abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112922000
Ik ben benieuwd of hier mensen zitten die ervaring hebben met de traineeships van de Rabobank! Informatie over de procedure gaat het me niet zo om, dat spreekt allemaal redelijk voor zich. Maar ik ben heel benieuwd wat je nu daadwerkelijk gaat doen. Ik hoor telkens "verschillende projecten, op alle afdelingen kijken, opleidingen", etc etc. Veel te vaag! Ik wil gewoon praktisch weten wat voor projecten, wat je op die verschillende afdelingen doet, gewoon hoe je werkdag eruit ziet! Zijn er hier mensen die op een rabobank werken of zelfs een traineeship doen en die me daar meer duidelijkheid over kunnen bieden?

Enne, is het inderdaad zo goed voor je cv als men zegt?
pi_112922074
Waarschijnlijk ben je dan gestationeerd bij de lokale rabobank en mag je klanten helpen met algemene vragen, koffie brengen, kopieeren en printen :').

Althans dat verwacht ik.
pi_112922253
Beste Skochsela,

Hiervoor kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice van de Rabobank.

Met vriendelijke groet,

Rabobank Webcare
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_112922338
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Beste Skochsela,

Hiervoor kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice van de Rabobank.

Met vriendelijke groet,

Rabobank Webcare
_O-
pi_112922731
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:02 schreef xminator het volgende:
Waarschijnlijk ben je dan gestationeerd bij de lokale rabobank en mag je klanten helpen met algemene vragen, koffie brengen, kopieeren en printen :').

Althans dat verwacht ik.
Je verwachting slaat nergens op en is ook niet gebaseerd op werkelijkheid.
pi_112922973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je verwachting slaat nergens op en is ook niet gebaseerd op werkelijkheid.
Ja wat? Als ik aan een lokale bankfiliaal denk kan ik niet andere dingen verzinnen. Als mijn verwachting nergens opslaat kom dan met antwoorden voor deze jongeman.
pi_112922992
Haha grappenmakers, hoe klein denk je dat zo'n lokale bank is? ;)
pi_112923044
Wat ik ervan heb gehoord is het voornamelijk een 'voeten in de klei' ervaring. Je begint helemaal onderaan op de afdeling waar je voor hebt gekozen (particulieren, bedrijven, bedrijfsmanagement).

Dat houdt dus in dat je als hoger opgeleide (want ze zoeken hbo-ers en wo-ers) eerst een half jaar werk moet gaan doen dat ver onder je niveau ligt.

Van de andere kant werk je wel bij de Rabobank, die bij de beste werkgevers van Nederland hoort en krijg je een prima salaris (eerste jaar zo'n 2100 euro).
pi_112923046
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:26 schreef xminator het volgende:

[..]

Ja wat? Als ik aan een lokale bankfiliaal denk kan ik niet andere dingen verzinnen. Als mijn verwachting nergens opslaat kom dan met antwoorden voor deze jongeman.
Alle lokale banken doen ook gewoon private banking en zakelijk bankieren hoor :)
pi_112923086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:27 schreef Thvd het volgende:
Wat ik ervan heb gehoord is het voornamelijk een 'voeten in de klei' ervaring. Je begint helemaal onderaan op de afdeling waar je voor hebt gekozen (particulieren, bedrijven, bedrijfsmanagement).

Dat houdt dus in dat je als hoger opgeleide (want ze zoeken hbo-ers en wo-ers) eerst een half jaar werk moet gaan doen dat ver onder je niveau ligt.

Van de andere kant werk je wel bij de Rabobank, die bij de beste werkgevers van Nederland hoort en krijg je een prima salaris (eerste jaar zo'n 2100 euro).
Netto of bruto? Bruto vind ik dat namelijk erg weinig voor wo. Weet wel dat arbeidsvoorwaarden dikke prima zijn.

En hoe zit het na dat eerste half jaar dan? Geen probleem met onderaan beginnen maar ik wil niet op 'normaal' tempo door naar management.
pi_112923223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:29 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Netto of bruto? Bruto vind ik dat namelijk erg weinig voor wo. Weet wel dat arbeidsvoorwaarden dikke prima zijn.

En hoe zit het na dat eerste half jaar dan? Geen probleem met onderaan beginnen maar ik wil niet op 'normaal' tempo door naar management.
Bruto uiteraard. Ja, het is niet enorm veel, maar het is ook niet slecht, zeker in deze tijden niet.

Nouja, je kunt doorgroeien wanneer je daar klaar voor bent volgens de Rabobank. Wat dat inhoudt weet ik niet, maar kennelijk ben je direct van het wo of het hbo enkel 'klaar' om als baliemedewerker of telefonisch adviseur te werken. Volgens mij heeft de Rabobank een andere visie op kennis en kunde wanneer je van het hbo of het wo af komt dan de hbo'ers en wo'ers zelf, die graag meer willen doen (en dat in mijn beleving ook kunnen).

Ten slotte moet je wel bedenken dat jij enkel door kunt naar een managementrol wanneer iemand anders weggaat (promotie of ontslag). Daarnaast zul je de beste van de groep trainees moeten zijn wil je omhoog gaan. Een van de personen bij de Rabobank die ik ken zit al meer dan 15 jaar op dezelfde positie (manager die één stapje boven de trainees zit). Hij dacht waarschijnlijk ook aan een andere loopbaan toen hij begon.

Van de andere kant denk ik niet dat ze je op een lage positie willen houden. Je krijgt immers wel opleidingen tijdens je traineeship om uiteindelijk hogerop te kunnen werken.
pi_112923335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:32 schreef Thvd het volgende:

[..]

Bruto uiteraard. Ja, het is niet enorm veel, maar het is ook niet slecht, zeker in deze tijden niet.

Nouja, je kunt doorgroeien wanneer je daar klaar voor bent volgens de Rabobank. Wat dat inhoudt weet ik niet, maar kennelijk ben je direct van het wo of het hbo enkel 'klaar' om als baliemedewerker of telefonisch adviseur te werken. Volgens mij heeft de Rabobank een andere visie op kennis en kunde wanneer je van het hbo of het wo af komt dan de hbo'ers en wo'ers zelf, die graag meer willen doen (en dat in mijn beleving ook kunnen).
Nou ik heb nu ook dingen lopen in de culturele sector en zelfs daar is in een hbo-functie het startloon evt ook wel boven die 2100 te fixen, hoor. Bij een bank zouden ze daar toch flink boven mogen zitten, tenminste 2500 bruto lijkt mij en al helemaal voor een wo-functie; die beginnen bij starters gemiddeld bij 2300.

Mag ik vragen waar je deze info van hebt? Enne, ik ga ze zeker dit soort dingen vragen dan, want ik heb dus geen zin om telefonisch adviseur te worden :P
pi_112923549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:35 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Nou ik heb nu ook dingen lopen in de culturele sector en zelfs daar is in een hbo-functie het startloon evt ook wel boven die 2100 te fixen, hoor. Bij een bank zouden ze daar toch flink boven mogen zitten, tenminste 2500 bruto lijkt mij en al helemaal voor een wo-functie; die beginnen bij starters gemiddeld bij 2300.

Mag ik vragen waar je deze info van hebt? Enne, ik ga ze zeker dit soort dingen vragen dan, want ik heb dus geen zin om telefonisch adviseur te worden :P
Ik heb zelf gesolliciteerd op een functie als trainee bij de Rabobank, maar ben uiteindelijk afgevallen (1 plek, 35 kandidaten). Ben bij een informatiebijeenkomst geweest en heb gesprekken gehad met zowel HR als het management.

Een vriend van mij werd uitgekozen en kon beginnen, maar de aanblik van een half jaar 'voeten in de klei' was dusdanig onaantrekkelijk dat hij de baan zelf heeft afgewezen.
pi_112923599
Ja dat kan ik me goed voorstellen.

Die 2100 is wel raar, hoor, als ik dit zie: http://www.intermediair.n(...)gevers-van-2009.html

Startsalaris hbo is 32.549, wo 38.090. Nogal boven wat jij noemt ;)
pi_112923614
Wat ik je aanraad is om als starter je niet blind te staren op je salaris. Als je jezelf ontwikkeld dan ga je vanzelf stappen maken. Ik weet alleen niet of dat ook al tijdens je traineeship gebeurd.

