abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2012 @ 06:55:19 #1
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112822781
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112822836
Gefeli phaidra :)
Mogge!
  woensdag 13 juni 2012 @ 07:23:10 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112822897
Gefeli phaidra en mister! Geniet ervan! *O*
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 13 juni 2012 @ 07:26:28 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112822917
Veel plezier uniekje!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_112823049
Gefeliciteerd met jullie mini phaidra en meneer phaidra! O+

Altijd leuk, huisgenoten die vergeten hun wekker uit te zetten. Raad eens wie er alweer heerlijk ligt te slapen en wie er klaarwakker is? :')
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 13 juni 2012 @ 07:46:57 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112823076
Veel plezier Uniek *O*

Slacker woont ook in Alkmaar? :P

Die shepherd's pie van de hairy bikers is echt heel lekker! :9 aanradertje, want ook nog best makkelijk!

Nu @ le trein met een gaarkopje, spelletjesavond met een vriend was gezellig :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 13 juni 2012 @ 07:59:44 #7
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112823180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 07:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Veel plezier Uniek *O*

Slacker woont ook in Alkmaar? :P

Die shepherd's pie van de hairy bikers is echt heel lekker! :9 aanradertje, want ook nog best makkelijk!

Nu @ le trein met een gaarkopje, spelletjesavond met een vriend was gezellig :+
Nee, slacker woont in Novemwijk.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112823248
Mogguh! Phaidra, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Mijn lijstje van gisteren is geworden:
O: yoghurt/muesli
T: 2 bth met niks
L: 1 bth gekookt ei, broodje kipsalade, plakje suikerbrood
T: handje nootjes, stukje worst, 1 bitterbal, 5 olijven, 3 appelsap
S: 7 km hardlopen met 9 km/h
'D': yoghurt met een beetje cruesli, stukjes komkommer, stukje worst.

Ik mis duidelijk wat groente (er zat wel wat op mijn L-broodje), maar verder nog niet zo dramatisch als het had kunnen zijn (geen wijn/bier op de borrels, toch gaan sporten, geen taart genomen 's avonds). Vandaag een iets normalere planning:

L: 3,5 bth met ? (salade denk ik, iig wat groente, mss een eitje)
T: banaan
D: ?

Tips zijn welkom.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_112823249
:O Morning...
Ben blij als het vanavond is :')
Wel sportschool na werk :)
Be someone that makes you happy
pi_112823278
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:06 schreef Quinazoline het volgende:
Mogguh! Phaidra, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Mijn lijstje van gisteren is geworden:
T: 2 bth met niks
L: 1 bth gekookt ei, broodje kipsalade, plakje suikerbrood
T: handje nootjes, stukje worst, 1 bitterbal, 5 olijven, 3 appelsap
S: 7 km hardlopen met 9 km/h
'D': yoghurt met een beetje cruesli, stukjes komkommer, stukje worst.

Ik mis duidelijk wat groente (er zat wel wat op mijn L-broodje), maar verder nog niet zo dramatisch als het had kunnen zijn (geen wijn/bier op de borrels, toch gaan sporten, geen taart genomen 's avonds). Vandaag een iets normalere planning:

L: 3,5 bth met ? (salade denk ik, iig wat groente, mss een eitje)
T: banaan
D: ?

Tips zijn welkom.
Wat nootjes bij je banaan? En nog wat fruit als avond T?
Als je nou al fruit door je yoghurt met muesli doet, dan heb je die alvast in de pocket! :)
pi_112823311
Gefeliciteerd Phaidra! Ik had helemaal niet door dat het al zover was! Mooie naam ook :)

Weer een leuke dag voor de boeg Nallie? :P

Vandaag weer aan het werk. Voel me nog niet optimaal, maar alles is beter dan thuiszitten :')

Lijst:

O - 170ml volle griekse yoghurt, 40 gram gemengde noten, honing, een pruim
L - tabouleh van quinoa en gebakken paprika/wortel/rode ui
T - hand cashews, banaan
S - hardlopen (als ik het trek, vorige keer ging vreselijk met verkouden kop)
D - kip fajita met boekweitwrap, veel paprika, tomaat, sla
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_112823331
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Wat nootjes bij je banaan? En nog wat fruit als avond T?
Als je nou al fruit door je yoghurt met muesli doet, dan heb je die alvast in de pocket! :)
De muesli heb ik al op, dus het gaat niet meer lukken om daar fruit door te doen :P. Ik ga er morgen wel aan proberen te denken, goed idee!
Nootjes kan ik eigenlijk niet met mate en dan heb ik veel te snel veel calorieen te pakken, dat blijft lastig. Fruit ga ik vanavond proberen toe te voegen, maar misschien ook wel gewoon meer groente. Is er echt een voordeel van fruit boven groente eigenlijk? Want eigenlijk vind ik groente meestal veel lekkerder dan fruit.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_112823333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:11 schreef Novem het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra! Ik had helemaal niet door dat het al zover was! Mooie naam ook :)

Weer een leuke dag voor de boeg Nallie? :P

Vandaag weer aan het werk. Voel me nog niet optimaal, maar alles is beter dan thuiszitten :')

Lijst:

O - 170ml volle griekse yoghurt, 40 gram gemengde noten, honing, een pruim
L - tabouleh van quinoa en gebakken paprika/wortel/rode ui
T - hand cashews, banaan
S - hardlopen (als ik het trek, vorige keer ging vreselijk met verkouden kop)
D - kip fajita met boekweitwrap, veel paprika, tomaat, sla
T - koffie verkeerd
Op woensdag doe ik mn nieuwe werk zeg maar en dat is vrij zwaar altijd. Wel leuk hoor, maar zeker omdat ik pas net ben begonnen kost het nogal veel energie steeds.

Supermooie lijst! Al zou ik het hardlopen misschien skippen als je nog niet 100% beter bent.
pi_112823344
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:13 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

De muesli heb ik al op, dus het gaat niet meer lukken om daar fruit door te doen :P. Ik ga er morgen wel aan proberen te denken, goed idee!
Nootjes kan ik eigenlijk niet met mate en dan heb ik veel te snel veel calorieen te pakken, dat blijft lastig. Fruit ga ik vanavond proberen toe te voegen, maar misschien ook wel gewoon meer groente. Is er echt een voordeel van fruit boven groente eigenlijk? Want eigenlijk vind ik groente meestal veel lekkerder dan fruit.
Had t ook meer over de ontbijten die gaan komen idd ;)
Ik neem altijd afgepaste hoeveelheid nootjes mee.
En geen voordeel van fruit t.o.v. groente, maar wel andere stofjes ook.
pi_112823519
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:14 schreef Nallie het volgende:

[..]

Op woensdag doe ik mn nieuwe werk zeg maar en dat is vrij zwaar altijd. Wel leuk hoor, maar zeker omdat ik pas net ben begonnen kost het nogal veel energie steeds.

Supermooie lijst! Al zou ik het hardlopen misschien skippen als je nog niet 100% beter bent.
Ah dan snap ik het. Ja, het is nogal energievretend zo'n opstartperiode.
's Avonds sporten is dan wel lekker.

Ik twijfel ook nog over het lopen, misschien kan ik het beter morgen proberen.
pi_112823547
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:13 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Gewoon een handje noten in een boterhamzakje ofzo meenemen, kan je nooit teveel pakken.
Als je superveel en gevarieerde soorten en kleuren groente eet heb je fruit schijnbaar niet nodig, maar de meeste mensen komen daar niet aan.
pi_112823633
Gefeli Phaid! *O*

En sterkte met de meh's.

Ik heb ook allerlei shizzle aan mijn hoofd waar ik niks aan kan doen en ik merk dat ik de laatste tijd niet super in mijn vel zit.

Ik ben zo'n 2 kilo zwaarder dan normaal en ik heb iets meer spek dan anders, maar heb ff niet de puf om me er druk om te maken (kleding past nog en volgens mij valt het niemand op behalve mij) :')
Mijn sport mojo is ook ver te zoeken, net zoals mijn netjes eet mojo. Ik eet overdag wel ok, maar 's avonds gaat het mis. Maandagaaf chocola, gister cashewnoten etc.

Afgelopen dagen ook crappy geslapen, dan laat ik de troep ook minder makkelijk staan.

Het goede nieuws is dat ik vannacht wel éindelijk goed doorgeslapen heb *D /kleinewin

Lijstje voor vandaag:

O: smoothie
T: rijstwafels met pindakaas
L: 3 gehaktballetjes met feta, 2 boterhammen en tomaat
T: kwark en bessen
D: thais 4 gangen menu
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112823667
Ik ga voor mn werk sporten. Alleen is de sportschool pas om 9 uur open. :D
Riep hier iemand kansloos? :D

Nouja, was gisteren tot laat op kantoor, heb nog even een fout gevonden in de database en blijf lang vandaag, dus het zal wel goed komen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112823668
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 00:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Niet erg! Gewoon laten weten dat je het een hele speciale/leuke/whatever bijvoeglijk naamwoord avond vond! En dat je binnenkort weer wil!

En dan gewoon wel zoenen.
2e date is gepland ;)
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:39:47 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112823683
Thanks.
Heerlijk ontbijtbuffet gehad op het panorama terras.
Drie pistolet. Kaas ham, rosbief. Croissant jam, gekookt e twee appel. Yoghurt en twee glazen melk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_112823704
Lekker stevig ontbijt uniek! :D
Veel plezier vandaag! :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:41:34 #22
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112823706
Waarom wil je eik gelijk zoenen op de eerste date? Not that I mind, maar als het echt een leuke vrouw is krijg je vast meer kansen.
pi_112823774
Mijn metro staat vast :')

Edit, hij rijdt weer :D
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:48:59 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112823786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:48 schreef Novem het volgende:
Mijn metro staat vast :')
pi_112823794
Ik werk te ver om te fietsen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')