Hoi. Ik woon nu al ongeveer 3 jaar op mezelf. Zo nu en dan breng ik wel eens een weekend door bij mijn ouders. Mijn ouders hebben altijd (voor zover ik kan zien) een hele goede relatie gehad. Geen affaires, voorvallen of iets in die trend. Nu mijn vader wilt sinds een paar maanden als die erg woedend is nog wel eens mijn moeder slaan.
Ik weet dat hij erg van haar houdt, alleen soms haalt ze -naar zijn zeggen- echt het bloed onder zijn nagels vandaan, waarna hij nog wel eens impulsief wil uithalen. Hij heeft een erg stressvolle baan, wat de kans op fysiek geweld ook niet verkleint. Een paar weken terug had mijn moeder echt een heel dik linkeroog, helemaal blauw en een grote beurse plek op haar wang. Ik was er niet bij toen het gebeurde maar hij heeft duidelijk flink uitgehaald, en niet één maar meerdere keren. Omdat ik merk dat er nogal een dik taboe ligt op huiselijk geweld, vraag ik ook mede namens mijn vader, hoe we dit het beste richting de buiten wereld kunnen verkopen? De meeste mensen staan vrij afkeurend tegenover wat tikken op zijn tijd. Dus wat moeten we? Zeggen dat ze van de trap gevallen is, kan ook niet elke week.
Alvast bedankt.