En je hoeft er maar 36 uur voor te werken ipv 40 uur.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112923620
Was die waar jij deed een lokale bank (en zo ja hoe groot) of corporate management?
pi_112923655
quote:
19s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Guidetti het volgende:
Wat ik je aanraad is om als starter je niet blind te staren op je salaris. Als je jezelf ontwikkeld dan ga je vanzelf stappen maken. Ik weet alleen niet of dat ook al tijdens je traineeship gebeurd.

En je hoeft er maar 36 uur voor te werken ipv 40 uur.
Oh dat was ik ook niet van plan hoor, maar als ik in de culturele sector een leuke baan kan vinden voor meer geld dan bij de rabo, dan is dat natuurlijk wel een relevant argument :)
pi_112923729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:44 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Oh dat was ik ook niet van plan hoor, maar als ik in de culturele sector een leuke baan kan vinden voor meer geld dan bij de rabo, dan is dat natuurlijk wel een relevant argument :)
Dan wel. Maar kijk ook naar je toekomstperspectief!
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112923776
Heb je trouwens al contact met ze gezocht? Is de selectieprocedure zwaar om op zo'n traineeship binnen te komen?
pi_112923788
quote:
19s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:45 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dan wel. Maar kijk ook naar je toekomstperspectief!
Ik zou over 15 jaar iets als management in de culturele sector willen doen; weet niet goed of ik dan beter juist een commerciele achtergrond kan kiezen in het begin van mijn loopbaan of in een (niet-leidinggevende) functie in de culturele sector instappen?
pi_112923862
quote:
19s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:47 schreef Guidetti het volgende:
Heb je trouwens al contact met ze gezocht? Is de selectieprocedure zwaar om op zo'n traineeship binnen te komen?
Heb al contact gehad en kennisgemaakt, ja, en toen had ik wel een positief beeld van het gebeuren en de bank in kwestie. Met dit topic zwakt het nogal af :P Maak een behoorlijk goede kans in dit specifieke geval. Selectieprocedure kan zwaar zijn maar ik heb wel een goeie achtergrond denk ik.
pi_112923887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:42 schreef Skochsela het volgende:
Ja dat kan ik me goed voorstellen.

Die 2100 is wel raar, hoor, als ik dit zie: http://www.intermediair.n(...)gevers-van-2009.html

Startsalaris hbo is 32.549, wo 38.090. Nogal boven wat jij noemt ;)
Vind ik vreemd, maargoed, wanneer er zowel hbo-ers als wo-ers kunnen reageren is het dus een baan op hbo-niveau. Dan zit het in de buurt van dat eerste bedrag.

Hoe dan ook, ik vind het lang niet zo slecht betaald, maar dat komt misschien ook omdat de startsalarissen in mijn sector ook rond dat bedrag liggen...
pi_112923953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:49 schreef Thvd het volgende:

[..]

Vind ik vreemd, maargoed, wanneer er zowel hbo-ers als wo-ers kunnen reageren is het dus een baan op hbo-niveau. Dan zit het in de buurt van dat eerste bedrag.

Hoe dan ook, ik vind het lang niet zo slecht betaald, maar dat komt misschien ook omdat de startsalarissen in mijn sector ook rond dat bedrag liggen...
Het is zeker niet slecht in vergelijking met veel sectoren, ik had gewoon gehoord van meerdere kanten dat het een stuk hoger lag.
pi_112924038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:51 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Het is zeker niet slecht in vergelijking met veel sectoren, ik had gewoon gehoord van meerdere kanten dat het een stuk hoger lag.
De plek waar ik in de procedure zat was een grote lokale bank. Ik kan me voorstellen dat als je op het hoofdkantoor zit, er meer te verdienen valt bij een dergelijk traineeship...
pi_112924044
je hebt het nu over een laag salaris, maar aangezien het een traineesfunctie is kan jet het ook zien als een forse stagevergoeding. Zoals hier iemand al opmerkte wat zijn de perspectieven voor de toekomst?

En wat mij persoonlijk belangrijker lijkt is welk welr ik leuk zou vinden. Cultureel of bij een bank vind ik nogal een verschil. Wat wil je?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')