Kan ik daar lekker de efficiency gaan verbeteren!
Net zoals Pim gewild had!
meteen maar even foldertje van de Audi A3 halen
quote:gecondoleerd
Op vrijdag 26 juli 2002 13:59 schreef Strolie75 het volgende:
ik word ambtenaar
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 26-07-2002 14:01]
quote:Lease auto is ook niet alles, bij ons kun je in het hele land op opdracht gestuurd worden ("je hebt toch een leaseauto?").
Op vrijdag 26 juli 2002 14:00 schreef Doopy-X- het volgende:
btw, geen lease auto's bij de overheid, sorry dude
Nu kan ik lekker elke dag relax 1e klas met de trein naar mijn werk.
quote:\
Op vrijdag 26 juli 2002 14:01 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Lease auto is ook niet alles, bij ons kun je in het hele land op opdracht gestuurd worden ("je hebt toch een leaseauto?").
Nu kan ik lekker elke dag relax 1e klas met de trein naar mijn werk.
lucky bastard!
quote:Ik zit bij een IT bedrijf, ondanks de huidige economische situatie verdien ik vrij goed, maar nu ga ik er een stuk op vooruit. En de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn echt abnormaal goed.
Op vrijdag 26 juli 2002 14:04 schreef Lucille het volgende:
Meer loon bij de overheid? Lijkt mij dat je nu dus wel erg te kort komt als je bij de overheid meer gaat verdienen.
quote:* Lucille ging bij de overheid weg en ging er stukken op vooruit met salaris. Alleen het aantal vakantiedag liep helaas terug van 24 + 19 ADV dagen naar 25 dagen.
Op vrijdag 26 juli 2002 14:06 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik zit bij een IT bedrijf, ondanks de huidige economische situatie verdien ik vrij goed, maar nu ga ik er een stuk op vooruit. En de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn echt abnormaal goed.
quote:Dus je gaat het zinkende Ya... schip verlaten?
Op vrijdag 26 juli 2002 14:06 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik zit bij een IT bedrijf, ondanks de huidige economische situatie verdien ik vrij goed, maar nu ga ik er een stuk op vooruit. En de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn echt abnormaal goed.
quote:Zinken doet het Ya...schip in onze regio (nog) niet, maar alle leuke arbeidsvoorwaarden hebben ze zo'n beetje afgeschaaft!
Op vrijdag 26 juli 2002 14:08 schreef matthijn99 het volgende:
Dus je gaat het zinkende Ya... schip verlaten?.
Lijkt me een goede keus.
quote:Als je het omrekent (dus de vakantiedagen buiten beschouwing laat en voor allebei uitgaat van 25 vakantiedagen) verdien je bij de overheid vaak meer dan marktconform.
Op vrijdag 26 juli 2002 14:08 schreef Lucille het volgende:[..]
* Lucille ging bij de overheid weg en ging er stukken op vooruit met salaris. Alleen het aantal vakantiedag liep helaas terug van 24 + 19 ADV dagen naar 25 dagen.
Natuurlijk kijk ik ook wel eens buiten, maar ach, als ik dan 50 dagen verlof wil, dan kost me dat wel zoveel geld, dat ik wel blijf waar ik ben.
Buiten dat, als ICT-er bij de overheid is (in mijn geval) heerlijk relaxed werken, en iedereen heeft het altijd over primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden: de tertiaire zijn bij de overheid perfecto.
Voorbeeld: Ik begin om 07.15. Als ik om 10:00 geen zin meer heb en men heeft mij niet nodig; tada, ikke snel naar huis toe : )
Overigens heb ik sinds 6 maanden ook een mobiel, een laptop, een inbelaccountje van de baas. En af en toe eens een TFT-je thuis testen is ook niet verkeerd : )
Studeren ed gaat ook makkelijker (voor mij) en boeken bestellen is ook wel fijn. Elke maand liggen er wel 2 nieuwe boeken op mijn bureau (jaja, vakgerelateerd natuurlijk ; )
[Dit bericht is gewijzigd door meaculpa op 26-07-2002 14:23]
quote:Geloof me, de toename in salaris was zo groot dat dit nooit wordt goedgemaakt met vrije dagen.
Op vrijdag 26 juli 2002 14:12 schreef Tinkepink het volgende:[..]
Als je het omrekent (dus de vakantiedagen buiten beschouwing laat en voor allebei uitgaat van 25 vakantiedagen) verdien je bij de overheid vaak meer dan marktconform.
quote:SAME HERE!!!!!!!!!!!!!!!
Op vrijdag 26 juli 2002 14:18 schreef meaculpa het volgende:
Overheid is zeker niet verkeerd. Ben 2 jaar geleden uit de detachering gestapt. Verdien zeker niet minder dan toen en idd, die heerlijke 50 dagen vrij per jaar : ) Zijn wel zo fijn.Natuurlijk kijk ik ook wel eens buiten, maar ach, als ik dan 50 dagen verlof wil, dan kost me dat wel zoveel geld, dat ik wel blijf waar ik ben.
Buiten dat, als ICT-er bij de overheid is (in mijn geval) heerlijk relaxed werken, en iedereen heeft het altijd over primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden: de tertiaire zijn bij de overheid perfecto.
Overigens heb ik sinds 6 maanden ook een mobiel, een laptop, een inbelaccountje van de baas. En af en toe eens een TFT-je thuis testen is ook niet verkeerd : )
quote:Je vergeet de negatieve kanten op te noemen:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:59 schreef Strolie75 het volgende:
Ik wordt binnenkort via mijn werkgever 6 maanden bij een overheidsinstelling ingezet als informatieanalist en procesverbeteraar. Hierna kan ik bij hun gaan werken, met alle leuke arbeidsvoorwaarden van de overheid!!! Dus veel meer loon, minder uren, meer vakantiedagen.
1. Minder respect bij gewone werkende mensen.
2. Problemen met weer in het gewone arbeidsproces terugkomen als die 6 maanden om is en je het niet leuk vond.
3. Als het kabinet het redt en er gesneden gaat worden in de ambtenarij, lig jij er als laatst binnengekomen persoon er het eerste uit (gaat namelijk a.d.v. dienstjaren).
4. Frustraties omdat je zelfs voor een nieuwe pen 3 formulieren in moet vullen en er vervolgens 3 weken op moet wachten. Die frustraties gaan vanzelf over, maar zie punt 2.
5. Collega's waar je amper mee kunt praten over dingen die jou interesseren. Tenzij je wilt praten over de tuin, de kinderen, het uitje afgelopen zondag of recepten wilt uitwisselen.
Ach, met de huidige verharding van de maatschappij denk ik dat punt 3. het gevaarlijkste voor je is .
Sterker nog:
quote:Jij gata er voor zorgen dat mensen overbodig worden, maar de ontslagvolgorde is LIFO, dus als jij je werk goed hebt gedaan zullen er mensen uit moeten. Jij gaat er het eerste uit, dan, en jouw baantje zal door een oudere ambtenaar overgenomen worden.
ingezet als informatieanalist en procesverbeteraar
Ik wil je niet ongerust maken hoor....
quote:Hangt toch van je baan af. Ik werk hier nog steeds omdat mijn salarisverhoudingsgewijs toch iets hoger is (oke, semi-ambtenaar, maar toch).
Op vrijdag 26 juli 2002 14:20 schreef Lucille het volgende:[..]
Geloof me, de toename in salaris was zo groot dat dit nooit wordt goedgemaakt met vrije dagen.
quote:Er ligt nog zeker voor 10 jaar werk voor me bij die toko (heleboel projecten). Daarna kijken we wel weer verder, ik blijf dit niet de rest van mijn leven doen! Verder werk ik in een ploeg jonge mensen, waaronder veel ITers.
Op vrijdag 26 juli 2002 14:28 schreef RetepV het volgende:
Jij gata er voor zorgen dat mensen overbodig worden, maar de ontslagvolgorde is LIFO, dus als jij je werk goed hebt gedaan zullen er mensen uit moeten. Jij gaat er het eerste uit, dan, en jouw baantje zal door een oudere ambtenaar overgenomen worden.
Respect van ander werkvol boeit me niet zo. Tegenwoordig wordt er meer naar je opgekeken als je bij de overheid werkt. En anders helpt die Audi A3 1.9 Tdi wel!
quote:Kijk, om dit soort uitspraken kan ik gewoon kwaad worden. Ik betaal per maand zo'n 600 euro om jullie ambtenaren aan de gang te houden. En dan zeg jij dat je lekker relaxed?
Buiten dat, als ICT-er bij de overheid is (in mijn geval) heerlijk relaxed werken
Ik denk niet dat wij ooit vrienden zullen worden...
quote:Niet Fokken maar werkene jij! Anders word ik straks niet betaald!
Op vrijdag 26 juli 2002 14:36 schreef RetepV het volgende:
Kijk, om dit soort uitspraken kan ik gewoon kwaad worden. Ik betaal per maand zo'n 600 euro om jullie ambtenaren aan de gang te houden. En dan zeg jij dat je lekker relaxed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |