:31 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet. De 'gewone' blauwe moet je hebben
De gewone halvarine dus...
Ze beweren dat in die Idee! meer vitamines zitten, extra calcium en belangrijke voedingsstoffen voor de hersenen.... Volgens mij is dat ook maar bla bla, maar goed.
pi_113056488
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:33 schreef Susie het volgende:

[..]

De gewone halvarine dus...
Ze beweren dat in die Idee! meer vitamines zitten, extra calcium en belangrijke voedingsstoffen voor de hersenen.... Volgens mij is dat ook maar bla bla, maar goed.
Het zal ongetwijfeld zo zijn. Maar dan voor volwassenen. Niet alles is voor de kleintjes ook goed.

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij was het niet goed :N
pi_113056501
Het kan best dat ze vitamines erin hebben toegevoegd...kijk op het pakje :P

Becel met die cholesterol speciale halvarine was niet goed denk ik...die gaf danic en toen had iemand een link erover
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113056650
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 18 juni 2012 @ 16:48:12 #223
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113057143
*O* Cristel rolt van dr buik naar rug ! wel 3x achter elkaar *O*
  maandag 18 juni 2012 @ 16:52:52 #224
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113057407
*O* Wat knap van Cristel!

Vreemd advies heb je gekregen Summerbreeze. Ik had ook altijd begrepen dat ze pas echt alles mee mogen eten als ze 1 jaar zijn. Heb ik me toen ook aan gehouden. En ik heb ook het eerste jaar afgewacht tot ik pindakaas en honing op z'n brood deed.
  maandag 18 juni 2012 @ 16:53:43 #225
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113057458
Het is beter om geen halvarine te gebruiken, daarin zitten niet de juiste vetten die een baby nodig heeft en er is vaak van alles een toegevoegd.
Margarine kan als alternatief, maar het beste is roomboter, daarin zitten vetten en vitamines die je baby goed kan gebruiken bij zijn/haar hersenontwikkeling. Wel altijd die zonder zout pakken.

Wij gebruiken smeerbare zoutloze roomboter van AH.

Daarnaast geef ik zelf geen smeerworst/smeerkaas, vanwege veel afvalstoffen/smeltzouten. Daar is echt niets gezonds aan.
Wel geef ik appelstroop van Zonnatura, plakje jonge kaas, bio pindakaas, jam zonder suiker, en soms vleeswaar.

Ik wil het nog wel verduidelijken mocht iemand daar behoefte aan hebben. ;)
  maandag 18 juni 2012 @ 16:54:53 #226
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113057534
Ow en mee-eten kan prima vanaf zes maanden hoor. Maar dan moet je geen pakjes/potjes of iets dergelijks gebruiken, maar gewoon zelf sausjes en dingen maken.
pi_113057964
Juud die ongezouten roomboter van de AH hebben wij ook voor ons zelf(volgens kleintje mag ze pas met 7 maanden) maar ik vind hem heel moeilijk smeerbaar! heb je daar geen last van?
pi_113057965
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef Juud79 het volgende:
Het is beter om geen halvarine te gebruiken, daarin zitten niet de juiste vetten die een baby nodig heeft en er is vaak van alles een toegevoegd.
Margarine kan als alternatief, maar het beste is roomboter, daarin zitten vetten en vitamines die je baby goed kan gebruiken bij zijn/haar hersenontwikkeling. Wel altijd die zonder zout pakken.

Wij gebruiken smeerbare zoutloze roomboter van AH.

Daarnaast geef ik zelf geen smeerworst/smeerkaas, vanwege veel afvalstoffen/smeltzouten. Daar is echt niets gezonds aan.
Wel geef ik appelstroop van Zonnatura, plakje jonge kaas, bio pindakaas, jam zonder suiker, en soms vleeswaar.

Ik wil het nog wel verduidelijken mocht iemand daar behoefte aan hebben. ;)
Oh, dus niet die blauwe? (Ik onthoud ook nooit iets goed :') )
Even roomboter halen dan binnenkort :Y
pi_113058066
Ik had pas kleintjes gevraagd op twitter en hij zei dat halvarine geen probleem was als je voldoende varieert.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:09:31 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113058324
Handig... Heb net die halvarine gehaald! :( Dan eten we die dus zelf :P Woensdag dan maar voor de zoutloze roomboter naar de supermarkt, hebben we weer een uitje :P
Edit; kan dus wel... We varieren evengoed wel, aangezien ze op het kdv en bij mijn zus wel weer anders krijgt. Haal evengoed die roomboter nog wel :)
pi_113058509
Dat duindoornmoes uit het schema van Kleintjes kon ik bij de eerste nergens vinden. Uit sommige fruitsoorten, degene die niet teveel uit water bestaan, kun je prima zelf fruitmousse maken. Dat kun je dan op brood smeren: is gezond, klein beetje zoet maar niet extreem en natuurlijk zonder extra suiker. Volgens mij waren bijvoorbeeld abrikozen daar wel goed geschikt voor.

Juud welke jam koop jij waar geen suiker inzit? Kun je die gewoon in de supermarkt krijgen?

Bitterend als je de roomboter een paar uur voor gebruik uit de koelkast haalt, kun je hem denk ik gewoon goed smeren of niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 18 juni 2012 @ 17:16:07 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113058643
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:02 schreef bitterend het volgende:
Juud die ongezouten roomboter van de AH hebben wij ook voor ons zelf(volgens kleintje mag ze pas met 7 maanden) maar ik vind hem heel moeilijk smeerbaar! heb je daar geen last van?
Ja, je moet hem er even uitzetten een paar minuten voordat je gaat eten, of wat op je mes doen, even 3 min laten liggen en dan gaan smeren.
Wij hebben wat steviger brood, dat gaat beter.
pi_113058797
quote:
5s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:01 schreef Kuukske het volgende:
Ik hoorde laatst een opmerking van een moeder met een beeb, een maand of 2 oud, dat haar kind zich verveelt en daarom huilt. Nu zit ik iedere keer met een scheef oog en die opmerking in m'n achterhoofd naar m'n jochie te kijken of ie zich verveelt, maar die tuurt zich helemaal gek in de rondte. Kunnen die kleintjes (en dan bedoel ik dus rond 2 a 3 mnd) zich al vervelen?
ik denk niet dat ze zich op die leeftijd vlug vervelen. Er is zoveel te ontdekken :) Huilen betekend dan echt wat anders denk ik..

Wat betreft eten, onze D eet nog niet met de pot(ten) mee (hihi). Maar hij eet max 2x in de week een potje en de rest van de tijd eet hij met ons mee, maar dan zonder zout en zonder sausjes (als wij die hebben). We hebben nu twee keer vis geprobeerd. Een keer een witte (tilapia of pangasius..weet niet meer) en een keer zalm. Gewoon een klein beetje om te proeven. De zalm viel in de smaak, de witte vis niet zo...deze week tartaar proberen :)
  maandag 18 juni 2012 @ 17:23:09 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113058986
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef Tinuviel het volgende:
Dat duindoornmoes uit het schema van Kleintjes kon ik bij de eerste nergens vinden. Uit sommige fruitsoorten, degene die niet teveel uit water bestaan, kun je prima zelf fruitmousse maken. Dat kun je dan op brood smeren: is gezond, klein beetje zoet maar niet extreem en natuurlijk zonder extra suiker. Volgens mij waren bijvoorbeeld abrikozen daar wel goed geschikt voor.

Juud welke jam koop jij waar geen suiker inzit? Kun je die gewoon in de supermarkt krijgen?

Bitterend als je de roomboter een paar uur voor gebruik uit de koelkast haalt, kun je hem denk ik gewoon goed smeren of niet?
Ik heb nu van Ekoland, uit de biowinkel, en je hebt van Zonnatura, overal verkrijgbaar. Je hebt ook onderstaande, die is gezoet met geconcentreerd druivensap, ook prima en verkrijgbaar in ieder geval bij AH, maar ik gok bij wel meer supermarkten.

maandag 18 juni 2012 @ 18:13:54 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113060973
Grapjas Nirak _O-
  maandag 18 juni 2012 @ 18:28:51 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113061498
zo,jullie gaan hard als ik aan het werk ben :D
Hopelijk vergeet ik niemand.

Cleany, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad. Ben benieuwd naar de fotospam!

Fee-nix, :o gelukkig heeft ie er niks aan over gehouden.

Danne waterpokken, arm ding. Hopelijk niet al teveel last van. :*

Leuke foto's MeNicole!

Mooie stats Summerbreeze, maar wel snel al met dat advies zeg. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Susie, O+ jammer dat ze niet meer zo vaak bij je willen liggen he. Midas worstelt zich ook al overeind als ik lekker wil kroelen, begint nu al :{ . Behalve als ie moe is O+

PE, goed zo Cristel! Lekker rollen *O*

Dat schema van Kleintjes heb ik ook al uitgeprint. Ga ik ook hanteren. Dat van die roomboter is een goede. DIe ga ik onthouden.

Nirak :D

Midas heeft een leuke dag gehad op het kdv. Lekker gespeeld met vriendinnetje Eva (5 dagen ouder) en ze hebben bellen geblazen en die vond ie ook erg leuk (hij wilde ze pakken). Ze hebben nu ook een digitaal schriftje. Met verhaaltjes en foto's. Zo leuk. O+ Alleen jammer dat we nog geen inlogcodes hebben -O-
pi_113064464
Handig schema van kleintjes!

Leuk dat ze een digitaal schriftje hebben kyara

-O- had een tanktini gekocht ivm veel striae enz. Maar er blijft dan nog wat ruimte tussen t topje en het broekje, precies waar de striae zit.
Dus.. Dat is ook geen optie. Dan maar wachten tot het witter wordt..
(niet dat het nu zomers weer is :9 maar wil binnenkort proberen te zwemmen om m'n bekken wat sterker te maken enz misschien dat ik dat wel kan)
pi_113064511
Net nog even terug gelezen. Nicole, wat een leuke kindertjes :D

Hier ligt er al een in bed.. Dat zijn we niet gewend zo vroeg...
  maandag 18 juni 2012 @ 19:42:37 #239
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113064863
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Susie het volgende:
Handig... Heb net die halvarine gehaald! :( Dan eten we die dus zelf :P Woensdag dan maar voor de zoutloze roomboter naar de supermarkt, hebben we weer een uitje :P
Edit; kan dus wel... We varieren evengoed wel, aangezien ze op het kdv en bij mijn zus wel weer anders krijgt. Haal evengoed die roomboter nog wel :)
Latta :9
Trotse mamma :)
  maandag 18 juni 2012 @ 19:50:24 #240
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113065266
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:42 schreef Faithz het volgende:

[..]

Latta :9
Watta?
pi_113065604
  maandag 18 juni 2012 @ 20:03:49 #242
100412 mefke79
komt goed!
pi_113066006
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:35 schreef Zoë23 het volgende:
Handig schema van kleintjes!

(niet dat het nu zomers weer is :9 maar wil binnenkort proberen te zwemmen om m'n bekken wat sterker te maken enz misschien dat ik dat wel kan)
Zoe, was je onder behandeling van de fysio voor je bekkenklachten? Dan zou ik namelijk daar naar terug gaan nu. Die hebben meestal ook wel een mooi speciaal trainingsprogramma en kijken je effe goed na wat wel en wat niet kan. Kan je daarna nog altijd gaan zwemmen, maar dan weet je iig wat je beter wel en niet kan doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113066632
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:03 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Zoe, was je onder behandeling van de fysio voor je bekkenklachten? Dan zou ik namelijk daar naar terug gaan nu. Die hebben meestal ook wel een mooi speciaal trainingsprogramma en kijken je effe goed na wat wel en wat niet kan. Kan je daarna nog altijd gaan zwemmen, maar dan weet je iig wat je beter wel en niet kan doen.
Ja heb nog dezelfde fysio.
Heb oefeningen en moet m'n bekken sterker maken.
Wil zelf graag zwemmen omdat ik iets wil kunnen/doen maar dat moet ik misschien wel even met m'n fysio bespreken ja.

-O- morgen m'n werk bellen (hebben afgesproken dat ik ongv op de helft van m'n verlof zou bellen) ik kan S niet eens zelf in bad doen of wassen (vanavond moet ik wel omdat (8> weg is) omdat het teveel pijn doet.
Dus.. 8uren werken gaat al helemaal niet lukken. Weer naar de Arbo arts enz, waar ik zelf niet naar toe kan rijden.. Bah

M'n (8> is voor t weekend door z'n rug gegaan dus ik heb de zorg voor S zoveel mogelijk op me genomen, vooral snachts, maar m'n rug doet nu ook erg veel pijn -O- het wordt er niet beter op zo :(
pi_113066661
Ik ga ook binnenkort boter halen, Eva begint steeds vaker stukjes brood te eten :)

Hoera voor de vermaanddag van Eva *O* *O* en dus ook de vermaanddag van Matthias!!
9 maanden, wat vliegt de tijd... Nog maar 3 maanden en dan is ze 1!

Ze heeft nu waterpokken... Ze zit nog niet helemaal onder, ze heeft er enkele... Hopelijk blijft dat zo en heeft ze er niet al teveel last van.
Tralalalaaa
  maandag 18 juni 2012 @ 20:14:52 #245
100412 mefke79
komt goed!
pi_113066678
zoe, zie dm!
  maandag 18 juni 2012 @ 20:20:02 #246
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113066970
Ik vermoed dat Mefke het in pm heeft gezet, maar Zoe, je valt nog onder het UWV, het is zwangerschap gerelateerd. Dus die Arbo zal waarschijnlijk niet vanuit je werk komen, maar vanuit het UWV (als ze daar al tijd voor kunnen maken). Kost je werkgever dus verder nog niets.... Als ik het juist heb.

Och, nog een beebje met pokken! Beterschap voor Eva :*

Oh die Latta :P
pi_113067140
Oh ik hoop dat ik dezelfde arbo arts krijg eigenlijk want die was echt super. Heb goede ervaringen met de arbo arts en het UWV.

Ging me er meer om dat ik dan 30km moet rijden om er te komen wat me nog niet lukt

Zal je pm lezen mefke!
pi_113067237
Ow zoe dat is niet lekker! :*

Beterschap voor Eva
pi_113067378
TAP volgens mij zou Calendulan zalf/ gel van VSM helpen als ze er last van krijgt. Hoop dat het niet nodig is.

Zoë je hebt dan toch nog de helft van je verlof over. Moet je dan nu al naar de arbo arts? Lijkt me niet leuk maar als het niet gaat gewoon ziek melden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 18 juni 2012 @ 20:28:32 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113067407
Zoe, misschien valt er wat te regelen dat die arbo dan bij je thuis komt?

Tap, beterschap voor Eva en gefeliciteerd met haar vermaanddag (en die van Matthias!) *O*
pi_113067527
Hoera voor Eva en Matthias *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 18 juni 2012 @ 20:32:46 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113067652
oh en trouwens nog even over die kleur ogen. Midas heeft dat ook een beetje. Hij heeft hele donkere ogen maar niet echt bruin. Er zit ook best wel veel grijs in. Het lijkt soms een beetje antreciet of zo. Echt kraaloogjes. Hoop dat het zo blijft want ik vind het wel mooi :P
  maandag 18 juni 2012 @ 20:33:01 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113067670
Even wat anders; Anouk is weer heerlijk verkouden en sinds 6 vanavond is ze erg huilerig. Ze grijpt wat naar haar oortje, maar heeft geen koorts. Kan het evengoed een oorontsteking zijn? Zou ze dan geen koorts moeten hebben? Kan het met tanden te maken hebben? Dus ook het grijpen naar haar oren? Ik voelde nog niets in haar mond, maar kan wel zitten wroeten natuurlijk....
Vind het zo sneu, is ook een erg zielig huiltje... ;(
  maandag 18 juni 2012 @ 20:34:19 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113067762
Agossie, arme Anouk. Ik heb wel gelezen dat ze ook aan de oren trekken bij tandjesleed. Bij een oorontsteking hoort denk ik wel koorts.

Beterschap :*
pi_113068010
Oren trekken zeg ik toch oorontsteking :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 18 juni 2012 @ 20:41:07 #256
100412 mefke79
komt goed!
pi_113068202
Ik sluit me aan bij dml, hoeft geen koorts bij te zijn. Wat ook kan: vocht achter het trommelvlies. En dat is dan weer op te lossen met neusspray. Wat in principe ook goed werkt tegen oorontsteking dus ik zou zeggen: spuiten of druppelen maar.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:45:57 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113068594
ik heb totaal geen ervaring dus beschouw mijn post maar als niet gepost.
pi_113068777
Aarzel niet te lang om de HAP of morgen je HA in te schakelen Susie. Oorontsteking is echt heel pijnlijk en je kindje is totaal niet zichzelf is mijn ervaring.

Beterschap voor Anouk :*
The way you rock'n'roll
pi_113069787
Tinuviel
Weet niet precies hoe het gaat, moest in ieder geval contact met hem opnemen zei hij. Vind dat niet erg, hij heeft me heel goed geholpen de vorige keer. Dankzij hem kon ik volledig in de ziektewet.

Kyara
Dat zou fijn zijn, ik kan altijd vragen naar de mogelijkheden.

Susie
Geen ervaring mee maar wel super vervelend voor Anouk :(
pi_113070417
Susie beterschap voor Anouk.

Zoë ik hoop dat je contact met arbo arts telefonisch of bij jou thuis kunt doen. Fijn dat hij je zo geholpen heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113070785
Dankjewel tinuviel :)
  maandag 18 juni 2012 @ 21:23:47 #262
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113071350
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oren trekken zeg ik toch oorontsteking :X
Hmmz, ze trekt dan aan het ene oor, dan aan het andere... Ik hou het in ieder geval even in de gaten. Vandaag overdag was het geen probleem, pas sinds vanavond is ze zielig aan het huilen. En dat oren trekken deed ze al wat langer...
Morgen kdv maar even inlichten, dat ze het in de gaten houden.
Hoop wel dat ze een betere nacht maakt als afgelopen nacht :X
Ze heeft nu al haar laatste fles gehad, dus ik duik er ook gelijk maar in. :W
  maandag 18 juni 2012 @ 21:24:52 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113071443
slaap ze Susie. Hopelijk hebben jullie allebei een goede nacht.
pi_113071542
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:23 schreef Susie het volgende:

[..]

Hmmz, ze trekt dan aan het ene oor, dan aan het andere... Ik hou het in ieder geval even in de gaten. Vandaag overdag was het geen probleem, pas sinds vanavond is ze zielig aan het huilen. En dat oren trekken deed ze al wat langer...
Morgen kdv maar even inlichten, dat ze het in de gaten houden.
Hoop wel dat ze een betere nacht maakt als afgelopen nacht :X
Ze heeft nu al haar laatste fles gehad, dus ik duik er ook gelijk maar in. :W
Olivier had het de eerste keer beide oren tegelijk :'(
Het kwam ook opeens zomaar opzetten.
Maar het hoeft natuurlijk dat niet te zijn.
Hopelijk maakt ze een goede nacht en helpt dat om op te knappen.
Trusten :*
The way you rock'n'roll
  maandag 18 juni 2012 @ 23:12:33 #265
211793 PiercedGal
Groetjes Mij!!
pi_113079806
Beterschap voor anouk :(

Sorry dames, ben weer werken, druk druk druk! Zal woendsdag bijlezen....gaat hier als een sneltrein!

Iedereen trusten, slaap zacht!
Herriner je gisteren..
Droom van morgen...
Maar leef vandaag !!!
pi_113080269
Ah.. Hoop dat Anouk goed slaapt en morgen alles goed is :*
pi_113080709
Even over het broodbeleg gebeuren, als vervanger van smeerkaas. Je hebt smeerbare geitenkaas. Ik bediel niet zachte geitenkaas, maar staat bij de smeerzuivel producten. Ik ben even de naam kwijt. Het is echt heerlijk en lekker zacht. En dan dus niet alle troep die in smeerkaas zit.
Ikzelf eet het ook erg graag met wat honing erop mmmmm.
Jammergenoeg mag Wies het niet

Mensen nog tips voor broodbeleg met een koemelkallergie? Ik kom nu alleen maar uit op appelstroop en ongezoete jam. Lekkere plakzooi telkens dus.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_113080817
Susie hopelijk een goede nacht.
Oorpijn was hier altijd goed te herkennen of je aan het oor mocht zitten. En bij stevige verkoudheid goed spoelen met zoutoplossing.
Mette had altijd vocht achter de oren. Dat is echt zo naar voor die mini's.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 19 juni 2012 @ 07:55:50 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113085969
Helaas geen goede nacht, stuk of 6 keer eruit geweest om Anouk de speen weer te geven en te troosten ;( . Ze zat zojuist ook nog lekker te gapen in de wagen op weg naar het kdv.
Ik mag gewoon aan haar oren zitten, dus ik denk dat het gewoon de verkoudheid is die haar dwars zit. Ik spray haar neus al met zoutoplossing, het kdv geadviseerd om haar de hele dag een slab om te doen, want het loopt er ook uit en dat in combi met het vele kwijlen :P
On my way to work! Even bijkomen daar :P
pi_113086245
:* Voor de mindere nachten. Hier om 02:30 Cas wat te drinken gegeven voor zijn zere keel ; 06:50 werd meneer pas wakker *; .
pi_113086624
Susie en PiercedGal werkze!

Susie, hopelijk gaat de verkoudheid met de neusspray snel over. Beterschap voor Anouk.

Cynthiaa; lekker zeg. Bij ons was het 3.00 en 5.45 of zoiets. Daarna nog eens geslapen tot 8.20 uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113086843
Hoop dat Anouk snel beter is Susie!

M'n 1e nacht alleen met S *O*
Helemaal niet lastig, verschonen,drinken,lachen,slapen O+
heb dr op bed verschoond zodat ik niet hoef te staan en dat ging wel redelijk.
Om 23u, 1:30,4;30,6uur en 8uur gevoed.

Zometeen naar het cb, m'n moeder gaat gelukkig mee.
Vanmiddag ook nog naar de ha want haar naveltje begint sinds gisteravond weer te ruiken en is wat rood.
:X wat is zo'n maxi cosie zwaar zeg.. Niet handig!
pi_113086935
Zoë niet zelf de maxicosi met S erin dragen. Tot 6 weken na de geboorte wordt dat afgeraden en met je bekken liekt me dat geen goed plan. Kun je je maxicosi niet op je kinderwagen onderstel zetten? Laat in ieder geval iemand anders de maxicosi tillen of dragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:20:06 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113086948
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:26 schreef SummerBreeze het volgende:
En een verlaten 'Hallo en gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje' voor Marjolijntje .
wel zielig eigenlijk, zo'n verlaten groet!
in de haak.
pi_113087063
Wickie dank voor e tip met de smeerbare geitenkaas, zal hier thuis alvast bij onze peuter polsen of dat in de smaak valt. Baby mag bog geen bijvoeding :P Wat betreft ander broodbeleg, wellicht dat dat duindoornmoes iets is als je dat ergens kunt vinden. Weet alleen niet of dat niet ook plakkerig is. Geprakt of gepureerd fruit plakt ook wel een beetje. Mag Mette ook geen gele kaas? Koemelkallergie is iets anders dan lactose intolerantie toch? Tegen welke bestanddelen ben je dan precies allergisch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113087174
Is houmous misschien een optie? Dat is goed smeerbaar en gezond. Ik weet niet precies of het koemelkvrij is.
pi_113087268
Susie, doorkomende tandjes kunnen ook wel druk geven op de oren.. Misschien is dat het?

Zoe, fijn dat de nacht goed ging! En de MC is inderdaad zwaar.. Voorzichtig aan he..
(ik dacht dat die 6 weken tillen vooral voor een keizersnede goldt?)

En broodbeleg. Geloof dat we bij Chris met simpel boter zijn begonnen. Is al heel wat nieuws voor die mini's. Geprakte banaan, pindakaas (pure van de natuurwinkel), smeerkaas/worst (maar max 2x per week), jam, appelstroop.. Maar die waren ook al zo'n beetje genoemd denk ik?

Daan heeft lekker geslapen. om half 8 de fles, 8 uur erin en om 7 uur was hij weer vrolijk wakker.. :Y
pi_113087300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:19 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë niet zelf de maxicosi met S erin dragen. Tot 6 weken na de geboorte wordt dat afgeraden en met je bekken liekt me dat geen goed plan. Kun je je maxicosi niet op je kinderwagen onderstel zetten? Laat in ieder geval iemand anders de maxicosi tillen of dragen.
Het kan niet anders, ik haal m'n moeder op & ik moet zelf naar de ha
-O-

We hebben geen maxi cosie adapter op de Stokke -O-

ben er klaar mee :'( Wat als m'n vriend uitgezonden wordt [kan vanaf augustus weer] of weer weken weg moet naar duitsland oid -O- bah!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:38:39 #279
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113087350
Niet alleen voor keizersnee. Je kunt een baarmoederverzakking krijgen. Nirak bracht eerst de maxi cosi naar de auto en daarna de kleine. Ook een optie.

Onze bonk zit tegenwoordig al in een auto stoel.
Trotse mamma :)
pi_113087359
M'n zus had een KS en was (gelukkig voor haar!) erg fit, ze had er heel snel geen last meer van. Nadeel is dat je dan allerlei dingen gaat doen die nog niet mogen (zoals met 2weken de MC tillen en tuinieren)
pi_113087372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:38 schreef Faithz het volgende:
Niet alleen voor keizersnee. Je kunt een baarmoederverzakking krijgen. Nirak bracht eerst de maxi cosi naar de auto en daarna de kleine. Ook een optie.

Oh bah :X nou dat is missch wel een idee ja. Ons mupje is ook best zwaar
pi_113087440
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:20 schreef trui het volgende:

[..]

wel zielig eigenlijk, zo'n verlaten groet!
Pokke autocorrect op mn tablet. Ik bedoelde dus verlate
pi_113087452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:38 schreef Faithz het volgende:

Goed idee Faithz. Zoë dan kun je je meid ook in de kinderwagen naar buiten brengen. Dan hoef je haar helemaal niet dragen en heb je de kinderwagen ook mee voor het geval dat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113087500
ow zoe :* zo lastig als je vriend uitgezonden wordt! kan een vriendin je helpen af en toe?

de biologische pindakaas van de AH is echt superlekker trouwens
pi_113087793
Bedankt voorde tips :* Erg fijn

bitterend
Er was iemand die hielp me vaak maar die heeft nu zelf wat gedoe dus die heeft genoeg aan zichzelf. Anderen werken elke dag tot 5/6u dus svonds kunnen ze dan soms wel wat helpen eventueel maar dan is A ook weer thuis (tenzij weg voor werk natuurlijk)
Heb gelukkig veel aan m'n ouders :)

Ik zal naar het cb, ben benieuwd naar de stats van ons spekje :D
pi_113087797
Maar als je de kinderwagen mee wil, dan moet je dat onding weer in de kofferbak tillen ;)
Ik nam liever de MC zo mee school in, dan dat ik eerst de kinderwagen eruit moest tillen. Dat laatste kostte veel meer kracht, en ook niet zo'n handige positie..
Al gaat Daan nu al een poosje mee op de arm. En daarvoor in een drager.. MC heb ik de eerste 8 weken gedaan ;)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:35:57 #287
250838 Fee-nix
pi_113088912
Beetje laat, maar ik *O* ook nog even voor Eva en Matthias.

Susie, beterschap met Anoukje.

Zoë lastig allemaal zeg. Erg naar dat je er nog steeds zoveel last van hebt! Er zijn al wel goede tips gegeven zag ik :).

Hier begint Sander sinds een paar dagen steeds langer wakker te zijn. Gezellig! Vanochtend was hij bijvoorbeeld van 8.15 tot 10.00 wakker! Maar toen was ie ook echt helemaal doodop, zodra hij in z'n bedje lag, sliep hij al :P. Maar ik heb wel het gevoel dat er over niet al te lange tijd een verandering in z'n schema zit aan te komen. Hij vermaakt zich ook echt langer nu in de box, op z'n kleed op de grond en in de wipper. Leuk om te zien. Verder is hij ook druk bezig om zo'n beetje half op z'n zij te spelen. Grappig!
pi_113089984
Vandaag is Matthias even lang uit de buik als ie erin was *O* . En dat laat ie weten ook -O- Gek word ik ervan.Hij huilt al vanaf 06:00 en krijg hem ook niet getroost. Heb ook werkelijk geen flauw idee waar ie last van heeft ;(
pi_113091810
Fee, dan worden het steeds meer echte jongetjes, het baby-ige verdwijnt langzaam..

Nicole, mooie mijlpaal!!
Alleen jammer dat ze die gebruiksaanwijziging niet nageleverd hebben :*
pi_113092239
M'n moeder had me opgehaald, op het laatste moment had ze nog op dr romper gepoept & moest ik alles nog verschonen enz dat trok ik er niet bij
Dus m'n moeder heeft de MC ook gedragen & gaat zo voor me naar de apotheek voor paracetamol zetpilletjes.

Wat een drama bij het cb :X

Ben echt nog emotioneel labiel :@
+ m'n moeder maakt zich zorgen omdat ik zo weinig slaap + pijn heb en weinig zelf kan
Maargoed ' ik moet wel ' denk ik dan, en ik vind het echt niet erg, voor haar zorgen is het fijnste wat er is & erop uit lukt me toch niet alleen.. Denk ik dan..

Afhankelijk zijn is echt niet tof
pi_113092341
Zoe, wel goedgekeurd op het CB?
Jammer dat het allemaal zo'n gedoe is.. Maar het is maar tijdelijk. En dan kun je beter nu wat extra hulp aannemen, dat je sneller de dingen zelf weer kan. Dan doormodderen op halve kracht en langer bezig zijn..
pi_113092452
Wat DF zegt, Zoë. Gewoon hulp vragen/aan nemen wanneer je dat nodig hebt. Des te sneller kan je herstellen en dan ook goed herstellen ;) Wat was er aan de hand bij het CB? Teveel op- en aanmerkingen? Of ook goede dingen gehoord?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:29:45 #293
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113092570
Bedankt voor de beterschapswensen voor Anouk :*

Alles op zijn tijd Zoe! Rustig aan :*
pi_113092584
Ja ze is goedgekeurd!
Boven de gemiddelde lijn maar heb ze er aan herinnerd dat ze ook 10dgn over tijd was.
Alles was goed, ze volgt me met dr oogjes, ze lacht en ze communiceert al wat dmv geluidjes.

Wel zit er nog een stukje navelstreng, dit heeft ze aangestipt, mocht het na een paar dagen nog rood zijn dan naar de ha, vandaag dus nog niet.

Ze weegt met 5weken ongv 5120gram en is 58,5 cm
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:31:17 #295
250838 Fee-nix
pi_113092617
Klinkt allemaal prima Zoë, waarom was het dan een drama?
En verder ben ik het eens met de adviezen van DF en Cyntiaa :).
pi_113092671
Alles was in 1 grote zaal, veel kindjes en drukte, haar daar uitkleden en wegen enz en ergens anders de conrole en prikjes,
De hoeveelheid kinderen en het feit dat ze daar in het midden van de drukte uitgekleed moest worden werd me wat teveel denk ik..
S kon t wel hebben maar ik niet :')

Veel hulp kan ik niet krijgen omdat iedereen werkt en mn schoonfam heeft andere zaken waar ze druk mee zijn + diegene die me veel hielp ook (iets met vruchtbaarheid dus ook nogal gevoelig,.) dus ik weet het ook niet..
Hulp accepteer ik wel hoor & probeer op de manieren dat ik het kan ook m'n waardering te uiten want vind 't echt heel lief als mensen dat voor me over hebben :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:34:55 #297
250838 Fee-nix
pi_113092742
Ah zo, ja ik snap dat je daar de zenuwen van krijgt als je zelf nog niet fit bent.
pi_113092752
Is het een optie om de volgende afspraak lekker vroeg te plannen, Zoë? Bij ons is het dan niet heel erg druk, scheelt een hoop!

Jammer dat we niet allemaal in dezelfde provincie wonen hé ;) Zou het een stuk makkelijker maken!
pi_113092805
Ja heb al een beter tijdstip kunnen afspreken gelukkig.

Dat zeker! :)
ik ben ook al heel blij met dit forum cyntiaa, tips&adviezen enz doen me goed :)
pi_113092814
Ja dan hadden jullie vandaag Matthias mogen vermaken :P
pi_113094292
Niemand die hem dicht wil gooien, doe ik het maar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')