Hoe meer ik met hem praat, hoe somberder ik wordquote:Op donderdag 14 juni 2012 01:13 schreef Chillerd het volgende:
Praat met die gast met elkaar enzo.
Niks mis mee al je gezeik te bespreken.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:40 schreef thesystem het volgende:
Moet je zelf weten dude, maar het kan ook zomaar zijn dat je dalijk zijn dood op je geweten hebt omdat je hem had kunnen helpen door met hem te praten....
Probeer eens met hem te praten zonder drugs in het spel?
heb ik vandaag nog gedaan. ik denk dat het het beste is om er voor hem te zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:40 schreef thesystem het volgende:
Moet je zelf weten dude, maar het kan ook zomaar zijn dat je dalijk zijn dood op je geweten hebt omdat je hem had kunnen helpen door met hem te praten....
Maar dan moet je dat wel zelf aankunnen! Als jij zegt dat je het zelf al moeilijk hebt en het contact met deze persoon voor veel negatieve gevolgen zorgt, moet je je gaan afvragen wat belangrijker is: Eerst voor jezelf zorgen en er écht bovenop komen om vervolgens anderen te helpen, of NU anderen helpen om zelf alleen nog maar emotioneel dieper weg te zakken. Misschien obvious, maar mij lijkt het eerste de beste optie.quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:01 schreef wolkenkrabber het volgende:
Het is zowieso niet jouw verantwoordelijkheid. Maar ik denk altijdbzo bij zulke mensen. Kijk eens terug naar jouw eigen dip.. Hoe zou het zijn als er iemand voor jouw was?? Dat was bij mij niet zo en ik ken mensen waarvan ik weet dat ik ze op een goed spoor heb gezet.. En de dankbaarheid die je daarvoor terugkrijgt is een mooi iets !!
Jij maakt er wel een heel spannend verhaal van. ''zijn dood op je geweten'quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:40 schreef thesystem het volgende:
Je hoeft/kan natuurlijk niet iedereen uit je omgeving helpen met de problemen die hij of zij heeft. Ik weet niet precies wat er allemaal met die gozer gebeurt is, maar ik weet wel dat te veel in de buurt blijven van 'negatieve mensen' nooit goed voor je kan zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:06 schreef xbcc het volgende:
Hoi
Ik ben iemand met een heel naar verleden achter de rug. Daar begin ik nu eindelijk bovenop te komen. Gisteren ging ik een joint roken met iemand die ik nauwelijks ken en opeens legde hij heel zijn leven aan mij bloot. Het was echt een heeeeel heftige verhaal, ik heb zelf een zwaar leven achter de rug maar die van hem is tig keer erger. Echt onvoorstelbaar. Ik had liever gewild dat hij het nooit aan mij zou hebben verteld, want ik voel nu met hem mee. Ik voel me kut voor hem, hij kan echt niet van zijn leven genieten en had het zelfs over zelfmoord plegen. Ik heb hem er natuurlijk uit proberen te praten en gezegd dat hij naar traumatoloog moet. Omdat ik zo met hem meeleef en ik hem vaker op school ga zien, word ik er zelf ook somber van. Ik vraag me dan af of ik uit zijn buurt moet blijven? Is dat beter voor mij of is dat egoistisch? Hij heeft mij denk ik wel nodig want alleen ik weet het, verder niemand op de wereld.
wat denken jullie?
edit: het heeft echt een impact op mij.
Als jij niet kan helpen, dus als hij er niks mee opschiet, mocht jij besluiten hem te blijven 'steunen', maar jij er vervolgens wel problemen door ondervindt omdat jij het je zo aantrekt.. Wie heeft er dan wat aan?quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:24 schreef xbcc het volgende:
Ik weet verder niet wie hem kan helpen, mischien wel niemand want de situatie waar hij een probleem mee heeft is nog steeds gaande en hij verkeert in een situatie van onmacht. Traumatoloog heb ik hem al aangeraden maar of hij het doet? Verder kan ik toch ook niks doen? zo wel wil ik het graag weten!
Nja hoe ts het typt is hij zeer gevoelig voor indrukken van buitenaf (zoals het gesprek met die gast...) Dus hoe ik ts inschat is hij een emotioneel stuk vlees....dus hij zal zeker dat "probleem krijgen" mocht die gast zelfmoord plegen.quote:
Je hart zal zeggen dat je hem moet helpen, maar uiteindelijk als je zelf nog niet sterk genoeg in je schoenen staat, gaat het ook effect op jou hebben.quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:16 schreef xbcc het volgende:
[..]
Hoe meer ik met hem praat, hoe somberder ik wordHij heeft ook kenmerken van mijn psychische moeder, toen ie bij me was had ie t over dat ie geesten voelde en zo, netals mijn moeder.
Dan probeer je hem daar toch juist vanaf te helpen. Ipv advies te geven wat op de lamge termijn slecht voor hem zal zijnquote:Op donderdag 14 juni 2012 03:10 schreef thesystem het volgende:
[..]
Nja hoe ts het typt is hij zeer gevoelig voor indrukken van buitenaf (zoals het gesprek met die gast...) Dus hoe ik ts inschat is hij een emotioneel stuk vlees....dus hij zal zeker dat "probleem krijgen" mocht die gast zelfmoord plegen.
Bedoelde het net iets andersquote:Op donderdag 14 juni 2012 03:21 schreef thesystem het volgende:
Maar misschien kan hij die gast net ook helpen en ook zichzelf helpen.
Door TS zwak te houden blijft hij zwak...zoals veel volk in nederland....
Ditchen. Je hebt het meeste te geven als je goed voor jezelf zorgt. Duidelijk heb je het e.e.a. nog niet op orde bij jezelf. Het toelaten van iemand in je leven die hulp nodig heeft "omdat hij zielig is", werkt niet als je daardoor straks over een paar maanden zelf ook nog meer in de knoop zit. Zeker niet omdat hij blowt en je het dus zal blijven aanbieden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:26 schreef xbcc het volgende:
Ik zal gewoon met hem omgaan en kijken hoe het gaat, als het te veel negativiteit wordt in het dagelijks leven dan kap ik ermee.
edit:
Na zo'n verhaal heb je natuurlijk een band, dus het is nu wel een vriend.
dat doet ie dan toch echt zelf, als iemand voor de trein springt in de buurt waar jij woont is het zeker ook jouw schuld want jij hebt hem niet tegen gehouden...quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:40 schreef thesystem het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |