abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112892297
Hoi iedereen,

Gisteren kreeg iedereen zijn cijfers terug van een paper dat wij twee weken geleden moesten inleveren. Ik en andere jongen niet en dat vond ik vreemd. De volgende dag meteen de docent gemaild en die mailde terug: "Jouw paper ligt bij de coördinator. Die kijkt er even na." Toevallig is dat bij die andere jongen ook. En wij hebben beide hetzelfde onderwerp. Deze paper moest ik ook inleveren voor een andere vak, academisch schrijven, waar wij elkaars werk moesten beoordelen. Ik denk dat deze gast gewoon mijn werk klakkeloos heeft overgenomen en ik nu het haasje ben.

Ik heb wel bewijslast tegen hem dat ik dus niets van hem heb overgenomen, maar straks denkt de coördinator dat ik hem bewust heb geholpen en in die wijze medeplichtig ben aan plagiaat.

Mede-fokkers ik ben iemand die nooit een topic opent en zelden reageert. Ik ben vaak iemand die de topics leest, maar ik ben nu ten einde raad. Is er iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten of mij misschien kan adviseren wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt!
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:51:53 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_112892325
gewoon eerlijk zijn, meer kan je niet doen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_112892375
-

[ Bericht 75% gewijzigd door motorbloempje op 16-06-2012 23:50:00 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:53:45 #4
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112892419
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:51 schreef leeell het volgende:
gewoon eerlijk zijn, meer kan je niet doen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112892496
Ik stress een beetje vandaar dat ik zo een knoepert van een taalfout maak :P Maar nee ik heb niet geplagieerd maar die andere dude wss wel!

Kan ik de titel van de post nog aanpassen?
pi_112892683
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:55 schreef sulie_g het volgende:
Ik stress een beetje vandaar dat ik zo een knoepert van een taalfout maak :P Maar nee ik heb niet geplagieerd maar die andere dude wss wel!

Kan ik de titel van de post nog aanpassen?
Dat kan een mod wel...

Maar je kunt weinig doen dan afwachten en daarna eerlijk zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:00:48 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112892730
Tsja, zolang je kunt bewijzen dat jij het eerder geschreven hebt is er niks aan de hand.

Maar als je elkaars werk moest beoordelen, hoe kan het jou dan niet opgevallen zijn dat hij dezelfde (stukken) tekst had?
pi_112892817
Je klasgenoten erbij gaan naaien, dat doe je toch niet...
pi_112892873
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:03 schreef Ga.aguyim het volgende:
Hij is zelf juist genaaid. Net of jij een 1 wilt krijgen voor plagiaat als een ander je werk heeft gejat zonder dat je het wist.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_112892882
Je kunt afwachten en dan gewoon eerlijk zijn
maar als dat je echt te veel stress op levert zou ik even bellen met je eigen mentor of loopbaan persoon of hoe dat tegenwoordig ook heet. Even de situatie uit leggen en dan kan hij vast wel wat info voor je op snorren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_112893169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:04 schreef Push. het volgende:

[..]

Hij is zelf juist genaaid. Net of jij een 1 wilt krijgen voor plagiaat als een ander je werk heeft gejat zonder dat je het wist.
Ja maar hij wil zijn klasgenoot erbij gaan naaien maar hij weet geeneens zeker wat hij heeft gedaan? Hij kan ook gewoon zeggen dat hij er niks van weet.
pi_112893309
Verhaal halen bij je klasgenoot, ga met hem in overleg hoe jullie het aan gaan pakken. Zo voorkom je dat hij gaat liegen.
Voor de rest moet je gewoon eerlijk zijn bij de examencommissie.

Het werkte bij mij. ;)
pi_112893395
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:11 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ja maar hij wil zijn klasgenoot erbij gaan naaien maar hij weet geeneens zeker wat hij heeft gedaan? Hij kan ook gewoon zeggen dat hij er niks van weet.
Ja. Logisch dat je eerst wacht op de uitspraak. Als de uitspraak is dat jullie hetzelfde werk hebben ingeleverd, en daarom dus plagiaat, zou ik het wel weten.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_112893471
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:11 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

maar wie naait wie er nou bij?
die kerel jat van TS zonder iets te vragen
en dan zou je daar nog loyaal naar moeten zijn? pffff beetje kromme wereld zeg
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112893676
Ik ben mijn klasgenoot niet aan het naaien. Ik houd simpelweg rekening met alle mogelijkheden. Dit is het meest waarschijnlijke.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:00 schreef kwiwi het volgende:
Tsja, zolang je kunt bewijzen dat jij het eerder geschreven hebt is er niks aan de hand.

Maar als je elkaars werk moest beoordelen, hoe kan het jou dan niet opgevallen zijn dat hij dezelfde (stukken) tekst had?
Dat is het dus. Onze teksten leken totaal niet op elkaar. Die teksten waren trouwens concepten die je aan de hand van feedback moest verbeteren. Ik heb niet heel veel aangepast behalve mijn inleiding herschreven en wat taal en mla-foutjes verbeterd. Ik heb ook zijn originele stuk en als het zo blijkt dat hij mijn werk heeft geplagieerd dan ik het bewijs laten zien dat ik alles eerder had geschreven.

Ik heb zojuist een mailtje gehad. Er is een vermoeden van plagiaat.
pi_112893758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:22 schreef sulie_g het volgende:
Ik ben mijn klasgenoot niet aan het naaien. Ik houd simpelweg rekening met alle mogelijkheden. Dit is het meest waarschijnlijke.

[..]

Dat is het dus. Onze teksten leken totaal niet op elkaar. Die teksten waren trouwens concepten die je aan de hand van feedback moest verbeteren. Ik heb niet heel veel aangepast behalve mijn inleiding herschreven en wat taal en mla-foutjes verbeterd. Ik heb ook zijn originele stuk en als het zo blijkt dat hij mijn werk heeft geplagieerd dan ik het bewijs laten zien dat ik alles eerder had geschreven.

gewoon ff bellen dan!

Ik kan me voorstellen dat je erg in de rats zit (zoals mijn oma het zou zeggen... geen idee waar dat woord opeens vandaan kwam!) en dat terwijl je geen fouten gemaakt hebt
ik zou proberen het zo snel mogelijk op te lossen (maar goed ik ben een enorme stress kip)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:24:27 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112893786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:22 schreef sulie_g het volgende:

[..]

In dat geval, en ik neem even aan dat dit inderdaad het probleem is, heb jij niks te vrezen.
pi_112896762
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:17 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar wie naait wie er nou bij?
die kerel jat van TS zonder iets te vragen
en dan zou je daar nog loyaal naar moeten zijn? pffff beetje kromme wereld zeg
Dit dus.
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:17:23 #19
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_112898311
Bedenk goed: wie stelt, bewijst. En zij stellen dat je plagiaat hebt gepleegd.

Voor de zekerheid kun je die andere student even spreken, en het gesprek voor hem ongemerkt opnemen. Dan weet je zeker dat jou niks zal overkomen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_112913508
Ik heb zojuist zijn verbeterde stuk bekeken en....

Schaamteloos alles overgenomen en een beetje in zijn eigen woorden gezet. Aan de telefoon klonk hij ook een beetje bang en sprak hij terughoudend. Hij heeft in ieder geval geen poot om op te staan. Nu is het alleen wachten totdat de examencommissie mij bericht. Ik ga in ieder geval een keiharde aanklacht zijn kant opsturen, want het is toch niet te geloven dat je zo alles klakkeloos overneemt en denkt ermee weg te komen. Ik lust die gast helemaal rauw! :(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 07:11:07 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112914934
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:47 schreef sulie_g het volgende:
Ik heb zojuist zijn verbeterde stuk bekeken en....

Schaamteloos alles overgenomen en een beetje in zijn eigen woorden gezet. Aan de telefoon klonk hij ook een beetje bang en sprak hij terughoudend. Hij heeft in ieder geval geen poot om op te staan. Nu is het alleen wachten totdat de examencommissie mij bericht. Ik ga in ieder geval een keiharde aanklacht zijn kant opsturen, want het is toch niet te geloven dat je zo alles klakkeloos overneemt en denkt ermee weg te komen. Ik lust die gast helemaal rauw! :(
Een aanklacht? Voor een stukje tekst overnemen voor een opdracht binnen een vak?

Hij krijgt een aantekening in z'n dossier, jij niet, klaar. Hij heeft z'n lesje dan wel geleerd (neem ik aan).
pi_112971121
Wat triest als je zoiets doet. Echt een egoïst!!
pi_112975159
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:29 schreef Kartonhumor het volgende:
Wat triest als je zoiets doet. Echt een egoïst!!
Hier heb ik ook ervaring mee gehad nu ik erover nadenk, alleen is het nooit officieel gegaan. Ik had iemand mijn opdracht toegestuurd omdat hij iets niet snapte, heeft hij letterlijk dingen overgekopieerd..
Die krijgt dus ook nooit meer iets van mij, ik was not amused toen er bij teruggave opstond dat het wel heel erg op dat van hem leek...
Beneath the gold, bitter steel
pi_112976739
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:37 schreef Fingon het volgende:

[..]

Hier heb ik ook ervaring mee gehad nu ik erover nadenk, alleen is het nooit officieel gegaan. Ik had iemand mijn opdracht toegestuurd omdat hij iets niet snapte, heeft hij letterlijk dingen overgekopieerd..
Die krijgt dus ook nooit meer iets van mij, ik was not amused toen er bij teruggave opstond dat het wel heel erg op dat van hem leek...
goede les voor het leven na een opleiding...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:39:45 #25
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_112985113
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:03 schreef Ga.aguyim het volgende:
Het is ZIJN verantwoordelijkheid om een eigen paper te schrijven, niet die van iemand anders.
Zeker op een universiteit is plagiaat gewoon exit. Sowieso mensen die denken dat spieken e.d. iets oplevert. :')

'boontje komt om zijn loontje' 'op de hete blaren zitten', bladiebla.
pi_112988480
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een aanklacht? Voor een stukje tekst overnemen voor een opdracht binnen een vak?

Hij krijgt een aantekening in z'n dossier, jij niet, klaar. Hij heeft z'n lesje dan wel geleerd (neem ik aan).
Nou ja, ik denk dat hij vooral bedoelt dat hij bij de examencommissie gaat 'aanklagen', en het is dus nog niet duidelijk wie de examencommissie in het gelijk zal stellen: TS of de studiegenoot.

Ik zou in elk geval zorgen dat je allerlei mailberichten met versies en de bijbehorende data op een rijtje hebt en zorgen dat die studiegenoot linksom of rechtsom bekent dat de fout bij hem ligt. Een aantekening 'fraude' op een getuigschrift wil je niet.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')