Ja idd en overal zijn de systemen weer anders.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het zou toch zoveel praktischer zijn als je je landelijk in kunt schrijven... ik heb mezelf opnieuw ingeschreven in deze regio (noord-kennemerland, alkmaar e.o dus) maar geen idee of ik hier over 5 jaar nog wel wil wonen
Het is vooral dat er altijd wel weer urgentiegevallen zijn die voorrang krijgen, en er is teveel beweging. Iedereen schrijft zich in en gaat na de wachtperiode die punten cashen door te verhuizen terwijl het wellicht helemaal niet nodig is.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:03 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees dan denk ik dat er toch een structureel probleem is m.b.t. het aanbod van huurwoningen. Lijkt wel een derdewereldland zo.
Holy shit. Ruilen? Dan kan je een trampoline kwijt in je woonkamer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
422 euro inclusief servicekosten en voorschot water a 20 euro/maand.
Dat ook inderdaadquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja idd en overal zijn de systemen weer anders.
Hier geen puntensysteem, langste inschrijfduurquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is vooral dat er altijd wel weer urgentiegevallen zijn die voorrang krijgen, en er is teveel beweging. Iedereen schrijft zich in en gaat na de wachtperiode die punten cashen door te verhuizen terwijl het wellicht helemaal niet nodig is.
Maar er zijn ook te weinig huurwoningen, volgens mij komen er meer nieuwe huurders bij dan dat er doodgaan/doorstromen.
damn, 2 kamer kost hier al snel 600 euro p/m ex. via woningbouwquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:05 schreef Kper_Norci het volgende:
Mijn huur is 390 Euro p/m en dat is incl. water. Bovenwoning met 3 slaapkamers, badkamer, keuken, hal, woonkamer en balkon, en ook nog 2 bergingsruimtes. En een inloopkast in de huiskamer, maar dat is mijn walk-in fridge, want daar staat de bierkoelkast.
Ligt waarschijnlijk aan de regio. Ik woon in een vinexwijk bij Utrecht.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:04 schreef Solique het volgende:
[..]
Heb laatst nog gekeken toen kreeg ik aanbod van 980 ex.
Hier betaal ik 410 incl servicekosten per maand (GWL wel apart nog)quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:06 schreef Solique het volgende:
[..]
damn, 2 kamer kost hier al snel 600 euro p/m ex. via woningbouw
Er zijn goedkope flats maar daar wil ik zelfs geen stap in de wijk zettenquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:06 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ligt waarschijnlijk aan de regio. Ik woon in een vinexwijk bij Utrecht.
Zie je wel wat voor verschil dat het maakt waar je woont. Soms oneerlijk eigenlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:06 schreef Solique het volgende:
[..]
damn, 2 kamer kost hier al snel 600 euro p/m ex. via woningbouw
Ja, verschil is enorm.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zie je wel wat voor verschil dat het maakt waar je woont. Soms oneerlijk eigenlijk.
is voor sommigen ook geen optiequote:Op woensdag 13 juni 2012 12:10 schreef Kper_Norci het volgende:
Ja, dan kan je op sommige plekken nog beter een paar jaar bij je ouders blijven wonen.
Tja, ik ben eigenlijk laatste jaren er al uit dat ik op mezelf wil.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:10 schreef Kper_Norci het volgende:
Ja, dan kan je op sommige plekken nog beter een paar jaar bij je ouders blijven wonen.
ohjah dat is nu ook ingevoerd recent he.... dus kopen krijg je als jan modaal geen hypotheek voor maar je mag ook niet in de goedkopere huursector....quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde per se op mezelf gaan wonen. Naast dat ik in Utrecht niet in aanmerking kom voor een sociale huurwoning vanwege de woonvergunning, kom ik sowieso niet in aanmerking voor een sociale huurwoning vanwege de belachelijke grens van 33K. En dan heb ik het nog niet over de wachttijd bij de woningbouwvereniging...
Na 25,5 jaar vond ik het wel leuk geweest. Vooral vanwege de verschillen tussen mijn ouders en mij (zij zijn conservatief Turks, ik niet...).quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:10 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik snap het helemaal hoor. Ik moet zeggen dat ik heel laat pas op mezelf ben gaan wonen, maar goed, ik had dan ook een prima band met mijn ouders. Had ook wel een aantal jaar eerder op mezelf kunnen gaan, maar zo kon ik nog wel ff flink doorsparen, zodat ik nu een redelijke buffer heb als er een keer iets kapot gaat of wat dan ook. En ik heb alles in huis nieuw aan kunnen schaffen, maarje van mij heeft een Marktplaats interieur. Het is altijd het één of het ander ook natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Na 25,5 jaar vond ik het wel leuk geweest. Vooral vanwege de verschillen tussen mijn ouders en mij (zij zijn conservatief Turks, ik niet...).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |