abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:57:00 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112937461
Hier verder!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”

YES ben TS joepie
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112937774
'op naar betere dagen' Ik hoop het. Morgen weer een stress feestje. Het beste van maken maar.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:04:42 #3
12888 Skull-splitter
pi_112937807
Morgen uitvaart, ook weinig trek an, maar in de avond even het leven vieren denk ik...
pi_112938209
Ga je er toch heen QEX? Dat vind ik wel heel sterk van je, hoop dat het goed gaat.

@skull enjoy.. Vanavond bedoel ik. Morgen sterkte :*

[ Bericht 37% gewijzigd door LaLouchi op 15-06-2012 18:31:18 ]
In life, every ending is a new beginning..
pi_112938404
Ga ik morgen verzinnen lalouchi.

@ skull; sterkte
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_112940670
Heb haar al een tijd niet gezien. Zag k haar net bij het station lopen om een kaartje te kopen, terwijl ik nog geen tien meter van haar vandaan stond, beschut, op een ander platform. Weet niet of ze me gezien heeft, mindfucks zijn er wel. Grmbl.

Tis allang niet meer wat het geweest is. Tis al tijden een chaos in mijn knar maar t gaat al lang niet meer over haar. Tis al lang verleden tijd... De tijd gaat snel en waarom nog stil staan bij die dame..

Als ik haar niet terug wil, gevoelens er niet meer zijn, ik weer langzaam de oude ben, waarom doet het me dan nog zo veel?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:48:45 #7
12888 Skull-splitter
pi_112943284
Omdat je dat dus kennelijk ergens nog wel wil?
pi_112950004
Als ik nee zou zeggen zou ik mezelf voor de gek houden. Maar nee is nog altijd nee en dat is het al een poosje. En het is ook al de tweede keer dat ze me laat zitten.

Het is de moeite daarom ook totaal niet waard en ze verdient mijn kwetsbaarheid ook niet meer. Ik had eigenlijk wel wat meer respect verwacht en ben feitelijk gewoon ordinair hard gedumpt for no reason. Bam!

Ik hoor er ook niet meer mee bezig te zijn vind ik. Ik zou haar het liefst in de vijver duwen met die vrolijke kop van dr.

Maar blijkbaar lijk ik na dit alles nog wel de behoefte te voelen om haar te zien of zo. Ook al zou het me weinig uitmaken als ik haar nooit meer zou zien.

Beetje jammer allemaal toch,..
pi_112958845
Wanneer ik aan hem denk krijg ik een brok in m'n keel. ;(
Dacht dat het wat beter ging
:{
  zaterdag 16 juni 2012 @ 02:12:54 #10
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_112959052
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:01 schreef Charcot het volgende:
Wanneer ik aan hem denk krijg ik een brok in m'n keel. ;(
Dacht dat het wat beter ging
:{
Sterkte :) ik heb ook een kleine terugval gehad deze week :)
na na na na na na na Badjasman!
pi_112959587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:12 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

Sterkte :) ik heb ook een kleine terugval gehad deze week :)
Heb je er nu geen last meer van?
Moet zeggen dat het toch erg lastig blijft om dit alles niet heel persoonlijk op te vatten. Hoezeer hij ook z'n best deed om mij te laten inzien dat het allemaal niet aan mij ligt. Ik kan niet geloven dat, als je iemand de moeite waard vindt, je je dan laat tegenhouden door dingen die buiten ons bereik liggen en met wat creativiteit makkelijk op te lossen zijn. Ik vind het echt heel pijnlijk dat hij niet eerlijk tegen mij zegt dat hij mij gewoon niet moet.
pi_112961584
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 03:00 schreef Charcot het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het toch erg lastig blijft om dit alles niet heel persoonlijk op te vatten. Hoezeer hij ook z'n best deed om mij te laten inzien dat het allemaal niet aan mij ligt. Ik kan niet geloven dat, als je iemand de moeite waard vindt, je je dan laat tegenhouden door dingen die buiten ons bereik liggen en met wat creativiteit makkelijk op te lossen zijn. Ik vind het echt heel pijnlijk dat hij niet eerlijk tegen mij zegt dat hij mij gewoon niet moet.
Kan ik me voorstellen. Dat gevoel is ook heel pijnlijk, omdat je ergens steeds hoop blijft houden dat hij dat ook inziet. Wat dus niet zo is, omdat de redenen die hij aanvoert niet kloppen.
pi_112961770
Ik voel me goed. Vanavond komt ze mijn zoon brengen. Dan zie ik haar 9 dagen niet. Gek, dat ik daar naar uit kijk. Misschien is het hoop, dat ze me toch mist. Ik moet wel zeggen, sinds ik mijn verhaal hier gepost heb, en met andere mensen erover gesproken te hebben, ik meer rust voel.Het is niet goed wat er gebeurd is, maar ik heb erna alles willen doen, alles goed willen doen. Niet alles was normaal, zoals ze deed. Zij is verder, heeft een nieuwe vlam, ookal zie ik die relatie niet serieus. Moet ik dan blijven hangen in het verdriet? Nee, dat dacht ik niet. Maar dat wil ze wel. Ik mag gewoon niet verder. Tgen mij blijft ze roepen, we hebben ons kind vermoord...Ik lig daardoor in de kreukels, terwijl ze zelf tegen een ander aanligt.. God, wat kunnen 2 mensen die ooit zoveel om elkaar gaven, lelijk doen tegen elkaar.
pi_112962127
Het blijft gewoon maf, hoe erg en snel je gevoel op en neer gaat. Het ene moment ben ik zo klaar met haar...en het andere moment kiepert mijn hart een bak met liefde over haar heen, dat alles wat ze doet weer te begrijpen is...zo moeilijk. Wat zou ik graag willen praten met haar..maar het heeft gewoon geen zin, ze kiepert mijn gevoel toch weg, alsof het niet waar is. Maar waarom wil mijn gevoel, nu, een jaar later, nog zo graag...pfff
pi_112962318
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:35 schreef kleineik het volgende:
Het blijft gewoon maf, hoe erg en snel je gevoel op en neer gaat. Het ene moment ben ik zo klaar met haar...en het andere moment kiepert mijn hart een bak met liefde over haar heen, dat alles wat ze doet weer te begrijpen is...zo moeilijk. Wat zou ik graag willen praten met haar..maar het heeft gewoon geen zin, ze kiepert mijn gevoel toch weg, alsof het niet waar is. Maar waarom wil mijn gevoel, nu, een jaar later, nog zo graag...pfff
Herkenbaar.. Ups and downs.

Sterkte O+
pi_112963562
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:48 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Herkenbaar.. Ups and downs.

Sterkte O+
Wat doe jij dan? lukt het je om afleiding te zoeken? Als je dochter bij je is, voel jij je dan schuldig naar de vader toe, omdat hij haar niet kan zien? Dat heb ik wel heel erg. Mijn zoon is gelukkig veel bij me, wij gaan een co-ouderschap doen...Maar zoals gezegd, haar nieuwe vriend woont 2 deuren langs me af..ze is ned-dui daar wezen kijken, hoorde ik later. Ik kan dat niet begrijpen...haar kind, haar vlees en bloed ligt 10 meter verderop te slapen...die wil je dan toch zien..? En dat is dan weer een moment, waarom mijn verstand het wint, en zegt, dit komt absoluut nooit meer goed..Dat ze daar kan zijn...en niet komt kijken.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:18:03 #17
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_112965970
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 03:00 schreef Charcot het volgende:

[..]

nee hoor meer kleine ups en downs. ik heb er in principe vrede mee en ga ook zeker verder met mijn eigen leven. alleen af en toe sta je er even bij stil omdat je ermee geconfronteerd wordt...
na na na na na na na Badjasman!
pi_112967899
Kutzooi, ik denk dat ik deze week gedumpt ga worden. Na 3,5 relatie waarin ik eigenlijk perfect gelukkig was (of ben!) krijg ik ineens te horen dat de ander denkt dat ze toch nog niet klaar is voor een lange relatie en graag vrij wil zijn, omdat ze bang is dat ze anders later spijt heeft dat ze 'die wilde jaren van stappen en losbandigheid met jan en alleman' niet heeft gehad in haar jeugd (ik ben 22, zij 20). Woensdag gaan we erover praten en ze zegt dat ze het echt allemaal niet weet, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het besluit al genomen is. Ik dacht echt dat deze relatie voor altijd was. Kutterdekutzooi.
pi_112967964
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:33 schreef Kaas- het volgende:
Kutzooi, ik denk dat ik deze week gedumpt ga worden. Na 3,5 relatie waarin ik eigenlijk perfect gelukkig was (of ben!) krijg ik ineens te horen dat de ander denkt dat ze toch nog niet klaar is voor een lange relatie en graag vrij wil zijn, omdat ze bang is dat ze anders later spijt heeft dat ze 'die wilde jaren van stappen en losbandigheid met jan en alleman' niet heeft gehad in haar jeugd (ik ben 22, zij 20). Woensdag gaan we erover praten en ze zegt dat ze het echt allemaal niet weet, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het besluit al genomen is. Ik dacht echt dat deze relatie voor altijd was. Kutterdekutzooi.
Das echt kut.
Sterkte
pi_112967973
Voel nu weer een golf, dat ik haar wil bellen, wil praten...pfff
pi_112968094
'Ik heb iemand ontmoet die leuker is dan jij.'
Die woorden doen pijn.
pi_112968599
@kleineik, nee ik voel me niet schuldig naar hem toe. Hij wil dit zo. Het is zijn keus, ik heb hem grnoeg de kans gegeven om hier samen uit te komen. Het voelt ontzettend kut de dingen die we met zijn drietjes deden alleen te doen nu met haar, maar schuld is het niet. Wel gemis.

We gaan morgenavond uit eten of iets drinken samen, dat zou hij nog laten weten. Hij zei dat hij er niet in geloofd maar dat er een kleine kans is dat hij van gedachte veranderd. Ik hoop dus dat we er met gesprekken samen uit kunnen komen. Het klopt nu gewoon voor mijn gevoel nog niet.
pi_112968601
@kleineik

Bedankt. Jouw verhaal net ook gelezen in het vorige topic, leef met je mee zeg. Heel herkenbaar hoe de ander je zo in de war kan maken met gedrag dat heel tegenstrijdig is met hoe je haar kent. En vooral ook hoe je de ander zelfs de ergste dingen kan vergeven 'omdat ze niet zo is, maar in de war is en de echte zij zo ontzettend lief is en je dus ook nog wel medelijden met haar hebt'. :{
pi_112969452
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:57 schreef LaLouchi het volgende:
@kleineik, nee ik voel me niet schuldig naar hem toe. Hij wil dit zo. Het is zijn keus, ik heb hem grnoeg de kans gegeven om hier samen uit te komen. Het voelt ontzettend kut de dingen die we met zijn drietjes deden alleen te doen nu met haar, maar schuld is het niet. Wel gemis.

We gaan morgenavond uit eten of iets drinken samen, dat zou hij nog laten weten. Hij zei dat hij er niet in geloofd maar dat er een kleine kans is dat hij van gedachte veranderd. Ik hoop dus dat we er met gesprekken samen uit kunnen komen. Het klopt nu gewoon voor mijn gevoel nog niet.
Waarom kunnen ze nou niet gewoon duidelijk zijn he. Hebben ze nou niet in de gaten, dat ze hoop blijven geven?
pi_112970007
Mwoah hij is op zich duidelijk. Hij denkt dst hij wil scheiden, maar er is een kleine kans dat hij zich bedenkt. We gaan het iig samen beslissen nu, en dat voelt goed. Eens pet week gaan we samen etgrns praten, en dat voelt voor mij al als een enorme stap vooruit. Heb er een goed gevoel over. Hij moet enkel begrip leren hebben, en daar staat hij ni gelukkig voor open. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')