Roomboter is inderdaad hetgeen als beste wordt aanbevolen. Veel minder conserveermiddelen en andere kunstmatige meuk dan margarine (en de nog ergere halvarine). Helaas mag ons kleintje door de KMA geen roomboter. Nouja, dan maar geen vet op brood. Ze krijgt af en toe wat zachte geitenkaas die we even in de magnetron doen om smeerbaar te maken. En dan af en toe wat appelstroop of smeerworst. Die laatste twee niet vaker dan 2 keer per week ivm in mijn ogen te zoet (de stroop_ of algemeen bekend teveel vit. A (de worst).quote:Op maandag 18 juni 2012 15:56 schreef bitterend het volgende:
SusieBlueband is prima dacht ik voor kleintjes! ik ga hier roomboter doen over 2 weken..maar ze eet hier bijna geen brood vindt ze niet lekker
Nee, volgens mij niet. De 'gewone' blauwe moet je hebbenquote:Op maandag 18 juni 2012 16:28 schreef Susie het volgende:
Je hebt van Blue band diverse soorten meen ik mij te herinneren toen ik laatst dus geen keuze kon maken, is die Goedemorgen wat?
De gewone halvarine dus...quote:Op maandag 18 juni 2012 16:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. De 'gewone' blauwe moet je hebben
Het zal ongetwijfeld zo zijn. Maar dan voor volwassenen. Niet alles is voor de kleintjes ook goed.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:33 schreef Susie het volgende:
[..]
De gewone halvarine dus...
Ze beweren dat in die Idee! meer vitamines zitten, extra calcium en belangrijke voedingsstoffen voor de hersenen.... Volgens mij is dat ook maar bla bla, maar goed.
Oh, dus niet die blauwe? (Ik onthoud ook nooit iets goedquote:Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef Juud79 het volgende:
Het is beter om geen halvarine te gebruiken, daarin zitten niet de juiste vetten die een baby nodig heeft en er is vaak van alles een toegevoegd.
Margarine kan als alternatief, maar het beste is roomboter, daarin zitten vetten en vitamines die je baby goed kan gebruiken bij zijn/haar hersenontwikkeling. Wel altijd die zonder zout pakken.
Wij gebruiken smeerbare zoutloze roomboter van AH.
Daarnaast geef ik zelf geen smeerworst/smeerkaas, vanwege veel afvalstoffen/smeltzouten. Daar is echt niets gezonds aan.
Wel geef ik appelstroop van Zonnatura, plakje jonge kaas, bio pindakaas, jam zonder suiker, en soms vleeswaar.
Ik wil het nog wel verduidelijken mocht iemand daar behoefte aan hebben.
Ja, je moet hem er even uitzetten een paar minuten voordat je gaat eten, of wat op je mes doen, even 3 min laten liggen en dan gaan smeren.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:02 schreef bitterend het volgende:
Juud die ongezouten roomboter van de AH hebben wij ook voor ons zelf(volgens kleintje mag ze pas met 7 maanden) maar ik vind hem heel moeilijk smeerbaar! heb je daar geen last van?
ik denk niet dat ze zich op die leeftijd vlug vervelen. Er is zoveel te ontdekkenquote:Op maandag 18 juni 2012 16:01 schreef Kuukske het volgende:
Ik hoorde laatst een opmerking van een moeder met een beeb, een maand of 2 oud, dat haar kind zich verveelt en daarom huilt. Nu zit ik iedere keer met een scheef oog en die opmerking in m'n achterhoofd naar m'n jochie te kijken of ie zich verveelt, maar die tuurt zich helemaal gek in de rondte. Kunnen die kleintjes (en dan bedoel ik dus rond 2 a 3 mnd) zich al vervelen?
Ik heb nu van Ekoland, uit de biowinkel, en je hebt van Zonnatura, overal verkrijgbaar. Je hebt ook onderstaande, die is gezoet met geconcentreerd druivensap, ook prima en verkrijgbaar in ieder geval bij AH, maar ik gok bij wel meer supermarkten.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef Tinuviel het volgende:
Dat duindoornmoes uit het schema van Kleintjes kon ik bij de eerste nergens vinden. Uit sommige fruitsoorten, degene die niet teveel uit water bestaan, kun je prima zelf fruitmousse maken. Dat kun je dan op brood smeren: is gezond, klein beetje zoet maar niet extreem en natuurlijk zonder extra suiker. Volgens mij waren bijvoorbeeld abrikozen daar wel goed geschikt voor.
Juud welke jam koop jij waar geen suiker inzit? Kun je die gewoon in de supermarkt krijgen?
Bitterend als je de roomboter een paar uur voor gebruik uit de koelkast haalt, kun je hem denk ik gewoon goed smeren of niet?
Lattaquote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Susie het volgende:
Handig... Heb net die halvarine gehaald!Dan eten we die dus zelf
Woensdag dan maar voor de zoutloze roomboter naar de supermarkt, hebben we weer een uitje
Edit; kan dus wel... We varieren evengoed wel, aangezien ze op het kdv en bij mijn zus wel weer anders krijgt. Haal evengoed die roomboter nog wel
Zoe, was je onder behandeling van de fysio voor je bekkenklachten? Dan zou ik namelijk daar naar terug gaan nu. Die hebben meestal ook wel een mooi speciaal trainingsprogramma en kijken je effe goed na wat wel en wat niet kan. Kan je daarna nog altijd gaan zwemmen, maar dan weet je iig wat je beter wel en niet kan doen.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:35 schreef Zoë23 het volgende:
Handig schema van kleintjes!
(niet dat het nu zomers weer ismaar wil binnenkort proberen te zwemmen om m'n bekken wat sterker te maken enz misschien dat ik dat wel kan)
Ja heb nog dezelfde fysio.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:03 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Zoe, was je onder behandeling van de fysio voor je bekkenklachten? Dan zou ik namelijk daar naar terug gaan nu. Die hebben meestal ook wel een mooi speciaal trainingsprogramma en kijken je effe goed na wat wel en wat niet kan. Kan je daarna nog altijd gaan zwemmen, maar dan weet je iig wat je beter wel en niet kan doen.
Hmmz, ze trekt dan aan het ene oor, dan aan het andere... Ik hou het in ieder geval even in de gaten. Vandaag overdag was het geen probleem, pas sinds vanavond is ze zielig aan het huilen. En dat oren trekken deed ze al wat langer...quote:Op maandag 18 juni 2012 20:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oren trekken zeg ik toch oorontsteking
Olivier had het de eerste keer beide oren tegelijkquote:Op maandag 18 juni 2012 21:23 schreef Susie het volgende:
[..]
Hmmz, ze trekt dan aan het ene oor, dan aan het andere... Ik hou het in ieder geval even in de gaten. Vandaag overdag was het geen probleem, pas sinds vanavond is ze zielig aan het huilen. En dat oren trekken deed ze al wat langer...
Morgen kdv maar even inlichten, dat ze het in de gaten houden.
Hoop wel dat ze een betere nacht maakt als afgelopen nacht
Ze heeft nu al haar laatste fles gehad, dus ik duik er ook gelijk maar in.
wel zielig eigenlijk, zo'n verlaten groet!quote:Op maandag 18 juni 2012 15:26 schreef SummerBreeze het volgende:
En een verlaten 'Hallo en gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje' voor Marjolijntje .
Het kan niet anders, ik haal m'n moeder op & ik moet zelf naar de haquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:19 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë niet zelf de maxicosi met S erin dragen. Tot 6 weken na de geboorte wordt dat afgeraden en met je bekken liekt me dat geen goed plan. Kun je je maxicosi niet op je kinderwagen onderstel zetten? Laat in ieder geval iemand anders de maxicosi tillen of dragen.
Oh bahquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:38 schreef Faithz het volgende:
Niet alleen voor keizersnee. Je kunt een baarmoederverzakking krijgen. Nirak bracht eerst de maxi cosi naar de auto en daarna de kleine. Ook een optie.
Onze bonk zit tegenwoordig al in een auto stoel.
Pokke autocorrect op mn tablet. Ik bedoelde dus verlatequote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:20 schreef trui het volgende:
[..]
wel zielig eigenlijk, zo'n verlaten groet!
Goed idee Faithz. Zoë dan kun je je meid ook in de kinderwagen naar buiten brengen. Dan hoef je haar helemaal niet dragen en heb je de kinderwagen ook mee voor het geval dat.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:38 schreef Faithz het volgende:
Niet alleen voor keizersnee. Je kunt een baarmoederverzakking krijgen. Nirak bracht eerst de maxi cosi naar de auto en daarna de kleine. Ook een optie.
Onze bonk zit tegenwoordig al in een auto stoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |