Ik wordt eerst 6 maanden via mijn huidige werkgever daar geplaatst en vervolgens treed ik in vaste dienst bij de overheid. Echter, mijn contract bij mijn huidige werkgever houd over 2 maanden op en zal niet verlengd worden. Nu is de bedoeling dat na het aflopen van mijn contract ik nog een projectcontract voor 4 maanden teken.
Ik ben een bedrijfskundige/consultant in dienst van een IT-bedrijf, zij willen zich echter meer gaan richten op hun core business en gaan onze afdeling dus geleidelijk afbouwen.
Nu wil ik heel graag in dienst treden bij die overheidsinstantie (leuker werk, betere arbeidsvoorwaarden) en zij willen mij ook graag hebben. Echter, als ik gewoon 2 maanden gedetacheerd zou zijn (en dus mijn contract zou uitdienen) en daarna in vaste dienst zou gaan levert me dat ongeveer 2000 euro extra op (ik ga 500 euro per maand meer verdienen als ik in dienst treed van de overheid).
De overheidsinstantie is blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat mijn contract over 2 maanden afloopt en mijn huidige werkgever wil gewoon nog even dik aan mij verdienen (4 maanden a 80 euro per uur = kassa) terwijl ze wel van me af willen!
Nu heb ik straks kennismakingsgesprek bij die overheidsinstantie, voor het eerst zonder accountmanager van mijn huidige werkgever. Nu is mijn vraag: moet ik dit aankaarten? Immers zowel ik als de overheidsinstantie worden allebei genaaid (zij moeten veel meer betalen). Of moet ik het gewoon slikken en over 6 maanden in dienst treden?
quote:Probleem is dat mijn huidge werkgever dan natuurlijk mijn plaatsing kan gaan tegenwerken, en dan zit ik over 2 maanden zonder baan. Al heb ik het gevoel dat ze eerder eieren voor hun geld zullen kiezen.
Op maandag 05 augustus 2002 10:43 schreef KumA het volgende:
Als jij er op achter uit gaat zou ik 't zo ie zo aankaarten! Je leeft toch om vooruit te gaan en niet achteruit.
En als ze je kwijt willen dan is er voor jou toch ook geen reden nog om hun te helpen?!
Ik zat eraan te denken om het aan het einde van het gesprek voorzichtig ter sprake te brengen, "vinden jullie dit ook geen rare constructie?".
dat is namelijk mede bepalend voor vervolg contracten die ze je mogen aanbieden
netjes klinkt het niet
natuurlijk maar komt het er op aan dat je een project contract moet tekenen dan mag ook jij bepaalde voorwaarden aan dat contract verbinden zoals extra salaris bijvoorbeeld
je kunt dit ook gewoon zoals je zegt bij je nieuwe baas aankaarten
en aangeven dat je niet helemaal snapt
als er echt stront aan de knikker is happen ze venzelf toe
quote:Nu kan dat bedrijf ook zeggen, we verlagen het aantal maanden, maar het is wel zo ja. En ja, dat is gewoon bedoeld om goed geld aan je te verdienen.
Op maandag 05 augustus 2002 10:48 schreef mvt het volgende:
Volgens mij is het bij sommige bedrijven zo dat ze je eerst een x aantal aanden in dienst moeten houden via een uitzendbureau voordat je in vaste dienst kan wegens contracten met het uitzendbureau. Het kan zijn dat de overheid met jouw baas eenzelfde constructie heeft. Ik zou het iig wel aankaarten, maar hou dit in je achterhoofd
quote:Wat voor contract heb je nu? Dit is belangrijk om te weten. De wet doorloopt het zogeheten ketensysteem en als uitzondering daarop mogen uitzendorganisaties het fasensysteem gebruiken. In het ketensysteem mag je max. 3 contracten hebben in een tijdsbestek van 3 jaar. Daarna volgt onherroeplijk onbepaalde tijd. Het hoeft dus niet 3 jaar te duren, je kan bv ook eerst een half jaar krijgen en daarna 2 X een jaar. Wanneer je nu het fasensysteem doorloopt en nu in fase drie zit (max. 6 mnd.) kan er geen projectcontract op volgen, deze twee systemen mogen namelijk niet doorelkaar lopen.
Op maandag 05 augustus 2002 10:39 schreef Strolie75 het volgende:Ik wordt eerst 6 maanden via mijn huidige werkgever daar geplaatst en vervolgens treed ik in vaste dienst bij de overheid. Echter, mijn contract bij mijn huidige werkgever houd over 2 maanden op en zal niet verlengd worden. Nu is de bedoeling dat na het aflopen van mijn contract ik nog een projectcontract voor 4 maanden teken.
Lang verhaal, ik weet het , maar misschien mag het wel helemaal niet wat je huidige werkgever wil. Misschien heb je er wat aan. Mocht alles toch kloppen zou ik gewoon mijn nieuwe werkgever op de hoogte brengen. Gewoon "tussen neus en lip door" vertellen dat je contract met 2 maanden stopt, daar reageren ze vast wel op dan. Succes!
quote:Ik snap geen ene r**t van wat je zegt. Je hebt nog geen uur voor "die overheidsinstantie" gewerkt en je schijnt nu al te weten dat ze je graag willen overnemen. Bovendien weet je ook al dat je daar 500 euro meer gaat verdienen.
Op maandag 05 augustus 2002 10:39 schreef Strolie75 het volgende:
In dit topic: Ik word Ambtenaar!!! kun je lezen dat ik binnenkort kan beginnen bij een overheidsinstantie.Ik wordt eerst 6 maanden via mijn huidige werkgever daar geplaatst en vervolgens treed ik in vaste dienst bij de overheid. Echter, mijn contract bij mijn huidige werkgever houd over 2 maanden op en zal niet verlengd worden. Nu is de bedoeling dat na het aflopen van mijn contract ik nog een projectcontract voor 4 maanden teken.
Ik ben een bedrijfskundige/consultant in dienst van een IT-bedrijf, zij willen zich echter meer gaan richten op hun core business en gaan onze afdeling dus geleidelijk afbouwen.
Nu wil ik heel graag in dienst treden bij die overheidsinstantie (leuker werk, betere arbeidsvoorwaarden) en zij willen mij ook graag hebben. Echter, als ik gewoon 2 maanden gedetacheerd zou zijn (en dus mijn contract zou uitdienen) en daarna in vaste dienst zou gaan levert me dat ongeveer 2000 euro extra op (ik ga 500 euro per maand meer verdienen als ik in dienst treed van de overheid).
De overheidsinstantie is blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat mijn contract over 2 maanden afloopt en mijn huidige werkgever wil gewoon nog even dik aan mij verdienen (4 maanden a 80 euro per uur = kassa) terwijl ze wel van me af willen!
Nu heb ik straks kennismakingsgesprek bij die overheidsinstantie, voor het eerst zonder accountmanager van mijn huidige werkgever. Nu is mijn vraag: moet ik dit aankaarten? Immers zowel ik als de overheidsinstantie worden allebei genaaid (zij moeten veel meer betalen). Of moet ik het gewoon slikken en over 6 maanden in dienst treden?
Langs Jomanda geweest of mis ik iets
quote:Meerdere keren op gesprek geweest, opdracht is uitgestelde werving en selectie.
Op maandag 05 augustus 2002 16:50 schreef Mikrozacht het volgende:
Ik snap geen ene r**t van wat je zegt. Je hebt nog geen uur voor "die overheidsinstantie" gewerkt en je schijnt nu al te weten dat ze je graag willen overnemen. Bovendien weet je ook al dat je daar 500 euro meer gaat verdienen.
Ik heb vandaag aan mijn huidige werkgever aangegeven dat ik niet helemaal gelukkig ben met de gang van zaken. De verantwoordelijke accountmanager is op vakantie. Even afwachten dus.
quote:Vanmiddag gedaan!
Op maandag 05 augustus 2002 20:14 schreef Hitman het volgende:
Ik zou eerst nog eens aanstippen dat je daar heel erg graag wil komen werken, dat kan nooit kwaad.
quote:Ik krijg na de 6 maanden meteen een contract voor onbepaalde tijd. Ook een van de redenen om daar te gaan werken. Al die tijdelijke contracten schiet niet echt op bij het afsluiten van een hypotheek.
Voor de volledigheid: Het is toch zo bij het Rijk dat je altijd eerst een tijdelijk contract krijgt?
Je hebt dan al een relatie opgebouwd waarna je het wat makkelijker (minder risico) kan brengen.
Ik heb gedurende de hele maand augustus diverse gesprekken gehad met mijn huidige werkgever (detacheerder). Hierbij was de communicatie van mijn kant een stuk netter als de communicatie naar mij toe. Echter, al dat gedreig ("het is niet jouw taak dit met de klant te bespreken"), schuldgevoel aanpraten ("je hebt lang in de leegloop gezeten") en intimideren ("we halen je van de opdracht af") hebben mij ervan overtuigd dat ze niet echt stevig in hun schoenen staan.
De baas van het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben, en waar ik dus kan gaan werken is maandag terug gekomen van vakantie. Ik heb dit toen allemaal met hem besproken. Hij voelde zijn aardig bezeikt door mijn huidige werkgever. Over mij is hij gelukkig dik tevreden en hij neemt me niks kwalijk!
S'middags kwam er dus een accountmanager van ons langs, die kreeg dus de mantel uitgeveegd! Wat mijn baas betreft is het een probleem tussen mij en mijn huidige werkgever waar hij niks mee te maken wilt hebben.
Als ze mij vanaf 1/10 niet meer kunnen leveren (dan loopt mijn contract af) beschouwd hij de overeenkomst als nietig. Aangezien ik dan gewoon op de arbeidsmarkt beschikbaar ben zal hij me dan gewoon een contract aanbieden en kan ik gewoon in vaste dienst treden!
Al met al heb ik mijn oorspronkelijk doel bereikt, openheid van zaken en zo snel mogelijk in vaste dienst!
En mijn huidige werkgever heeft zich behoorlijk in de pik gebeten. Niet alleen lopen ze 4 maanden detachering mis (40.000 euro) maar ze laten ook een waardeloze indruk achter. Vervolgopdrachten kunnen ze dus op hun buik schrijven.
quote:Gefeliciteerd! Naaien die detacheerders!
Op donderdag 05 september 2002 10:04 schreef Strolie75 het volgende:
een update
Mijn man heeft net zulke soort conflicten met het bedrijf waar hij werkt. Hij denkt er nu over om maar freelance te gaan
quote:Begint de naam van dat bedrijf ook met een Y en eindigt het met acht?
Op donderdag 05 september 2002 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn man heeft net zulke soort conflicten met het bedrijf waar hij werkt. Hij denkt er nu over om maar freelance te gaan
Ik krijg veel bijval van collega's! Die vinden het allemaal geweldig. Sfeer is compleet verziekt bij ons aangezien ze wel vaker van dit soort dingen flikken! Mooi dat ze nu (door mij) eens een keer goed op hun bek gaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |