abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2002 @ 10:16:54 #51
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_5268202
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:10 schreef Coelho het volgende:
Als iedereen z'n voorspelling hier baseert op dat potje tegen het ongeïnspireerde Barcelona dat ik in de tweede helft gezien heb, dan zullen veel mensen van een koude kermis thuis komen. Als ik zag hoe makkelijk Barcelona 3x kon scoren tegen Ajax, dan gaat het PSV zeker lukken.

Derhalve 1-3 (om weer een nieuwe reeks PSV overwinningen in de ArenA in te luiden...)

Ach gelukkig kunnen
FC Basel 2x (uitslag 2-2)
Freiburg 2x (uitslag 3-2)
en de amateurs van Mechelen 1x (uitslag 4-1)

ook makkelijk scoren tegen PSV dus moet Ajax dat net zoals tegen Celtic, Man.United en Barcelona zeker kunnen.

Hard, gemeen en snel
pi_5268249
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 23:54 schreef Juan Zueco het volgende:
Hey golfer & Leatherface, welkom in sport.

Trek de teugels niet al te strak aan s.v.p. Dat is namelijk niet nodig in dit forum.

J.

*is het eens met [betreffende user]

maar ik zeg al niks meer

Ontopic voorspel ik dat Ajax voor het eerst de JC-schaal mee naar huis neemt. Hoewel ik hoop dat psv hem pakt. Je zag vorig seizoen namelijk hoe belangrijk die prijs voor de spelers was, na afloop van het seizoen

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 5 augustus 2002 @ 10:31:18 #53
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_5268285
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:24 schreef keeper het volgende:
Hoewel ik hoop dat psv hem pakt. Je zag vorig seizoen namelijk hoe belangrijk die prijs voor de spelers was, na afloop van het seizoen
Compleet waar. Ze schenen 5 wedstrijden voor het einde van de competitie er al vrede mee te hebben, omdat ze die plaat al hadden. Bovendien is die JC-schaal nog lelijk ook. Hmmmmm

*denkt*

Ik denk dat het 1-2 wordt voor PSV, met een blunder van Stekelenburg in de 91e minuut. Voor de spanning...

pi_5268296
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:31 schreef twi het volgende:
Compleet waar. Ze schenen 5 wedstrijden voor het einde van de competitie er al vrede mee te hebben, omdat ze die plaat al hadden. Bovendien is die JC-schaal nog lelijk ook. Hmmmmm

*denkt*

Ik denk dat het 1-2 wordt voor PSV, met een blunder van Stekelenburg in de 91e minuut. Voor de spanning...

Lelijk is die schaal niet echt, want het is ongeveer hetzelfde ontwerp als de landskampioenenschaal. Stekelenburg maakt idd een blunder in de 91e minuut, maar niet zo zeer voor de spanning als wel voor de sportiviteit. Een psv zonder JC-schaal is als een koe zonder uiers.
pi_5268297
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:24 schreef keeper het volgende:

Je zag vorig seizoen namelijk hoe belangrijk die prijs voor de spelers was, na afloop van het seizoen

Psies !

Och PSV mag best de JCS winnen, is zo lullig als ze strax aan het eind van het seizoen helemaal nix hebben.
Niet dat ze hem winnen, want op het moment is AJAX gewoon sterker, maar het zou leuk zijn.

gna gna gna

maandag 5 augustus 2002 @ 10:38:38 #56
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_5268334

Vertrouwd beeld onderhand hè?

pi_5268347
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:38 schreef twi het volgende:
[afbeelding]

Zo Mark, krijgen jullie deze, mogen wij weer de titel en de beker
  maandag 5 augustus 2002 @ 10:49:10 #58
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_5268412
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:38 schreef twi het volgende:
[afbeelding]

Ha, die staat mooi in de woonwagen - leuk, voor als schoonpapa langs komt - die pakt dit jaar namelijk helemaal geen prijzen meer...

Het wordt fijn op het Mercatorplein!

maandag 5 augustus 2002 @ 10:50:15 #59
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_5268426
quote:
Ajax (landskampioen en winnaar Amstel Cup) en PSV (nummer twee van de KPN Eredivisie) zijn zondag 11 augustus de hoofdrolspelers in de zevende editie van de Johan Cruijff Schaal. Een gedeelte van de opbrengst gaat naar de Johan Cruijff Welfare Foundation.

De ontmoeting tussen Ajax en PSV vormt de zevende editie van de strijd om de Johan Cruijff Schaal. Traditioneel wordt het Nederlandse voetbalseizoen geopend met een wedstrijd tussen de landskampioen en de winnaar van de nationale beker, de Amstel Cup. Aangezien Ajax afgelopen seizoen beslag legde op de beker en de landstitel treedt PSV, de nummer twee van de KPN Eredivisie, zondag 11 augustus aan in de Amsterdam ArenA.

Het is de twaalfde keer dat een wedstrijd om deze trofee wordt georganiseerd. De eerste keer was in 1991, toen de winnaar de zogenaamde PTT Telecom Cup de lucht in mocht torsen. Feyenoord won die eerste editie met 1-0 van PSV. Na drie edities veranderde de naam voor twee jaar in Super Cup.

In 1996 werd de naam Johan Cruijff Schaal ingevoerd. In Engeland werd al decennia lang voor aanvang van de competitie gestreden om de Charity Shield. De inkomsten van deze wedstrijd gaan naar verschillende goede doelen. In navolging van de Engelse bond besloot ook de KNVB de officiële opening van het seizoen meer inhoud en betekenis te geven. Vanaf 1996 wordt de opbrengst van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal geschonken aan het goede doel. Ook dit jaar gaat een gedeelte van de opbrengst naar de Johan Cruijff Welfare Foundation.

Jari Litmanen maakte de meeste doelpunten in de ontmoetingen om de Supercup. Drie keer vond de Fin het net. Twee keer in 1993 in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Feyenoord en een jaar later de openingstreffer tegen dezelfde Rotterdamse ploeg. Drie spelers - Patrick Kluivert (Ajax), de Belg Marc Degryse (PSV) en Phillip Cocu (PSV) - kwamen tot twee treffers.

Feyenoorder Ulrich van Gobbel speelde de meeste wedstrijden om de Nederlandse Supercup. De snelle verdediger nam liefst zes van de negen keer deel aan de seizoensopening. Slechts twee keer mocht de snelle verdediger de trofee de lucht in tillen. Op vijf deelnames staan Ed de Goey (Feyenoord), Rob Witschge (Feyenoord), Edwin van der Sar (Ajax) en Arnold Scholten (Feyenoord & Ajax). Tot vier wedstrijden kwamen de Feyenoord-spelers Henk Fräser, Gaston Taument en Regi Blinker, de PSV’er Stan Valckx en de Ajacieden Danny Blind, Jari Litmanen en Ronald de Boer.

PSV stond het vaakst aan de start van het seizoen. Het gewonnen duel met FC Twente was vorig jaar de zevende Eindhovense opening van het nieuwe voetbalseizoen. Op zondag 11 augustus zet PSV de teller op acht.

Ajax, bekerwinnaar en landskampioen, begint in de eigen Amsterdam ArenA aan de zevende strijd om de eerste prijs van het seizoen en laat daarmee Feyenoord achter zich. De Rotterdammers staan momenteel ook op zes deelnames. Slechts twee andere clubs figureerden ooit in het openingsduel: Roda JC in 1997 en 2000 en FC Twente vorig jaar.

(Van 1991 tot en met 1993 ging de strijd om de PTT Telecom Cup. Daarna werd de naam gewijzigd in Super Cup. Sinds 1996 is Johan Cruijff de naamgever.)

PSV legde zes keer beslag op de eerste prijs van het nieuwe seizoen. De nummer twee van de KPN Eredivisie krijgt zondag 11 augustus de kans voor de zevende keer de trofee mee naar Brabant te nemen. Eén keer wonnen de Eindhovenaren de PTT Telecom Cup (1992) en liefst vier keer (1996, 1997, 1998, 2000 en 2001) de Johan Cruijff Schaal. Ajax won drie keer, waarvan één PTT Telecom Cup (1993) en twee Supercups (1994 en 1995). Feyenoord won de PTT Telecom Cup in 1991 en de Johan Cruijff Schaal in 1999.

Vijf spelers kwamen voor twee verschillende clubs uit in de officiële opening van het nieuwe seizoen. Met vijf duels is Arnold Scholten de man met de meeste wedstrijden op zijn naam (drie voor Feyenoord, twee voor Ajax). Peter Hoekstra speelde er in totaal drie, waarvan één voor PSV en twee voor Ajax. André Ooijer, Peter van Vossen en Björn van der Doelen staan op twee. Ooijer speelde voor PSV en Roda JC, Van Vossen voor Ajax en Feyenoord en Van der Doelen voor PSV en FC Twente.

Geript van de KNVB-site, voor alle Eindhovenaren die geïnteresseerd zijn in deze schaal
pi_5268451
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:49 schreef thomba het volgende:
Het wordt fijn op het Mercatorplein!
Treden de Spookrijders daar weer eens op dan?
pi_5268667
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:16 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Ach gelukkig kunnen
FC Basel 2x (uitslag 2-2)
Freiburg 2x (uitslag 3-2)
en de amateurs van Mechelen 1x (uitslag 4-1)

ook makkelijk scoren tegen PSV dus moet Ajax dat net zoals tegen Celtic, Man.United en Barcelona zeker kunnen.

Ach ik heb liever een slechte oefenreeks dan een goede...
Ik bedoel Ajax heeft geloof ik al tig keer dat tournooitje gewonnen, maar hoe veel goede Europese wedstrijden hebben ze de laatste jaren laten zien?
Nee dan heb ik liever dat we met 4-0 op onze bek gaan bij Brugge in de voorbereiding en dat we met een grote voorsprong kampioen worden en de kwartfinale van de Uefa cup halen...
Nou nou....dollertjes :-)
  maandag 5 augustus 2002 @ 13:38:06 #62
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_5268690
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:52 schreef keeper het volgende:

[..]

Treden de Spookrijders daar weer eens op dan?

Haha, nee maar het is daar wel een erg leuke plek om naar Fehnerbaçe - F*y*n**it te kijen!
  maandag 5 augustus 2002 @ 13:42:31 #63
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_5268723
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 13:36 schreef Bertske het volgende:

[..]

Ach ik heb liever een slechte oefenreeks dan een goede...
Ik bedoel Ajax heeft geloof ik al tig keer dat tournooitje gewonnen, maar hoe veel goede Europese wedstrijden hebben ze de laatste jaren laten zien?
Nee dan heb ik liever dat we met 4-0 op onze bek gaan bij Brugge in de voorbereiding en dat we met een grote voorsprong kampioen worden en de kwartfinale van de Uefa cup halen...

Ik heb nog wel een mooie boek & plaatcollectie voor je:

De meeste dromen zijn bedrog - Borsato, M.
De sprookjes van Grimm - Grimm, Gebr.
Dreamer - Supertramp

etc. etc. etc...

maandag 5 augustus 2002 @ 14:36:32 #64
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_5269203
Waarom Ajax - psv?!

Ajax won de landstitel en de beker, dus logisch.

Maar dat klote psv?! 2e. Waarom niet Utrecht, de verliezend bekerfinalist? Als je dan toch geen winnaar hoeft te zijn om te spelen om de JC-schaal, dan had psv - Utrecht ook wel gekund. 't Is toch een onbelangrijke prijs.

Landstitel en Europacup, daar gaat het om.

Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 5 augustus 2002 @ 14:39:25 #65
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_5269231
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 14:36 schreef Barca het volgende:
Waarom Ajax - psv?!

Ajax won de landstitel en de beker, dus logisch.

Maar dat klote psv?! 2e. Waarom niet Utrecht, de verliezend bekerfinalist? Als je dan toch geen winnaar hoeft te zijn om te spelen om de JC-schaal, dan had psv - Utrecht ook wel gekund. 't Is toch een onbelangrijke prijs.

Landstitel en Europacup, daar gaat het om.

Ajax - Utrecht was beter geweest. Dan had Ajax iets terug kunnen doen
Hard, gemeen en snel
  maandag 5 augustus 2002 @ 14:51:00 #66
30220 Barca
pi_5269328
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 14:39 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Ajax - Utrecht was beter geweest. Dan had Ajax iets terug kunnen doen

Terug? Tegen wat?

Als men trouwens consequent is dan laat men de wedstrijd zonder publiek spelen ivm de "Joden, joden" koren tijdens het Amsterdam toernooitje.

pi_5269548
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 14:51 schreef Barca het volgende:
Terug? Tegen wat?
De Utreggers de mond snoeren dat wij weer een grensrechter nodig hadden om te winnen (en zij een schwable om een pingel te krijgen...)

Maar ik vind die opzet ook nergens op slaan nee. Doe dan de kampioen - verl.bekerfinalist ofzo. Das leuker..

maandag 5 augustus 2002 @ 15:30:22 #68
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_5269810
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 15:13 schreef keeper het volgende:

[..]

De Utreggers de mond snoeren dat wij weer een grensrechter nodig hadden om te winnen (en zij een schwable om een pingel te krijgen...)

Maar ik vind die opzet ook nergens op slaan nee. Doe dan de kampioen - verl.bekerfinalist ofzo. Das leuker..

Nou inderdaad, dan is de JC-schaal altijd een slappe kopie van de bekerfinale... daar zit iedereen op te wachten!
  maandag 5 augustus 2002 @ 15:49:22 #69
374 beelzebub
master of disaster
pi_5270050
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 15:13 schreef keeper het volgende:

[..]

Daar ga je de fout in. Het is 'de bekerwinnaar' VS 'de kampioen/vice-kampioen' en niet 'de bekerwinnaar/verliezend finalist' VS 'de kampioen'. Ajax komt in actie als bekerwinnaar zeg maar.
  maandag 5 augustus 2002 @ 15:55:21 #70
30220 Barca
pi_5270149
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 15:49 schreef beelzebub het volgende:

[..]

Daar ga je de fout in. Het is 'de bekerwinnaar' VS 'de kampioen/vice-kampioen' en niet 'de bekerwinnaar/verliezend finalist' VS 'de kampioen'. Ajax komt in actie als bekerwinnaar zeg maar.

Ja, wat een zaad regel! Nou ja ... maakt 't uit, 't is toch onzin!
pi_5270310
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 15:30 schreef PokerFace het volgende:
Nou inderdaad, dan is de JC-schaal altijd een slappe kopie van de bekerfinale... daar zit iedereen op te wachten!
Tuurlijk, want de kampioen staat ook altijd in de bekerfinale
  maandag 5 augustus 2002 @ 16:07:35 #72
30220 Barca
pi_5270314
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 15:30 schreef PokerFace het volgende:

[..]

Alsof de beker ieder jaar wordt gewonnen door de landskampioen. HAHAHA
  maandag 5 augustus 2002 @ 16:08:59 #73
30220 Barca
pi_5270335
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 16:07 schreef keeper het volgende:

[..]

Alleen als Ajax de beker wint.
  maandag 5 augustus 2002 @ 16:30:04 #74
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_5270641
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 16:07 schreef keeper het volgende:

[..]

Denk nou eerst effe na voor je iets tikt, natuurlijk bedoel het als er een club de dubbel pakt!
  maandag 5 augustus 2002 @ 16:42:59 #75
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_5270799
Ik heb er in ieder geval zin an!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')