Duitse circusfamilie bekogeld met glazen en flessen
’Honderd man begon te schreeuwen: wat doen die moffen hier?’De leden van een Duits familiecircus wilden de bevolking van Nieuwerkerk aan den IJssel deze week wat vrolijkheid bezorgen. Maar in plaats daarvan werden ze woensdagavond het slachtoffer van een regelrechte wraakoefening van gefrustreerde Oranjefans, zo meldt het AD vandaag.
De Duitse circusdirecteur François Kaselowsky leek het wel aardig om in verband met het beladen duel zijn circustent in Nieuwerkerk aan den IJssel te versieren. In de top hees hij twee Duitse vlaggen naast de Nederlandse driekleur. 'Dat leek me gebroederlijk'.
Maar het Duitse dundoek werkte als een rode lap op de bezoekers van het tegenoverliggende café. 'Honderd man begon te schreeuwen: wat doen die moffen hier?' Zijn dochter Georgina, die net met haar 2-jarige zoontje in de auto - met Duitse kentekenplaat - wilde stappen, moest wegduiken voor de glazen die naar haar voeten werden gesmeten.
'Maak dat je wegkomt''De scherven spatten tegen haar benen. Ik heb geroepen: meisje, stap in de auto, maak dat je wegkomt'. De circusdirecteur zette zijn kleinzoon Antonio stevig vast in zijn kinderstoeltje. 'Je had zijn witte gezichtje moeten zien, hij wist dat er iets mis was. Godzijdank was de politie er snel. Het liep totaal uit de hand. We zijn zo vreselijk bang geweest'.
Burgemeester: Ik schaam mij diepEr volgden vier arrestaties, de burgemeester spreekt er schande van. 'Jammer dat de jeugd zich niet kan gedragen na verlies van een spelletje. Ik schaam mij diep', reageert hij.
bronMeer berichten van hetze jegens DuitsersDuitse auto's uitgebrand na Nederland - DuitslandBanden van Duitse auto's lek gestokenWat een triest perverseling ben je dan om geweld en hetze te gebruiken jegens Duisters, omdat jouw arrogante Oranje clubje heeft verloren van een betere partij